Planowanie rzeczowo-finansowe oraz realizacja planu rzeczowo-finansowego w Straży Granicznej.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.KGSG.2007.11.99

Akt utracił moc
Wersja od: 3 października 2008 r.

ZARZĄDZENIE Nr 105
KOMENDANTA GŁÓWNEGO STRAŻY GRANICZNEJ
z dnia 14 listopada 2007 r.
w sprawie planowania rzeczowo-finansowego oraz realizacji planu rzeczowo-finansowego w Straży Granicznej

Na podstawie art. 3a pkt 6 i art. 9 ust. 7 pkt 6 ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. z 2005 r. Nr 234, poz. 1997 oraz z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711 i Nr 170, poz. 1218 oraz z 2007 r. Nr 57, poz. 390 i Nr 82, poz. 558), w związku z § 3 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 czerwca 2006 r. w sprawie gospodarki finansowej jednostek budżetowych, zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych oraz trybu postępowania przy przekształcaniu w inną formę organizacyjno-prawną (Dz. U. Nr 116, poz. 783) zarządza się, co następuje:

Rozdział  1

Przepisy ogólne

§  1.
1.
Zarządzenie określa:
1)
etapy planowania i realizacji planu rzeczowo-finansowego;
2)
tryb postępowania przy opracowywaniu planu rzeczowo-finansowego;
3)
tryb postępowania przy opracowywaniu projektu budżetu zadaniowego;
4)
tryb postępowania przy opracowywaniu i zatwierdzaniu projektu budżetu;
5)
sposób wprowadzenia i stosowania mierników wykonania zadań;
6)
mechanizmy kontroli funkcjonalnej w zakresie opracowywania projektu budżetu, projektu budżetu zadaniowego oraz realizacji planu rzeczowo-finansowego;
7)
sposób poświadczania przez osoby funkcyjne materiałów planistycznych opracowanych w procesie planowania.
2.
Przepisy zarządzenia stosuje się odpowiednio przy opracowywaniu i realizowaniu planów rzeczowo-finansowych uwzględniających wykorzystanie środków finansowych na realizację zadań oraz projektów finansowych ze środków Unii Europejskiej i źródeł zagranicznych, nie podlegających zwrotowi, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej.
3.
Przepisów zarządzenia nie stosuje się do planowania rzeczowo-finansowego w zakresie funduszu operacyjnego.
§  2.
Użyte w zarządzeniu określenia oznaczają:
1)
Zarządy KGSG - zarząd właściwy do spraw granicznych, operacyjno-śledczych, cudzoziemców, zabezpieczenia działań;
2)
terenowe jednostki organizacyjne SG - oddziały Straży Granicznej i Centralny Ośrodek Szkolenia Straży Granicznej w Koszalinie;
3)
komórki budżetowe KGSG - komórki organizacyjne Komendy Głównej Straży Granicznej właściwe do spraw techniki i zaopatrzenia, łączności i informatyki, finansów, kadr i szkolenia, współpracy międzynarodowej oraz lecznictwa i orzecznictwa;
4)
plan rzeczowo-finansowy - zestawienie wydatków w zakresie zamierzeń rzeczowych, służących zapewnieniu realizacji planowanych przedsięwzięć w ramach ustawowych zadań Straży Granicznej;
5)
projekt budżetu - projekt planu dochodów i wydatków budżetowych Straży Granicznej, opracowany na podstawie przepisów dotyczących szczegółowych zasad, trybu i terminów opracowania materiałów do budżetu państwa na dany rok planistyczny;
6)
projekt budżetu zadaniowego - trzyletni skonsolidowany plan wydatków budżetowych Straży Granicznej, sporządzony w układzie zadań i podzadań przewidzianych do finansowania ze środków budżetowych opracowany zgodnie z przepisami dotyczącymi szczegółowych zasad, trybu i terminów opracowania materiałów do budżetu państwa na dany rok planistyczny;
7)
plan finansowy - roczny plan dochodów i wydatków Straży Granicznej, stanowiący podstawę gospodarki finansowej jednostki budżetowej;
8)
klasyfikacja budżetowa - klasyfikację budżetową określoną w przepisach dotyczących szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów rozchodów;
9)
materiały planistyczne - formularze określone w przepisach dotyczących szczegółowych zasad, trybu i terminów opracowania materiałów do budżetu państwa na dany rok oraz wszystkie inne dokumenty stanowiące podstawę do przygotowania danych niezbędnych do opracowania projektu planu rzeczowo-finansowego, projektu budżetu zadaniowego i projektu budżetu;
10)
zamierzenia rzeczowe - przewidziane do realizacji zakupy dostaw, usług i robót budowlanych, powodujące skutki finansowe;
11)
zamierzenia organizacyjno-prawne - przedsięwzięcia związane ze zmianą funkcjonowania lub organizacji komórek organizacyjnych KGSG lub terenowych jednostek organizacyjnych SG, a także nowelizacją obowiązujących aktów prawnych lub wprowadzeniem nowych aktów, powodujące skutki finansowe;
12)
kierownik zamówień - kierownik sekcji właściwej do spraw zamówień publicznych w terenowej jednostce organizacyjnej SG oraz dyrektor zespołu właściwego do spraw zamówień publicznych w KGSG;
13)
norma należności - uprawnienie terenowej jednostki organizacyjnej SG i komórki organizacyjnej KGSG, a także uprawnienie funkcjonariusza lub pracownika, do otrzymania określonego świadczenia rzeczowego lub pieniężnego;
14)
komórka dokonująca zakupów - komórka organizacyjna KGSG właściwa do spraw techniki i zaopatrzenia, łączności i informatyki, kadr i szkolenia, współpracy międzynarodowej oraz lecznictwa i orzecznictwa, a także wydziały właściwe do spraw techniki i zaopatrzenia, łączności i informatyki, finansów, kadr i szkolenia oraz publiczne zakłady opieki zdrowotnej w terenowej jednostce organizacyjnej SG;
15)
osoby funkcyjne - osoby, do których właściwości należy udział w procesie planowania i realizacji planu rzeczowo-finansowego, projektu budżetu lub projektu budżetu zadaniowego;
16)
MSWiA - Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji;
17)
KGSG - Komenda Główna Straży Granicznej;
18)
BF KGSG - Biuro Finansów Komendy Głównej Straży Granicznej.
§  3.
1.
Za koordynację i nadzór nad terminowym opracowaniem planu rzeczowo-finansowego, projektu budżetu oraz projektu zadaniowego odpowiada dyrektor BF KGSG.
2.
Za terminowe i prawidłowe sporządzenie planów rzeczowo-finansowych, projektu budżetu zadaniowego, projektu budżetu pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym, odpowiadają zgodnie z właściwością kierownicy komórek budżetowych KGSG, Zarządów KGSG oraz terenowych jednostek organizacyjnych SG.
§  4.
1.
Korekty zaakceptowanego projektu budżetu, projektu budżetu zadaniowego oraz planu rzeczowo-finansowego, wymagają zgody Komendanta Głównego Straży Granicznej lub jego zastępcy właściwego do spraw logistycznych.
2.
Dyrektor BF KGSG opiniuje propozycje korekt projektu budżetu lub planu rzeczowo-finansowego.
3.
Dyrektor BF KGSG o dokonanych korektach, o których mowa w ust. 2, informuje kierowników komórek organizacyjnych KGSG oraz terenowych jednostek organizacyjnych SG, których dotyczą te korekty.
§  5.
1.
Działania w zakresie planowania rzeczowo-finansowego podejmowane są zgodne z wieloletnią koncepcją funkcjonowania Straży Granicznej i służą realizacji ustawowych zadań Straży Granicznej.
2.
Koncepcję, o której mowa w ust. 1, opracowuje oraz dokonuje jej zmian Biuro Analiz Strategicznych Komendy Głównej Straży Granicznej na podstawie propozycji Zarządów KGSG.

Rozdział  2

Etapy planowania i realizacji planu rzeczowo-finansowego

§  6.
1.
Planowanie i realizacja planu rzeczowo-finansowego odbywa się etapowo.
2.
Etapy, o których mowa w ust. 1, obejmują:
1)
rozpoznanie potrzeb w zakresie zamierzeń rzeczowych;
2)
testowanie planowanych do zakupu towarów i usług;
3)
określenie potrzeb zmierzające do racjonalnego wydatkowania środków finansowych;
4)
zestawienie szacunkowych środków finansowych;
5)
opracowanie opisu przedmiotu zamówienia;
6)
przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
7)
odbiór przedmiotu zamówienia;
8)
dystrybucję przedmiotów zamówienia;
9)
szkolenie w zakresie użytkowania;
10)
kontrolę wykorzystywania zakupionych towarów;
11)
eksploatację.
§  7.
Rozpoznania potrzeb, o których mowa w § 6 ust. 2 pkt 1, dokonują kierownicy komórek organizacyjnych KGSG oraz terenowych jednostek organizacyjnych SG, w zakresie swojej właściwości.
§  8.
1.
Z wnioskiem o przyjęcie do testowania, o którym mowa w § 6 ust. 2 pkt 2, występują kierownicy komórek organizacyjnych KGSG lub terenowych jednostek organizacyjnych SG, których funkcjonariusze lub pracownicy będą użytkownikami albo kierownicy komórek organizacyjnych KGSG sprawujący merytoryczny nadzór nad wykorzystaniem towarów i usług w porozumieniu z kierownikiem komórki dokonującej zakupów.
2.
Testy prowadzi się w warunkach zbliżonych do rzeczywistych, w jakich sprzęt będzie eksploatowany.
3.
Wyniki testowania i ocena przydatności testowanych wyrobów przesiane są, zgodnie z właściwością, do komórki dokonującej zakupów, która tworzy bazę wyników testów.
4.
Szczegółowe zasady przeprowadzania testów regulują odrębne przepisy dotyczące gospodarowania mieniem.
§  9.
1.
Określenia potrzeb dokonują kierownicy komórek organizacyjnych KGSG oraz terenowych jednostek organizacyjnych SG, której funkcjonariusze lub pracownicy będą użytkownikami.
2.
Określenie potrzeb obejmuje:
1)
ustalenie ilości oraz wskazanie założeń funkcjonalnych do opisu przedmiotów zamówienia;
2)
sporządzenie wykazu niezbędnych zakupów według hierarchii potrzeb;
3)
oszacowanie kosztów zakupu oraz kosztów eksploatacji zakupionego towaru, również w perspektywie wieloletniej - w planowanym okresie eksploatacji.
§  10.
Zestawienie szacunkowych środków finansowych na wydatki opracowuje BF KGSG i wydział właściwy do spraw finansów w terenowej jednostce organizacyjnej SG.
§  11.
1.
Organizację postępowań o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonych w Straży Granicznej regulują odrębne przepisy dotyczące zamówień publicznych.
2.
Opracowania opisu przedmiotu zamówienia dokonuje komórka dokonująca zakupów w uzgodnieniu z komórką zgłaszającą potrzeby.
3.
Organizacja, o której mowa w ust. 1, obejmuje:
1)
określenie zasad, trybu i terminów sporządzania planu zamówień publicznych i jego korekt;
2)
określenie osób odpowiedzialnych za opis przedmiotu zamówienia i jego modyfikacje;
3)
określenie zasad powoływania komisji przetargowych, jej składu oraz podziału zadań i zakresu odpowiedzialności poszczególnych osób;
4)
obowiązek powiadamiania kierownika komórki organizacyjnej właściwej do spraw wewnętrznych o złożeniu wniosku o wszczęcie postępowania;
5)
sposób umożliwiający identyfikację autorów poszczególnych zapisów w dokumentach opracowywanych w procesie udzielania zamówień publicznych, a także w miarę możliwości nagrywania posiedzeń komisji;
6)
obowiązek uzgadniania opracowanych dokumentów, w szczególności:
a)
wniosku o wszczęcie postępowania - z głównym księgowym,
b)
SIWZ - z kierownikiem komórki organizacyjnej składającym wniosek, którego dotyczy SIWZ oraz z głównym księgowym, wraz z określeniem znaczenia podpisów tych osób;
7)
obowiązek uzgadniania opracowanych dokumentów, w szczególności SIWZ i umowy z kierownikiem komórki organizacyjnej właściwej do spraw ochrony informacji niejawnych, jeżeli postępowanie o udzielenie zamówienia lub wykonanie umowy wiąże się z dostępem wykonawcy do informacji niejawnych;
8)
obowiązek parafowania zawieranych umów przez radcę prawnego;
9)
obowiązek kontrasygnowania zawieranych umów przez głównego księgowego oraz osobę odpowiedzialną za zgodność umowy z przeprowadzoną procedurą udzielenia zamówienia publicznego, wraz z określeniem znaczenia podpisów tych osób.
§  12.
1.
Odbioru przedmiotu zamówienia dokonuje komórka dokonująca zakupów.
2.
Odbiór dokonywany jest komisyjnie i dokumentowany w formie protokołu odbioru.
3.
W przypadku sporządzenia protokołów odbiorów częściowych protokół odbioru końcowego sporządza się na podstawie protokołów częściowych.
4.
Szczegółowe zasady odbioru regulują przepisy dotyczące gospodarowania mieniem.
§  13.
1.
Dystrybucję przedmiotów zamówienia realizuje komórka dokonująca zakupów w uzgodnieniu z komórkami zgłaszającymi potrzeby.
2.
Szczegółowe zasady dystrybucji regulują przepisy dotyczące gospodarowania mieniem.
§  14.
Za szkolenie w zakresie właściwego użytkownia przedmiotu zamówienia odpowiedzialna jest komórka dokonująca zakupów, w uzgodnieniu z kierownikiem komórki której funkcjonariusze lub pracownicy będą użytkownikami oraz z komórką właściwą do spraw kadr i szkolenia.
§  15.
1.
Kontrolę wykorzystywania zakupionych wyrobów sprawuje w zakresie:
1)
stanu technicznego i eksploatacji - właściwa komórka dokonująca zakupów;
2)
wykorzystania zgodnie z przeznaczeniem oraz umiejętności posługiwania się sprzętem - komórka organizacyjna KGSG lub terenowa jednostka organizacyjna SG, której funkcjonariusze lub pracownicy będą użytkownikami towarów i usług.
2.
Kontrola odbywa się w toku eksploatacji zakupionego sprzętu, w szczególności w okresie gwarancji (rękojmi).
3.
Właściwa komórka dokonująca zakupów, zobowiązana jest najpóźniej na miesiąc przed upływem terminu gwarancji (rękojmi) do dokonania przeglądu stanu technicznego.
§  16.
1.
Przedmiot zamówienia wdraża się do użytkowania bez zbędnej zwłoki.
2.
Szczegółowe zasady eksploatacji regulują odrębne przepisy dotyczące gospodarowania mieniem.
§  17.
1.
Na poszczególnych etapach planowania i realizacji planu rzeczowo-finansowego dopuszcza się możliwość kontaktowania z potencjalnymi wykonawcami dostaw, usług i robót budowlanych po uprzednim sprawdzeniu, czy nie są oni uczestnikami aktualnie prowadzonych postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w Straży Granicznej.
2.
Sprawdzenia, o którym mowa w ust. 1, dokonuje się w oparciu o wykaz wykonawców, którzy złożyli oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zamieszczony na stronie internetowej Straży Granicznej.
3.
Kierownik komórki organizacyjnej KGSG lub kierownik terenowej jednostki organizacyjnej SG wyraża zgodę na kontaktowanie się z wykonawcami, na podstawie złożonego w tej sprawie wniosku.
4.
W przypadku, gdy wykonawca figuruje w wykazie, o którym mowa w ust. 2, kontaktowanie się z nim wymaga uzyskania zgody Komendanta Głównego Straży Granicznej lub jego zastępcy.
5.
Wniosek, o którym mowa w ust. 3, powinien zawierać w szczególności:
1)
cel spotkania;
2)
proponowany termin spotkania;
3)
proponowane miejsce spotkania;
4)
dane potencjalnego wykonawcy;
5)
dane przedstawicieli Straży Granicznej uczestniczących w spotkaniu.
6.
W spotkaniu powinno uczestniczyć nie mniej niż dwóch przedstawicieli komórek organizacyjnych KGSG lub terenowej jednostki organizacyjnej SG.
7.
Po zakończeniu spotkania należy niezwłocznie sporządzić notatkę służbową zawierającą w szczególności:
1)
cel spotkania;
2)
termin spotkania;
3)
miejsce i czas spotkania;
4)
dane przedstawiciela potencjalnego wykonawcy;
5)
dane przedstawicieli komórki organizacyjnej KGSG oraz terenowej jednostki SG;
6)
omówione zagadnienia;
7)
podpisy przedstawicieli Straży Granicznej - uczestników spotkania.
8.
Sporządzoną notatkę przedkłada się do zapoznania właściwemu kierownikowi, o którym mowa w ust. 3. Notatka podlega archiwizacji.
9.
Przepisy ust. 1-7 nie dotyczą kontaktów wynikających z prowadzonych postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, a także kontaktów związanych z podpisywaniem umów i realizacją zawartych umów.

Rozdział  3

Postępowanie przy opracowywaniu planów rzeczowo-finansowych

§  18.
1.
Wieloletni plan rzeczowo-finansowy opracowują komórki budżetowe KGSG z uwzględnieniem propozycji zamierzeń rzeczowych i organizacyjno-prawnych przedstawionych przez Zarządy KGSG.
2.
Zarządy przygotowują propozycje, o których mowa w ust. 1, na podstawie informacji uzyskanych z terenowych jednostek organizacyjnych SG.
3.
Zarządy przekazują propozycje, o których mowa w ust. 1, po dokonaniu szczegółowej weryfikacji informacji uzyskanych z terenowych jednostek organizacyjnych SG.
4.
Przy sporządzaniu wieloletniego planu rzeczowo-finansowego uwzględnia się w szczególności:
1)
kierunki rozwoju w poszczególnych dziedzinach funkcjonowania Straży Granicznej;
2)
założenia finansowe wynikające z programów rządowych;
3)
koncepcję, o której mowa w § 5 ust. 1;
4)
ustalenia, wytyczne oraz decyzje podjęte przez Komendanta Głównego Straży Granicznej;
5)
zobowiązania wynikające z zawartych umów wieloletnich;
6)
normy i tabele należności;
7)
plany opracowania aktów prawnych skutkujące wydatkami finansowymi;
8)
zadania wynikające z innych przepisów;
9)
stopień wyeksploatowania sprzętu.
5.
Przy opracowaniu projektu planu rzeczowo-finansowego komórki budżetowe KGSG uwzględniają priorytety na kolejne lata budżetowe - stosownie do przyjętych kierunków rozwoju i działania Straży Granicznej.
6.
Wzór wieloletniego planu rzeczowo-finansowego określa załącznik nr 1 do zarządzenia.
7.
Dyrektor BF KGSG przedkłada wieloletni plan rzeczowo-finansowy, po zaopiniowaniu przez zastępców Komendanta Głównego Straży Granicznej, do zatwierdzenia Komendantowi Głównemu Straży Granicznej.
§  19.
1.
W oparciu o wieloletni plan rzeczowo-finansowy, o którym mowa w § 18 ust. 1, komórki budżetowe KGSG przy współudziale Zarządów KGSG ustalają propozycje zadań rzeczowych wskazanych do realizacji w danym roku budżetowym.
2.
Komórki budżetowe KGSG opracowują roczny plan rzeczowo-finansowy obejmujący zadania, o których mowa w ust. 1, w zakresie i wartości dostosowanej do wysokości otrzymanych limitów środków finansowych w roku bieżącym oraz wysokości środków planowanych do pozyskania w kolejnym roku.
3.
Roczny plan rzeczowo-finansowy sporządza się zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 2 do zarządzenia.
4.
Dyrektor BF KGSG na podstawie zestawienia zadań ujętych w rocznym planie rzeczowo-finansowym, o którym mowa w ust. 2, sporządza projekt wykazu zadań, który po zaopiniowaniu przez zastępców Komendanta Głównego Straży Granicznej przedkłada do zatwierdzenia Komendantowi Głównemu Straży Granicznej, w terminie do dnia 1 czerwca danego roku.
5.
Wykaz, o którym mowa w ust. 4, stanowi podstawę do ustalenia limitów finansowych na zakupy priorytetowe w toku sporządzania projektu budżetu.
6.
Harmonogram opracowania wieloletniego i rocznego planu rzeczowo-finansowego określa załącznik nr 3 do zarządzenia.

Rozdział  4

Postępowanie przy opracowywaniu i zatwierdzaniu projektu budżetu zadaniowego

§  20.
1.
BF KGSG opracowuje budżet zadaniowy na podstawie informacji, o których mowa w ust. 2 i 4, przekazanych przez Zarządy KGSG, komórki budżetowe KGSG i terenowe jednostki organizacyjne SG.
2.
Zarządy KGSG opracowują:
1)
propozycje zadań realizowanych ze środków budżetowych planowanych do ujęcia w projekcie budżetu zadaniowego;
2)
zestawienie głównych zadań realizowanych przez Straż Graniczną wraz ze wskazaniem dla każdego zadania:
a)
celów, które planuje się osiągnąć w wyniku realizacji zadania,
b)
mierników, określających stopień realizacji celów,
c)
podzadań priorytetowych w ramach danego zadania,
d)
podmiotów realizujących zadanie i podzadanie.
3.
Wskazania zadań i celów, o których mowa w ust. 2, dokonuje się z uwzględnieniem priorytetów w zakresie zadań Straży Granicznej wynikających z przepisów oraz jawnych dokumentów rządowych i resortowych, w szczególności programów i dokumentów strategicznych.
4.
Komórki budżetowe KGSG i terenowe jednostki organizacyjne SG określają wydatki planowane do poniesienia w ramach zadań i podzadań na dany rok budżetowy i dwa kolejne lata ze wskazaniem źródeł finansowania planowanych wydatków.
5.
Wzory materiałów planistycznych do opracowania projektu budżetu zadaniowego przekazywane są przez BF KGSG w wersji papierowej i elektronicznej.
6.
Uzasadnienie do projektu budżetu zadaniowego opracowują Zarządy KGSG oraz komórki budżetowe KGSG zgodnie z właściwością, na podstawie wzoru uzasadnienia przekazanego przez BF KGSG.
7.
Szczegółowy harmonogram opracowywania projektu budżetu zadaniowego określa załącznik nr 4 do zarządzenia.

Rozdział  5

Postępowanie przy opracowywaniu i zatwierdzaniu projektu budżetu

§  21.
Podstawę opracowania projektu budżetu stanowią założenia, z uwzględnieniem w szczególności:
1)
wartości planowanych wydatków z tytułu nowych zadań przewidzianych do realizacji w roku objętym planowaniem;
2)
czynników powodujących ewentualną zmianę trendu wydatku (wzrost lub spadek) w stosunku do budżetu roku poprzedzającego rok planowany, uwzględniający dokonane w nim zmiany;
3)
zmian wielkości poszczególnych elementów kalkulacyjnych;
4)
zadań realizowanych w ramach programów i projektów dofinasowanych ze środków pochodzących z Unii Europejskiej, ze źródeł zagranicznych, nie podlegających zwrotowi.
§  22.
1.
Zbiorczy projekt budżetu opracowuje BF KGSG na podstawie materiałów planistycznych zgromadzonych we wszystkich etapach planowania.
2.
Opracowanie projektu, o którym mowa w ust. 1, odbywa się zgodnie z harmonogramem określonym w załączniku nr 5 do zarządzenia.
§  23.
1.
Komórki budżetowe KGSG oraz terenowe jednostki organizacyjne SG opracowują:
1)
projekt planu dochodów i wydatków budżetowych w układzie klasyfikacji opracowanych w ramach limitów finansowych;
2)
projekt planu dochodów i wydatków budżetowych w układzie klasyfikacji w zakresie propozycji do projektu planu budżetowego.
2.
Komórki budżetowe KGSG oraz terenowe jednostki organizacyjne SG przy opracowaniu materiałów do projektu budżetu uwzględniają, w szczególności:
1)
prognozy nakładów na przedsięwzięcia ujęte w wieloletnim planie rzeczowo-finansowym;
2)
informacje, założenia i zalecenia określone przez BF KGSG, w tym:
a)
prognozy wskaźników makroekonomicznych,
b)
założenia dotyczące zmian systemowych, w tym elementy konstrukcyjne dochodów budżetowych,
c)
wstępne kwoty wydatków przewidzianych dla kierowników komórek budżetowych KGSG oraz terenowych jednostek organizacyjnych SG;
3)
przewidywane wykonanie dochodów i wydatków w roku poprzedzającym rok, którego dotyczy projekt budżetu;
4)
wykaz zadań realizowanych w ramach programów i projektów dofinansowywanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz finansowanych ze źródeł zagranicznych, nie podlegających zwrotowi;
5)
zadania wynikające z innych przepisów;
6)
wykaz zadań, sporządzony według programów inwestycji oraz zadań remontowych i planów konserwacyjnych;
7)
analizy zadań i potrzeb w tym zakresie określonych przez Zarządy KGSG;
8)
normy i tabele należności;
9)
plany dotyczące opracowania aktów prawnych skutkujące wydatkami finansowymi.
3.
Planowane wydatki określa się w sposób zapewniający realizację zadań zabezpieczających ciągłość funkcjonowania Straży Granicznej.
4.
Wzory formularzy planistycznych do opracowania projektu, o którym mowa w ust. 1, BF KGSG przekazuje w wersji papierowej i elektronicznej.
5.
Do szczegółowego zestawienia planowanych wydatków sporządzonego zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 6 do zarządzenia, dołącza się kalkulację wartościową opracowaną w układzie klasyfikacji budżetowej, a także szczegółowe uzasadnienie potrzeb planowanych wydatków.
6.
Uzasadnienie, o którym mowa w ust. 5, uwzględnia dane dotyczące zasadności i hierarchii ważności kwalifikowanych wydatków, w taki sposób, aby istniała możliwość identyfikacji poszczególnych wydatków składających się na kwotę globalną wykazaną w danym paragrafie.
7.
W przypadku zmian założeń przyjętych do opracowania budżetu na kolejny rok budżetowy powstałych na określonym etapie planowania, BF KGSG przekazuje niezwłocznie informacje w tym zakresie kierownikom komórek budżetowych KGSG oraz kierownikom terenowych jednostek organizacyjnych SG.

Rozdział  6

Wprowadzenie i stosowanie mierników wykonania zadań

§  24.
1.
Zarządy KGSG określają mierniki, wyznaczające stopień realizacji celów wskazanych w ramach budżetu zadaniowego.
2.
Komórki budżetowe KGSG opracowują klasyfikację ustalającą zasady wstępnej oceny celowości ponoszonych wydatków w ramach realizowanych zadań w zakresie dokonywanych zakupów oraz wskaźniki, którymi mierzona jest ilość i jakość tych zadań.
3.
Zarządy KGSG i komórki budżetowe KGSG opracowują metodologię gromadzenia i przetwarzania mierników i klasyfikacji.
4.
Dane jednostkowe dotyczące mierników i klasyfikacji realizowanych zadań gromadzone są przez terenowe jednostki organizacyjne SG i przesyłane celem przetworzenia i weryfikacji odpowiednio do Zarządów KGSG lub komórek budżetowych KGSG.
5.
W celu zaplanowania wydatków w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów, uzyskane mierniki i klasyfikacja, o których mowa w ust. 1 i 2, wykorzystywane są na wszystkich etapach planowania.

Rozdział  7

Postępowanie przy zastosowaniu mechanizmów kontroli funkcjonalnej w zakresie opracowywania projektu budżetu, projektu budżetu zadaniowego oraz realizacji planów rzeczowo-finansowych

§  25.
1.
Procedury opracowywania materiałów planistycznych na etapie ich sporządzenia, weryfikacji i zatwierdzenia podlegają kontroli funkcjonalnej w komórkach organizacyjnych KGSG, w zakresie, w jakim uczestniczą w opracowywaniu projektu budżetu, projektu budżetu zadaniowego oraz realizacji planów rzeczowo-finansowych, oraz w terenowych jednostkach organizacyjnych SG.
2.
W komórkach organizacyjnych KGSG kontrolę, o której mowa w ust. 1, sprawują odpowiednio kierownik i zastępca kierownika komórki organizacyjnej KGSG oraz kierownicy komórek wewnętrznych w komórkach organizacyjnych KGSG, a także główny księgowy w zakresie swojej właściwości.
3.
W terenowych jednostkach organizacyjnych SG kontrolę, o której mowa w ust. 1, sprawuje kierownik jednostki i jego zastępca, a także kierownik komórki wyodrębnionej w strukturze oddziału oraz główny księgowy w zakresie swojej właściwości.
4.
Kontrola, o której mowa w ust. 1, jest dokumentowana, w formie akceptacji poświadczonej wpisaniem na tych materiałach imienia i nazwiska lub opatrzeniem pieczątką imienną, a także złożeniem podpisu i umieszczeniem daty.
5.
W zakresach obowiązków osób, o których mowa w ust. 2 i 3, określa się obowiązek przeprowadzania kontroli funkcjonalnej.
§  26.
Komórki budżetowe KGSG otrzymujące materiały planistyczne wykorzystują je w procesie planowania i zaopatrzenia centralnego, a także w sprawowaniu kontroli nad terenowymi jednostkami organizacyjnymi SG.
§  27.
1.
Odpowiedzialność za celowość i gospodarność w zakresie zgłaszania potrzeb ponosi kierownik komórki organizacyjnej KGSG i terenowej jednostki organizacyjnej SG zgłaszający te potrzeby.
2.
W przypadku stwierdzenia nieuzasadnionego zaplanowania wydatków, dokonanego przez komórki organizacyjne KGSG lub terenowe jednostki organizacyjne SG, kierownik komórki budżetowej KGSG informuje o tym Komendanta Głównego Straży Granicznej, przedstawiając jednocześnie propozycje dalszych działań w tym zakresie.
§  28.
BF KGSG dokonuje zgodnie z właściwością oceny pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym planów rzeczowo-finansowych, projektu budżetu zadaniowego, projektu budżetu na poszczególnych etapach planowania.

Rozdział  8

Sposób opracowywania, przesyłania oraz poświadczenia przez osoby funkcyjne materiałów planistycznych

§  29.
1.
Opracowane przez terenowe jednostki organizacyjne SG materiały planistyczne na wszystkich etapach planowania i realizacji planu podpisuje główny księgowy i zatwierdza kierownik tej jednostki.
2.
Poszczególne jednobrzmiące egzemplarze materiałów planistycznych, o których mowa w ust. 1, opracowane w zakresie projektu budżetu, przekazuje się do komórek budżetowych KGSG w części dotyczącej tylko właściwości działania tych komórek oraz do BF KGSG.
3.
Obowiązek przekazywania materiałów planistycznych, o którym mowa w ust. 2, dotyczy odpowiednio korekt tych materiałów planistycznych.
4.
Opracowane przez komórki organizacyjne KGSG materiały planistyczne na wszystkich etapach planowania muszą być zatwierdzone przez kierownika tej komórki i przesłane do BF KGSG.
§  30.
Zasady przesyłania materiałów planistycznych w zakresie zamówień publicznych regulują odrębne przepisy.
§  31.
1.
W przypadku stwierdzenia w materiałach planistycznych błędów lub nieścisłości, kierownicy komórek organizacyjnych KGSG lub terenowych jednostek organizacyjnych SG sporządzający materiały planistyczne dokonują niezwłocznie ich poprawienia lub uzupełnienia, a w razie potrzeby przedkładają również stosowne wyjaśnienia w tym zakresie.
2.
Poprawiony lub uzupełniony materiał planistyczny przesyła się do BF KGSG, a także do właściwej komórki budżetowej KGSG, z informacją o anulowaniu materiału przesłanego uprzednio.
§  32.
1.
W toku opracowywania projektu planu rzeczowo-finansowego, projektu budżetu zadaniowego, projektu budżetu osoby funkcyjne składają podpisy na następujących dokumentach:
1)
kierownik komórki organizacyjnej KGSG i terenowej jednostki organizacyjnej SG - wszystkich materiałach planistycznych przesłanych z komórki lub jednostki mu podległej;
2)
dyrektor BF KGSG:
a)
projekcie wykazu, o którym mowa w § 19 ust. 4,
b)
zbiorczym projekcie i planie rzeczowo-finansowym,
c)
informacji dotyczącej ogólnych zasad opracowywanych materiałów do projektu budżetu,
d)
zbiorczym projekcie budżetu, budżetu zadaniowego,
e)
informacjach dotyczących projektów planów finansowych, przekazywanych kierownikom terenowych jednostek organizacyjnych SG, którzy zostali ustanowieni dysponentami środków budżetu państwa oraz kierownikom komórek budżetowych KGSG,
f)
zbiorczym planie finansowym,
g)
informacjach dotyczących planów finansowych, przekazywanych kierownikom terenowych jednostek organizacyjnych SG, którzy zostali ustanowieni dysponentami środków budżetu państwa oraz kierownikom komórek budżetowych KGSG;
3)
główny księgowy - wszystkich materiałach planistycznych sporządzonych w terenowej jednostce organizacyjnej SG.
2.
Podpis kierownika, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, na materiałach planistycznych wytworzonych w jego komórce lub jednostce oznacza, że:
1)
informacje w nich zawarte są prawidłowe z punktu widzenia celowości i gospodarności;
2)
wykonane zostały zgodnie z przepisami;
3)
wszelkiego rodzaju kalkulacje wyliczone zostały w oparciu o obowiązujące normy należności i normy planistyczne, a w przypadku ich braku w oparciu o indywidualne kalkulacje;
4)
uwzględniają hierarchię ważności zadań;
5)
uwzględniają limit przydzielonych środków finansowych.
3.
Przepis ust. 2 pkt 5, stosuje się tylko do podpisów składanych przez kierowników komórek budżetowych KGSG i kierownika terenowej jednostki organizacyjnej SG.
4.
Podpis dyrektora BF KGSG złożony na dokumentach, o których mowa w ust. 1 pkt 2, oznacza:
1)
ujęcie wszystkich zagadnień zgłoszonych przez komórki budżetowe KGSG i Zarządy KGSG do projektu wykazu zadań, o którym mowa w § 19 ust. 4;
2)
zgodność planowanych wydatków z podjętymi przez Komendanta Głównego Straży Granicznej decyzjami dotyczącymi kierunków wydatkowania środków finansowych;
3)
zgodność sposobu opracowywania materiałów planistycznych z zasadami określonymi w przepisach dotyczących szczegółowych zasad, trybu i terminów opracowania materiałów do projektu budżetu państwa a także wytycznych określonych przez dysponenta głównego;
4)
zgodność kwot ujętych w projekcie budżetu z kwotami wstępnie przyznanymi Straży Granicznej przez dysponenta głównego;
5)
zgodność kwot wykazanych w informacjach dotyczących projektów planów finansowych przekazywanych kierownikom terenowych jednostek organizacyjnych SG oraz kierownikom komórek budżetowych KGSG, z kwotami ujętymi w zatwierdzonym przez Komendanta Głównego Straży Granicznej projekcie budżetu;
6)
zgodność kwot ujętych w planie finansowym z wielkościami przyjętymi w układzie wykonawczym dla Straży Granicznej, przekazanym przez dysponenta głównego;
7)
zgodność kwot wykazanych w informacjach dotyczących planów finansowych przekazywanych kierownikom terenowych jednostek organizacyjnych SG oraz kierownikom komórek budżetowych Komendy Głównej Straży Granicznej, z kwotami ujętymi w zatwierdzonym przez Komendanta Głównego Straży Granicznej planie finansowym.

Rozdział  9

Przepisy końcowe

§  33. 1
Biuro Analiz Strategicznych Komendy Głównej Straży Granicznej opracuje wieloletnią koncepcję funkcjonowania Straży Granicznej, o której mowa w § 5, w terminie do dnia 15 lutego 2009 r.
§  34.
Traci moc decyzja nr 22 Komendanta Głównego Straży Granicznej z dnia 7 marca 2005 r. w sprawie etapów, terminów i sposobu opracowania materiałów do projektu budżetu Straży Granicznej oraz terminu i sposobu opracowania planu wydatków budżetowych Straży Granicznej (Dz. Urz. KGSG Nr 3, poz. 16).
§  35.
Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 30 dni od dnia podpisania.
ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  Nr 1

PROJEKT WIELOLETNIEGO PLANU RZECZOWO-FINANSOWEGO

L.p.Nazwa zadaniaJednostka zgłaszająca wydział w terenowej jednostki organizacyjnej /zarząd KGSGJednostka realizującaTermin realizacji zadaniaPlanowany koszt realizacji zadania

(w tys. zł)

Nakłady (w tys. zł)Źródło finansowania
rozpoczęciazakończeniaponiesione od początku realizacji zadania do końca roku bieżącegoplanowane do przeniesienia
w roku planowanymw latach następnych po roku planowanym
1234567891011121314
Uwaga:

Do formularza należy dołączyć szczegółowy opis poszczególnych

zadań wraz z uzasadnieniem celowości przyjętych założeń

Sporządził ............

Data ................ Podpis ..........

Sprawdził .....................

Data .................. Podpis ........

ZAŁĄCZNIK  Nr 2

ROCZNY PLAN RZECZOWO-FINANSOWY

L.p.Nazwa zadania/określenie potrzebJednostka zgłaszająca wydział terenowej jednostki organizacyjnej/ zarząd KGSGKomórka /jednostka realizującaPlanowany koszt realizacji zadania

(w tys. zł)

Klasyfikacja paragrafowaŹródło finansowaniaKlasyfikacja ustalona przez Komendanta Głównego wg przyjętych kierunków wydatkówPrzyznany wstępny limit finansowy wg limitu przekazanego z MSWiA
123456789
Uwaga:

Komórki budżetowe KGSG wypełniają kolumny 1-7 w układzie

hierarchi ważności poszczególnych zadań

Kolumna 9 będzie wypełniona po przyznaniu wstępnego limitu

finansowego na następny rok budżetowy

Do formularza należy dołączyć szczegółowy opis poszczególnych

zadań wraz z uzasadnieniem celowości przyjętych założeń

Sporządził .....................

Data .................. Podpis ..........

Sprawdził ......................

Data .................. Podpis ..........

ZAŁĄCZNIK  Nr 3 2

Harmonogram opracowywania wieloletniego i rocznego planu rzeczowo-finansowego

Jednostka realizującaZakres czynnościTermin realizacjiJednostka otrzymująca
*Terenowe jednostki organizacyjne SG*Przesłanie projektu wieloletniego planu rzeczowo-finansowego zgodnie ze wzoremdo 15 marca*komórki budżetowe KGSG
*Zarządy KGSG
*komórki budżetowe KGSG*Dokonanie w ramach nadzoru, oceny otrzymanych z terenowych jednostek organizacyjnych SG, materiałów planistycznych pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym;do 30 marca*Zarządy KGSG
*Dokonanie oceny propozycji zadań zgłoszonych do wieloletniego planu rzeczowo-finansowego z uwzględnieniem realnych możliwości ich realizacji w poszczególnych latach.
*Uzupełnienie o zadania wynikające z realizacji własnych regulaminów organizacyjnych.
*Opracowanie projektu wieloletniego planu rzeczowo-finansowego zgodnie ze wzorem.
*Zarządy KGSG*Dokonanie w ramach nadzoru, oceny otrzymanych z terenowych jednostek organizacyjnych SG, materiałów planistycznych pod względem merytorycznym.do 10 kwietnia*komórki budżetowe KGSG
*Dokonanie w ramach nadzoru, oceny otrzymanego od komórek budżetowych projektu wieloletniego planu rzeczowo-finansowego.
*komórki budżetowe KGSG*Dokonanie oceny otrzymanych z Zarządów KGSG, materiałów planistycznych pod względem formalno-rachunkowym.do 20 kwietnia*BF KGSG
*Dokonanie oceny propozycji zadań zgłoszonych do wieloletniego planu rzeczowo-finansowego z uwzględnieniem realnych możliwości ich realizacji w poszczególnych latach.
*Skorygowanie projektu wieloletniego planu rzeczowo-finansowego o uwagi Zarządów KGSG.
*BF KGSG*Dokonanie kontroli formalno-rachunkowej otrzymanego z komórek budżetowych KGSG projektu wieloletniego planu rzeczowo-finansowego.do 30 kwietnia*Komendant Główny Straży Granicznej
*Przedstawienie projektu po zaopiniowaniu przez zastępców Komendanta Głównego Straży Granicznej do zatwierdzenia Komendantowi Głównemu Straży Granicznej.
*BF KGSG*Przesłanie zaakceptowanego przez Komendanta Głównego Straży Granicznej projektu wieloletniego planu rzeczowo-finansowego.5 dni po zatwierdzeniu przez Komendanta Głównego SG*komórki budżetowe KGSG
*Zarządy KGSG
*Zarządy KGSG*Na podstawie wieloletniego planu rzeczowo-finansowego opracowanie propozycji do projektu rocznego planu rzeczowo-finansowego10 dni po otrzymaniu wieloletniego planu rzeczowo-finansowego z BF KGSG*komórki budżetowe KGSG
*komórki budżetowe KGSG*Na podstawie przesłanych propozycji zadań sporządzenie rocznego projektu planu rzeczowo-finansowego, w zakresie i wartości dostosowanej do wysokości otrzymanych limitów środków finansowych w roku bieżącym oraz wysokości środków planowanych do pozyskania w roku planowym.10 dni po otrzymaniu propozycji do projektu rocznego planu rzeczowo-finansowego z Zarządów KGSG*BF KGSG
*Uzgodnienie projektu rocznego planu rzeczowo-finansowego z Zarządami KGSG.
*BF KGSG*Przedstawienie projektu wykazu zadań po zaopiniowaniu przez zastępców Komendanta Głównego Straży Granicznej do zatwierdzenia Komendantowi Głównemu Straży Granicznej.5 dni po otrzymaniu projektu rocznego planu rzeczowo-finansowego z komórek budżetowych KGSG*Komendant Główny Straży Granicznej
*BF KGSG*Przesłanie wykazu zadań ustalających priorytety zadań do realizacji w roku planowanym5 dni po otrzymaniu zatwierdzonego wykazu*komórki budżetowe KGSG
*Zarządy KGSG
*BF KGSG*Wstępny podział limitu finansowego otrzymanego z MSWiA z uwzględnieniem wykazu zadańW terminach opracowania projektu budżetu*komórki budżetowe KGSG

ZAŁĄCZNIK  Nr 4

Harmonogram opracowywania projektu budżetu zadaniowego

Jednostka realizującaZakres czynnościTermin RealizacjiJednostka otrzymująca
BF KGSG* Przesłanie materiałów planistycznych15 marca* Zarządy KGSG
* Przesłanie informacji o zasadach opracowywania wymienionych materiałów
Zarządy KGSGPrzesłanie wypełnionych materiałów planistycznych w zakresie budżetu zadaniowego10 kwietniaBF KGSG
BF KGSGDokonanie oceny otrzymanych z Zarządów KGSG materiałów planistycznych pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym;25 kwietnia
BF KGSGOpracowanie planu budżetu zadaniowegoW terminie określonym przez MSWiAMSWiA
BF KGSGPrzesłanie informacji na temat przesłanych do MSWiA zadań ujętych w ramach budżetu zadaniowegoDo 21 dni roboczych od przesłania informacji do MSWiA* Zarządy KGSG * Komórki budżetowe KGSG * terenowe jednostki organizacyjne SG
* Komórki budżetowe KGSG * terenowe jednostki organizacyjne SGOpracowanie zestawienia planowanych wydatków w podziale na zadania zgłoszone w ramach budżetu zadaniowegoW terminie do 15 czerwcaBF KGSG
BF KGSGPrzesłanie informacji na temat wstępnych kwot przewidzianych dla Straży Granicznej na rok planowanyDo 5 dni roboczych od dnia otrzymania z MSWiA wstępnych kwot* komórki budżetowe KGSG

* Terenowe jednostki organizacyjne SG

* Komórki budżetowe KGSG

* Terenowe jednostki organizacyjne SG

Podział kwot wstępnie przyznanych w ramach planowania budżetowego na zadania ujęte w budżecie zadaniowym3 dniBF KGSG
Zarządy KGSG (których zadania zostały zatwierdzone przez MSWiA) Opracowanie uzasadnienia budżetu zadaniowego zgodnie ze wzorem przesłanym przez BF KGSG3 dniBF KGSG
BF KGSGOpracowanie zbiorczego planu budżetu zadaniowego SG3 dniKomendant Główny Straży Granicznej

ZAŁĄCZNIK  Nr 5 3

Harmonogram opracowywania projektu budżetu

Jednostka realizującaZakres czynnościTermin realizacjiJednostka otrzymująca
*BF KGSG*Przesłanie materiałów planistycznych;do 30 kwietnia*terenowe jednostki organizacyjne SG
*Przesłanie informacji o zasadach opracowywania materiałów w zakresie projektu budżetu.*komórki budżetowe KGSG
*terenowe jednostki organizacyjne SG*Przesłanie wypełnionych materiałów planistycznychdo 30 maja*komórki budżetowe KGSG
*BF KGSG
*komórki budżetowe KGSG*Opracowanie materiałów planistycznych w zakresie wydatków centralnych.do 15 czerwca
*Uwzględnienie zadań ujętych w planie rzeczowo-finansowym.*Zarządy KGSG
*Dokonanie, w ramach nadzoru, oceny wybranych przedsięwzięć określonych w otrzymanych formularzach planistycznych otrzymanych pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym, znacząco wpływających m. in. na wielkość, celowość oraz zasadność planowanych wydatków.*BF KGSG (plany wydatków centralnych opracowanych w komórkach budżetowych)
*Zarządy KGSG*Ocena materiałów planistycznych otrzymanych od komórek budżetowych KGSG.do 30 czerwca*komórki budżetowe KGSG
*Dokonanie, w ramach nadzoru, oceny wybranych przedsięwzięć określonych w otrzymanych formularzach planistycznych pod względem merytorycznym.
*komórki budżetowe KGSG*Uwzględnienie uwag Zarządów KGSG.do 15 lipca*BF KGSG
*Przesłanie uzgodnionego planu do BF KGSG
*BF KGSG*Dokonanie, w ramach nadzoru, oceny otrzymanych formularzy planistycznych pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym.W terminie określonym przez MSWiA*MSWiA
*Uwzględnienie wykazu zadań przyjętych w planie rzeczowo-finansowym.
*Opracowanie zbiorczego projektu planu finansowego SG.
*BF KGSG*Przesłanie terenowym jednostkom organizacyjnym SG i komórkom budżetowym KGSG informacji o wstępnych kwotach dochodów i wydatków ujętych w zbiorczym projekcie budżetu SG przekazanym do MSWiA.W terminie 10 dni od dnia przekazania projektu do MSWiA*komórki budżetowe KGSG
*terenowe jednostki organizacyjne SG
*BF KGSG*Przesłanie terenowym jednostkom organizacyjnym SG i komórkom budżetowym KGSG informacji o limitach dochodów i wydatków wynikających z dokonanego przez Komendanta Głównego SG podziału kwot przyjętych dla Straży Granicznej w projekcie ustawy budżetowejW terminie 14 dni od dnia otrzymania z MSWiA informacji o kwotach dochodów i wydatków przyjętych w projekcie ustawy budżetowej*komórki budżetowe KGSG
*terenowe jednostki organizacyjne SG
*komórki budżetowe KGSG*Przesłanie zweryfikowanych projektów budżetu, dostosowanych do wysokości limitów, o których mowa powyżejW terminie 14 dni od dnia otrzymania z BF KGSG informacji o limitach wynikających z dokonanego przez Komendanta Głównego SG podziału kwot przyjętych dla SG w projekcie ustawy budżetowej*BF KGSG
*terenowe jednostki organizacyjne SG
*BF KGSG*Opracowanie projektu budżetu zapewniającego zgodność kwot dochodów i wydatków z projektem ustawy budżetowej;W terminie do dnia 1 grudnia*MSWiA
*Przekazanie do MSWiA zatwierdzonego przez Komendanta Głównego Straży Granicznej projektu budżetu
*BF KGSG*Przekazanie terenowym jednostkom organizacyjnym SG i komórkom budżetowym KGSG projektu planów finansowych jednostek i komórek, wynikających z zatwierdzonego projektu budżetuW terminie 5 dni od dnia zatwierdzenia przez Komendanta Głównego Straży Granicznej projektu budżetu*komórki budżetowe KGSG
*terenowe jednostki organizacyjne SG
*BF KGSG*Opracowanie planu finansowego na dany rok budżetowy i przedłożenie go przez Dyrektora BF KGSG Komendantowi Głównemu Straży GranicznejW terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia otrzymania informacji z MSWiA o kwotach dochodów i wydatków przyjętych w ustawie budżetowej*Komendant Główny SG
*BF KGSG*Przekazanie terenowym jednostkom organizacyjnym SG i komórkom budżetowym KGSG planów finansowych tych jednostek i komórek, wynikających z zatwierdzonego planu finansowego Straży GranicznejNiezwłocznie po zatwierdzeniu przez Komendanta Głównego SG planu finansowego na dany rok budżetowy*komórki budżetowe KGSG
*terenowe jednostki organizacyjnej SG
..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

ZAŁĄCZNIK  Nr 6

SZCZEGÓŁOWE ZESTAWIENIE PLANOWANYCH WYDATKÓW

grafika

Uwagi:

1. Dane ujęte w ww. tabeli uwzględniają zasadność i hierarchię

ważności kwalifikowanych wydatków.

2. Należy wskazać techniki algorytmizacji do poszczególnych

pozycji budżetowych (w sytuacji gdy jest to możliwe) oraz

przedstawić zastosowaną kalkulację lub powołać się na

źródła (akty prawne), które określają dany wzorzec

planowania.

3. W przypadku zastosowania wskaźnika makroekonomicznego (np.

10% wskaźnik zwiększający, wskaźnik inflacji) należy podać

w uzasadnieniu konieczność jego uwzględnienia.

4. W przypadku obszernych uzasadnień w kolumnie 7 należy podać

nr załącznika dołączony do arkusza.

Sporządził ............................

Data .............. Podpis ......................

Sprawdził .............................

Data ............... Podpis .....................

1 § 33 zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 69 z dnia 3 października 2008 r. (Dz.Urz.KGSG.08.10.72) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 3 października 2008 r.
2 Załącznik nr 3 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 20 z dnia 29 lutego 2008 r. (Dz.Urz.KGSG.08.2.13) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 lutego 2008 r.
3 Załącznik nr 5 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 20 z dnia 29 lutego 2008 r. (Dz.Urz.KGSG.08.2.13) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 lutego 2008 r.