Powołanie i trybu działania Rady do Spraw Kształcenia i Doskonalenia Kadr Kultury Fizycznej.
Dz.Urz.MSiT.2018.47
Akt obowiązującyZARZĄDZENIE Nr 13
MINISTRA SPORTU I TURYSTYKI 1
z dnia 29 maja 2018 r.
w sprawie powołania i trybu działania Rady do Spraw Kształcenia i Doskonalenia Kadr Kultury Fizycznej
- powoływani i odwoływani przez Ministra spośród osób posiadających nieposzlakowaną opinię oraz reprezentujących środowisko związane z kulturą fizyczną.
ZAŁĄCZNIK Nr 1
Regulamin Rady do Spraw Kształcenia i Doskonalenia Kadr Kultury Fizycznej przy Ministrze Sportu i Turystyki
Regulamin Rady do Spraw Kształcenia i Doskonalenia Kadr Kultury Fizycznej przy Ministrze Sportu i Turystyki
ZAŁĄCZNIK Nr 2 6
Regulamin procedowania Rady do Spraw Kształcenia i Doskonalenia Kadr Kultury Fizycznej w zakresie oceny wniosku o włączenie kwalifikacji rynkowej do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji
Regulamin procedowania Rady do Spraw Kształcenia i Doskonalenia Kadr Kultury Fizycznej w zakresie oceny wniosku o włączenie kwalifikacji rynkowej do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji
Załącznik Nr 1 7
Ocena wniosku o włączenie do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, kwalifikacji rynkowej z obszaru sportu wraz z Rekomendacją Rady do Spraw Kształcenia i Doskonalenia Kadr Kultury Fizycznej co do dalszego procedowania
Ocena wniosku o włączenie do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, kwalifikacji rynkowej z obszaru sportu wraz z Rekomendacją Rady do Spraw Kształcenia i Doskonalenia Kadr Kultury Fizycznej co do dalszego procedowania
CZĘŚĆ I. INFORMACJE WPROWADZAJĄCE | |||||||||||||||||||||
Nazwa kwalifikacji | |||||||||||||||||||||
Nazwa podmiotu, który złożył wniosek | |||||||||||||||||||||
Imię i nazwisko oraz adres elektroniczny osoby składającej wniosek | |||||||||||||||||||||
Data wpływu wniosku do ministerstwa | |||||||||||||||||||||
Informacje o konsultacjach wniosku ze środowiskami zainteresowanymi | |||||||||||||||||||||
Czas trwania konsultacji wniosku ze środowiskami zainteresowanymi (od... do...) | |||||||||||||||||||||
Liczba podmiotów, które wzięły udział w konsultacjach wniosku | |||||||||||||||||||||
Liczba głosów aprobujących wniosek | |||||||||||||||||||||
Liczba głosów negujących wniosek | |||||||||||||||||||||
Informacje o pozyskanych opiniach specjalistów | |||||||||||||||||||||
Liczba pozyskanych opinii specjalistów o społeczno-gospodarczej potrzebie włączenia kwalifikacji do ZSK | |||||||||||||||||||||
Liczba pozytywnych opinii specjalistów o społeczno-gospodarczej potrzebie włączenia kwalifikacji do ZSK | |||||||||||||||||||||
Liczba negatywnych opinii specjalistów o społeczno-gospodarczej potrzebie włączenia kwalifikacji do ZSK | |||||||||||||||||||||
Krótka informacja o przebiegu współpracy z wnioskodawcą w trakcie procedowania wniosku (np. informacja o liczbie i przedmiocie spotkań) | |||||||||||||||||||||
CZĘŚĆ II. ANALIZA KWALIFIKACJI | |||||||||||||||||||||
Część II Karty oceny zawiera przykładowe pytania dotyczące najważniejszych elementów wniosku o włączenie kwalifikacji rynkowej do ZSK. Odpowiedzi na poszczególne pytania będą pomocne w przygotowaniu uzasadnienia do oceny wniosku przez ministra właściwego, dokonywanej po konsultacjach wniosku ze środowiskami zainteresowanymi i zebraniu opinii specjalistów. Część II Karty oceny proponuje określoną kolejność analizy treści wniosku: pytania w punktach 1-6 przybliżają odpowiedź na pytanie o celowość włączenia kwalifikacji do ZSK (art. 20 ust. 2 pkt 2 i 3), pytania w punktach 7 i 8 pomagają przeanalizować efekty uczenia się wymagane dla kwalifikacji, a także adekwatność wskazanych we wniosku wymagań dotyczących walidacji oraz podmiotów przeprowadzających walidację (art. 20 ust. 2 pkt 1 i 3), pytania w punktach 9-11 dotyczą pozostałych elementów wniosku, ważnych z punktu widzenia kompletności opisu kwalifikacji i jego czytelności dla użytkowników Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji. Ponieważ zalecana kolejność analizy treści wniosku jest inna niż kolejność pól w formularzu wniosku, pracę w oparciu o część II Karty proponuje się rozpoczynać po zapoznaniu się z całym wnioskiem. Pod tytułem każdego punktu Karty oceny podano kursywą instrukcje, którą otrzymał podmiot wnioskujący w formularzu wniosku o włączenie kwalifikacji rynkowej do ZSK. Część II Karty oceny może być wykorzystywana również na wcześniejszych etapach rozpatrywania wniosku o włączenie kwalifikacji rynkowej do ZSK, może służyć do zbierania i komentowania ewentualnych propozycji zmian w treści wniosku i być narzędziem w komunikacji z przedstawicielem podmiotu, który złożył wniosek. W polu Komentarz warto doprecyzować odpowiedź na każde pytanie. | |||||||||||||||||||||
1. Zapotrzebowanie na kwalifikację (pole obowiązkowe Art. 15 ust. 1 pkt 2i) Należy wskazać, na jakie aktualne lub przewidywane potrzeby społeczne i gospodarcze (regionalne, krajowe, europejskie) odpowiada kwalifikacja. Warto odwołać się do różnych źródeł np. opinii organizacji gospodarczych, trendów obserwowanych na rynku pracy, prognoz dotyczących rozwoju technologii, a także strategii rozwoju kraju lub regionu. | |||||||||||||||||||||
1.1. Czy istnieją przesłanki społeczne i gospodarcze przemawiające za włączeniem kwalifikacji do ZSK? | |||||||||||||||||||||
Tak | Nie | ||||||||||||||||||||
Komentarz: | |||||||||||||||||||||
1.2. Czy uzasadnienie dotyczące zapotrzebowania na kwalifikację i włączenia jej do ZSK jest na tyle zwięzłe i klarowne, że może zostać upublicznione w rejestrze? | |||||||||||||||||||||
Tak | Nie | ||||||||||||||||||||
Komentarz: | |||||||||||||||||||||
1.3. Jeżeli w zapotrzebowaniu odwołano się do danych liczbowych, wyników badań, czy wskazano na wiarygodne źródła? | |||||||||||||||||||||
Tak | Nie | ||||||||||||||||||||
Komentarz: | |||||||||||||||||||||
2. Odniesienie do kwalifikacji o zbliżonym charakterze oraz wskazanie kwalifikacji ujętych w ZRK zawierających wspólne zestawy efektów uczenia się (pole obowiązkowe Art. 15 ust. 1 pkt 2k) Należy wskazać, czym kwalifikacja różni się od innych kwalifikacji o zbliżonym charakterze. Punktem odniesienia powinny być kwalifikacje funkcjonujące w ZSK. Ponadto należy wskazać kwalifikacje wpisane do ZRK, które zawierają, co najmniej jeden wspólny zestaw efektów uczenia się. | |||||||||||||||||||||
2.1. Czy trafnie wskazano kwalifikacje o zbliżonym charakterze, które są już wpisane do ZRK (np. kwalifikacje nadawane w systemach oświaty i szkolnictwa wyższego, kwalifikacje rynkowe, uregulowane)? | |||||||||||||||||||||
Tak | Nie | Rozbieżne opinie | |||||||||||||||||||
Komentarz: | |||||||||||||||||||||
2.2. Czy trafnie wskazano kwalifikacje wpisane do ZRK, zawierające, co najmniej jeden wspólny, kluczowy zestaw efektów uczenia się, z którymś z zestawów w opisie kwalifikacji we wniosku? | |||||||||||||||||||||
Tak | Nie | Nie dotyczy | |||||||||||||||||||
Komentarz: | |||||||||||||||||||||
3. Informacja na temat grup osób, które mogą być zainteresowane uzyskaniem kwalifikacji (pole obowiązkowe Art. 15 ust. 1 pkt 2f) Należy podać informacje na temat grup osób, które mogą być szczególnie zainteresowane uzyskaniem danej kwalifikacji (np. osoby zarządzające nieruchomościami, specjaliści z zakresu telekomunikacji, osoby powracające na rynek pracy itp.). | |||||||||||||||||||||
3.1. Czy trafnie wskazano grupy osób, które mogą być szczególnie zainteresowane uzyskaniem danej kwalifikacji? | |||||||||||||||||||||
Tak | Nie | ||||||||||||||||||||
Komentarz: | |||||||||||||||||||||
4. W razie potrzeby, warunki, jakie musi spełniać osoba przystępująca do walidacji, w szczególności wymagany poziom wykształcenia (pole obowiązkowe Art. 15 ust. 1 pkt 2g) Jeżeli są wymagane konkretne kwalifikacje pełne lub cząstkowe, które musi posiadać osoba ubiegająca się o nadanie kwalifikacji (np. dyplom ukończenia studiów medycznych albo dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe w zawodzie np. "technik rachunkowości" albo świadectwo potwierdzające kwalifikację w zawodzie np. "naprawa zegarów i zegarków" itp.), należy je wybrać z listy. Jeżeli wymagana kwalifikacja poprzedzająca nie jest ujęta w rejestrze należy wpisać ją w polu. O ile dotyczy, należy podać warunki, które musi spełniać osoba, żeby przystąpić do walidacji i móc uzyskać kwalifikację (np. wymagany poziom wykształcenia - wyższe, podstawowe itp.; zaświadczenie o niekaralności; orzeczenie lekarskie o braku przeciwskazań itp.). Warunki przystąpienia do walidacji określone w opisie kwalifikacji powinny być możliwe do zweryfikowania (warunki te nie są tożsame z warunkami zatrudnienia). Kompetencje wynikające z doświadczenia zawodowego powinny być odzwierciedlone przede wszystkim w opisie efektów uczenia się wymaganych dla kwalifikacji. Dlatego doświadczenie zawodowe powinno być wskazywane, jako warunek przystąpienia do walidacji, jedynie w szczególnie uzasadnionych przypadkach. Jeżeli nie ma takich warunków należy wpisać: "Nie dotyczy". | |||||||||||||||||||||
4.1. Jeżeli wskazano warunki (w tym wymagane kwalifikacje poprzedzające), czy są one uzasadnione (np. nie będą zbędną barierą w dostępie do kwalifikacji)? | |||||||||||||||||||||
Tak | Nie | Nie dotyczy | |||||||||||||||||||
Komentarz: | |||||||||||||||||||||
4.2. Jeżeli wskazano warunki, czy są one możliwe do spełnienia przez osoby wymienione w polu "Grupy osób, które mogą być zainteresowane uzyskaniem kwalifikacji"? | |||||||||||||||||||||
Tak | Nie | Nie dotyczy | |||||||||||||||||||
Komentarz: | |||||||||||||||||||||
4.3. Jeżeli wskazano warunki, czy ich spełnienie jest możliwe do zweryfikowania przez podmioty przeprowadzające walidację? | |||||||||||||||||||||
Tak | Nie | Nie dotyczy | |||||||||||||||||||
Komentarz: | |||||||||||||||||||||
4.4. | Jeżeli nie wskazano żadnych warunków, czy jest to uzasadnione? | ||||||||||||||||||||
Tak | Nie | Nie dotyczy | |||||||||||||||||||
Komentarz: | |||||||||||||||||||||
5. Typowe możliwości wykorzystania kwalifikacji (pole obowiązkowe Art. 15 ust. 1 pkt 2j) | |||||||||||||||||||||
Należy wskazać przykładowe możliwości zatrudnienia i dalszego uczenia się osoby posiadającej daną kwalifikację, np. Do pracy na jakich stanowiskach przygotowuje dana kwalifikacja? Jakie perspektywy dalszego rozwoju otwierają się dla osoby, która uzyskała tę kwalifikację? | |||||||||||||||||||||
5.1. Czy trafnie wyjaśniono, jakie możliwości zatrudnienia może dać kwalifikacja osobom wymienionym w polu "Grupy osób, które mogą być zainteresowane uzyskaniem kwalifikacji" (jeśli jest to zasadne, czy wskazano na przykład, jakie inne warunki muszą być najczęściej spełnione przez osobę z daną kwalifikacją, by mogła wykonywać określone zadania)? | |||||||||||||||||||||
Tak | Nie | ||||||||||||||||||||
Komentarz: | |||||||||||||||||||||
5.2. Czy trafnie wyjaśniono, jakie możliwości dalszego uczenia się i rozwoju zawodowego daje kwalifikacja osobom wymienionym w polu "Grupy osób, które mogą być zainteresowane uzyskaniem kwalifikacji"? | |||||||||||||||||||||
Tak | Nie | ||||||||||||||||||||
Komentarz: | |||||||||||||||||||||
6. Uprawnienia związane z posiadaniem kwalifikacji (pole obowiązkowe Art. 15 ust. 1 pkt 2e) Należy podać, o jakie uprawnienia może się ubiegać osoba po uzyskaniu kwalifikacji. Jeśli z uzyskaniem kwalifikacji nie wiąże się uzyskanie uprawnień, należy wpisać "Nie dotyczy". | |||||||||||||||||||||
6.1. | Czy trafnie wskazano uprawienia związane z posiadaniem kwalifikacji? | ||||||||||||||||||||
Tak | Nie | Nie dotyczy | |||||||||||||||||||
Komentarz: | |||||||||||||||||||||
7. Opis efektów uczenia się wymaganych dla kwalifikacji (pole obowiązkowe Art. 9 ust. 1 pkt 1) | |||||||||||||||||||||
Opis efektów uczenia się obejmuje: syntetyczną charakterystykę efektów uczenia się (J. ogólną charakterystykę wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych poprzez określenie rodzajów działań, do których podjęcia będzie przygotowana osoba posiadająca daną kwalifikację), zestawy efektów uczenia się oraz poszczególne efekty uczenia się w zestawach wraz z kryteriami weryfikacji ich osiągnięcia (na podstawie, których ocenia się, czy efekt został osiągnięty). Należy podać poszczególne efekty uczenia się (w zestawach) opisane za pomocą umiejętności (J. zdolności wykonywania zadań i rozwiązywania problemów) wraz z kryteriami ich weryfikacji, które doprecyzowują ich zakres oraz określają niezbędną wiedzę i kompetencje społeczne. Poszczególne efekty uczenia się (w zestawach) powinny być: jednoznaczne (niebudzące wątpliwości, pozwalające na zaplanowanie i przeprowadzanie walidacji, których wyniki będą porównywalne), realne (możliwe do osiągnięcia przez osoby, dla których kwalifikacja jest przewidziana), możliwe do zweryfikowania podczas walidacji, zrozumiałe dla osób potencjalnie zainteresowanych kwalifikacją. Podczas opisywania poszczególnych efektów uczenia się (w zestawach) korzystne jest stosowanie czasowników operacyjnych (np. adaptuje, wykonuje, demonstruje, diagnozuje). | |||||||||||||||||||||
7.1. Czy opis efektów uczenia się jest uporządkowany, w tym m.in. poszczególne efekty uczenia się są odpowiednio pogrupowane w zestawy, efekty uczenia się nie powielają się, kryteria weryfikacji są adekwatne do umiejętności? | |||||||||||||||||||||
Tak | Nie | ||||||||||||||||||||
Komentarz: | |||||||||||||||||||||
7.2. Czy poszczególne elementy opisu efektów uczenia się (tj. syntetyczna charakterystyka efektów uczenia się, nazwy zestawów efektów uczenia się oraz poszczególne efekty uczenia się w zestawach wraz z kryteriami weryfikacji ich osiągnięcia) są ze sobą spójne? | |||||||||||||||||||||
Tak | Nie | ||||||||||||||||||||
Komentarz: | |||||||||||||||||||||
7.3. Czy poszczególne elementy opisu efektów uczenia się są spójne z informacjami o kwalifikacji w polach "typowe możliwości wykorzystania kwalifikacji", "krótka charakterystyka kwalifikacji"? | |||||||||||||||||||||
Tak | Nie | ||||||||||||||||||||
Komentarz: | |||||||||||||||||||||
7.4. Czy syntetyczna charakterystyka efektów uczenia się oraz opis poszczególnych efektów uczenia się wraz z kryteriami weryfikacji umożliwia odniesienie ich do Polskiej Ramy Kwalifikacji oraz do Sektorowej Ramy Kwalifikacji w sporcie? | |||||||||||||||||||||
Tak | Nie | ||||||||||||||||||||
Komentarz: | |||||||||||||||||||||
7.5. Czy efekty uczenia się są możliwe do osiągnięcia przez osoby wskazane, jako potencjalnie zainteresowane uzyskaniem danej kwalifikacji? | |||||||||||||||||||||
Tak | Nie | ||||||||||||||||||||
Komentarz: | |||||||||||||||||||||
7.6. Czy kryteria weryfikacji są sformułowane w sposób, który umożliwia zweryfikowanie osiągnięcia efektów uczenia się? | |||||||||||||||||||||
Tak | Nie | ||||||||||||||||||||
Komentarz: | |||||||||||||||||||||
8. Wymagania dotyczące walidacji i podmiotów przeprowadzających walidację (pole obowiązkowe Art. 15 ust. 1 pkt 2h) Należy podać tylko takie wymagania, które muszą obowiązywać każdą instytucję przeprowadzającą walidację, żeby zapewnić odpowiedni poziom wiarygodności i porównywalności wyników walidacji w skali całego kraju. Wskazane wymagania powinny pozwalać na tworzenie różnych scenariuszy walidacji w różnych instytucjach. Wymagania mogą dotyczyć: doboru metod stosowanych w walidacji (służących weryfikacji efektów uczenia się wymaganych dla kwalifikacji, ale także, o ile to potrzebne, identyfikowaniu i dokumentowaniu efektów uczenia się), kompetencji osób przeprowadzających walidację, warunków organizacyjnych i materialnych niezbędnych do przeprowadzenia walidacji. Odpowiednio do potrzeby wymagania te mogą dotyczyć pojedynczych efektów uczenia się i poszczególnych lub wszystkich zestawów efektów uczenia się, wymaganych dla kwalifikacji. Należy brać pod uwagę, że spełnienie tych wymagań jest jednym z warunków uzyskania przez daną instytucję uprawnień do nadawania kwalifikacji (uzyskania statusu "instytucji certyfikującej"). Więcej na temat walidacji zob. "Walidacja - nowe możliwości zdobywania kwalifikacji" IBE 2016 http://www.kwalifikacje.gov.pl/download/Publikacje/Walidacja nowe możliwości zdobywania kwalifikacji z wkladka.pdf | |||||||||||||||||||||
8.1. Czy opis wymagań określa niezbędne warunki, jakie muszą być spełnione przy tworzeniu scenariuszy walidacji przez instytucje certyfikujące? | |||||||||||||||||||||
Tak | Nie | ||||||||||||||||||||
Komentarz: | |||||||||||||||||||||
8.2. Czy wskazane warunki pozwalają tworzyć różne scenariusze walidacji przez instytucje certyfikujące? | |||||||||||||||||||||
Tak | Nie | ||||||||||||||||||||
Komentarz: | |||||||||||||||||||||
9. Nazwa kwalifikacji (pole obowiązkowe Art. 15 ust. 1 pkt 2a) Należy wpisać pełną nazwę kwalifikacji, która ma być widoczna w ZRK i być umieszczana na dokumencie potwierdzającym jej uzyskanie. Nazwa kwalifikacji (na ile to możliwe) powinna: jednoznacznie identyfikować kwalifikację, różnić się od nazw innych kwalifikacji, różnić się od nazwy zawodu, stanowiska pracy, tytułu zawodowego, uprawnienia, być możliwie krótka, nie zawierać skrótów, być oparta na rzeczowniku odczasownikowym (np. gromadzenie, przechowywanie, szycie). | |||||||||||||||||||||
9.1. Czy nazwa dobrze oddaje specyfikę kwalifikacji? | |||||||||||||||||||||
Tak | Nie | ||||||||||||||||||||
Komentarz: | |||||||||||||||||||||
9.2. Czy nazwa kwalifikacji wystarczająco odróżnia ją od nazw kwalifikacji już wpisanych do ZRK? | |||||||||||||||||||||
Tak | Nie | ||||||||||||||||||||
Komentarz: | |||||||||||||||||||||
10. Krótka charakterystyka kwalifikacji, obejmująca informacje o działaniach lub zadaniach, które potrafi wykonywać osoba posiadająca tę kwalifikację oraz orientacyjny koszt uzyskania dokumentu potwierdzającego otrzymanie danej kwalifikacji | |||||||||||||||||||||
(pole obowiązkowe Art. 15 ust. 1 pkt 2d) Należy podać wybrane informacje o kwalifikacji skierowane do osób zainteresowanych uzyskaniem kwalifikacji oraz do pracodawców, które pozwolą im szybko ocenić, czy dana kwalifikacja jest właśnie tą, której poszukują. Ponadto należy podać orientacyjną wysokość opłaty za przeprowadzenie walidacji i wystawienie dokumentu potwierdzającego otrzymanie danej kwalifikacji. Uwaga: Kwestia wysokości opłat nie podlega ocenie. | |||||||||||||||||||||
10.1. Czy krótka charakterystyka oddaje sens kwalifikacji i jest napisana w sposób zrozumiały dla niespecjalistów? | |||||||||||||||||||||
Tak | Nie | ||||||||||||||||||||
Komentarz: | |||||||||||||||||||||
11. Okres ważności dokumentu potwierdzającego nadanie kwalifikacji i warunki przedłużenia jego ważności (pole obowiązkowe Art. 15 ust. 1 pkt 2b) W przypadku kwalifikacji nadawanej na czas nieokreślony, należy wpisać: "Kwalifikacja ważna bezterminowo". W przypadku kwalifikacji nadawanej na czas określony, należy podać, po jakim czasie konieczne jest odnowienie ważności oraz warunki przedłużenia ważności dokumentu potwierdzającego nadanie kwalifikacji. | |||||||||||||||||||||
11.1. Czy wskazany okres ważności dokumentu jest zasadny? | |||||||||||||||||||||
Tak | Nie | Nie dotyczy | |||||||||||||||||||
Komentarz: | |||||||||||||||||||||
11.2. Jeżeli wskazano inny niż bezterminowy okres ważności dokumentu, czy podano warunki przedłużenia jego ważności? | |||||||||||||||||||||
Tak | Nie | Nie dotyczy | |||||||||||||||||||
Komentarz: | |||||||||||||||||||||
11.3. Jeżeli wskazano warunki przedłużenia ważności dokumentu potwierdzającego nadanie kwalifikacji, czy są one zasadne? | |||||||||||||||||||||
Tak | Nie | Nie dotyczy | |||||||||||||||||||
Komentarz: | |||||||||||||||||||||
Pozostałe elementy wniosku zazwyczaj nie wymagają tak szczegółowej analizy. | |||||||||||||||||||||
INNE UWAGI, W TYM UWAGI O CHARAKTERZE OGÓLNYM | |||||||||||||||||||||
CZĘŚĆ III. PODSUMOWANIE | |||||||||||||||||||||
Ocena celowości włączenia danej kwalifikacji rynkowej do ZSK (Art. 20 ust. 2 pkt 2 i 3) | |||||||||||||||||||||
Czy celowość włączenia danej kwalifikacji do ZSK jest potwierdzona przez wnioski z konsultacji środowiskowych? | TAK | CZĘŚCIOWO | NIE | ||||||||||||||||||
Komentarz: | |||||||||||||||||||||
Czy celowość włączenia danej kwalifikacji do ZSK jest potwierdzona opiniami specjalistów? | TAK | CZĘŚCIOWO | NIE | ||||||||||||||||||
Komentarz: | |||||||||||||||||||||
Ocena efektów uczenia się wymaganych dla danej kwalifikacji rynkowej (Art. 20 ust. 2 pkt 1 i 3) | |||||||||||||||||||||
Czy opisane efekty uczenia się są wystarczającą podstawą do podejmowania działań lub zadań, które ma wykonywać osoba posiadająca tę kwalifikację? | TAK | NIE | |||||||||||||||||||
Czy wymagania dotyczące walidacji są adekwatne do efektów uczenia się wskazanych w opisie kwalifikacji? | TAK | NIE | |||||||||||||||||||
Ocena wniosku, o której mowa w Art. 20 ust. 1 i 2 | |||||||||||||||||||||
pozytywna | negatywna | ||||||||||||||||||||
Data i podpis osoby odpowiedzialnej za ocenę wniosku | |||||||||||||||||||||
CZĘŚĆ IV. REKOMENDACJA CO DO DALSZEGO POSTĘPOWANIA (Wypełnia członek Prezydium Rady po zreferowaniu przez koordynatora części I-III) | |||||||||||||||||||||
Na podstawie ww. oceny Rada Do Spraw Kształcenia i Doskonalenia Kadr Kultury Fizycznej rekomenduje Ministrowi Sportu i Turystyki: | |||||||||||||||||||||
włączenie przedmiotowego wniosku do ZSK | |||||||||||||||||||||
odmowę włączenia przedmiotowego wniosku do ZSK | |||||||||||||||||||||
Uzasadnienie: | |||||||||||||||||||||
poprawy przedmiotowego wniosku następujących zmian | |||||||||||||||||||||
Następujące elementy wniosku wymagają poprawy lub uzupełnienia: | |||||||||||||||||||||
Data i podpis Przewodniczącego/Wiceprzewodniczącego Rady | |||||||||||||||||||||
Data i podpis Sekretarz Rady |
Załącznik Nr 2
Ocena końcowa wniosku o włączenie kwalifikacji rynkowej do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji
Ocena końcowa wniosku o włączenie kwalifikacji rynkowej do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji
W oparciu o analizę wniosku o włączenie kwalifikacji rynkowej
..........................................................................................................(pełna nazwa kwalifikacji)
złożonego przez ..........................................................................................(nazwa podmiotu),
przeprowadzone konsultacje środowiskowe z zainteresowanymi przedstawicielami branży i opinie specjalistów dotyczące społeczno-gospodarczej potrzeby włączenia powyższej kwalifikacji do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, a także po przedstawieniu rekomendacji co do zmian i negocjacji ostatecznej treści wniosku z wnioskodawcą, Rada ds. Kształcenia i Doskonalenia Zawodowego Kadr Kultury Fizycznej dokonała oceny końcowej wniosku uwzględniając następujące kryteria:
Na podstawie ww. oceny Rada Do Spraw Kształcenia i Doskonalenia Kadr Kultury Fizycznej rekomenduje Ministrowi Sportu i Turystyki:i
Stanowisko to uzasadnia się tym, że:
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
Sekretarz Rady | Przewodniczący/Wiceprzewodniczący Rady |
____________________________
i Niepotrzebne skreślić
ZAŁĄCZNIK Nr 3 8
Regulamin procedowania Rady do Spraw Kształcenia i Doskonalenia Kadr Kultury Fizycznej w zakresie oceny wniosku o ustanowienie Instytucji Certyfikującej dla kwalifikacji rynkowej włączonej do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji
Regulamin procedowania Rady do Spraw Kształcenia i Doskonalenia Kadr Kultury Fizycznej w zakresie oceny wniosku o ustanowienie Instytucji Certyfikującej dla kwalifikacji rynkowej włączonej do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji
Załącznik
Ocena wniosku o ustanowienie Instytucji Certyfikującej dla kwalifikacji rynkowej włączonej do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji
Ocena wniosku o ustanowienie Instytucji Certyfikującej dla kwalifikacji rynkowej włączonej do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji
złożonego przez .............................................................................................(nazwa podmiotu)
Rada ds. Kształcenia i Doskonalenia Zawodowego Kadr Kultury Fizycznej stoi na stanowisku, że wniosek odpowiada/nie odpowiada/odpowiada częściowoi kryteriom określonym w obwieszeniu o ustanowieniu kwalifikacji rynkowej............................
Uzasadnienie...............................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
Na podstawie ww. oceny Rada Do Spraw Kształcenia i Doskonalenia Kadr Kultury Fizycznej rekomenduje Ministrowi Sportu i Turystyki wydanie:ii
Stanowisko to uzasadnia się tym, że:
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
..................................................................................................
(uzupełnić jeśli dotyczy).
Sekretarz Rady | Przewodniczący/Wiceprzewodniczący Rady |
____________________________________
i Niepotrzebne skreślić
ii Niepotrzebne skreślić