Projekt "Transformacja służb informatycznych resortu finansów".

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MF.2018.116 t.j.

Akt utracił moc
Wersja od: 14 grudnia 2018 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA ROZWOJU I FINANSÓW
z dnia 16 marca 2017 r.
w sprawie projektu "Transformacja służb informatycznych resortu finansów"

Na podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392, z 2015 r. poz. 1064 oraz z 2018 r. poz. 1669) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Powołuje się projekt "Transformacja służb informatycznych resortu finansów", zwany dalej "Projektem", w celu dostosowania służb informatycznych resortu finansów do zmian organizacyjnych wynikających z utworzenia Krajowej Administracji Skarbowej.
§  2. 
Odpowiedzialność za realizację Projektu ponosi Zespół Projektowy, zwany dalej "Zespołem".
§  3. 
(uchylony).
§  3a. 
(uchylony).
§  4. 
1. 
Dyrektor Generalny Ministerstwa Finansów w razie potrzeby może włączać do prac Zespołu pracowników podległych mu komórek organizacyjnych Ministerstwa Finansów.
2. 
W pracach Zespołu mogą uczestniczyć, z głosem doradczym, osoby niebędące członkami Zespołu, zapraszane przez Kierownika Projektu, których wiedza i doświadczenie mogą być przydatne przy realizacji projektu.
§  5. 
Do zadań Zespołu należy:
1)
opracowanie harmonogramu realizacji zadań i dostarczania produktów wypracowanych przez Zespół;
2)
opracowanie propozycji nowej struktury organizacyjnej służb informatycznych resortu finansów;
3)
opracowanie modelu zarządzania służbami informatycznymi resortu finansów oraz modelu docelowego zasobów osobowych służb informatycznych resortu finansów;
4)
(uchylony);
5)
(uchylony);
6)
(uchylony);
7)
(uchylony);
7a)
(uchylony);
7b)
(uchylony);
7c)
opracowanie metody dojścia do docelowej struktury organizacyjnej służb informatycznych resortu finansów;
8)
identyfikacja, aktualizacja oraz optymalizacja procedur i procesów niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania służb informatycznych resortu finansów;
9)
realizacja innych zadań zleconych przez Komitet Sterujący projektu "Transformacja służb informatycznych resortu finansów", zwany dalej "Komitetem Sterującym".
§  6. 
Kierownik Projektu kieruje Zespołem, w szczególności:
1)
zwołuje i prowadzi posiedzenia Zespołu;
2)
dokonuje podziału prac między Kierowników Zespołów oraz członków Zespołu;
3)
reprezentuje Zespół, w szczególności w kontaktach z Komitetem Sterującym;
4)
przedstawia Komitetowi Sterującemu do akceptacji bądź rozstrzygnięcia dokumenty, o których mowa w § 5 pkt 1-3 i 7c;
5)
informuje Komitet Sterujący o postępie w realizacji zadań nie rzadziej niż raz w miesiącu.
§  7. 
Członkowie Zespołu mogą powoływać wewnętrzne zespoły robocze celem realizacji zadań Zespołu.
§  8. 
Dyrektorzy komórek organizacyjnych Ministerstwa Finansów, Dyrektorzy izb administracji skarbowej, Krajowej Informacji Skarbowej oraz Krajowej Szkoły Skarbowości są zobowiązani do współpracy z Zespołem, w szczególności poprzez przedstawianie informacji, analiz oraz opracowań i materiałów niezbędnych do wykonywania zadań Zespołu.
§  9. 
Obsługę organizacyjno-administracyjną Zespołu zapewnia Departament Informatyzacji Ministerstwa Finansów.
§  10. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.