Powołanie zespołu ds. opracowania raportu społecznej odpowiedzialności Lasów Państwowych.
B.I.LP.2018.11.159
Akt obowiązującyZARZĄDZENIE Nr 69
DYREKTORA GENERALNEGO LASÓW PAŃSTWOWYCH
z dnia 24 września 2018 r.
w sprawie powołania zespołu ds. opracowania raportu społecznej odpowiedzialności Lasów Państwowych
Na podstawie art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach, w związku z § 6 Statutu Lasów Państwowych - w wykonaniu zadania Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych, związanego z art. 33 ust. 3 pkt 3 ustawy, z którego to przepisu wynika, iż Dyrektor Generalny Lasów Państwowych jest obowiązany do organizowania przedsięwzięć na rzecz rozwoju leśnictwa, zarządzam, co następuje:
ZAŁĄCZNIK Nr 1
WYKAZ ZADAŃ
w ramach procesu tworzenia raportu społecznej odpowiedzialności Lasów Państwowych
WYKAZ ZADAŃ
w ramach procesu tworzenia raportu społecznej odpowiedzialności Lasów Państwowych
a) Sporządzenie charakterystyki interesariuszy LP oraz ich oczekiwań wobec organizacji.
b) Sporządzenie wstępnej listy wskaźników społecznych i przyrodniczych, które najpełniej będą opisywały działalność Lasów Państwowych w tych obszarach.
c) Odzwierciedlenie kluczowych obszarów wpływu działalności LP na szeroko rozumiane otoczenie, np. na środowisko, relacje pracownicze, kontakty z odbiorcami itp.
d) Wybór wskaźników, których cykliczny monitoring pozwoli uzyskać korzyści zarządcze (optymalizację wdrażanych praktyk, minimalizację kosztów i maksymalizację korzyści) oraz sprawdzenie dostępności danych dla konkretnych wskaźników w SILP.
2. Proces zbierania danych do raportu (koordynuje ER):
a) Opracowanie systemu zbierania danych na podstawie SILP (z uwzględnieniem planu kont).
b) Opracowanie instrukcji dla pracowników wydziałów merytorycznych DGLP, które dane źródłowe powinni dostarczyć.
c) Opracowanie raportów BO ułatwiających zbieranie danych.
3. Opracowanie treści raportu:
a) Opracowanie opisowej, merytorycznej treści poszczególnych rozdziałów we współpracy z komórkami merytorycznymi (koordynuje ER).
b) Nadzór redaktorski nad spójnym opracowaniem treści raportu (CILP).
c) Opracowanie infografik, które znajdą się w raporcie (CILP).
4. Weryfikacja raportu:
a) Weryfikacja raportu przez zewnętrzny podmiot wyspecjalizowany w tego typu sprawozdaniach (zleca ER).
5. Komunikowanie treści raportu i zebranie informacji zwrotnej:
a) Opracowanie przez CILP materiałów informacyjnych prezentujących treści raportu w przystępnej formie, w kilku wariantach szczegółowości, dostosowanych do potrzeb odbiorców (CILP).
b) Zaplanowanie działań komunikacyjnych (Zespół ds. Mediów DGLP).
Przekazanie treści raportu do jednostek LP wraz z materiałami informacyjnymi oraz dyspozycją ich wykorzystania (ER).