Powołanie komisji przetargowej Lasów Państwowych do spraw zamówienia publicznego na usługi lotnicze w lasach w roku 2009.

Dzienniki resortowe

B.I.LP.2009.1.1

Akt utracił moc
Wersja od: 4 grudnia 2008 r.

ZARZĄDZENIE Nr 92
DYREKTORA GENERALNEGO LASÓW PAŃSTWOWYCH
z dnia 4 grudnia 2008 r.
w sprawie powołania komisji przetargowej Lasów Państwowych do spraw zamówienia publicznego na usługi lotnicze w lasach w roku 2009

OP-2710-12/08

Na podstawie § 6 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, stanowiącego załącznik do zarządzenia nr 50 ministra ochrony środowiska, zasobów naturalnych i leśnictwa z 18 maja 1994 r. oraz art. 19 i 21 ustawy z 29 stycznia 2004 r. - Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2007 r., nr 223, poz. 1655, z późn. zm.) zarządzam, co następuje.

§  1.
Powołuję komisję przetargową Lasów Państwowych ds. zamówienia publicznego na usługi lotnicze w lasach w roku 2009, zwaną dalej komisją, w składzie:
1)
Alina Niewiadomska - DGLP (przewodnicząca),
2)
Sławomir Majewski - RDLP Piła,
3)
Aldona Perlińska - DGLP,
4)
Jerzy Przybylski - RDLP Warszawa,
5)
Bronisław Sasin - RDLP Szczecin,
6)
Kazimierz Stańczak - RDLP Toruń,
7)
Sylwia Wysocka - DGLP,
8)
Piotr Szulc - DGLP (sekretarz).
§  2.
Komisja jest zespołem pomocniczym dyrektora generalnego Lasów Państwowych, powołanym do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pt.: "Usługi lotnicze w lasach w roku 2009".
§  3.
Organizację, tryb pracy i zakres obowiązków członków komisji określa regulamin komisji przetargowej (załącznik nr 1).
§  4.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIK  Nr 1

REGULAMIN KOMISJI PRZETARGOWEJ

§  1.
Zakres regulaminu

Niniejszy regulamin określa organizację, tryb pracy oraz zakres obowiązków członków komisji przetargowej, powołanej zarządzeniem nr 92 dyrektora generalnego Lasów Państwowych, zwanego dalej kierownikiem zamawiającego, zgodnie z art. 21, ust. 3 ustawy z 29 stycznia 2004 r. - Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2007 r., nr 223, poz. 1655, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą.

§  2.
Obowiązki członków komisji
1.
Członkowie komisji rzetelnie i obiektywnie wykonują powierzone im czynności, kierując się wyłącznie przepisami prawa, wiedzą i doświadczeniem.
2.
Do obowiązków członków komisji należy w szczególności:
1)
czynny udział w pracach komisji;
2)
wykonywanie poleceń przewodniczącego dotyczących prac komisji;
3)
niezwłoczne informowanie przewodniczącego o okolicznościach uniemożliwiających wykonywanie obowiązków członka komisji.
3.
Członkowie komisji nie mogą, bez zgody przewodniczącego komisji, ujawniać żadnych informacji związanych z pracami komisji.
§  3.
Prawa członków komisji
1.
Członkowie komisji mają prawo do uczestniczenia we wszystkich pracach komisji.
2.
Członkowie komisji mają prawo wglądu do wszystkich dokumentów związanych z pracą komisji, w tym do ofert, załączników, wyjaśnień złożonych przez wykonawców oraz opinii biegłych.
3.
Członkowie komisji mają prawo do zgłoszenia przewodniczącemu komisji pisemnych zastrzeżeń do pracy komisji.
§  4.
Oświadczenia o bezstronności

Członkowie komisji składają pisemne oświadczenia o istnieniu lub braku okoliczności, o których mowa w art. 17 ustawy, niezwłocznie po zapoznaniu się z oświadczeniami lub dokumentami złożonymi przez wykonawców w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.

§  5.
Odwołanie członka komisji
1.
Odwołanie członka komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego może nastąpić wyłącznie z przyczyn określonych w ust. 2 i 3.
2.
W przypadku złożenia przez członka komisji oświadczenia o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w art. 17 ustawy, niezłożenie takiego oświadczenia w terminie lub oświadczenia niezgodnego z prawdą, przewodniczący komisji niezwłocznie wyłącza członka komisji z dalszego udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
3.
Przewodniczący komisji wnioskuje do kierownika zamawiającego o odwołanie członka komisji w przypadku:
1)
wyłączenia członka komisji z jej prac;
2)
nieusprawiedliwionej nieobecności na dwóch kolejnych posiedzeniach komisji;
3)
naruszenia przez członka komisji obowiązków, o których mowa w § 2, ust. 1 niniejszego regulaminu;
4)
zaistnienia innej przeszkody uniemożliwiającej jego udział w pracach komisji;
5)
gdy członek komisji przestał być pracownikiem jednostki organizacyjnej LP.
§  6.
Przewodniczący komisji
1.
Pracami komisji kieruję jej przewodniczący.
2.
Do zadań przewodniczącego należy w szczególności:
1)
wyznaczenie miejsc i terminów posiedzeń komisji;
2)
prowadzenie posiedzeń komisji;
3)
informowanie członków komisji o odpowiedzialności w przypadku naruszenia przepisów ustawy lub niniejszego regulaminu;
4)
odebranie od członków komisji oświadczeń, o których mowa w § 4;
5)
podział pomiędzy członków komisji prac podejmowanych w trybie roboczym;
6)
przedkładanie kierownikowi zamawiającego do zatwierdzenia dokumentów przygotowanych przez komisję;
7)
nadzorowanie prawidłowego opracowania dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
8)
informowanie kierownika zamawiającego o problemach związanych z pracami komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
9)
nadzór nad przechowywaniem protokołu, ofert oraz wszelkich innych dokumentów związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
§  7.
Sekretarz komisji

Do obowiązków sekretarza komisji należy:

1)
prowadzenie protokołu postępowania;.
2)
organizowanie - w uzgodnieniu z przewodniczącym - posiedzeń komisji;
3)
opracowanie, w zakresie zleconym przez przewodniczącego, projektów dokumentów przygotowywanych przez komisję;
4)
obsługa techniczno-organizacyjna komisji;
5)
prowadzenie korespondencji w zakresie zleconym przez przewodniczącego;
6)
przesyłanie, po zatwierdzeniu przez kierownika zamawiającego, wniosków, ogłoszeń i innych dokumentów przygotowanych przez komisję;
7)
przechowywanie protokołu, ofert oraz wszelkich innych dokumentów związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, w trakcie jego trwania;
8)
po zakończeniu postępowania zarchiwizowanie całości dokumentacji związanej z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
§  8.
Tryb pracy komisji
1.
Komisja rozpoczyna pracę z dniem jej powołania.
2.
Komisja kończy pracę z dniem podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego, które było przedmiotem postępowania lub z chwilą unieważnienia postępowania.
3.
Komisja podejmuje decyzje w obecności co najmniej połowy jej członków.
4.
Komisja podejmuje decyzje w drodze uzgodnienia, głosowania lub na podstawie sumy indywidualnych ocen członków komisji.
5.
Jeżeli w trakcie głosowania decyzja nie może być podjęta ze względu na równą liczbę głosów, rozstrzyga głos przewodniczącego.
6.
Jeżeli ocena ofert lub innych czynności w postępowaniu wymaga wiadomości specjalnych, przewodniczący komisji zwraca się do kierownika zamawiającego z pisemnym wnioskiem o zasięgnięcie opinii biegłego (rzeczoznawcy).
7.
Przepisy dotyczące praw i obowiązków członków komisji stosuje się odpowiednio do biegłych (rzeczoznawców).
§  9.
Protokół postępowania o udzielenie zamówienia
1.
Protokół postępowania o udzielenie zamówienia, o którym mowa w art. 96, ust. 1 ustawy, sporządza na bieżąco sekretarz komisji, a po jego ukończeniu protokół podpisują wszyscy członkowie komisji.
2.
Przewodniczący przedkłada protokół postępowania kierownikowi zamawiającego do zatwierdzenia.
§  10.
Informowanie o pracach komisji

Do udzielania wyjaśnień i informowania o pracach komisji uprawnieni są przewodniczący komisji i jej sekretarz lub osoba upoważniona przez przewodniczącego.