Powołanie komisji przetargowej w Centrali Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.PKRUS.2007.1.35

Akt utracił moc
Wersja od: 21 grudnia 2006 r.

ZARZĄDZENIE
PREZESA KASY ROLNICZEGO UBEZPIECZENIA SPOŁECZNEGO
z dnia 21 grudnia 2006 r.
w sprawie powołania komisji przetargowej w Centrali Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego

Na podstawie art. 21 ust. 1.1 i ust 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2006 r. Nr 164, poz. 1163 z późn. zm.) oraz § 3 ust. 1 pkt 1 lit. "b" Zarządzenia Nr 34 Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego z dnia 21 grudnia 2006 r. w sprawie realizacji ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, zwanej dalej Ustawą zarządzam, co następuje:
§  1.
W Centrali Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego powołuję komisję przetargową w następującym składzie:

1. Jolanta Baran - przewodniczący komisji,

2. Michał Lisowski - zastępca przewodniczącego komisji,

3. Beata Borucka - członek komisji,

4. Agnieszka Sałata - członek komisji,

5. Dyrektor/Wicedyrektor Biura merytorycznego, wnioskujący o realizację zamówienia - członek komisji, zwany dalej Wnioskodawcą

6. Danuta Nowicka - członek komisji - sekretarz,

7. Elżbieta Bylina - członek komisji - zastępca sekretarza.

§  2.
Ustalam regulamin pracy komisji przetargowej Centrali Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, który określa tryb pracy komisji przetargowej oraz zakres obowiązków jej członków, stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
§  3.
1.
Do składu komisji przetargowej Prezes Kasy, na wniosek przewodniczącego komisji może powołać inną osobę niż wskazane w § 1, posiadającą specjalistyczną wiedzę związaną z prowadzonym postępowaniem.
2.
Radca prawny uczestniczy w posiedzeniach komisji w charakterze biegłego i prowadzi obsługę prawną w szczególności w zakresie przepisów prawa zamówień publicznych i innych związanych z prowadzonym postępowaniem.
§  4.
Traci moc Zarządzenie Nr 3 Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego z dnia 26.01.2006 r. w sprawie powołania komisji przetargowej w Centrali Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.
§  5.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIK 

Regulamin pracy komisji przetargowej Centrali

Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego,

zwany dalej Regulaminem

Rozdział I

Zadania Komisji w poszczególnych etapach prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego

§  1.
Podstawowe zadania Komisji
1.
Do zadań komisji przetargowej Centrali Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, zwanej dalej Komisją należy załatwianie spraw dotyczących zamówień powyżej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 6.000 EURO netto, realizowanych ze środków Centrali Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, zwanej dalej Centralą Kasy zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, zwanej dalej Ustawą.
2.
Członkowie Komisji pracują w oparciu o Ustawę, przepisy wykonawcze i regulamin ustalony przez Prezesa Kasy, który zawiera szczegółowy zakres obowiązków członków Komisji oraz ich odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
3.
Posiedzenia Komisji są ważne jeżeli uczestniczy w nich co najmniej 3 członków Komisji (w tym obowiązkowo Przewodniczący Komisji lub jego Zastępca).
4.
W sprawach spornych Komisja dokonuje rozstrzygnięć w głosowaniu zwykłą większością głosów.
5.
W przypadku równej liczby głosów "za" i "przeciw" rozstrzyga głos Przewodniczącego.
6.
Członek Komisji nie może wstrzymać się od głosu, może natomiast przedstawić swoje stanowisko wraz z uzasadnieniem na piśmie (zdanie odrębne).
§  2.
Wyłączenie osoby wykonującej czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
1.
Osoby wykonujące czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego niezwłocznie pod rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywych zeznań składają pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności wskazanych w art. 17 ust. 1 Ustawy (druk ZP-11 - Oświadczenie).
2.
W przypadku złożenia przez osobę wykonującą czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia oświadczenia o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w pkt 1, niezłożenia przez nią oświadczenia albo złożenia oświadczenia niezgodnego z prawdą, Przewodniczący Komisji niezwłocznie wyłącza tę osobę z dalszego udziału w postępowaniu. Informację o wyłączeniu osoby wykonującej czynności w postępowaniu Przewodniczący Komisji przekazuje Prezesowi Kasy, za pośrednictwem II Zastępcy Prezesa. W miejsce wyłączonej osoby Prezes Kasy może powołać inną osobę. Osoba wykonująca czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia, z zastrzeżeniem pkt 1, jest obowiązana w każdym czasie wyłączyć się z udziału w pracach Komisji, niezwłocznie po powzięciu wiadomości, o których mowa w pkt 1, o czym informuje Przewodniczącego Komisji. Przepis pkt 2 stosuje się odpowiednio.
3.
Członek Komisji z zastrzeżeniem pkt 1 jest obowiązany w każdym czasie wyłączyć się z udziału w pracach Komisji, niezwłocznie po powzięciu wiadomości o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w pkt 1, o czym informuje Przewodniczącego Komisji. Przepis pkt 2 stosuje się odpowiednio.
4.
Czynności podjęte w postępowaniu przez osobę podlegającą wyłączeniu po powzięciu przez nią wiadomości o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w pkt 1 są nieważne. Czynności Komisji jeżeli zostały dokonane z udziałem takiej osoby z zastrzeżeniem pkt 5 powtarza się. Przepis stosuje się odpowiednio do sytuacji, w której członek Komisji zostanie wyłączony z powodu nie złożenia oświadczenia, o którym mowa w pkt 1 albo złożenia oświadczenia niezgodnego z prawdą.
5.
Nie powtarza się czynności otwarcia ofert oraz czynności faktycznych nie wpływających na wynik postępowania.
§  3.
Wniosek w sprawie realizacji zamówienia publicznego
1.
Przedmiotem posiedzenia Komisji może być jedynie wniosek spełniający wszystkie wymogi określone w załączniku Nr 4 do Zarządzenia Nr 34 Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego z dnia 21 grudnia 2006 r. w sprawie realizacji ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2.
Przewodniczący Komisji zwraca wniosek do uzupełnienia, jeżeli nie spełnia wymogów, o których mowa w pkt 1.
§  4.
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia
1.
Projekt specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ) a w szczególności przedmiot zamówienia opracowuje Wnioskodawca.
2.
Uwagi dotyczące SIWZ - przyjęte na posiedzeniu Komisji realizuje Biuro Zamówień Publicznych a po podpisaniu ostatecznego projektu przez wszystkich członków Komisji i radcę prawnego - Sekretarz Komisji przedstawia do zatwierdzenia II Zastępcy Prezesa Kasy.
3.
W przypadku zamówień publicznych realizowanych w trybie przetargu nieograniczonego, po zamieszczeniu ogłoszenia o przetargu, Sekretarz Komisji zamieszcza SIWZ na stronie internetowej Kasy.
4.
Sekretarz Komisji lub jego Zastępca przekazuje SIWZ wykonawcom lub zamieszcza na stronie internetowej Kasy.
5.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach Komisja może przed upływem terminu składania ofert zmodyfikować treść SIWZ. Po zatwierdzeniu przez Przewodniczącego Komisji, Sekretarz przekazuje dokonaną modyfikację niezwłocznie wszystkim wykonawcom, którym przekazano SIWZ lub zamieszcza na stronie internetowej Kasy.
§  5.
Składanie ofert, ich otwieranie i wybór najkorzystniejszej oferty
1.
Miejscem składania ofert jest Kancelaria Centrali Kasy.
2.
Złożone oferty przekazywane są do Sekretarza Komisji, który nadaje im numery według kolejności wpływu, segreguje, przechowuje i odpowiednio je zabezpiecza.
3.
Sekretarz Komisji dostarcza oferty na posiedzenie Komisji i przekazuje je Przewodniczącemu Komisji.
4.
Bezpośrednio przed otwarciem ofert Przewodniczący Komisji podaje kwotę jaką Kasa zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
5.
Otwarcie ofert jest jawne. Czynności otwarcia dokonuje Przewodniczący na posiedzeniu Komisji i podaje informacje wymagane zgodnie z Ustawą.
6.
Członkowie Komisji sprawdzają, czy wykonawcy spełniają wymagane w SIWZ warunki, a następnie dokonują oceny każdej oferty w oparciu o ustalone kryteria oceny ofert i wypełniają odpowiednie formularze.
7.
W toku badania i oceny ofert Przewodniczący Komisji może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
8.
Przewodniczący Komisji poprawia w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie oraz omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, zgodnie z zasadami określonymi w Ustawie.
9.
W celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, Przewodniczący Komisji występuje do wykonawcy z wnioskiem o wyjaśnienia dotyczące elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.
10.
Propozycja wyniku postępowania jest przedstawiana do zatwierdzenia Prezesowi Kasy w protokóle posiedzenia Komisji oraz protokóle postępowania o udzielenie zamówienia na drukach ZP, po uprzedniej akceptacji przez II Zastępcę Prezesa.
11.
Sekretarz Komisji przygotowuje pisma do wykonawców informujące o wyniku postępowania i przedstawia Przewodniczącemu Komisji do podpisu. Pisma te są wysyłane do wykonawców oraz zamieszczane w formie ogłoszenia o wyborze najkorzystniejszej oferty na stronie internetowej Kasy.
§  6.
Umowy
1.
Projekt umowy przygotowuje Wnioskodawca.
2.
Jeżeli w postępowaniu uczestniczyli biegli, projekt umowy opracowywany jest z ich udziałem.
3.
Umowy z wykonawcami podpisuje Wnioskodawca wraz z Wicedyrektorem Biura Finansowo-Księgowego - Zastępca Głównego Księgowego Kasy oraz parafuje Dyrektor Biura Zamówień Publicznych i radca prawny.
4.
Oryginał zawartej umowy przekazywany jest niezwłocznie po jego podpisaniu do Wicedyrektora Biura Finansowo-Księgowego - Zastępcę Głównego Księgowego Kasy, zaś kserokopia do Biura Zamówień Publicznych.
5.
W przypadku zaistnienia trudności dotyczących zawarcia umowy z wykonawcą, którego oferta została wybrana, Wnioskodawca niezwłocznie informuje o tym fakcie Przewodniczącego Komisji, który podejmuje dalsze kroki przewidziane Ustawą.
§  7.
Realizacja zamówienia

Za realizację zamówienia odpowiada Wnioskodawca.

Rozdział  II

Obowiązki poszczególnych członków Komisji

§  8.
Przewodniczący Komisji
1.
Przyjmuje wnioski na posiedzenia Komisji.
2.
Wyznacza termin posiedzenia.
3.
Podpisuje zawiadomienia do członków Komisji informujące o terminie i tematyce posiedzenia Komisji.
4.
Występuje z wnioskiem do Prezesa Kasy, za pośrednictwem II Zastępcy Prezesa w sprawie powołania w skład Komisji dodatkowych członków.
5.
Przewodniczy posiedzeniom Komisji.
6.
Formułuje wnioski na posiedzeniach, ustala zadania dla poszczególnych członków Komisji i wskazuje termin ich realizacji.
7.
Wyłącza członków Komisji z udziału w postępowaniu zgodnie z § 2 Regulaminu.
8.
Podpisuje SIWZ.
9.
Przedstawia do zatwierdzenia 11 Zastępcy Prezesa protokoły z posiedzenia Komisji.
10.
Przedstawia Prezesowi Kasy za pośrednictwem II Zastępcy Prezesa do zatwierdzenia protokół z posiedzenia Komisji dotyczący wyniku postępowania.
11.
Przedstawia Prezesowi Kasy, za pośrednictwem II Zastępcy Prezesa do zatwierdzenia protokoły postępowania o udzielenie zamówienia na drukach ZP.
12.
Nadzoruje prawidłowość prowadzenia dokumentacji z postępowań.
13.
Podpisuje pisma do wykonawców w sprawach:
a)
zaproszeń do udziału w postępowaniu,
b)
udzielanych wyjaśnień do SIWZ,
c)
przedłużania terminu składania ofert,
d)
udzielania wyjaśnień do treści złożonych ofert,
e)
poprawiania oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści ofert,
f)
informowania o protestach i ich rozstrzygnięciach,
g)
zawieszania biegu terminu związania ofertą,
h)
wyrażania zgody na przedłużanie terminów związania ofertą,
i)
informowania o wynikach postępowań,
j)
ogłoszeń przewidzianych Ustawą,
k)
innych pism związanych z prowadzonymi postępowaniami.
14.
Podpisuje druki ZP wymagane w poszczególnych postępowaniach.
15.
W przypadku nieobecności Sekretarza lub Zastępcy Sekretarza, wyznacza osobę pełniącą jego obowiązki.
§  9.
Zastępca Przewodniczącego Komisji

W czasie nieobecności Przewodniczącego jego obowiązki wymienione w Regulaminie pełni Zastępca Przewodniczącego.

§  10.
Sekretarz Komisji
1.
Ustala z Przewodniczącym termin i tematykę posiedzenia Komisji oraz przygotowuje zawiadomienia dla członków Komisji.
2.
Przygotowuje w porozumieniu z Wnioskodawcą zamówienia pisma do wykonawców oraz zawiadomienia o wyborze ofert, a następnie je wysyła.
3.
Wypełnia obowiązujące w każdym postępowaniu druki ZP.
4.
Odpowiada za wypełnianie oświadczeń wymaganych w § 2 pkt 1 Regulaminu.
5.
Przygotowuje wszystkie wymagane Ustawą ogłoszenia i dokumenty dotyczące prowadzonych postępowań.
6.
Przygotowuje wniosek do Biura Finansowo-Księgowego w sprawie zwrotu wadium wykonawcom, których oferty nie zostały wybrane albo w przypadku unieważnienia postępowania.

Zwrotu wadium wybranemu wykonawcy, przyjęcia oraz zwrotu zabezpieczenia należytego wykonania umowy dokonuje Biuro Finansowo-Księgowe po otrzymaniu dyspozycji pisemnej od Wnioskodawcy.

§  11.
W razie nieobecności Sekretarza Komisji jego obowiązki pełni Zastępca Sekretarza lub inna osoba wyznaczona przez Przewodniczącego Komisji.
§  12.
Członkowie Komisji

1. Biorą udział w pracach Komisji.

2. Podpisują SIWZ.

3. Proponują odpowiedzi na zgłaszane zapytania przez wykonawców.

4. Proponują dokonanie zmiany treści SIWZ w trakcie postępowania.

5. Dokonują oceny spełniania warunków SIWZ przez Wykonawców.

6. Oceniają oferty i proponują wybór oferty najkorzystniejszej.

7. Proponują wykluczenie wykonawcy.

8. Proponują odrzucenie oferty.

9. Proponują unieważnienie postępowania.

10. Proponują treść rozstrzygnięcia protestu.

11. Wypełniają i podpisują oświadczenia oraz druki ZP wymagane Ustawą.

12. Wykonują inne prace wynikające z Ustawy, Zarządzenia oraz niniejszego Regulaminu.

§  13.
Dokumentowanie postępowań
1.
Sekretarz Komisji odnotowuje przebieg postępowania w zakresie realizacji zamówienia publicznego w protokole posiedzenia Komisji oraz protokole postępowania o udzielenie zamówienia na obowiązujących drukach ZP.
2.
Obowiązujące druki ZP, załączniki do druków oraz druki dodatkowe załączane do protokołu postępowania o udzielenie zamówienia w imieniu kierownika zamawiającego podpisuje Przewodniczący Komisji, a wynik postępowania zatwierdza Prezes Kasy, po uprzedniej akceptacji przez II Zastępcę Prezesa.
3.
Biuro Zamówień Publicznych sporządza roczne sprawozdanie o udzielonych zamówieniach publicznych w Centrali Kasy na zasadach określonych w Ustawie i przepisach wykonawczych.
4.
Biuro Zamówień Publicznych przekazuje Prezesowi Urzędu Zamówień Publicznych kopie dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia w celu przeprowadzenia kontroli uprzedniej na warunkach przewidzianych Ustawą.
5.
Biuro Zamówień Publicznych przechowuje dokumentację wraz ze złożonymi ofertami wdanym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego przez okres wskazany w Ustawie.

Rozdział  III

Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych

§  14.
1.
Czynności członków Komisji naruszające dyscyplinę finansów publicznych to m.in. przedstawienie Prezesowi Kasy propozycji:
1)
trybu udzielenia zamówienia z naruszeniem przepisów Ustawy dotyczących przesłanek jego wyboru,
2)
opisu przedmiotu zamówienia w sposób sprzeczny z Ustawą,
3)
określenia warunków udziału w postępowaniu w sposób sprzeczny z Ustawą,
4)
unieważnienia postępowania z naruszeniem przepisów Ustawy.
2.
Czynności pracowników, o których mowa w § 18 Zarządzenia Nr 34 z dnia 21 grudnia 2006 r. w sprawie realizacji ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, dotyczących naruszenia dyscypliny finansów publicznych są następujące:
1)
udzielenie zamówienia publicznego wykonawcy, który nie został wybrany w trybie określonym w Ustawie,
2)
niedopełnienie obowiązku przekazania lub zamieszczenia ogłoszenia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego,
3)
udzielenie zamówienia publicznego bez wymaganego zawiadomienia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych,
4)
zawarcie umowy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego:
a)
bez zachowania formy pisemnej,
b)
na czas dłuższy niż określony w przepisach o zamówieniach publicznych lub na czas nieoznaczony, z wyłączeniem przypadków dopuszczonych w przepisach o zamówieniach publicznych,
c)
przed ostatecznym rozstrzygnięciem protestu,
5)
dokonanie zmiany umowy z naruszeniem przepisów Ustawy.
3.
Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych przez członków komisji i pracowników, o których mowa w pkt 2 jest dokonanie również innych czynności niezgodnych z przepisami mających wpływ na wynik postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
4.
Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest niezłożenie przez członka Komisji lub inną osobę występującą w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w imieniu zamawiającego oświadczeń wymaganych przepisami o zamówieniach publicznych.
5.
Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest niewyłączenie z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego osoby podlegającej wyłączeniu z takiego postępowania na podstawie przepisów o zamówieniach publicznych.

Rozdział  IV

Postanowienia ogólne

W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2006 r. Nr 164, poz. 1163) oraz zarządzenia Nr 34 Prezesa Kasy z dnia 21 grudnia 2006 r. w sprawie realizacji ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.