Podział zadań w ramach Kierownictwa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.GDDKiA.2018.30

Akt obowiązujący
Wersja od: 8 sierpnia 2018 r.

ZARZĄDZENIE Nr 30
GENERALNEGO DYREKTORA DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD
z dnia 8 sierpnia 2018 r.
w sprawie podziału zadań w ramach Kierownictwa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad

Na podstawie § 4 ust. 4 załącznika Nr 1 do zarządzenia Nr 7 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 1 marca 2017 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zarządza się, co następuje:
§  1. 
1. 
Zarządzenie określa:
1)
zadania realizowane przez Pana Jacka Grygę (DJG) - p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, zwanego dalej "Generalnym Dyrektorem", z zakresu bezpośredniej koordynacji i nadzoru nad komórkami organizacyjnymi Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, zwanej dalej "GDDKiA" oraz rozstrzygania sporów kompetencyjnych w ramach niniejszego podziału zadań;
2)
zadania realizowane przez Panią Agnieszkę Krupę (DAK) - p.o. Zastępcy Generalnego Dyrektora, zwaną dalej "Zastępcą Generalnego Dyrektora";
3)
zadania realizowane przez Panią Joannę Lech (DJL) - Dyrektora Generalnego GDDKiA, zwaną dalej "Dyrektorem Generalnym";
4)
uprawnienia do działania w zastępstwie Generalnego Dyrektora, Zastępcy Generalnego Dyrektora oraz Dyrektora Generalnego.
§  2. 
1. 
Generalny Dyrektor nadzoruje i koordynuje wykonywanie zadań przez komórki organizacyjne GDDKiA, w tym bezpośrednio kieruje zagadnieniami dotyczącymi:
1)
przygotowywania dokumentów o charakterze programowym i strategicznym;
2)
przygotowania inwestycji;
3)
koordynacji nabywania nieruchomości pod pasy drogowe oraz na potrzeby zarządzania drogami;
4)
gospodarowania nieruchomościami, o których mowa w pkt 3, w ramach posiadanego do nich prawa;
5)
pełnienia funkcji inwestora;
6)
koordynacji robót w pasie drogowym;
7)
ochrony środowiska i przeciwdziałania jego niekorzystnym przeobrażeniom;
8)
badań archeologicznych;
9)
koordynacji postępowań przetargowych;
10)
oceny i rozwoju technologii drogowych oraz normalizacji wymagań technicznych i ich dostosowaniem do norm UE;
11)
obsługi prawnej;
12)
realizacji przedsięwzięć z zakresu zarządzania kryzysowego i przygotowań obronnych;
13)
wykonywania zadań z zakresu bezpieczeństwa informacji, ochrony informacji niejawnych;
14)
utrzymania nawierzchni dróg, chodników, drogowych obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą;
15)
wykonywania remontów, robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych, robót zabezpieczających oraz prac związanych z ochroną dróg;
16)
inżynierii ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego w tym zarządzania bezpieczeństwem dróg w transeuropejskiej sieci drogowej;
17)
wydawania zezwoleń na:
a)
przejazdy pojazdów nienormatywnych,
b)
zajęcie pasa drogowego i zjazdy z dróg oraz pobierania opłat i kar pieniężnych;
18)
zarządzania ruchem na drogach krajowych;
19)
wprowadzania ograniczeń lub zamykania dróg i drogowych obiektów inżynierskich dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów drogami różnej kategorii, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia;
20)
techniki robót mostowych;
21)
nadzoru nad służbami drogowymi;
22)
gromadzenia danych dotyczących:
a)
sieci dróg publicznych, obiektów mostowych, tuneli, przepustów oraz promów,
b)
stanu technicznego dróg krajowych i obiektów mostowych;
23)
przeprowadzania okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich oraz przepraw promowych.
2. 
Generalny Dyrektor zatwierdza dokumenty o charakterze programowym, strategicznym oraz planistycznym.
3. 
Generalny Dyrektor bezpośrednio inicjuje, koordynuje i nadzoruje wykonywanie zadań przez:
1)
Departament Inwestycji z wyłączeniem zakresu zadań Wydziału Projektów Unijnych;
2)
Departament Koordynacji Postępowań Przetargowych;
3)
Departament Zarządzania Siecią Dróg Krajowych;
4)
Departament Zarządzania Kryzysowego i Przygotowań Obronnych;
5)
Departament Studiów w zakresie zadań Wydziału Technologii;
6)
Biuro Prawne;
7)
Administratora Bezpieczeństwa Informacji;
8)
Stanowisko do spraw Ochrony Informacji Niejawnych;
9)
Stanowisko do spraw Audytu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
4. 
Generalny Dyrektor rozstrzyga spory kompetencyjne pomiędzy Zastępcą Generalnego Dyrektora a Dyrektorem Generalnym.
§  3. 
1. 
Pani dyr. Agnieszka Krupa kieruje zagadnieniami dotyczącymi:
1)
elektronicznego i manualnego systemu poboru opłat;
2)
przedsięwzięć publiczno - prywatnych, w tym negocjacji oraz nadzoru nad realizacją umów w zakresie budowy i eksploatacji autostrad płatnych;
3)
planowania i wykonywania prac studialnych;
4)
planowania finansowo-rzeczowego;
5)
planowania rocznego i wieloletniego;
6)
gospodarki finansowej i rachunkowości;
7)
programowania rzeczowego przedsięwzięć;
8)
zarządzania procesem pozyskiwania i rozliczania środków finansowych oraz wdrażania projektów współfinansowanych ze środków pomocowych UE;
9)
współpracy z Bankiem Gospodarstwa Krajowego.
2. 
W ramach powierzonych zadań, o których mowa w ust. 1, Pani dyr. Agnieszka Krupa jest uprawniona w szczególności do:
1)
podpisywania, z upoważnienia Generalnego Dyrektora, korespondencji, pism, rozstrzygnięć oraz innych dokumentów;
2)
wydawania wzorcowych dokumentów i ujednoliconych zasad postępowania w sprawach związanych z realizacją zadań, o których mowa w ust. 1;
3)
inicjowania, koordynowania i nadzorowania wykonywania zadań przez:
a)
Departament Finansowy,
b)
Departament Inwestycji w zakresie zadań Wydziału Projektów Unijnych,
c)
Departament Partnerstwa Publiczno - Prywatnego,
d)
Departament Studiów z wyłączeniem zakresu zadań Wydziału Technologii.
§  4. 
1. 
Dyrektor Generalny kieruje zagadnieniami z zakresu:
1)
wykonywania zadań określonych w przepisach o służbie cywilnej w tym realizacji polityki personalnej oraz dokonywania czynności z zakresu prawa pracy wobec osób zatrudnionych w urzędzie;
2)
zapewnienia funkcjonowania i ciągłości pracy, warunków działania oraz organizacji pracy w GDDKiA;
3)
sprawowania nadzoru nad prowadzeniem kontroli i audytu wewnętrznego;
4)
ochrony zabytków drogownictwa.
2. 
Dyrektor Generalny sprawując nadzór nad komórkami organizacyjnymi GDDKiA zapewnia prawidłowe wykonanie zadań określonych przez Generalnego Dyrektora oraz Zastępcę Generalnego Dyrektora.
3. 
Szczegółowy zakres działań Dyrektora Generalnego określają odrębne przepisy.
4. 
Dyrektor Generalny inicjuje, koordynuje i nadzoruje wykonywanie zadań przez:
1)
Biuro Dyrektora Generalnego;
2)
Biuro Kontroli Wewnętrznej;
3)
Stanowisko do spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej.
§  5. 
Zastępca Generalnego Dyrektora oraz Dyrektor Generalny zobowiązani są do wzajemnej współpracy i informowania się o sprawach, których zakres merytoryczny jest związany z ich zakresem działania.
§  6. 
1. 
Generalnego Dyrektora zastępuje Zastępca Generalnego Dyrektora lub Dyrektor Generalny w zakresie ustalonym w oddzielnym upoważnieniu.
2. 
W razie braku odmiennego ustalenia zastępstwa, przez Generalnego Dyrektora, Zastępcę Generalnego Dyrektora zastępuje w czasie jego nieobecności Dyrektor Generalny.
3. 
Dyrektora Generalnego zastępuje wyznaczona przez niego osoba - zgodnie z art. 25 ust. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2017 r. poz. 1889, z późn. zm.).
§  7. 
Traci moc zarządzenie Nr 25 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 12 czerwca 2018 r. w sprawie podziału zadań w ramach Kierownictwa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
§  8. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.