Program nauczania na kursie specjalistycznym dla policjantów realizujących zadania w wydziałach postępowań administracyjnych.
Dz.Urz.KGP.2015.49
Akt obowiązującyDECYZJA Nr 228
KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI
z dnia 9 lipca 2015 r.
w sprawie programu nauczania na kursie specjalistycznym dla policjantów realizujących zadania w wydziałach postępowań administracyjnych
ZAŁĄCZNIK 1
PROGRAM NAUCZANIA NA KURSIE SPECJALISTYCZNYM DLA POLICJANTÓW REALIZUJĄCYCH CZYNNOŚCI W WYDZIAŁACH POSTĘPOWAŃ ADMINISTRACYJNYCH
PROGRAM NAUCZANIA NA KURSIE SPECJALISTYCZNYM DLA POLICJANTÓW REALIZUJĄCYCH CZYNNOŚCI W WYDZIAŁACH POSTĘPOWAŃ ADMINISTRACYJNYCH
1. ZAŁOŻENIA ORGANIZACYJNO-PROGRAMOWE KURSU
1.1. Nazwa kursu
1.2. Katalog zadań, do realizacji, których program ma przygotować
1.3. Kryteria formalne kandydatów na kurs
1.4. System prowadzenia kursu
1.5. Czas trwania kursu
1.6. Liczebność grupy szkoleniowej
1.7. Warunki niezbędne do realizacji i osiągnięcia celów kształcenia
1.8. Lista wyposażenia dydaktycznego
1.9. Zakres tematyczny
1.10. Zasady oceniania i sposób zakończenia kursu
2. TREŚCI KSZTAŁCENIA
3. ZESTAWIENIE PRZEWIDZIANYCH PROGRAMEM KURSU ĆWICZEŃ
1.
ZAŁOŻENIA ORGANIZACYJNO-PROGRAMOWE KURSU
ZAŁOŻENIA ORGANIZACYJNO-PROGRAMOWE KURSU
Kurs specjalistyczny dla policjantów realizujących czynności w wydziałach postępowań administracyjnych.
Po ukończeniu kursu absolwent będzie przygotowany do realizacji zadań w zakresie:
Do udziału w kursie specjalistycznym kierowani są policjanci wydziałów postępowań administracyjnych, którzy ukończyli kurs specjalistyczny dla policjantów realizujących czynności w postępowaniach administracyjnych.
Kurs prowadzony jest w systemie stacjonarnym lub w systemie elektronicznego kształcenia na odległość.
Kurs trwa 5 dni. Program kursu wymaga przeprowadzenia 40 godzin lekcyjnych, w tym na realizację treści kształcenia 39 godz. oraz jedną godzinę na rozpoczęcie i zakończenie kursu. Liczba godzin lekcyjnych liczonych w 45-minutowych jednostkach nie może przekraczać 8 godzin dziennie.
Kurs należy realizować w grupach szkoleniowych, których liczebność, z uwagi na cele dydaktyczne zajęć oraz efektywność stosowanych metod dydaktycznych nie powinna przekraczać 20 osób.
Przy realizacji zajęć programowych możliwe jest korzystanie z wiedzy i doświadczenia policjantów i pracowników innych jednostek organizacyjnych Policji. Organizator kursu może występować do innych jednostek organizacyjnych Policji z wnioskiem o udostępnienie materiałów przydatnych do przeprowadzenia kursu.
Czas rozpoczęcia i zakończenia poszczególnych jednostek lekcyjnych reguluje prowadzący zajęcia w sposób zapewniający optymalne osiągnięcie zakładanych celów, z uwzględnieniem wewnętrznego układu realizacji treści programowych.
Lp. | Nazwa wyposażenia | Liczba na grupę |
1. | Laptop | 1 szt. |
2. | Projektor multimedialny | 1 szt. |
3. | Tablica demonstracyjna | 1 szt. |
4. | Arkusze papieru do tablicy demonstracyjnej | 1 komplet |
5. | Materiały do ćwiczeń dla uczestników | zestaw |
6. | Prezentacja multimedialna | zestaw |
7. | Pisaki | 5 szt. |
8. | Papier biały A4 | ryza |
9. | Identyfikatory | w liczbie równiej liczbie uczestników kursu |
10. | Materiały szkoleniowe otrzymane od jednostek organizacyjnych Policji | w zależności od uznania prowadzącego zajęcia |
Lp. | Temat | Zagadnienia | Czas realizacji w godzinach lekcyjnych |
1. | Wprowadzenie, rozpoczęcie kursu | 1. Omówienie programu kursu. 2. Przedstawienie uczestnikom zasad obowiązujących podczas kursu. 3. Integracja kursu. | 0,5 |
2. | Wydawanie pozwoleń na broń | 1. Cele, w jakich może być wydane pozwolenie na broń. 2. Przesłanki wydania pozwolenia na broń. 3. Przesłanki odmowy wydania pozwolenia na broń. 4. Wymogi formalne wniosku o wydanie pozwolenia na broń. 5. Elementy decyzji administracyjnej w sprawie wydania pozwolenia na broń osobie fizycznej. 6. Rodzaje broni, jakie mogą posiadać osoby, które uzyskały pozwolenie na broń w określonych celach. | 12 |
3. | Cofanie pozwoleń na broń | 1. Obligatoryjne i fakultatywne przesłanki cofania pozwoleń na broń. | 4 |
4. | Wydawanie i cofanie dopuszczeń do posiadania broni | 1. Kategorie osób oraz cele, w których może być wydane dopuszczenie do posiadania broni. 2. Wymogi formalne wniosku o wydanie dopuszczenia do posiadania broni. 3. Zasady organizacji i przeprowadzania egzaminów dla osób ubiegających się o wydanie pozwolenia na broń oraz o dopuszczenie do posiadania broni. 4. Przesłanki cofnięcia dopuszczenia do posiadania broni. | 4 |
5. | Przechowywanie broni w depozycie organu Policji | 1. Obowiązki osoby lub podmiotu, któremu cofnięto pozwolenie na broń. 2. Tryb przyjmowania broni i amunicji do depozytu Policji. 3. Zasady ponoszenia kosztów związanych z deponowaniem broni i amunicji. 4. Obowiązki organu Policji związane z deponowaniem broni i amunicji. 5. Procedura likwidacji niepodjętego depozytu. 6. Zasady i tryb zabezpieczenia broni i amunicji na podstawie art. 19 ust. 1 i ust. 1a ustawy o broni i amunicji. | 4 |
6. | Wydawanie, cofanie i zawieszanie praw wynikających z licencji detektywa | 1. Wymogi formalne wniosku o wydanie licencji detektywa. 2. Przesłanki cofnięcia licencji detektywa oraz przesłanki zawieszenia praw wynikających z licencji detektywa. | 2 |
7. | Wydawanie opinii w postępowaniu dotyczącym udzielenia, zmiany, ograniczenia zakresu lub cofnięcia koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia oraz działalności gospodarczej w zakresie wytwarzania i obrotu materiałami wybuchowymi, bronią, amunicją, wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym | 1. Wydanie opinii w postępowaniu dotyczącym udzielenia, zmiany, ograniczenia zakresu oraz cofnięcia koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia. 2. Wydanie opinii w postępowaniu dotyczącym udzielenia, zmiany, ograniczenia zakresu oraz cofnięcia koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie wytwarzania i obrotu materiałami wybuchowymi, bronią, amunicją, wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym. | 4 |
8. | Wpisywanie na listy kwalifikowanych pracowników: ochrony fizycznej i zabezpieczenia technicznego | 1. Wymogi formalne wniosku o dokonanie wpisu na listy kwalifikowanych pracowników: ochrony fizycznej i zabezpieczenia technicznego. 2. Wymogi formalne niezbędne do uzyskania wpisu na listy kwalifikowanych pracowników: ochrony fizycznej i zabezpieczenia technicznego. 3. Opinia o osobie ubiegającej się o wpis na LKP. 4. Zażalenie na postanowienie dotyczące opinii o osobie ubiegającej się o wpis na LKP. | 4 |
9. | Skreślanie z list kwalifikowanych pracowników: ochrony fizycznej i zabezpieczenia technicznego | 1. Przesłanki skreślenia z listy kwalifikowanych pracowników: ochrony fizycznej oraz zabezpieczenia technicznego. | 3 |
10. | Wprowadzanie i modyfikacja danych w rejestrze BROŃ oraz w aplikacji LKP | 1. Zasady wprowadzania danych do rejestru BROŃ oraz do aplikacji LKP. | 2 |
11. | Zakończenie kursu | 1. Podsumowanie kursu | 0,5 |
W trakcie kursu stosuje się system ocen uogólniony zal./nzal.
Warunkiem ukończenia kursu jest udział słuchacza we wszystkich zajęciach dydaktycznych i uzyskanie pozytywnych zaliczeń.
Absolwent kursu otrzymuje świadectwo ukończenia kursu specjalistycznego z wynikiem pozytywnym.
2.
TREŚCI KSZTAŁCENIA
TREŚCI KSZTAŁCENIA
CELE: Po zrealizowaniu kursu słuchacz będzie potrafił:
Zagadnienia | Czas | Metoda | Wskazówki do realizacji |
1. Cele, w jakich wydawane są pozwolenia na broń dla osób fizycznych. 2. Pozytywne przesłanki wydania pozwolenia na broń w poszczególnych celach. 3. Przesłanki odmowy wydania pozwolenia na broń (art. 15 ust. 1 ustawy o broni i amunicji). 4. Elementy decyzji w sprawie wydania pozwolenia na broń osobie fizycznej. | 5 | wykład, dyskusja, praca z tekstem, studium przypadku, ćwiczenia | Analizę przepisów przeprowadzić wspólnie ze słuchaczami. Poszczególne zagadnienia ilustrować przykładami. Omówić aktualne orzecznictwo sądów administracyjnych w przedmiocie wydawania pozwoleń na broń, ze szczególnym uwzględnieniem możliwości ograniczania żądania strony w zakresie liczby egzemplarzy broni, na które ma być wydane pozwolenie na broń. Zlecić uczestnikom kursu ocenę kompletności wniosku o wydanie pozwolenia na broń osobie fizycznej - praca w grupach, dyskusja. Omówić czynności dowodowe w postępowaniu w sprawie wydania pozwolenia na broń, z uwzględnieniem dowodów uzyskanych na podstawie sprawdzenia w KSIP. Zlecić uczestnikom kursu sporządzenie projektów decyzji: - w sprawie wydania pozwolenia na broń osobie fizycznej, - o odmowie wydania pozwolenia na broń osobie fizycznej, - w sprawie wydania pozwolenia na broń podmiotowi. Decyzje każdy z uczestników kursu sporządza indywidualnie. |
5. Obowiązki posiadacza pozwolenia na broń wynikające z faktu zakupu broni. 6. Czynności związane z rejestracją broni. 7. Rodzaje broni, jakie mogą być użytkowane przez posiadaczy pozwoleń na broń (art. 10 ust. 4 ustawy o broni i amunicji). 8. Odmowa rejestracji broni. | 4 | wykład, dyskusja, studium przypadku, pokaz, praca z tekstem | Analizę przepisów przeprowadzić wspólnie ze słuchaczami. Zagadnienie nr 5 i 8 ilustrować przykładami; zaprezentować decyzję o odmowie rejestracji broni. Omawiając zagadnienie nr 7 zademonstrować poszczególne rodzaje broni (prezentacja rzeczywista lub prezentacja fotografii/ schematów); omówienie różnic pomiędzy poszczególnymi rodzajami broni. |
9. Zmiana decyzji w zakresie liczby egzemplarzy broni: a) warunki dopuszczalności zastosowania trybu postępowania określonego w przepisie art. 155 k.p.a., b) ocena poprawności formalnej wniosku. | 3 | wykład, studium przypadku, praca z tekstem | Zagadnienie ilustrować przykładami dotyczącymi zmiany decyzji w sprawie wydania pozwolenia na broń osobie fizycznej i podmiotowi. Omawiając zagadnienie nawiązać do treści art. 155 k.p.a., ze szczególnym uwzględnieniem oceny interesu społecznego i słusznego interesu strony. Zaprezentować przykłady decyzji administracyjnych w sprawie: - zmiany decyzji o wydaniu pozwolenia na broń, w całości uwzględniającej żądanie strony, - zmiany decyzji o wydaniu pozwolenia na broń, ograniczającej żądanie strony w zakresie liczby egzemplarzy broni, - odmowy zmiany decyzji o wydaniu pozwolenia na broń. |
TEMAT NR 2: Cofanie pozwoleń na broń
CELE: Po zrealizowaniu kursu słuchacz będzie potrafił:
Zagadnienia | Czas | Metoda | Wskazówki do realizacji |
1. Obligatoryjne i fakultatywne przesłanki cofnięcia pozwolenia na broń osobie fizycznej, w tym weryfikacja osób, które uzyskały pozwolenie na broń pod kątem aktualności orzeczeń: lekarskiego i psychologicznego, potwierdzających możliwość dysponowania bronią. 2. Procedura składania odwołania od orzeczenia lekarskiego lub psychologicznego. | 4 | wykład, studium przypadku, praca z tekstem, dyskusja, ćwiczenia | Poszczególne zagadnienia ilustrować przykładami. Omówić aktualne orzecznictwo sądów administracyjnych w przedmiocie cofania pozwoleń na broń, w szczególności w sytuacjach, gdy przesłanka cofnięcia pozwolenia na broń ma charakter fakultatywny. Omówić czynności dowodowe w postępowaniu w sprawie cofnięcia pozwolenia na broń, w szczególności w przypadku zaistnienia fakultatywnych przesłanek cofnięcia pozwolenia. Zlecić uczestnikom kursu sporządzenie projektu decyzji administracyjnej w sprawie cofnięcia pozwolenia na broń. Zaprezentować słuchaczom przykładowe odwołanie od orzeczenia lekarskiego i psychologicznego. |
TEMAT NR 3: Wydawanie i cofanie dopuszczeń do posiadania broni
CELE: Po zrealizowaniu kursu słuchacz będzie potrafił:
Zagadnienia | Czas | Metoda | Wskazówki do realizacji |
1. Kategorie osób, które mogą uzyskać dopuszczenie do posiadania broni. 2. Wniosek o wydanie dopuszczenia do posiadania broni. 3. Organizacja i przeprowadzenie egzaminu dla osób ubiegających się o wydanie pozwolenia na broń oraz dopuszczenie do posiadania broni. 4. Składniki decyzji administracyjnej w sprawie dopuszczenia do posiadania broni. 5. Zmiana decyzji w sprawie dopuszczenia do posiadania broni w zakresie rodzajów broni i celu, w którym wydano dopuszczenie. | 3 | wykład, studium przypadku, dyskusja, praca z tekstem, ćwiczenia | Analizę przepisów przeprowadzić wspólnie ze słuchaczami. Omówić aktualne orzecznictwo sądów administracyjnych w sprawie przeprowadzania egzaminów dla osób ubiegających się o wydanie pozwolenia na broń (zwolnienia z egzaminu). Zaprezentować przykładowy wniosek o wydanie dopuszczenia do posiadania broni. Zlecić słuchaczom ocenę kompletności wniosku - praca w grupach, dyskusja. Omawiając elementy decyzji administracyjnej w sprawie dopuszczenia do posiadania broni zwrócić uwagę na określenie rodzajów broni, do posiadania jakich zostaje wydane dopuszczenie. Zlecić słuchaczom sporządzenie projektu decyzji administracyjnej w sprawie dopuszczenia do posiadania broni. Zaprezentować przykładową decyzję o zmianie dopuszczenia do posiadania broni w zakresie celu, w jakim dopuszczenie zostało wydane (art. 155 k.p.a.). |
6. Przesłanki cofnięcia dopuszczenia do posiadania broni. | 1 | wykład, studium przypadku, praca z tekstem | Analizę przepisów przeprowadzić wspólnie ze słuchaczami. Poszczególne zagadnienia ilustrować przykładami. Zaprezentować słuchaczom przykładowe decyzje: - o cofnięciu dopuszczenia do posiadania broni, - o stwierdzeniu wygaśnięcia decyzji o dopuszczeniu do posiadania broni. |
TEMAT NR 4: Przechowywanie broni w depozycie organu Policji
CELE: Po zrealizowaniu kursu słuchacz będzie potrafił:
Zagadnienia | Czas | Metoda | Wskazówki do realizacji |
1. Obowiązki osoby lub podmiotu, któremu cofnięto pozwolenie na broń, w tym obowiązek zwrotu dokumentów potwierdzających legalność posiadania broni. 2. Tryb przyjmowania broni i amunicji do depozytu Policji. 3. Zasady ponoszenia kosztów związanych z deponowaniem broni i amunicji. 4. Obowiązki organu Policji przechowującego broń i amunicję w depozycie, w tym obowiązek informowania o kosztach przechowywania broni. 5. Warunki i tryb likwidacji niepodjętego depozytu. 6. Zasady i tryb prewencyjnego zabezpieczania broni i amunicji. | 4 | praca z tekstem, wykład, dyskusja, studium przypadku | Analizę przepisów przeprowadzić wspólnie ze słuchaczami. Poszczególne zagadnienia ilustrować przykładami. Zaprezentować słuchaczom: - protokół przyjęcia broni i amunicji do depozytu, - orzeczenie sądu stwierdzające likwidację niepodjętego depozytu, - decyzję w sprawie umorzenia należności za przechowywanie broni i amunicji w depozycie. Omówić orzecznictwo sądów administracyjnych w sprawie prewencyjnego zabezpieczania broni. |
TEMAT NR 5: Wydawanie, cofanie i zawieszanie praw wynikających z licencji detektywa
CELE: Po zrealizowaniu kursu słuchacz będzie potrafił:
Zagadnienia | Czas | Metoda | Wskazówki do realizacji |
1. Przesłanki wydania licencji detektywa. 2. Weryfikacja osób posiadających licencję detektywa. 3. Przesłanki zawieszenia praw wynikających z licencji detektywa. 4. Przesłanki cofnięcia licencji detektywa. 5. Rejestr detektywów. | 2 | praca z tekstem, wykład, studium przypadku, ćwiczenia, dyskusja | Analizę przepisów przeprowadzić wspólnie ze słuchaczami. Zlecić słuchaczom ocenę kompletności wniosku o wydanie licencji detektywa - praca zbiorowa, dyskusja. Zaprezentować słuchaczom przykładowe decyzje administracyjne: - w sprawie wydania licencji detektywa, - w sprawie zawieszenia praw wynikających z licencji detektywa. Zlecić słuchaczom sporządzenie projektu decyzji administracyjnej w sprawie cofnięcia licencji detektywa. |
TEMAT NR 6: Wydawanie opinii w postępowaniu dotyczącym udzielenia, zmiany, ograniczenia zakresu lub cofnięcia koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia oraz działalności gospodarczej w zakresie wytwarzania i obrotu materiałami wybuchowymi, bronią, amunicją, wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym
CELE: Po zrealizowaniu kursu słuchacz będzie potrafił:
Zagadnienia | Czas | Metoda | Wskazówki do realizacji |
1. Warunki uzyskania koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia. 2. Przesłanki cofnięcia koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia. 3. Warunki uzyskania koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu specjalnego. 4. Przesłanki cofnięcia koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu specjalnego. 5. Czynności dowodowe w procesie opiniowania faktu udzielenia, zmiany, ograniczenia zakresu lub cofnięcia koncesji. | 4 | praca z tekstem, wykład, dyskusja, ćwiczenia | Analizę przepisów przeprowadzić wspólnie ze słuchaczami. Poszczególne zagadnienia ilustrować przykładami. Omawiając tryb wydawania opinii w przedmiocie udzielenia, zmiany, ograniczenia zakresu lub cofnięcia koncesji nawiązać do treści przepisu art. 106 § 3,4 i 5 k.p.a. Zlecić słuchaczom sporządzenie projektu postanowienia dotyczącego zaopiniowania wniosku o udzielenie koncesji na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia |
TEMAT NR 7: Wpisywanie na listy kwalifikowanych pracowników: ochrony fizycznej i zabezpieczenia technicznego
CELE: Po zrealizowaniu kursu słuchacz będzie potrafił:
Zagadnienia | Czas | Metoda | Wskazówki do realizacji |
1. Warunki uzyskania wpisu na listę kwalifikowanych pracowników: a) ochrony fizycznej, b) zabezpieczenia technicznego. 2. Dokumenty potwierdzające kwalifikacje zawodowe umożliwiające uzyskanie wpisu na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej. 3. Opinia właściwego komendanta Policji jako warunek konieczny do uzyskania wpisu na LKP. 4. Decyzja o odmowie wpisu na LKP. | 4 | wykład, praca z tekstem, dyskusja, ćwiczenia | Analizę przepisów przeprowadzić wspólnie ze słuchaczami. Omówić orzecznictwo sądów administracyjnych w przedmiocie odmowy wpisu na LKP oraz w przedmiocie opiniowania pracowników ochrony. Zaprezentować - do oceny - przykładowe: - postanowienie nagannie opiniujące osobę ubiegającą się o wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, - zażalenie na postanowienie w przedmiocie wydania nagannej opinii o osobie ubiegającej się o wpis na LKP, - postanowienie organu II instancji w przedmiocie opinii o osobie ubiegającej się o wpis na LKP. Analizę zaprezentowanych dokumentów przeprowadzić wspólnie ze słuchaczami. Omawiając wydawanie postanowienia organu II instancji, nawiązać do przepisu art. 138 § 1 i 2 k.p.a. Zlecić słuchaczom sporządzenie projektu decyzji administracyjnej w sprawie odmowy wpisu na LKP. |
TEMAT NR 8: Skreślanie z list kwalifikowanych pracowników: ochrony fizycznej i zabezpieczenia technicznego
CELE: Po zrealizowaniu kursu słuchacz będzie potrafił:
Zagadnienia | Czas | Metoda | Wskazówki do realizacji |
1. Weryfikowanie osób wpisanych na listy kwalifikowanych pracowników: ochrony fizycznej lub zabezpieczenia technicznego. 2. Przesłanki skreślenia z listy kwalifikowanych pracowników: a) ochrony fizycznej, b) zabezpieczenia technicznego. 3. Decyzja w sprawie skreślenia z LKP. | 3 | wykład, praca z tekstem, dyskusja, ćwiczenia | Analizę przepisów przeprowadzić wspólnie ze słuchaczami. Poszczególne zagadnienia ilustrować przykładami. Omówić czynności dowodowe w postępowaniu dotyczącym skreślenia z LKP. Porównać przepisy regulujące przypadki skreślenia z listy kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej z przepisami ustawy o broni i amunicji dotyczącymi cofnięcia dopuszczenia do posiadania broni. Omawiając zagadnienie nr 1 wskazać na możliwość składania odwołań od orzeczeń: lekarskiego i psychologicznego. Zlecić słuchaczom sporządzenie projektu decyzji administracyjnej w sprawie skreślenia z listy kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej. |
TEMAT NR 9: Wprowadzanie i modyfikacja danych w rejestrze BROŃ oraz w aplikacji LKP
CELE: Po zrealizowaniu kursu słuchacz będzie potrafił określić zasady wprowadzania danych do rejestru BROŃ oraz do aplikacji LKP.
Zagadnienia | Czas | Metoda | Wskazówki do realizacji |
1. Wprowadzanie i modyfikacja danych do rejestru BROŃ. 2. Wprowadzanie i modyfikacja danych w aplikacji LKP. | 2 | pokaz, dyskusja | Zaprezentować słuchaczom sposób wprowadzania danych do rejestru BROŃ oraz do aplikacji LKP - w postaci zrzutu ekranu. |
3.
ZESTAWIENIE PRZWIDZIANYCH PROGRAMEM KURSU ĆWICZEŃ
ZESTAWIENIE PRZWIDZIANYCH PROGRAMEM KURSU ĆWICZEŃ
Założenia:
Jan Kowalski ubiega się o wydanie pozwolenia na 4 egzemplarze broni palnej myśliwskiej do celów łowieckich. Do wniosku o wydanie pozwolenia na broń dołączył:
Wskaż, jakie czynności wykonasz w toku postępowania w sprawie wydania pozwolenia na broń, w jaki sposób je udokumentujesz oraz sporządź projekt decyzji administracyjnej w całości uwzględniającej żądanie strony.
Założenia:
Jan Kowalski ubiega się o wydanie pozwolenia na 5 egzemplarzy broni palnej do celów sportowych.
Do wniosku o wydanie pozwolenia na broń dołączył:
W toku postępowania ustalono, że Jan Kowalski został skazany prawomocnym orzeczeniem sądu za przestępstwo umyślne. Skazanie nie uległo zatarciu.
Wskaż, jakie czynności wykonasz w toku postępowania w sprawie wydania pozwolenia na broń, w jaki sposób je udokumentujesz oraz sporządź projekt decyzji administracyjnej odmawiającej wydania pozwolenia na broń.
Założenia:
Prezes zarządu ABC sp. z o.o. złożył do komendanta wojewódzkiego Policji wniosek o wydanie pozwolenia na 20 egzemplarzy broni w celu ochrony innych osób i mienia, w tym 10 egzemplarzy broni palnej bojowej, 6 pistoletów maszynowych i 4 karabinki samoczynne.
Do wniosku o wydanie pozwolenia na broń dołączono:
Wskaż, jakie czynności wykonasz w toku postępowania w sprawie wydania pozwolenia na broń, w jaki sposób je udokumentujesz oraz sporządź projekt decyzji administracyjnej w sprawie wydania pozwolenia na broń.
W zakresie tematu nr 2: Cofanie pozwoleń na broń
Założenia:
Jan Kowalski ma pozwolenie na broń palną bojową do ochrony osobistej. W związku z upływem terminu ważności orzeczeń: lekarskiego i psychologicznego, potwierdzających możliwość dysponowania bronią, został wezwany do doręczenia aktualnych orzeczeń.
W wyznaczonym terminie Jan Kowalski nie doręczył orzeczeń: lekarskiego i psychologicznego. Dodatkowo, z wywiadu środowiskowego sporządzonego we właściwej dla miejsca zamieszkania Jana Kowalskiego komendzie powiatowej Policji wynika, że przechowuje on posiadaną broń na półce w szafie ubraniowej.
Wskaż, jakie czynności wykonasz dokonując ustaleń i w jaki sposób je udokumentujesz. Sporządź projekt decyzji administracyjnej w sprawie cofnięcia pozwolenia na broń.
W zakresie tematu nr 3: Wydawanie i cofanie dopuszczeń do posiadania broni
Założenia:
Jan Kowalski złożył wniosek o wydanie dopuszczenia do posiadania broni przy wykonywaniu zadań w zakresie ochrony osób i mienia.
We wniosku sprecyzował, że chciałby uzyskać dopuszczenie do posiadania broni palnej bojowej, pistoletów maszynowych oraz urządzeń przeznaczonych do obezwładniania osób za pomocą energii elektrycznej.
Ponadto wskazał numer zaświadczenia o wpisie na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej.
Do wniosku o wydanie dopuszczenia do posiadania broni dołączył następujące dokumenty:
Przy założeniu, że tydzień przed złożeniem wniosku o wydanie dopuszczenia do posiadania broni Jan Kowalski został wpisany na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, wskaż, jakie czynności wykonasz w toku postępowania, w jaki sposób je udokumentujesz oraz sporządź projekt decyzji administracyjnej w całości uwzględniającej żądanie wnioskodawcy.
W zakresie tematu nr 5: Wydawanie, cofanie i zawieszanie praw wynikających z licencji detektywa
Założenia:
Jan Kowalski posiadający licencję detektywa wniósł do właściwego komendanta wojewódzkiego Policji zawiadomienie o zaprzestaniu wykonywania czynności detektywa.
Wskaż, jakie czynności wykonasz w związku z uzyskaniem takiego zawiadomienia i w jaki sposób je udokumentujesz. Sporządź projekt decyzji administracyjnej w sprawie cofnięcia licencji detektywa.
W zakresie tematu nr 6: Wydawanie opinii w postępowaniu dotyczącym udzielenia, zmiany, ograniczenia zakresu lub cofnięcia koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia oraz działalności gospodarczej w zakresie wytwarzania i obrotu materiałami wybuchowymi, bronią, amunicją, wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym
Założenia:
Minister Spraw Wewnętrznych skierował do właściwego komendanta wojewódzkiego Policji wniosek o sporządzenie opinii w sprawie udzielenia ABC sp. z o.o. koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia w formie bezpośredniej ochrony fizycznej i zabezpieczenia technicznego.
Do wniosku dołączono kopie wniosku o udzielenie koncesji wraz z załącznikami.
Wskaż, jakie czynności wykonasz po uzyskaniu wniosku, w jaki sposób je udokumentujesz oraz sporządź projekt postanowienia, w którym wniosek ABC sp. z o.o. o udzielenie koncesji na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia zostanie pozytywnie zaopiniowany.
W zakresie tematu nr 7: Wpisywanie na listy kwalifikowanych pracowników: ochrony fizycznej i zabezpieczenia technicznego
Założenia:
Jan Kowalski złożył do właściwego komendanta wojewódzkiego Policji wniosek o wpisanie na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej.
Do wniosku dołączył:
Wykonując czynności sprawdzające, uzyskano naganną opinię właściwego komendanta powiatowego Policji o Janie Kowalskim jako o osobie ubiegającej się o wpisanie na listę kwalifikowanych pracowników ochrony, od której strona nie złożyła odwołania. W wydanym postanowieniu stwierdzono, że w miejscu zamieszkania opiniowanego przeprowadzono w ostatnim roku 4 interwencje. Ponadto, Jan Kowalski został w ciągu 8 miesięcy 3-krotnie ukarany za popełnienie wykroczeń.
Wskaż, jakie czynności wykonasz po uzyskaniu tego rodzaju postanowienia, jak je udokumentujesz. Sporządź projekt decyzji administracyjnej o odmowie wpisu na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej.
W zakresie tematu nr 8: Skreślanie z list kwalifikowanych pracowników: ochrony fizycznej i zabezpieczenia technicznego
Założenia:
Komendant wojewódzki Policji uzyskał informację o tym, że z Janem Kowalskim, wpisanym na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej i wykonującym zadania na rzecz przedsiębiorcy prowadzącego działalność gospodarczą w zakresie usług ochrony osób i mienia, została rozwiązana umowa o pracę z powodu ciężkiego naruszenia obowiązków pracowniczych. Przyczyną rozwiązania umowy był fakt wykonywania przez Jana Kowalskiego czynności zawodowych z bronią w stanie nietrzeźwości.
Wskaż, jakie czynności wykonasz po uzyskaniu tego rodzaju informacji, w jaki sposób je udokumentujesz, a przy założeniu, że Jan Kowalski został ukarany za popełnienie wykroczeń z art. 70 § 2 k.w. oraz art. 51 ust. 2 pkt 4 ustawy o broni i amunicji, wskaż, jakie działania należy podjąć. Sporządź projekt decyzji administracyjnej w sprawie skreślenia z listy kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej.