Powołanie Komitetu Sterującego oraz Zarządu Projektu - "Wytworzenie, rozwój i utrzymanie rozwiązania informatycznego OpenBTM dla potrzeb Biura do spraw Transportu Międzynarodowego w ramach Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego".

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.GITD.2015.27

Akt obowiązujący
Wersja od: 7 sierpnia 2015 r.

ZARZĄDZENIE Nr 27/2015
GŁÓWNEGO INSPEKTORA TRANSPORTU DROGOWEGO
z dnia 7 sierpnia 2015 r.
w sprawie powołania Komitetu Sterującego oraz Zarządu Projektu - "Wytworzenie, rozwój i utrzymanie rozwiązania informatycznego OpenBTM dla potrzeb Biura do spraw Transportu Międzynarodowego w ramach Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego"

Na podstawie art. 52 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2013 r. poz. 1414, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§  1.
1.
Powołuje się Komitet Sterujący projektem - "Wytworzenie, rozwój i utrzymanie rozwiązania informatycznego OpenBTM dla potrzeb Biura do spraw Transportu Międzynarodowego w ramach Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego", w sprawie postępowania o numerze BDG.ZPB.230.29.2014, zwany dalej "Komitetem", jako organ wspierający kierownictwo jednostki organizacyjnej.
2.
Do zadań Komitetu należy:
1)
podejmowanie strategicznych decyzji w zakresie rozpoczęcia lub zakończenia oraz wstrzymania realizacji projektu lub poszczególnych jego etapów;
2)
wyznaczanie kierunków, celów i metod działań w zakresie realizowanego projektu;
3)
monitorowanie realizacji całości projektu i jego poszczególnych etapów, gdzie:
a)
za sprawy techniczne projektu odpowiada Biuro Informatyki i Łączności Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego,
b)
za sprawy merytoryczne projektu odpowiada Biuro do spraw Transportu Międzynarodowego Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego;
4)
weryfikacja zgodności projektu z przyjętymi wcześniej celami i utrzymaniem założonych ram w zakresie zasobów, środków, metod oraz terminów;
5)
ocena i akceptacja zaproponowanych działań dla realizacji projektu;
6)
akceptacja istotnych zmian w projekcie;
7)
koordynacja i dbałość o spójność z innymi realizowanymi projektami;
8)
zatwierdzanie poszczególnych etapów realizacji projektu, mając na względzie informacje o stanie zaawansowania, sposobie zrealizowania, zmianach w planie i harmonogramie oraz środkach i zasobach;
9)
podejmowanie decyzji w sprawach istotnych, w których kierownictwo projektu lub osoby odpowiedzialne za realizację poszczególnych etapów, nie są w stanie podjąć decyzji;
10)
podejmowanie działań w zakresie rozwiązywania problemów dotyczących współpracy z podmiotami zewnętrznymi w zakresie niezbędnym do realizacji projektu;
11)
zatwierdzanie przyjętych istotnych rozwiązań w zakresie realizowanego projektu;
12)
wskazywanie Głównemu Inspektorowi Transportu Drogowego głównych obszarów ryzyka w zakresie projektu;
13)
bieżące i okresowe informowanie Głównego Inspektora Transportu Drogowego o postępie prac dotyczących realizowanego projektu, w szczególności w zakresie realizacji prac w stosunku do harmonogramu, stopniu realizacji budżetu, a także wszystkich innych informacji mających wpływ na właściwą ocenę przebiegu projektu;
14)
bieżący kontakt z osobami zarządzającymi projektem oraz udzielanie tym osobom wszelkiej niezbędnej pomocy w zakresie opiniowania i konsultowania przyjętych rozwiązań.
§  2.
1.
W skład Komitetu wchodzą:
1)
Artur Żminkowski - dyrektor Biura Informatyki i Łączności - Przewodniczący;
2)
Anna Brzezińska-Rybicka - dyrektor Biura do spraw Transportu Międzynarodowego - zastępca Przewodniczącego;
3)
Monika Konopka - zastępca dyrektora Biura do spraw Transportu Międzynarodowego - Członek;
4)
Sławomir Rapeła - Naczelnik Wydziału Nadzoru nad Rozwojem Technicznym Systemów Informatycznych Biuro Informatyki i Łączności - Członek.
2.
Członkowie Komitetu mogą uczestniczyć w jego pracach wyłącznie osobiście.
3.
W razie braku możliwości udziału w posiedzeniu Komitetu, członek Komitetu może wyznaczyć innego członka Komitetu, który przedstawi sprawy przydzielone do przedłożenia na danym posiedzeniu przez nieobecnego członka. W takim przypadku przedstawicielowi nie będzie przysługiwać prawo głosu za nieobecnego członka Komitetu.
4.
W posiedzeniach Komitetu, w uzasadnionych przypadkach, mogą brać udział inni pracownicy Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego lub przedstawiciele konsultantów zewnętrznych zaproszeni przez Przewodniczącego Komitetu, bez prawa głosu.
§  3.
1.
Pracami Komitetu kieruje Przewodniczący lub w razie jego nieobecności zastępca Przewodniczącego.
2.
Do zadań Przewodniczącego należy w szczególności:
1)
podejmowanie decyzji w sprawach, o których mowa w § 1 ust. 2, z zastrzeżeniem ust. 3;
2)
zwoływanie i prowadzenie posiedzeń Komitetu;
3)
wnioskowanie do Głównego Inspektora Transportu Drogowego o powołanie nowych członków Komitetu w miejsce dotychczasowych;
4)
przedstawianie, na wniosek Głównego Inspektora Transportu Drogowego, doraźnych sprawozdań z prac Komitetu;
5)
przedstawianie Głównemu Inspektorowi Transportu Drogowego sprawozdań okresowych oraz sprawozdania końcowego z prac Komitetu.
3.
Na żądanie członka Komitetu Przewodniczący zarządza głosowanie w sprawach będących przedmiotem obrad. Uchwały Komitetu zapadają większością głosów w obecności co najmniej połowy uprawnionych członków. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego.
4.
Przewodniczący, za zgodą Komitetu, może wystąpić do Dyrektora Generalnego Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego z wnioskiem o zlecenie wykonania opinii lub ekspertyz, koniecznych do realizacji zadań Komitetu.
§  4.
1.
Z posiedzeń Komitetu sporządza się protokół, który podpisują członkowie biorący udział w posiedzeniu oraz protokolant.
2.
Podpisany protokół niezwłocznie doręcza się Głównemu Inspektorowi Transportu Drogowego.
§  5.
Obsługę prac Komitetu zapewnia Biuro Informatyki i Łączności Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.
§  6.
Dyrektor Biura Informatyki i Łączności Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego wyznacza sekretarza Komitetu, który przygotowuje posiedzenia Komitetu, w tym zawiadamia osoby wchodzące w skład Komitetu oraz osoby, o których mowa w § 2 ust. 4, o terminach posiedzeń, zbiera oraz przekazuje materiały na posiedzenia Komitetu oraz sporządza protokół z posiedzenia wraz z listą obecności.
§  7.
Komitet realizuje swoje zadania do czasu podjęcia decyzji o zakończeniu projektu.
§  8.
Powołuje się Zarząd Projektu - "Wytworzenie, rozwój i utrzymanie rozwiązania informatycznego OpenBTM dla potrzeb Biura do spraw Transportu Międzynarodowego w ramach Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego", w sprawie postępowania o numerze BDG.ZPB.230.29.2014, zwany dalej "Zarządem".
§  9.
W skład Zarządu Projektu wchodzą:
1)
Piotr Jawoszek - Radca Głównego Inspektora, Wydziału Nadzoru nad Rozwojem Technicznym Systemów Informatycznych, Biuro Informatyki i Łączności - Kierownik Projektu;
2)
Maria Wojdygo - Naczelnik Wydziału ds. Przewozów Osób, Biuro do spraw Transportu Międzynarodowego - Zastępca Kierownika Projektu ds. Rozwoju;
3)
Janusz Sokalski - Naczelnik Wydziału ds. Przewozów Rzeczy, Biuro do spraw Transportu Międzynarodowego - Zastępca Kierownika Projektu ds. Rozwoju;
4)
Rafał Wiśniewski - Starszy Specjalista, Wydział Administracji i Utrzymania Systemów, Biuro Informatyki i Łączności - Zastępca Kierownika Projektu ds. gwarancji i utrzymania systemu.
§  10.
1.
Pracami Zarządu Projektu kieruje Kierownik Projektu lub w razie jego nieobecności jeden z Zastępców Kierownika Projektu.
2.
Do zadań Kierownika Projektu należy w szczególności:
1)
przygotowywanie, przy współpracy z właściwymi członkami Zarządu Projektu, produktów bazowych oraz uzgodnienie ich z Komitetem Sterującym;
2)
sporządzanie raportów: okresowych, nadzwyczajnych, raportów o zagadnieniach;
3)
utrzymywanie m.in. następujących zapisów: rejestr ryzyk, rejestr zagadnień;
4)
utrzymywanie kontaktu z kierownictwem organizacji lub programu, aby zapewnić, że żadne prace nie zostaną pominięte ani nie zostaną wykonane ponownie przez pokrewne projekty;
5)
przewodzenie i motywowanie Zarządu Projektu;
6)
zarządzanie przepływem informacji pomiędzy poziomem zarządzania strategicznego i poziomem dostawczym/wytwórczym projektu;
7)
zarządzanie wytwarzaniem wymaganych produktów, przyjmując odpowiedzialność za całościowe postępy i wykorzystanie zasobów oraz, gdy to konieczne, inicjowanie działań korygujących.
8)
ustanawianie i zarządzanie procedurami projektu, takimi, jak zarządzanie ryzykiem, sterowanie zagadnieniami i zmianami, zarządzanie konfiguracją oraz komunikacją;
9)
ustanawianie i zarządzanie mechanizmami sterowania projektem - monitorowanie i raportowanie;
10)
powiadamianie Komitetu Sterującego o wszelkich odchyleniach od planu.
3.
Zastępcy Kierownika Projektu ds. Rozwoju będąc członkami Zarządu Projektu są odpowiedzialni za merytoryczną część projektu oraz planowane rozszerzenia funkcjonalne w poszczególnych etapach.
4.
Zastępca Kierownika Projektu ds. Utrzymania będąc członkiem Zarządu Projektu jest odpowiedzialny za część projektu związaną z utrzymaniem systemu oraz gwarancją wytworzonych produktów.
§  11.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.