Polityka antykorupcyjna w Ministerstwie Cyfryzacji.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MC.2020.16

Akt obowiązujący
Wersja od: 17 czerwca 2020 r.

ZARZĄDZENIE Nr 14
MINISTRA CYFRYZACJI
z dnia 15 czerwca 2020 r.
w sprawie Polityki antykorupcyjnej w Ministerstwie Cyfryzacji

Na podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2019 r. poz. 1171 oraz z 2020 r. poz. 568 i 695) zarządza się, co następuje:

Rozdział  1

Przepisy ogólne

§  1. 
Zarządzenie określa:
1)
obszary oraz sposób postępowania w Ministerstwie Cyfryzacji, zwanym dalej "Ministerstwem", w sytuacji wystąpienia, w zakresie działania Ministerstwa zagrożenia korupcyjnego lub zachowania o znamionach korupcji;
2)
tryb postępowania z informacjami o zagrożeniach korupcyjnych i zachowaniach o znamionach korupcji, w tym sposób ich pozyskiwania oraz gromadzenia;
3)
sposób przeprowadzania analizy ryzyka korupcyjnego, prowadzenia wykazu stanowisk pracy objętych zagrożeniem korupcyjnym oraz prowadzenia profilaktyki antykorupcyjnej w Ministerstwie;
4)
sposób wykonywania w Ministerstwie zadań w zakresie:
a)
wykonywania obowiązków związanych z Rejestrem Korzyści prowadzonym przez Państwową Komisję Wyborczą,
b)
zgłaszania korzyści uzyskiwanych przez pracowników Ministerstwa w związku z realizacją obowiązków służbowych;
5)
prowadzenia w Ministerstwie działań związanych z osłoną antykorupcyjną;
6)
ochrony sygnalistów;
7)
wykonywania w Ministerstwie działań związanych z realizacją Rządowego Programu Przeciwdziałania Korupcji.
§  2. 
Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:
1)
Biurze oraz Dyrektorze Biura - należy przez to rozumieć odpowiednio Biuro Dyrektora Generalnego oraz Dyrektora Biura Dyrektora Generalnego;
2)
członkach Kierownictwa Ministerstwa - należy przez to rozumieć Ministra, Sekretarza Stanu, Podsekretarza Stanu oraz Dyrektora Generalnego Ministerstwa;
3)
osłonie antykorupcyjnej - należy przez to rozumieć zespół działań podejmowanych przez właściwe organy i służby, wskazane w Wytycznych Prezesa Rady Ministrów w sprawie funkcjonowania osłony antykorupcyjnej z dnia 26 stycznia 2015 r., związanych z osłoną najważniejszych przedsięwzięć rządowych, w szczególności procesów prywatyzacyjnych oraz zamówień publicznych;
4)
kontekście związanym z pracą - należy przez to rozumieć obecne lub przyszłe działania związane z pracą w Ministerstwie, w ramach których, niezależnie od ich charakteru, osoby mogą uzyskać informacje na temat naruszeń i doświadczyć odwetu w przypadku ich zgłoszenia;
5)
korupcji - należy przez to rozumieć korupcję w rozumieniu art. 1 ust. 3a ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 1921 i 2020);
6)
Ministrze - należy przez to rozumieć Ministra Cyfryzacji;
7)
odwecie - należy przez to rozumieć bezpośrednie lub pośrednie działanie lub zaniechanie mające miejsce w kontekście związanym z pracą, które powoduje lub może spowodować, nieuzasadnioną innymi przyczynami niż wynikającymi ze zgłoszenia, szkodę dla osoby zgłaszającej;
8)
osobach zatrudnionych w Ministerstwie - należy przez to rozumieć pracowników Ministerstwa oraz osoby wykonujące zadania na rzecz Ministra lub Ministerstwa na podstawie innego stosunku prawnego niż stosunek pracy;
9)
Rządowym Programie Przeciwdziałania Korupcji - należy przez to rozumieć Rządowy Program Przeciwdziałania Korupcji na lata 2018 - 2020, ustanowiony uchwałą nr 207 Rady Ministrów z dnia 19 grudnia 2017 r. w sprawie ustanowienia Rządowego Programu Przeciwdziałania Korupcji na lata 2018-2020 (M.P. z 2018 r. poz. 12 oraz z 2019 r. poz. 769);
10)
sygnaliście - należy przez to rozumieć osobę fizyczną, która zgłasza lub ujawnia informacje na temat naruszeń uzyskane w kontekście związanym z pracą;
11)
zachowaniu o znamionach korupcji - należy przez to rozumieć czyn, w stosunku do którego istnieje uzasadnione podejrzenie, że wypełnia znamiona korupcji;
12)
zagrożeniu korupcyjnym - należy przez to rozumieć nieprawidłowość mogącą powodować lub zwiększać ryzyko wystąpienia korupcji.

Rozdział  2

Obszary działalności w Ministerstwie narażone na wystąpienie zagrożeń korupcyjnych

§  3. 
Obszarami działalności w Ministerstwie szczególnie narażonymi na wystąpienie zagrożeń korupcyjnych są:
1)
planowanie zamówień na dostawy, usługi i roboty budowlane;
2)
przygotowanie i przeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego;
3)
zawieranie umów cywilnoprawnych;
4)
dokonywanie odbioru dostaw, usług lub robót budowlanych oraz realizacja płatności;
5)
naliczanie i egzekwowanie należności;
6)
wydawanie decyzji lub postanowień administracyjnych;
7)
polityka kadrowa;
8)
dysponowanie środkami publicznymi i majątkiem Skarbu Państwa;
9)
opracowywanie projektów aktów normatywnych.

Rozdział  3

Zgłaszanie i gromadzenie informacji o zagrożeniach korupcyjnych i zachowaniach o znamionach korupcji

§  4. 
1. 
Osoba zatrudniona w Ministerstwie, która:
1)
stwierdzi wystąpienie w Ministerstwie zagrożenia korupcyjnego, lub
2)
była świadkiem zachowania o znamionach korupcji w Ministerstwie, lub
3)
otrzyma informację o wystąpieniu w Ministerstwie zagrożenia korupcyjnego lub zachowania o znamionach korupcji, ma obowiązek niezwłocznie zgłosić informację o tym zagrożeniu lub zachowaniu na adres poczty elektronicznej antykorupcja@mc.gov.pl, albo zgłosić pisemnie lub ustnie osobie zatrudnionej w Biurze, realizującej zadania związane z przeciwdziałaniem korupcji.
2. 
Osoba zatrudniona w Ministerstwie, do której w związku z realizacją obowiązków służbowych, jest kierowana propozycja popełnienia czynu będącego zachowaniem o znamionach korupcji, jest zobowiązana:
1)
stanowczo odmówić popełnienia czynu, a następnie poinformować osobę składającą propozycję o niedopuszczalności i bezprawności jej zachowania oraz, że może ono zostać potraktowane jako przestępstwo korupcyjne;
2)
niezwłocznie przekazać informację o tej propozycji dyrektorowi komórki organizacyjnej, w której jest zatrudniona, który po dokonaniu oceny sytuacji przekazuje, wraz ze swoją opinią, informację Dyrektorowi Biura lub osobie zatrudnionej w Biurze realizującej zadania związane z przeciwdziałaniem korupcji;
3)
w miarę możliwości zabezpieczyć dowody potwierdzające złożenie propozycji.
3. 
W przypadku gdy informacja, o której mowa w ust. 1 lub ust. 2, dotyczy:
1)
Członka kierownictwa Ministerstwa lub Dyrektora Generalnego - jest przekazywana bezpośrednio Ministrowi, który może w szczególności przekazać ją właściwym organom ścigania lub wyjaśnić sprawę osobiście;
2)
Dyrektora Biura - jest przekazywana bezpośrednio Dyrektorowi Generalnemu Ministerstwa.
4. 
Obowiązek, o którym mowa w ust. 1, dotyczy wszystkich informacji, bez względu na ich formę i źródło pochodzenia.
5. 
Po otrzymaniu zgłoszenia osoba zatrudniona w Biurze, realizująca zadania związane z przeciwdziałaniem korupcji, utrwala informację, o której mowa w ust. 1 i ust. 2 pkt 2, w formie notatki.
§  5. 
1. 
Osoba zatrudniona w Biurze, realizująca zadania zawiązane z przeciwdziałaniem korupcji, prowadzi w postaci elektronicznej ewidencję zgłoszeń informacji o zagrożeniach korupcyjnych i zachowaniach o znamionach korupcji, zwaną dalej "ewidencją", w której są gromadzone informacje przekazywane na podstawie § 4 ust. 1 i ust. 2 pkt 2.
2. 
Ewidencja zawiera:
1)
datę wpływu informacji o zagrożeniu korupcyjnym lub zachowaniu o znamionach korupcji;
2)
krótki opis zagrożenia korupcyjnego lub zachowania o znamionach korupcji;
3)
informację o działaniach podjętych w Ministerstwie w związku z otrzymaną informacją o zagrożeniu korupcyjnym lub zachowaniu o znamionach korupcji.
3. 
Dane osobowe osoby przekazującej informację o zagrożeniu korupcyjnym lub zachowaniu o znamionach korupcji oraz informacje objęte zgłoszeniem, umożliwiające jej identyfikację, podlegają niezwłocznej anonimizacji. Anonimizacji dokonuje, w przypadku, o którym mowa w § 4:
1)
ust. 1 i 2 - osoba sporządzająca notatkę, o której mowa w § 4 ust. 5;
2)
ust. 3 pkt 1 - Minister;
3)
ust. 3 pkt 2 - Dyrektor Generalny Ministerstwa.

Rozdział  4

Postępowanie z informacją o zagrożeniu korupcyjnym i zachowaniu o znamionach korupcji

§  6. 
1. 
Osoba zatrudniona w Biurze, realizująca zadania związane z przeciwdziałaniem korupcji, niezwłocznie po zapoznaniu się z otrzymanymi zgłoszeniami, o których mowa w § 4 ust. 1 oraz ust. 2 pkt 2, powiadamia Dyrektora Biura, który przekazuje informację do Dyrektora Generalnego Ministerstwa o otrzymaniu informacji o zagrożeniach korupcyjnych i zachowaniach o znamionach korupcji.
2. 
Osoby zatrudnione w Ministerstwie przekazują Dyrektorowi Biura informacje niezbędne do dokonania wstępnej oceny okoliczności sprawy.
§  7. 
1. 
Wstępną ocenę, o której mowa w § 6 ust. 2, Dyrektor Biura przedstawia Dyrektorowi Generalnemu Ministerstwa.
2. 
Dyrektor Generalny Ministerstwa może w szczególności:
1)
przekazać sprawę właściwym organom ścigania;
2)
wyjaśnić sprawę osobiście lub zlecić jej wyjaśnienie dyrektorowi komórki organizacyjnej Ministerstwa;
3)
po uzyskaniu dodatkowych wyjaśnień, o których mowa w pkt 2, przekazać sprawę do rzecznika dyscyplinarnego Ministerstwa.
3. 
Zapewnia się poufność postępowań wyjaśniających zgłoszonych informacji o zagrożeniu korupcyjnym i zachowaniu o znamionach korupcji. Tożsamość osoby zatrudnionej w Ministerstwie zgłaszającej podlega ujawnieniu organom ściągania w przypadkach określonych prawem.
§  8. 
Biuro, na podstawie ewidencji sporządza roczne sprawozdanie o zagrożeniach korupcyjnych i zachowaniach o znamionach korupcji odnoszących się do Ministerstwa oraz przekazuje je Dyrektorowi Generalnemu Ministerstwa, w terminie do dnia 31 marca roku następującego po roku, którego sprawozdanie dotyczy.

Rozdział  5

Prowadzenie analizy ryzyk korupcyjnych, wykazu stanowisk pracy objętych zagrożeniem korupcyjnym oraz profilaktyki antykorupcyjnej

§  9. 
1. 
W Ministerstwie prowadzona jest analiza ryzyk korupcyjnych na zasadach określonych w przepisach regulujących funkcjonowanie kontroli zarządczej w Ministerstwie.
2. 
Wyniki analizy ryzyk korupcyjnych przekazywane są Dyrektorowi Biura przez Biuro Ministra.
3. 
Biuro, na podstawie wyników analizy ryzyk korupcyjnych, sporządza diagnozę zagrożeń korupcyjnych w Ministerstwie.
4. 
Diagnoza zagrożeń korupcyjnych w Ministerstwie jest przekazywana do wiadomości Dyrektora Generalnego Ministerstwa oraz dyrektorów komórek organizacyjnych Ministerstwa.
§  10. 
1. 
Biuro prowadzi wykaz stanowisk pracy objętych zagrożeniem korupcyjnym, zwany dalej "wykazem".
2. 
Wykaz zawiera, odrębnie dla każdej komórki organizacyjnej Ministerstwa, następujące informacje:
1)
nazwę stanowiska pracy objętego zagrożeniem korupcyjnym;
2)
opis przykładowego zagrożenia korupcyjnego dla stanowiska pracy objętego zagrożeniem korupcyjnym.
3. 
Dyrektor komórki organizacyjnej Ministerstwa zgłasza do Biura informację o konieczności aktualizacji informacji zawartych w wykazie, o którym mowa w ust. 2 niezwłocznie po wystąpieniu okoliczności uzasadniających wprowadzenie zmiany.
4. 
Biuro przy sporządzaniu i upowszechnianiu ogłoszenia o naborze kandydatów do służby cywilnej lub zatrudnienia poza korpusem służby cywilnej, powinno zamieszczać informację w warunkach pracy o zagrożeniu korupcją, jeśli występuje na danym stanowisku pracy.
§  11. 
1. 
Biuro, we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa, prowadzi działania w zakresie profilaktyki antykorupcyjnej w Ministerstwie, polegające w szczególności na organizacji szkoleń dla pracowników Ministerstwa oraz opracowywaniu i upowszechnianiu w Ministerstwie informacji dotyczących przeciwdziałania korupcji.
2. 
Osoby zatrudnione w Ministerstwie po rozpoczęciu pracy w służbie cywilnej odbywają obowiązkowy moduł szkoleniowy w ramach służby przygotowawczej z zakresu etyki, przeciwdziałania korupcji i konfliktowi interesów.

Rozdział  6

Obowiązki uczestników systemu przeciwdziałania korupcji w Ministerstwie

§  12. 
W celu zapobiegania i eliminowania możliwości wystąpienia zagrożenia korupcyjnego i zachowań o znamionach korupcji w Ministerstwie, osoby zatrudnione w Ministerstwie obowiązują następujące zasady postępowania:
1)
w miarę możliwości spotkania osób zatrudnionych w Ministerstwie z interesantami zewnętrznymi odbywają się przy obecności drugiej osoby zatrudnionej;
2)
osoba zatrudniona w Ministerstwie w bezpośrednich relacjach z interesantem utrzymuje wyłącznie kontakty służbowe;
3)
w pomieszczeniu, w którym wykonywane są czynności służbowe, interesant może przebywać jedynie w obecności osoby zatrudnionej w Ministerstwie realizującej czynności służbowe;
4)
spotkania służbowe z interesantami odbywają się w godzinach pracy oraz w pomieszczeniach służbowych Ministerstwa lub w siedzibach interesantów, a w jeżeli zachodzi taka konieczność w innych miejscach i terminach związanych z prowadzonymi czynnościami służbowymi po poinformowaniu o tym bezpośredniego przełożonego;
5)
kontakt z interesantem za pomocą środków komunikacji elektronicznej takich jak poczta elektroniczna i telefon odbywa się wyłącznie przy użyciu służbowych adresów poczty elektronicznej i służbowego telefonu;
6)
osoba zatrudniona w Ministerstwie podczas realizacji czynności służbowych zapewnia dochowanie tajemnicy ustawowo chronionej;
7)
osoba zatrudniona w Ministerstwie obowiązana jest do bieżącej oceny możliwości zaistnienia konfliktu interesów w kontaktach z interesantem, a jeżeli uzna, że może on zaistnieć, obowiązana jest niezwłocznie na służbowy adres poczty elektronicznej, zawiadomić bezpośredniego przełożonego. Bezpośredni przełożony ocenia czy konflikt interesów zachodzi i decyduje o ewentualnym wyłączeniu podwładnego z prowadzenia sprawy.

Rozdział  7

Zadania związane ze zgłaszaniem korzyści uzyskiwanych przez pracowników Ministerstwa

§  13. 
Biuro zapewnia obsługę członków Kierownictwa Ministerstwa w zakresie wykonywania przez nich obowiązków związanych z Rejestrem Korzyści prowadzonym przez Państwową Komisję Wyborczą.
§  14. 
Biuro wykonuje zadania w zakresie gromadzenia informacji dotyczących korzyści uzyskiwanych przez osoby zatrudnione w Ministerstwie w związku z realizacją obowiązków służbowych, z wyjątkiem Ministra, sekretarzy stanu i podsekretarzy stanu.
§  15. 
1. 
Osoba zatrudniona w Ministerstwie w związku z realizacją obowiązków służbowych nie może przyjmować jakichkolwiek korzyści, chyba że uzasadniają to szczególne okoliczności związane ze zwyczajem międzynarodowym, protokołem dyplomatycznym lub współpracą z innymi urzędami obsługującymi organy władzy publicznej. Dopuszcza się możliwość przyjęcia przez osobę zatrudnioną w Ministerstwie materiałów papierniczych i dydaktycznych otrzymywanych wraz z materiałami szkoleniowymi, powszechnie przekazywanych w formie reklamy i promocji.
2. 
Korzyścią, o której mowa w ust. 1, jest przysporzenie materialne, którego wartość przekracza 100 zł, w szczególności przedmioty i świadczenia oferowane osobie zatrudnionej w Ministerstwie.
3. 
Osoba zatrudniona w Ministerstwie zgłasza do Biura informację o przyjęciu korzyści, o której mowa w ust. 1, w terminie 7 dni od dnia przyjęcia korzyści, a w przypadku jej przyjęcia w związku z zagraniczną podróżą służbową - w terminie 7 dni od zakończenia tej podróży.
4. 
Dopuszcza się zatrzymanie przez osobę zatrudnioną w Ministerstwie korzyści, o której mowa w ust. 1, mającej charakter przedmiotów osobistego użytku, otrzymanej w związku z uczestnictwem w oficjalnych służbowych spotkaniach z przedstawicielami innych podmiotów, w przypadku braku możliwości zwrotu lub w sytuacji, w której dokonanie zwrotu byłoby nietaktowne lub wiązałoby się z poniesieniem znacznych kosztów.
5. 
Przepisów ust. 1-4 nie stosuje się do osób, które są obowiązane do zgłaszania korzyści do Rejestru Korzyści, o którym mowa w § 13.
6. 
Wzór zgłoszenia informacji o przyjęciu korzyści określa załącznik nr 1 do zarządzenia.

Rozdział  8

Koordynacja działań związanych z osłoną antykorupcyjną

§  16. 
1. 
Komórka właściwa do spraw zamówień publicznych zapewnia koordynację działań związanych z objęciem osłoną antykorupcyjną postępowań o udzielenie zamówień publicznych realizowanych przez Ministerstwo.
2. 
Komórki organizacyjne Ministerstwa mogą zgłaszać Dyrektorowi Generalnemu, za pośrednictwem komórki właściwej do spraw zamówień publicznych przedsięwzięcia istotne dla bezpieczeństwa lub interesów ekonomicznych państwa w zakresie określonym w ust. 1, które powinny zostać objęte osłoną antykorupcyjną. Zgłoszenia dokonuje dyrektor komórki organizacyjnej za pomocą służbowej poczty elektronicznej wraz z uzasadnieniem.
3. 
Dyrektor Generalny przekazuje zgłoszenie, o którym mowa w ust. 2, Ministrowi wraz ze stanowiskiem w sprawie zasadności objęcia przedsięwzięcia osłoną antykorupcyjną.

Rozdział  9

Ochrona sygnalistów

§  17. 
1. 
Wszelkie informacje na temat sygnalistów oraz osoby, której informacja dotyczy, mają charakter poufny.
2. 
Dostęp do informacji, o których mowa w ust. 1, mają wyłącznie Dyrektor Generalny Ministerstwa, Dyrektor Biura oraz pracownik Biura, realizujący zadania związane z przeciwdziałaniem korupcji.
3. 
W przypadku, gdy zgłoszone naruszenie nosi znamiona przestępstwa, wówczas informacja o tożsamości sygnalisty oraz osób, których dotyczy zgłoszenie podlega przekazaniu właściwym organom.
§  18. 
1. 
Zakazane są jakiekolwiek formy bezpośredniego lub pośredniego odwetu wobec osoby zgłaszającej, w związku ze zgłoszeniem, w szczególności groźby lub odwetu poprzez:
1)
zawieszenie w prawach pracownika;
2)
kierowanie na przymusowy urlop bezpłatny;
3)
zwolnienie lub stosowanie równoważnych środków;
4)
obniżenie stopnia służbowego lub wstrzymanie awansu;
5)
zmianę zakresu obowiązków, zmianę miejsca pracy, obniżenie wynagrodzenia, zmianę godzin pracy;
6)
pominięcie przy typowaniu do udziału w szkoleniach podnoszących kwalifikacje zawodowe;
7)
dokonywanie negatywnych ocen wyników pracy lub wystawienie negatywnej opinii;
8)
nakładanie lub stosowanie kar dyscyplinarnych;
9)
stosowanie mobbingu oraz nierównego traktowania;
10)
szkodzenie, w tym podważanie reputacji danej osoby, zwłaszcza w mediach społecznościowych.
2. 
Osoby zatrudnione w Ministerstwie, które zgłaszają informacje o nadużyciu w złej wierze, to jest:
1)
dopuszczają się bezpodstawnego pomówienia wobec innych osób zatrudnionych w Ministerstwie,
2)
dokonują zgłoszenia naruszenia będąc jednocześnie sprawcą

- podlegają odpowiedzialności na podstawie właściwych przepisów.

Rozdział  10

Koordynacja działań związanych z wdrażaniem Rządowego Programu Przeciwdziałania Korupcji

§  19. 
1. 
Koordynatorem do spraw realizacji Rządowego Programu Przeciwdziałania Korupcji w Ministerstwie Cyfryzacji jest Zastępca Dyrektora Biura.
2. 
Zastępca Dyrektora Biura wspiera Członka Międzyresortowego Zespołu do spraw Koordynowania i Wdrażania Rządowego Programu Przeciwdziałaniu Korupcji w realizacji zadań i działań Rządowego Programu Przeciwdziałania Korupcji w Ministerstwie.
3. 
W zakresie realizacji działań wynikających z Rządowego Programu Przeciwdziałania Korupcji:
1)
komórki organizacyjne Ministerstwa współpracują z koordynatorem, o którym mowa w ust. 1;
2)
koordynator, o którym mowa w ust. 1, współpracuje z jednostkami podległymi Ministrowi lub przez niego nadzorowanymi.

Rozdział  11

Postanowienia końcowe

§  20. 
1. 
Każda osoba zatrudniona w Ministerstwie jest obowiązana do zapoznania się z Polityką antykorupcyjną w Ministerstwie i do jej przestrzegania. Osoba zatrudniona w Ministerstwie składa oświadczenie na piśmie o zapoznaniu z treścią i przestrzeganiu przepisów niniejszego zarządzenia.
2. 
Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, włącza się do akt osobowych osoby zatrudnionej w Ministerstwie.
3. 
Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do zarządzenia.
4. 
W sytuacjach, które są etycznie trudne i budzą wątpliwość, niosąc ryzyko naruszenia prawa lub wewnętrznych regulacji należy skonsultować się z Doradcą Etycznym Ministerstwa. Doradca Etyczny zapewnia poufność osobom zatrudnionym zgłaszającym się po poradę.
§  21. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WZÓR

ZGŁOSZENIA INFORMACJI O PRZYJĘCIU KORZYŚCI

.............................................

(imię i nazwisko)

.............................................

(stanowisko)

.............................................

(komórka organizacyjna)

Zgłoszenie informacji o przyjęciu korzyści

Ja niżej podpisana (-ny) .................................................................................... informuję, że w

dniu .................................. przyjęłam (-ąłem) korzyść w postaci ...............................................

............................................................................................................................, o wartości szacunkowej: .................................................................................... złotych (słownie złotych:.......................................................................................................................................),

w następujących okolicznościach związanych z wykonywaniem obowiązków służbowych:

.................................................................................................................................................

.................................................................................................................................................

.................................................................................................................................................

.................................................................................................................................................

Warszawa, dnia .....................................................................................................
(czytelny podpis pracownika)
....................................................................................
(data i podpis dyrektora komórki organizacyjnej,
Szefa Gabinetu Politycznego lub członka Kierownictwa Ministerstwa*)
......................................................................
(data i podpis pracownika Biura, który przyjął zgłoszenie)

* Właściwy członek Kierownictwa Ministerstwa podpisuje zgłoszenie w przypadku, gdy jest ono składane przez Dyrektora Generalnego, Szefa Gabinetu Politycznego lub dyrektora komórki organizacyjnej.

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WZÓR

OŚWIADCZENIE PRACOWNIKA o zapoznaniu się z Polityką antykorupcyjną w Ministerstwie Cyfryzacji

Ja niżej podpisana/y .......................................................

Zatrudniona/y na stanowisku ..........................................................

w Ministerstwie Cyfryzacji oświadczam, że zapoznałam/em się z Polityką antykorupcyjną w Ministerstwie Cyfryzacji. Rozumiem zapisy w niej zawarte i zobowiązuję się do przestrzegania jej zasad.

Warszawa, dnia ...................................

................................................

(podpis)