Planowanie i wykonywanie budżetu resortu Obrony Narodowej.
Dz.Urz.MON.2002.1.13
Akt utracił mocDECYZJA Nr 19/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 24 stycznia 2002 r.
w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu Obrony Narodowej.
Na podstawie § 1 pkt 13 lit b), d) i f)-h) oraz § 2 pkt 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 94, poz. 426), a także w związku z art. 91 ust. 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014, z 1999 r. Nr 38, poz. 360, Nr 49, poz. 485, Nr 70, poz. 778 i Nr 110, poz. 1255, z 2000 r. Nr 6, poz. 69, Nr 12, poz. 136, Nr 48, poz. 550, Nr 95, poz. 1041, Nr 119, poz. 1251 i Nr 122, poz. 1315, z 2001 r. Nr 45, poz. 497, Nr 46, poz. 499, Nr 88, poz. 961, Nr 98, poz. 1070, Nr 100, poz. 1082, Nr 102, poz. 1116, Nr 125, poz. 1368 i Nr 145, poz. 1623) postanawia się, co następuje:
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
Postanowienia ogólne
– sporządzane na szczeblu centralnym na podstawie potrzeb rzeczowych przedstawionych przez dysponentów, zweryfikowanych w trybie i na zasadach określonych w niniejszej decyzji, wyodrębniające wszystkie źródła finansowania zadań;
Rozdział 2
Dysponenci środków budżetowych i organy planujące wydatki
Dysponenci środków budżetowych i organy planujące wydatki
- zajmują się, odpowiednio do zakresów kompetencji, Dyrektorzy Departamentów: Polityki Zbrojeniowej, Zaopatrywania Sił Zbrojnych, Wychowania i Promocji Obronności oraz Szefowie Generalnych Zarządów Sztabu Generalnego WP i Szef Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia, w zakresie zadań wymienionych w załączniku Nr 1 do decyzji.
Rozdział 3
Planowanie budżetu
Planowanie budżetu
- powołuje się stałe zespoły Komisji, zwane dalej "stałymi zespołami Komisji", którym przewodniczą odpowiednio: Szef Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego - P5, z zastrzeżeniem ust. 3, oraz Dyrektor Departamentu Budżetowego.
- wynikające z planów i programów wieloletnich;
- realizacji centralnej podlegają zadania w zakresie techniki i zaopatrywania Sił Zbrojnych, wynikające głównie z programów modernizacji technicznej Sił Zbrojnych RP, dotyczące zamówień z importu oraz umów wieloletnich.
- w uzgodnieniu z Szefem Sztabu Generalnego Wojska Polskiego i po zaopiniowaniu przez Dyrektora Departamentu Budżetowego.
Rozdział 4
Wykonywanie budżetu
Wykonywanie budżetu
Rozdział 5
Nadzór i kontrola realizacji budżetu
Nadzór i kontrola realizacji budżetu
Rozdział 6
Postanowienia końcowe
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1 74
Zakresy planowanych wydatków ujmowanych w projektach budżetów sporządzanych przez dysponentów i dyrektorów (szefów) niektórych komórek organizacyjnych (jednostek organizacyjnych) oraz zakresy wydatków dokonywanych (przekazywanych) przez dysponentów
Zakresy planowanych wydatków ujmowanych w projektach budżetów sporządzanych przez dysponentów i dyrektorów (szefów) niektórych komórek organizacyjnych (jednostek organizacyjnych) oraz zakresy wydatków dokonywanych (przekazywanych) przez dysponentów
Lp. | Wyszczególnienie | |
1. | Dowódca Wojsk Lądowych | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją dochodów i wydatków, z wyjątkiem dochodów i wydatków planowanych przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku, dotyczące jednostek Wojsk Lądowych, innych jednostek pozostających na zaopatrzeniu, w tym szczególnie w zakresie wydatków: |
1) na utrzymanie i obsługę obiektów i urządzeń powstałych w wyniku zakończenia inwestycji zrealizowanych ze środków NSIP przekazanych w użytkowanie dysponentowi; | ||
2) na ubezpieczenia społeczne dla osób odbywających w resorcie i poza nim zastępcze formy służby wojskowej; | ||
3) na współfinansowanie funkcjonowania jednostek wielonarodowych, w tym opłacenie składek do wspólnych budżetów; | ||
4) na wypłatę świadczeń pieniężnych rekompensujących utracone wynagrodzenie ze stosunku pracy lub utracone uposażenie ze stosunku służbowego albo utracony dochód z prowadzonej działalności gospodarczej, które mógłby uzyskać żołnierz rezerwy w okresie odbywania ćwiczeń wojskowych; | ||
5) dotyczących udziału Wojsk Lądowych w realizacji Celów Sił Zbrojnych NATO i Wymagań Długoterminowych dla RP; | ||
6) na remonty nieruchomości związane z rozwinięciem i funkcjonowaniem Wojennego Systemu Dowodzenia Siłami Zbrojnymi RP szczebla operacyjno- taktycznego; | ||
7) związanych z pobytem jednostek wojskowych poza granicami państwa; | ||
8) z tytułu przejazdów osób powołanych do czynnej służby wojskowej w czasie pokoju, posiadających karty powołania lub karty mobilizacyjne oraz osób wzywanych przez organy wojskowe w sprawach powszechnego obowiązku obrony, a także dotyczące ubezpieczeń komunikacyjnych pojazdów użytkowanych w jednostkach organizacyjnych resortu; | ||
9) związanych z uczestnictwem w strukturach organizacji i agencji międzynarodowych; | ||
10) na funkcjonowanie zaopatrywanych jednostek organizacyjnych bezpośrednio podporządkowanych Ministrowi Obrony Narodowej; | ||
11) dotyczących udziału wojsk we wspólnych międzynarodowych programach badawczo-rozwojowych, obsługi pożyczek i kredytów zagranicznych oraz podatków, ceł i ubezpieczeń wynikających z importowanych i otrzymywanych bezpłatnie towarów; | ||
12) na Centralny Ośrodek Metrologii Wojskowej, w tym zakupy aparatury kontrolno-pomiarowej dla Ośrodka zapewniające spójność pomiarową resortu oraz finansowanie usług metrologicznych obcych realizowanych na rzecz wszystkich rodzajów Sił Zbrojnych; | ||
13) na funkcjonowanie terenowych organów administracji wojskowej; | ||
14) o których mowa w § 30 ust. 6. | ||
2. Ponadto planuje wydatki, w oparciu o propozycje lub wytyczne przedstawione przez: | ||
1) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności, dotyczące organizacji centralnych przedsięwzięć kulturalno-oświatowych, patriotycznych i sportowo-rekreacyjnych; | ||
2) Podsekretarza Stanu do spraw Polityki Obronnej, na przedsięwzięcia wynikające z planu udziału resortu obrony narodowej w realizacji przedsięwzięć integracyjnych z NATO i UE, współpracy zagranicznej oraz implementacji międzynarodowych porozumień rozbrojeniowych, z tym że w zakresie implementacji porozumień międzynarodowych wyłącznie w obszarze zakupów sprzętu, wyposażenia, materiałów oraz usług związanych z utrzymaniem obiektów; | ||
3) Szefa Generalnego Zarządu Logistyki - P4, dotyczące zadań logistycznych określonych w Celach Sił Zbrojnych NATO i Wymaganiach Długoterminowych dla RP, koordynowanych przez ten zarząd; | ||
4) Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia, dotyczące: | ||
a) zakupu leków, szczepionek, sprzętu i materiałów medycznych, płynów infuzyjnych, zestawów medycznych oraz indywidualnego wyposażenia medycznego żołnierzy (IPR-2, IPP-95, opatrunek osobisty, tabletki do dezynfekcji wody), | ||
b) specjalizacji medycznych żołnierzy zawodowych - lekarzy pełniących służbę w wojskowych jednostkach budżetowych; | ||
5) Dyrektora Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji, dotyczące działalności rekonwersyjnej planowanej i realizowanej decentralnie; | ||
6) Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego, dotyczące planu kształcenia i doskonalenia zawodowego; | ||
7) Dyrektora Wojskowego Centrum Normalizacji, Jakości i Kodyfikacji, dotyczące planu prac normalizacyjnych; | ||
8) organy planujące, dotyczące ich utrzymania i funkcjonowania oraz jednostek im podległych, w tym limity zatrudnienia; | ||
9) Dyrektora Zakładu Budżetowego "Zakład Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego", dotyczące wydatków okołopakietowych, o których mowa w § 2 pkt 12a; | ||
10) Szefa Generalnego Zarządu Rozpoznania Wojskowego - P2, dotyczące zakupu materiałów i wyposażenia do produkcji map; | ||
11) właściwe Generalne Zarządy Sztabu Generalnego WP, dotyczące Zobowiązań w sprawie Zdolności Obronnych. | ||
Otrzymane środki od dysponenta części 29 budżetu państwa, na zaplanowane wydatki oraz wydatki zaplanowane przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku: | ||
1) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje dysponentom trzeciego stopnia, dla których dochody i wydatki zostały określone w planie finansowym tego dysponenta; | ||
2) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie określonych wydatków dotyczących wszystkich lub części jednostek podległych Dowództwu Wojsk Lądowych; | ||
3) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie wydatków dotyczących wsparcia wojsk obcych (HNS), a następnie je rozlicza o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej; | ||
4) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje wydatki na modernizację techniczną i zakupy środków materiałowych w części dotyczącej realizacji centralnej. | ||
2. | Dowódca Wojsk Lotniczych i Obrony Powietrznej | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją dochodów i wydatków, z wyjątkiem dochodów i wydatków planowanych przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku, dotyczące jednostek Wojsk Lotniczych i Obrony Powietrznej, innych jednostek pozostających na zaopatrzeniu, w tym szczególnie w zakresie wydatków: |
1) na utrzymanie i obsługę obiektów oraz urządzeń powstałych w wyniku zakończenia inwestycji zrealizowanych ze środków NSIP przekazanych w użytkowanie dysponentowi; | ||
2) dotyczących udziału Wojsk Lotniczych i Obrony Powietrznej w realizacji Celów Sił Zbrojnych NATO i Wymagań Długoterminowych dla RP; | ||
3) na remonty nieruchomości związane z rozwinięciem i funkcjonowaniem Wojennego Systemu Dowodzenia Sił Zbrojnych RP szczebla operacyjno-taktycznego; | ||
4) związanych z uczestnictwem w strukturach organizacji i agencji międzynarodowych; | ||
5) związanych z pobytem jednostek wojskowych poza granicami państwa; | ||
6) dotyczących udziału wojsk we wspólnych międzynarodowych programach badawczo-rozwojowych, obsługi pożyczek i kredytów zagranicznych oraz podatków, ceł i ubezpieczeń wynikających z importowanych i otrzymywanych bezpłatnie towarów; | ||
7) o których mowa w § 30 ust. 6 pkt 1-3 i 5; | ||
8) Inspektora Ministerstwa Obrony Narodowej do spraw Bezpieczeństwa Lotów, na finansowanie wykonywanych przez tę instytucję zadań oraz wydatków ponoszonych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Obrony Narodowej i Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 3 grudnia 2002 r. w sprawie refundacji kosztów ponoszonych przez Ministerstwo Obrony Narodowej w związku z działalnością Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego (Dz. U. Nr 208, poz. 1772). | ||
2. Ponadto planuje wydatki, w oparciu o propozycje lub wytyczne przedstawione przez: | ||
1) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności, dotyczące organizacji centralnych przedsięwzięć kulturalno-oświatowych, patriotycznych i sportowo-rekreacyjnych; | ||
2) Podsekretarza Stanu do spraw Polityki Obronnej, na przedsięwzięcia wynikające z planu udziału resortu obrony narodowej w realizacji przedsięwzięć integracyjnych z NATO i UE, współpracy zagranicznej oraz implementacji międzynarodowych porozumień rozbrojeniowych, z tym że w zakresie implementacji porozumień międzynarodowych wyłącznie w obszarze zakupów sprzętu, wyposażenia, materiałów oraz usług związanych z utrzymaniem obiektów; | ||
3) Szefa Generalnego Zarządu Logistyki - P4, dotyczące zadań logistycznych określonych w Celach Sił Zbrojnych NATO i Wymaganiach Długoterminowych dla RP, koordynowanych przez ten zarząd; | ||
4) Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia, dotyczące: | ||
a) zakupu leków, szczepionek, sprzętu i materiałów medycznych, płynów infuzyjnych, zestawów medycznych oraz indywidualnego wyposażenia medycznego żołnierzy (IPR-2, IPP-95, opatrunek osobisty, tabletki do dezynfekcji wody), | ||
b) specjalizacji medycznych żołnierzy zawodowych- lekarzy pełniących służbę w wojskowych jednostkach budżetowych; | ||
5) Dyrektora Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji, dotyczące działalności rekonwersyjnej planowanej i realizowanej decentralnie; | ||
6) Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego, dotyczące planu kształcenia i doskonalenia zawodowego; | ||
7) Dyrektora Wojskowego Centrum Normalizacji, Jakości i Kodyfikacji, dotyczące planu prac normalizacyjnych; | ||
8) organy planujące, dotyczące ich utrzymania i funkcjonowania oraz jednostek im podległych, w tym limity zatrudnienia; | ||
9) Dyrektora Zakładu Budżetowego "Zakład Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego", dotyczące wydatków okołopakietowych, o których mowa w § 2 pkt 12a; | ||
10) właściwe Generalne Zarządy Sztabu Generalnego WP, dotyczące Zobowiązań w sprawie Zdolności Obronnych. | ||
Otrzymane środki od dysponenta części 29 budżetu państwa, na zaplanowane wydatki oraz wydatki zaplanowane przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku: | ||
1) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje dysponentom trzeciego stopnia, dla których dochody i wydatki zostały określone w planie finansowym tego dysponenta; | ||
2) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie określonych wydatków dotyczących wszystkich lub części jednostek podległych Dowództwu Wojsk Lotniczych i Obrony Powietrznej; | ||
3) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie wydatków dotyczących wsparcia wojsk obcych (HNS), a następnie je rozlicza o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej; | ||
4) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje wydatki na modernizację techniczną i zakupy środków materiałowych w części dotyczącej realizacji centralnej. | ||
3. | Dowódca Marynarki Wojennej | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją dochodów i wydatków, z wyjątkiem dochodów i wydatków planowanych przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku, dotyczące podległych jednostek Marynarki Wojennej, innych jednostek pozostających na zaopatrzeniu, w tym szczególnie w zakresie wydatków: |
1) na utrzymanie i obsługę obiektów i urządzeń powstałych w wyniku zakończenia inwestycji zrealizowanych ze środków NSIP przekazanych w użytkowanie dysponentowi; | ||
2) na dotację dla Akademii Marynarki Wojennej; | ||
3) dotyczących udziału Marynarki Wojennej w realizacji Celów Sił Zbrojnych NATO i Wymagań Długoterminowych dla RP; | ||
4) na remonty nieruchomości związane z rozwinięciem i funkcjonowaniem Wojennego Systemu Dowodzenia Siłami Zbrojnymi RP szczebla operacyjno- taktycznego; | ||
5) związanych z uczestnictwem w strukturach organizacji i agencji międzynarodowych; | ||
6) związanych z pobytem jednostek wojskowych poza granicami państwa; | ||
7) dotyczących udziału wojsk we wspólnych międzynarodowych programach badawczo-rozwojowych, obsługi pożyczek i kredytów zagranicznych oraz podatków, ceł i ubezpieczeń wynikających z importowanych i otrzymywanych bezpłatnie towarów; | ||
8) na ubezpieczenia okrętów i innych jednostek pływających, w tym jachtów; | ||
9) wydatków, o których mowa w § 30 ust. 6 pkt 1-3 i 5. | ||
2. Ponadto planuje wydatki, w oparciu o propozycje lub wytyczne przedstawione przez: | ||
1) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności, dotyczące organizacji centralnych przedsięwzięć kulturalno-oświatowych, patriotycznych i sportowo-rekreacyjnych; | ||
2) Podsekretarza Stanu do spraw Polityki Obronnej, na przedsięwzięcia wynikające z planu udziału resortu obrony narodowej w realizacjiUDE, współpracy zagranicznej oraz implementacji międzynarodowych porozumień rozbrojeniowych, z tym że w zakresie implementacji porozumień międzynarodowych wyłącznie w obszarze zakupów sprzętu, wyposażenia, materiałów oraz usług związanych z utrzymaniem obiektów; | ||
3) Szefa Generalnego Zarządu Logistyki - P4, dotyczące zadań logistycznych określonych w Celach Sił Zbrojnych NATO i Wymaganiach Długoterminowych dla RP, koordynowanych przez ten zarząd; | ||
4) Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia, dotyczące: | ||
a) zakupu leków, szczepionek, sprzętu i materiałów medycznych, płynów infuzyjnych, zestawów medycznych oraz indywidualnego wyposażenia medycznego żołnierzy (IPR-2, IPP-95, opatrunek osobisty, tabletki do dezynfekcji wody), | ||
b) specjalizacji medycznych żołnierzy zawodowych- lekarzy pełniących służbę w wojskowych jednostkach budżetowych; | ||
5) Dyrektora Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji, dotyczące działalności rekonwersyjnej planowanej i realizowanej decentralnie; | ||
6) Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego, dotyczące planu kształcenia i doskonalenia zawodowego; | ||
7) Dyrektora Wojskowego Centrum Normalizacji, Jakości i Kodyfikacji, dotyczące planu prac normalizacyjnych; | ||
8) organy planujące, dotyczące ich utrzymania i funkcjonowania oraz jednostek im podległych, w tym limity zatrudnienia; | ||
9) Dyrektora Zakładu Budżetowego "Zakład Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego", dotyczące wydatków okołopakietowych, o których mowa w § 2 pkt 12a; | ||
10) właściwe Generalne Zarządy Sztabu Generalnego WP, dotyczące Zobowiązań w sprawie Zdolności Obronnych. | ||
Otrzymane środki od dysponenta części 29 budżetu państwa, na zaplanowane wydatki oraz wydatki zaplanowane przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku: | ||
1) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje dysponentom trzeciego stopnia, dla których dochody i wydatki zostały określone w planie finansowym tego dysponenta; | ||
2) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie określonych wydatków dotyczących wszystkich lub części jednostek podległych Dowództwu Marynarki Wojennej; | ||
3) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie wydatków dotyczących wsparcia wojsk obcych (HNS), a następnie je rozlicza o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej; | ||
4) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje wydatki na modernizację techniczną i zakupy środków materiałowych w części dotyczącej realizacji centralnej. | ||
4. | Dowódca Garnizonu Warszawa | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją dochodów i wydatków, z wyjątkiem dochodów i wydatków planowanych przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku, dotyczące: |
1) podległych jednostek Dowództwa Garnizonu Warszawa; | ||
2) innych jednostek pozostających na zaopatrzeniu, Domu Emeryta Wojskowego oraz zadań centralnych realizowanych przez służbę zdrowia w Wojskowym Ośrodku Farmacji i Techniki Medycznej w Celestynowie; | ||
3) wydatków na utrzymanie i obsługę obiektów i urządzeń powstałych w wyniku zakończenia inwestycji zrealizowanych ze środków NSIP, przekazanych w użytkowanie dysponentowi; | ||
4) wydatków związanych z pobytem jednostek wojskowych poza granicami państwa; | ||
5) wydatków dotyczących udziału Dowództwa Garnizonu Warszawa w realizacji Celów Sił Zbrojnych NATO i Wymagań Długoterminowych dla RP; | ||
6) wydatków na remonty nieruchomości związane z rozwinięciem i funkcjonowaniem Wojennego Systemu Dowodzenia Siłami Zbrojnymi RP szczebla operacyjno-taktycznego; | ||
7) wydatków dotyczących udziału wojsk we wspólnych międzynarodowych programach badawczo-rozwojowych, obsługi pożyczek i kredytów zagranicznych oraz podatków, ceł i ubezpieczeń wynikających z importowanych i otrzymywanych bezpłatnie towarów; | ||
8) inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości realizowane przez Stołeczny Zarząd Infrastruktury; | ||
9) zabezpieczenia komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej, w obszarze: | ||
a) indywidualnych należności rzeczowych przysługujących żołnierzom zawodowym, | ||
b) równoważników wypłacanych w zamian należności rzeczowych, | ||
c) ochrony obiektów, | ||
d) eksploatacji samochodów służbowych, z wyjątkiem paliw, | ||
e) zabezpieczenia medyczno-sanitarnego, | ||
f) gotowości bojowej, | ||
g) szkolenia wojskowego żołnierzy zawodowych, | ||
h) funkcjonowania systemu łączności, z wyjątkiem wydatków dotyczących opłat telekomunikacyjnych i zakupów aparatów telefonicznych; | ||
10) wydatków, o których mowa w § 30 ust. 6 pkt 1-3 i 5. | ||
2. Ponadto planuje wydatki, w oparciu o propozycje lub wytyczne przedstawione przez: | ||
1) Szefa Generalnego Zarządu Dowodzenia i Łączności - P6, dotyczące: | ||
a) opłat za dzierżawę łączy telekomunikacyjnych, | ||
b) opłat z tytułu użytkowania widm częstotliwości i zasobów numeracyjnych, | ||
c) inwestycji specjalnych łączności i remontów obiektów łączności, | ||
d) inwestycji i remontów związanych z rozwinięciem i funkcjonowaniem Wojennego Systemu Dowodzenia Siłami Zbrojnymi RP szczebla strategicznego oraz Stanowisk Kierowania Obroną Państwa, | ||
e) realizacji w zakresie określonym w lit. a-d Celów Sił Zbrojnych NATO i Wymagań Długoterminowych dla RP; | ||
2) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności, dotyczące organizacji centralnych przedsięwzięć kulturalno-oświatowych, patriotycznych i sportowo-rekreacyjnych; | ||
3) Podsekretarza Stanu do spraw Polityki Obronnej, na przedsięwzięcia wynikające z planu udziału resortu obrony narodowej w realizacji przedsięwzięć integracyjnych z NATO i UE, współpracy zagranicznej oraz implementacji międzynarodowych porozumień rozbrojeniowych, z tym że w zakresie implementacji porozumień międzynarodowych wyłącznie w obszarze zakupów sprzętu, wyposażenia, materiałów oraz usług związanych z utrzymaniem obiektów; | ||
4) Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia, dotyczące: | ||
a) zakupu leków, szczepionek, sprzętu i materiałów medycznych, płynów infuzyjnych, zestawów medycznych oraz indywidualnego wyposażenia medycznego żołnierzy (IPR-2, IPP-95, opatrunek osobisty, tabletki do dezynfekcji wody), | ||
b) specjalizacji medycznych żołnierzy zawodowych- lekarzy pełniących służbę w wojskowych jednostkach budżetowych, | ||
c) realizacji w zakresie określonym w lit. a i b Celów Sił Zbrojnych NATO i Wymagań Długoterminowych dla RP; | ||
5) Dyrektora Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji, dotyczące działalności rekonwersyjnej; | ||
6) Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego, dotyczące planu kształcenia i doskonalenia zawodowego; | ||
7) Dyrektora Wojskowego Centrum Normalizacji, Jakości i Kodyfikacji, dotyczące planu prac normalizacyjnych; | ||
8) organy planujące, dotyczące ich utrzymania i funkcjonowania oraz jednostek im podległych, w tym limity zatrudnienia; | ||
9) Dyrektora Zakładu Budżetowego "Zakład Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego", dotyczące wydatków okołopakietowych, o których mowa w § 2 pkt 12a; | ||
10) Szefa Generalnego Zarządu Rozpoznania Wojskowego - P2, dotyczące: | ||
a) opracowania wydawnictw topograficznych oraz produktów numerycznego zobrazowania terenów, | ||
b) zakupu materiałów i wyposażenia do produkcji map, | ||
c) wydatków wynikających z realizacji umów międzynarodowych i bilateralnych w zakresie produktów geograficznych oraz zaopatrzenia Sił Zbrojnych RP w niezbędne wydawnictwa geograficzne, | ||
d) opłat za pozyskiwanie informacji meteorologicznych dla potrzeb Sił Zbrojnych RP w państwie i za granicą; | ||
11) Szefa Generalnego Zarządu Logistyki - P4, dotyczące zadań logistycznych określonych w Celach Sił Zbrojnych NATO i Wymaganiach Długoterminowych dla RP, koordynowanych przez ten zarząd; | ||
12) właściwe Generalne Zarządy Sztabu Generalnego WP, dotyczące Zobowiązań w sprawie Zdolności Obronnych. | ||
Otrzymane środki od dysponenta części 29 budżetu państwa, na zaplanowane wydatki oraz wydatki zaplanowane przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku: | ||
1) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje dysponentom trzeciego stopnia, dla których dochody i wydatki zostały określone w planie finansowym tego dysponenta; | ||
2) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie określonych wydatków dotyczących wszystkich lub części jednostek podległych Dowództwu Garnizonu Warszawa; | ||
3) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie wydatków dotyczących wsparcia wojsk obcych (HNS), a następnie je rozlicza o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej; | ||
4) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje wydatki na modernizację techniczną i zakupy środków materiałowych w części dotyczącej realizacji centralnej. | ||
5. | Dyrektor Departamentu Administracyjnego | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki, objęte klasyfikacją dochodów i wydatków w rozdziale "Urzędy naczelnych i centralnych organów administracji rządowej", dotyczące komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej. |
2. Planuje wydatki w rozdziale "Centralne Wsparcie", w oparciu o propozycje przedstawione przez: | ||
1) Szefów Generalnych Zarządów: Rozpoznania Wojskowego - P2 - wydatki dotyczące prac studyjnych w zakresie oceny wpływu środowiska geograficznego na prowadzenie działań operacyjnych, oraz Operacyjnego - P3 - wydatki dotyczące pozostałej działalności studyjnej prowadzonej w Siłach Zbrojnych RP; | ||
2) Szefa Generalnego Zarządu Dowodzenia i Łączności - P6, dotyczące projektów wynalazczych przyjętych do zastosowania w Siłach Zbrojnych RP na podstawie postanowień Szefa Sztabu Generalnego WP; | ||
3) Szefa Generalnego Zarządu Logistyki - P4, dotyczące zadań logistycznych określonych w Celach Sił Zbrojnych NATO i Wymaganiach Długoterminowych dla RP, koordynowanych przez ten zarząd oraz realizowanych w obszarze obowiązków państwa- gospodarza, z wyjątkiem planowanych przez dowódców rodzajów Sił Zbrojnych oraz Dowódcę Garnizonu Warszawa. | ||
3. Planuje ponadto wydatki w rozdziale "Pozostałe Jednostki", w oparciu o propozycje przedstawione przez: | ||
1) Dyrektora Departamentu Polityki Obronnej - wydatki dotyczące: | ||
a) ćwiczeń wojskowych organizowanych przy udziale wojewodów i innych przedstawicieli władz cywilnych, | ||
b) szkolenia kadr kierowniczych administracji rządowej spoza resortu oraz zakup literatury fachowej w związku z tym szkoleniem, | ||
c) upowszechniania problemów zewnętrznego bezpieczeństwa państwa i polskiej polityki obronnej; | ||
2) Dyrektora Biura Prasy i Informacji - wydatki dotyczące działalności promocyjno-informacyjnej i wydawniczej komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej; | ||
3) Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego - wydatki dotyczące: | ||
a) odbywania studiów (szkoleń) przez żołnierzy i pracowników poza granicami kraju, | ||
b) zakupu medali, legitymacji służbowych itp., | ||
c) funkcjonowania Centralnej Komisji Egzaminacyjnej Języków Obcych Ministerstwa Obrony Narodowej, | ||
d) obsługi sekretariatu Rady Wyższego Szkolnictwa Wojskowego i Nauki, | ||
e) organizacji sympozjów, seminariów oraz kursów instruktorsko-metodycznych w zakresie problematyki naukowej i edukacyjnej, | ||
f) prenumeraty aktów prawnych i wydawnictw Ministerstwa Edukacji Narodowej w zakresie problematyki szkolnictwa, | ||
g) intensyfikacji szkolenia językowego w kraju żołnierzy zawodowych z jednostek organizacyjnych podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej będących wojskowymi jednostkami budżetowymi, w zakresie nieujętym w budżetach innych dysponentów; | ||
4) kierowników (dyrektorów, szefów) pozostałych komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej, dotyczące działalności naukowo-badawczej - uprzednio zaopiniowane przez właściwe merytorycznie instytucje; | ||
5) Dyrektora Departamentu Infrastruktury - wydatki dotyczące: | ||
a) prowadzenia prac studialnych i typizacyjnych w zakresie infrastruktury, | ||
b) organizacji zamierzeń centralnych w zakresie problematyki ochrony środowiska i wojskowych nieruchomości zabytkowych; | ||
6) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności - wydatki dotyczące: | ||
a) zakupu dla bibliotek oświatowych wojska literatury kwalifikowanej przez Centralną Komisję do spraw Zakupu Materiałów Bibliotecznych, | ||
b) zakupu filmów i licencji filmowych, | ||
c) zakupu dla wojsk dzieł sztuki i wydawnictw z zakresu problematyki społeczno-wychowawczej, | ||
d) wyróżnień przyznawanych na podstawie rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 września 2002 r. w sprawie wyróżniania pododdziałów i oddziałów wojskowych (Dz. U. Nr 162, poz. 1340) i rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 23 września 2002 r. w sprawie wyróżniania żołnierzy (Dz. U. Nr 162, poz. 1341). | ||
Zaplanowane wydatki realizuje jako dysponent trzeciego stopnia, z wyjątkiem wydatków, o których mowa w pkt 1, przekazanych w podziale układu wykonawczego właściwym dysponentom w terminie, o którym mowa w § 12 ust. 3, z uwzględnieniem wydatków na modernizację techniczną realizowaną centralnie. | ||
6. | Dowódca Jednostki Wojskowej 2305 | Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją dochodów i wydatków, dotyczące Jednostki Wojskowej 2305, w tym również dotyczące wydatków ujętych w planach, o których mowa w § 3 ust. 15, oraz w oparciu o propozycje przedstawione przez właściwe Generalne Zarządy Sztabu Generalnego WP, dotyczące Zobowiązań w sprawie Zdolności Obronnych. |
Otrzymane środki od dysponenta części 29 budżetu państwa, wykorzystuje (wydatkuje) na zaplanowane wydatki oraz przekazuje wydatki w podziale układu wykonawczego właściwym dysponentom w terminie, o którym mowa w § 12 ust. 3, z uwzględnieniem wydatków na modernizację techniczną realizowaną centralnie. Jako dysponent drugiego stopnia przekazuje wydatki na modernizację techniczną i zakupy środków materiałowych w części dotyczącej realizacji centralnej. | ||
7. | Szef Wojskowych Służb Informacyjnych | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją dochodów i wydatków, dotyczące: |
1) funduszu operacyjnego; | ||
2) podległych jednostek Wojskowych Służb Informacyjnych; | ||
3) uczestnictwa w strukturach organizacji i agencji międzynarodowych, w tym opłacenia składek z tytułu uczestnictwa w tych strukturach; | ||
4) udziału WSI w realizacji Celów Sił Zbrojnych NATO i Wymagań Długoterminowych dla RP; | ||
5) wydatków, o których mowa w § 30 ust. 6 pkt 1-3 i 5. | ||
2. Ponadto planuje wydatki, w oparciu o propozycje lub wytyczne przedstawione przez: | ||
1) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności, dotyczące organizacji centralnych przedsięwzięć kulturalno-oświatowych, patriotycznych i sportowo-rekreacyjnych; | ||
2) Podsekretarza Stanu do spraw Polityki Obronnej, na przedsięwzięcia wynikające z planu udziału resortu obrony narodowej w realizacji przedsięwzięć integracyjnych z NATO i UE, współpracy zagranicznej oraz implementacji międzynarodowych porozumień rozbrojeniowych, Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego, dotyczące planu kształcenia i doskonalenia zawodowego; | ||
3) właściwe Generalne Zarządy Sztabu Generalnego WP, dotyczące Zobowiązań w sprawie Zdolności Obronnych. | ||
Otrzymane środki od dysponenta części 29 budżetu państwa, na zaplanowane wydatki oraz wydatki zaplanowane przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku: | ||
1) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje dysponentom trzeciego stopnia, dla których dochody i wydatki zostały określone w planie finansowym tego dysponenta; | ||
2) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie określonych wydatków dotyczących wszystkich lub części jednostek podległych Wojskowym Służbom Informacyjnym; | ||
3) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie wydatków dotyczących wsparcia wojsk obcych (HNS), a następnie je rozlicza o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej; | ||
4) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje wydatki na modernizację techniczną i zakupy środków materiałowych w części dotyczącej realizacji centralnej. | ||
8. | Dyrektorzy Wojskowych Biur Emerytalnych | Otrzymane środki od dysponenta części 29 budżetu państwa, wykorzystują (wydatkują) na wydatki zaplanowane przez Dyrektora Departamentu Budżetowego w części dotyczącej Wojskowych Biur Emerytalnych. |
9. | Dyrektor Departamentu Budżetowego | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją dochodów i wydatków, dotyczące udziału resortu w strukturach organizacji i agencji międzynarodowych w zakresie określonym w odrębnych decyzjach Ministra Obrony Narodowej, oraz opłacenia składek z tytułu ubezpieczeń obserwatorów. |
2. Planuje dochody i wydatki, w oparciu o propozycje lub wytyczne przedstawione przez: | ||
1) Szefa Generalnego Zarządu Rozpoznania Wojskowego - P2, dotyczące: | ||
a) zakupu uzbrojenia i sprzętu specjalistycznego WRE, | ||
b) prac B+R+W dla systemu WRE i zabezpieczenia topograficznego, | ||
c) wydatków w zakresie zakupu sprzętu trwałego, remontów i części zamiennych służby topograficznej; | ||
2) Szefa Generalnego Zarządu Operacyjnego - P3, dotyczące treningów i ćwiczeń, gier wojennych organizowanych przez Szefa Sztabu Generalnego WP; | ||
3) Szefa Generalnego Zarządu Dowodzenia i Łączności - P6, dotyczące: | ||
a) zakupów sprzętu dowodzenia, łączności, informatyki i oprogramowania, | ||
b) prac B+R+W dla systemów dowodzenia, łączności i informatyki | ||
- z tym, że w obszarze zadań dotyczących modernizacji technicznej oraz Celów Sił Zbrojnych NATO i Wymagań Długoterminowych dla RP zbiorczo za wyżej wymienione instytucje Sztabu Generalnego WP, przedstawia Szef Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego - P5; | ||
4) Dyrektora Departamentu Infrastruktury, w zakresie dotacji dla Wojskowej Agencji Mieszkaniowej; | ||
5) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności, w zakresie zadań zlecanych jednostkom niezaliczonym do sektora finansów publicznych, w tym fundacjom i stowarzyszeniom, oraz zakupu prasy według norm należności i produkcji formularzy wojskowych; | ||
6) Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia - wydatki dotyczące: | ||
a) staży podyplomowych lekarzy i lekarzy- stomatologów, powołanych do pełnienia zawodowej służby wojskowej, odbywanych w SP ZOZ, których organem założycielskim jest Minister Obrony Narodowej na podstawie stosownych umów zawartych przez Szefa Zarządu, | ||
b) dotacji dla Wojskowej Izby Lekarskiej - na podstawie stosownych umów zawartych przez Szefa Zarządu, | ||
c) dotacji, o której mowa w art. 55 ust. 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz. 48 z poźń. zm.), dla SP ZOZ, których organem założycielskim jest Minister Obrony Narodowej, | ||
d) składki do Międzynarodowego Komitetu Medycyny Wojskowej - na podstawie stosownej umowy zawartej przez Szefa Zarządu, | ||
e) bezspornych zobowiązań Skarbu Państwa wynikających z likwidacji SP ZOZ, których organem założycielskim jest Minister Obrony Narodowej - na podstawie prowadzonych w trybie ciągłym przez Szefa Zarządu: monitoringu kondycji finansowej SP ZOZ oraz oceny ich przydatności dla potrzeb Sił Zbrojnych RP, | ||
f) opłat dla SP ZOZ z tytułu realizowanych przez nie zadań mobilizacyjnych oraz utylizacji trucizn medycznych pochodzących z rotacji środków materiałowych zapasu wojennego; | ||
7) Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego, w zakresie dotacji dla Akademii Obrony Narodowej, Wojskowej Akademii Technicznej i Uniwersytetu Medycznego w Łodzi; | ||
8) Dyrektora Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji, w zakresie dochodów i wydatków WBE (z wyjątkiem wydatków związanych z indywidualnymi należnościami rzeczowymi żołnierzy i równoważnikami w zamian tych należności), w tym w zakresie: | ||
a) utrzymania Wojskowych Biur Emerytalnych wraz z wydatkami związanymi z utrzymaniem i eksploatacją zajmowanych nieruchomości, | ||
b) 12-miesięcznego uposażenia przysługującego żołnierzom zwalnianym z zawodowej służby wojskowej oraz wydatków na świadczenia społeczne, | ||
c) usług zlecanych SP ZOZ przez wojskowe komisje lekarskie w zakresie orzekania o: | ||
- inwalidztwie emerytów i rencistów wojskowych, | ||
- uprawnieniach członków rodzin emerytów i rencistów wojskowych do korzystania z dodatkowej powierzchni mieszkalnej ze względu na stan zdrowia, | ||
d) dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji przez Wojskowe Zespoły (Domy) Wypoczynkowe funkcjonujące jako zakłady budżetowe; | ||
9) Dyrektora Departamentu Polityki Zbrojeniowej, w zakresie dochodów i wydatków na utrzymywanie w przedsiębiorstwach, dla których organem założycielskim jest Minister Obrony Narodowej, mocy produkcyjnych i remontowych niezbędnych do wytwarzania rzeczy ruchomych na okres zagrożenia wojennego oraz na potrzeby obrony państwa - w podziale na poszczególne przedsiębiorstwa; | ||
10) Szefa Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych - P1, w zakresie stanów średniorocznych i wydatków na ćwiczenia wojskowe żołnierzy rezerwy oraz świadczenia osobiste i rzeczowe planowane do przeprowadzenia w ramach sprawdzenia gotowości mobilizacyjnej i bojowej potrzeb Sił Zbrojnych RP, wykorzystywanych głównie w zwalczaniu klęsk żywiołowych i nadzwyczajnych zagrożeń środowiska oraz likwidacji ich skutków. | ||
Określone przez dysponenta części 29 budżetu państwa środki, wykorzystuje (wydatkuje) na zaplanowane wydatki oraz wydatki planowane przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku, w tym również w obszarze zadań ujętych w planie rzeczowym, o którym mowa w § 11 ust. 4 pkt 2 i 3. Ponadto realizuje centralnie wydatki: na zakup prasy według norm należności oraz produkcję formularzy wojskowych dla komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej, dowództw rodzajów Sił Zbrojnych i Dowództwa Garnizonu Warszawa oraz Komendy Głównej Żandarmerii Wojskowej, a także podległych im jednostek organizacyjnych, Jednostki Wojskowej 2305, Zakładu Budżetowego "Centrala Wojskowe Misje Pokojowe", jak również innych jednostek organizacyjnych resortu będących jednostkami budżetowymi. | ||
10. | Komendant | Planuje w oparciu o propozycje zgłoszone przez: |
Zakładu Budżetowego "Centrala Wojskowe Misje | 1) przedstawicielstwa i zespoły łącznikowe oraz jednostki organizacyjne funkcjonujące przy strukturach dowodzenia NATO, zweryfikowane stosownie do kompetencji i możliwości budżetowych przez: | |
Pokojowe" | a) Szefa Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych - P1, wydatki dotyczące finansowania żołnierzy pełniących służbę w tych przedstawicielstwach i zespołach, | |
b) Sekretarza Stanu - I Zastępcę Ministra Obrony Narodowej, wydatki dotyczące żołnierzy pełniących służbę w jednostkach organizacyjnych przy strukturach dowodzenia NATO; | ||
2) właściwe Generalne Zarządy Sztabu Generalnego WP, wydatki dotyczące Zobowiązań w sprawie Zdolności Obronnych. | ||
Otrzymane środki od dysponenta części 29 budżetu państwa wykorzystuje (wydatkuje) na zaplanowane wydatki. | ||
Jako dysponent drugiego stopnia przekazuje wydatki na modernizację techniczną i zakupy środków materiałowych w części dotyczącej realizacji centralnej. | ||
11. | Dyrektor Zakładu Budżetowego "Zakład | Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją dochodów i wydatków, dotyczące: |
Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego" | 1) udziału resortu w inwestycyjnym programie NATO w dziedzinie bezpieczeństwa (transfery zagraniczne - między innymi wydatki administracyjne NAE, wydatki narodowe, prefinansowanie zdań inwestycyjnych); | |
2) utrzymania i obsługi obiektów i urządzeń powstałych w wyniku zakończenia inwestycji zrealizowanych ze środków NSIP nieprzekazanych do dyspozycji dowódców rodzajów Sił Zbrojnych i Dowódcy Garnizonu Warszawa. | ||
Otrzymane środki od dysponenta części 29 budżetu państwa wykorzystuje (wydatkuje) na zaplanowane wydatki. |
ZAŁĄCZNIK Nr 2 75
RAMOWY HARMONOGRAM
RAMOWY HARMONOGRAM
Lp. | Termin | Zakres czynności | Wykonawca Współwykonawca |
I. WSTĘPNY ETAP PLANOWANIA BUDŻETOWEGO. OPRACOWANIE PLANÓW RZECZOWYCH ZADAŃ | |||
1 | Marzec÷Kwiecień Roku przedplanowego | Opracowanie dla dysponentów drugiego stopnia środków budżetowych niezbędnych informacji do sporządzenia projektów planów rzeczowych zadań na rok planistyczny. | Dysponenci, których wydatki ujmowane są w planach finansowych dysponentów drugiego stopnia |
2 | Skierowanie wystąpień do właściwych osób funkcyjnych resortu ON, w tym zwłaszcza dysponentów, o których mowa w § 3 ust. 2, 3 i 6 w celu opracowania projektów planów rzeczowych zadań na rok planistyczny. | Departament Budżetowy | |
3 | Przedstawienie Sekretarzowi Stanu I Zastępcy MON, Szefowi Sztabu Generalnego WP, dyrektorowi Departamentu Budżetowego oraz przewodniczącym stałych zespołów Komisji, projektów planów rzeczowych zadań na rok planistyczny na formularzach "RZ", głównie dotyczących świadczeń fizycznych na rzecz osób fizycznych, informacji o restrukturyzowanych jednostkach wojskowych, zadań nowych koniecznych do sfinansowania z budżetu MON w wyniku planowanego wprowadzenia w życie nowych aktów prawnych (bądź ich projektów), zadań finansowanych w ramach inwestycji (budownictwo inwestycyjne, zakupy inwestycyjne nie związane z budownictwem, inwestycje zagraniczne). | Właściwe osoby funkcyjne resortu ON, w tym zwłaszcza dysponenci, o których mowa w § 3 ust. 2, 3 i 6 | |
3a | Zorganizowanie konferencji uzgodnieniowych dotyczących liczebności i struktury stanów osobowych. | GZZO - P1, DKiSW, /dysponenci, o których mowa w § 3 ust. 2, 3, 6 i 9 | |
4 | Przeprowadzenie gry decyzyjnej szefa Sztabu Generalnego WP dotyczącej określenia priorytetów i zadań Sił Zbrojnych RP do działalności na dany rok planistyczny przy wykorzystaniu przesłanych projektów planów rzeczowych zadań oraz przesłanie do Sekretarza Stanu I Zastępcy MON, dyrektora Departamentu Budżetowego i przewodniczących stałych zespołów Komisji zaakceptowanych przez szefa Sztabu Generalnego WP wniosków z tej gry. | Szef Sztabu Generalnego WP | |
5 | Ostateczna weryfikacja i uzgadnianie projektów planów rzeczowych zadań w świetle postanowień wynikających z gry decyzyjnej oraz wymagań wynikających z Rozporządzenia, o którym mowa w § 2 pkt. 5. | Departament Budżetowy Przewodniczący stałych Zespołów Komisji | |
6 | Przedstawienie Ministrowi Finansów planów rzeczowych zadań resortu obrony narodowej na formularzach "RZ" na dany rok planistyczny. | Departament Budżetowy | |
II. ETAP OPRACOWANIA PROJEKTU BUDŻETU MON NA DANY ROK PLANISTYCZNY | |||
7 | Maj÷sierpień roku przedplanowego | Skierowanie wystąpień do właściwych osób funkcyjnych resortu ON, w tym zwłaszcza dysponentów, o których mowa w § 3 ust. 2, 3 i 6 w celu sporządzenia niezbędnych materiałów do opracowania projektu "Wytycznych Ministra Obrony Narodowej do planowania budżetowego na dany rok planistyczny" uwzględniających wnioski przyjęte po wstępnym etapie planowania budżetowego. | Departament Budżetowy |
8 | Przedstawienie Sekretarzowi Stanu I Zastępcy MON, Szefowi Sztabu Generalnego WP, dyrektorowi Departamentu Budżetowego materiałów do projektu wytycznych. | Właściwe osoby funkcyjne resortu ON, w tym zwłaszcza dysponenci, o których mowa w § 3 ust. 2, 3 i 6 oraz przewodniczący stałych zespołów Komisji | |
9 | Przygotowanie projektu wytycznych wraz z limitami wydatków (zatrudnienia). | Departament Budżetowy Sztab Generalny WP | |
10 | Weryfikacja i uzgodnienie projektu wytycznych. | Departament Budżetowy wspólnie ze Sztabem Generalnym WP właściwe osoby funkcyjne resortu ON, w tym zwłaszcza dysponenci, o których mowa w § 3 ust. 2, 3 i 6 | |
11 | Przedstawienie do podpisu Ministrowi Obrony Narodowej uzgodnionego projektu wytycznych oraz opracowanie i wydanie noty budżetowej. | Departament Budżetowy | |
12 | Opracowanie i przekazanie do dysponentów, o których mowa w § 3 ust. 2, 3, 6 i 9 - stosownie do kompetencji - decyzji lub wytycznych do opracowania projektów planów, o których mowa w § 11 ust. 4 pkt 2÷7. | Właściwe osoby funkcyjne resortu ON odpowiedzialne za opracowanie planów oraz przewodniczący stałych zespołów Komisji | |
13 | Przekazanie Szefowi Sztabu Generalnego WP, przewodniczącym stałych zespołów Komisji oraz właściwym osobom funkcyjnym odpowiedzialnym w resorcie ON za koordynację projektów planów, o których mowa w § 11 ust. 4 pkt 2÷7 oraz dysponentom, o których mowa w § 3 ust. 2, 3, 6 podpisanych przez Ministra Obrony Narodowej wytycznych i noty w celu opracowania projektów budżetów na dany rok planistyczny. | Departament Budżetowy | |
14 | Opracowanie dla dysponentów drugiego stopnia środków budżetowych niezbędnych informacji do sporządzenia projektów budżetów na dany rok planistyczny. | Dysponenci, których wydatki ujmowane są w planach finansowych dysponentów drugiego stopnia | |
15 | Opracowanie projektów budżetów zawierających projekty planów wymienionych w § 3 ust. 15 oraz przesłanie ich do szefa Sztabu Generalnego WP, dyrektora Departamentu Budżetowego oraz przesłanie - stosownie do kompetencji - projektów ww. planów przewodniczącym stałych zespołów Komisji oraz właściwym osobom funkcyjnym odpowiedzialnym w resorcie Obrony Narodowej za koordynację ich opracowania. | Dysponenci, o których mowa w § 3 ust. 2, 3 i 6 | |
16 | Przekazanie do prezesa Agencji Mienia Wojskowego "Planu przekazania mienia", o którym mowa w § 2 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 05 sierpnia 1997 r. w sprawie szczegółowego trybu przekazywania mienia Skarbu Państwa Agencji Mienia Wojskowego (Dz. U. 97 z dnia 26 sierpnia 1997 r. z późn. zm.). | Szef Sztabu Generalnego WP | |
17 | Weryfikacja projektów budżetów i projektów planów, o których mowa w § 3 ust. 15 oraz przedstawienie do Departamentu Budżetowego ostatecznych protokołów z weryfikacji tych projektów. | Przewodniczący stałych zespołów Komisji | |
18 | Przekazanie protokołów z weryfikacji dysponentom, o których mowa w § 3 ust. 2, 3, 6 celem skorygowania sporządzonych projektów budżetów i planów, o których mowa w § 3 ust. 15. | Departament Budżetowy | |
19 | Przedstawienie skorygowanych projektów budżetów wraz z uzgodnionymi - z właściwymi osobami funkcyjnymi resortu Obrony Narodowej odpowiedzialnymi za opracowanie planów oraz przewodniczącymi stałych zespołów Komisji - projektami planów, o których mowa w § 3 ust. 15 na dany rok planistyczny. | Dysponenci, o których mowa w § 3 ust. 2, 3 i 6 | |
20 | Przeliczenie zweryfikowanych projektów budżetów na ceny i place oraz warunki metodologiczne roku planistycznego. | Departament Budżetowy | |
21 | Dostosowanie limitów wydatków poszczególnych dysponentów, o których mowa w § 3 ust. 2, 3, 6 do ogólnego limitu wydatków resortu określonego przez Radę Ministrów oraz przekazanie tym dysponentom informacji w powyższym zakresie. | Departament Budżetowy Sztab Generalny WP oraz przewodniczący stałych zespołów Komisji | |
22 | Opracowanie zbiorczego projektu budżetu resortu wraz z uzasadnieniem i przesłanie Ministrowi Finansów. | Departament Budżetowy | |
23 | Przedstawienie projektów planów, o których mowa w § 3 ust. 15 Szefowi Sztabu Generalnego WP, dyrektorowi Drepartamentu Budżetowego, właściwym osobom funkcyjnym resortu Obrony Narodowej odpowiedzialnym za koordynację ww. planów dostosowanych do faktycznych limitów wydatków. | Dysponenci o których mowa w § 3 ust. 2, 3 i 6 | |
24 | Wystąpienie do Prezesa AMW o przedstawienie szacunkowej wysokości wpływów z AMW planowanych do przekazania MON w roku planowym z podziałem na poszczególnych dysponentów. Określenie ostatecznej wielkości środków przekazywanych dysponentom na podstawie decyzji Komisji w celu ujęcia ich w projektach planów rzeczowych dysponentów i centralnych planach rzeczowych. | Departament Budżetowy | |
III. ETAP OPRACOWANIA INFORMACJI O PROJEKCIE BUDŻETU MON NA DANY ROK PLANISTYCZNY ORAZ PROJEKTÓW PLANÓW FINANSOWYCH | |||
25 | Wrzesień÷grudzień roku przedplanowego | Skierowanie wystąpień do właściwych osób funkcyjnych resortu Obrony Narodowej, w tym zwłaszcza dysponentów, o których mowa w § 3 ust. 2, 3 i 6 w celu sporządzenia niezbędnych materiałów do opracowania "Informacji o projekcie budżetu MON na dany rok planistyczny". | Departament Budżetowy |
26 | Przedstawienie materiałów niezbędnych do opracowania informacji dyrektorowi Departamentu Budżetowego oraz przewodniczącym stałych zespołów Komisji. | Właściwe osoby funkcyjne resortu Obrony Narodowej odpowiedzialne za opracowanie planów oraz dysponenci, o których mowa w § 3 ust. 2, 3 i 6 | |
27 | Opracowanie "Informacji o projekcie dochodów i wydatków budżetowych MON na dany rok planistyczny" i przesianie jej - po zaakceptowaniu na posiedzeniu Kierownictwa i Komisji - przewodniczącym komisji parlamentarnych, Szefowi Sztabu Generalnego WP, właściwym osobom funkcyjnym resortu Obrony Narodowej odpowiedzialnym za opracowanie planów oraz dysponentom, o których mowa w § 3 ust. 2, 3 i 6. | Departament Budżetowy | |
28 | Konsultacje i uzgodnienia z Ministerstwem Finansów dotyczące projektu dochodów i wydatków budżetowych resortu - uzupełnienia, dodatkowe informacje, zmiany itp. | Departament Budżetowy Przewodniczący stałych zespołów Komisji | |
29 | 25 października roku przedplanowego | Przedstawienie dysponentom, o których mowa w § 3 ust. 2, 3 i 6 oraz Szefowi Sztabu Generalnego WP, informacji o kwotach dochodów i wydatków przyjętych w projekcie ustawy budżetowej, stanowiącej podstawę do realizacji budżetu na rok następny - do czasu ukazania się decyzji budżetowej. | Departament Budżetowy |
30 | 20 listopada roku przedplanowego | Przekazanie dysponentom realizującym wydatki projektów planów finansowych w zakresie zadań przesuniętych do realizacji od innych dysponentów. | Dysponenci, o których mowa w § 3 ust. 2, 3 i 6 planujący przekazanie wydatków |
31 | Od 20 listopada do 1 grudnia roku przedplanowego | Opracowanie projektów planów finansowych. | Wszyscy dysponenci |
32 | 1 grudnia roku przedplanowego | Przesłanie dyrektorowi Departamentu Budżetowego projektów planów finansowych na następny rok budżetowy, z wyodrębnieniem wydatków planowanych do przekazania innym dysponentom oraz przesłanie zweryfikowanych i uzgodnionych projektów planów, o których mowa w § 3 ust. 15 Szefowi Sztabu Generalnego WP, przewodniczącym stałych zespołów Komisji, właściwym osobom funkcyjnym resortu Obrony Narodowej odpowiedzialnym za opracowanie planów. | Dysponenci, o których mowa w § 3 ust. 2, 3 i 6 |
33 | 30 grudnia roku przedplanowego | Przekazanie dysponentom, których wydatki są ujęte w planach finansowych dysponentów drugiego stopnia informacji o kwotach dochodów i wydatków na dany rok planistyczny stanowiących podstawę do realizacji budżetu na rok następny - do czasu ukazania się decyzji budżetowej. | Dysponenci, o których mowa w § 3 ust. 2 |
IV. KOŃCOWY ETAP PLANOWANIA NA DANY ROK PLANISTYCZNY - WYDANIE DECYZJI BUDŻETOWEJ | |||
34 | grudzień roku przedplanowego | Opracowanie i uzgodnienie ostatecznych wersji projektów planów, o których mowa w § 3 ust. 15 oraz przygotowanie stosownych wyciągów z planów do projektu decyzji budżetowej. | Właściwe osoby funkcyjne resortu Obrony Narodowej odpowiedzialne za opracowanie planów |
35 | Opracowanie projektu decyzji budżetowej Ministra Obrony Narodowej uwzględniającej głównie: wykaz zasadniczego uzbrojenia i sprzętu wojskowego oraz części zamiennych planowanych do zakupu, wykaz zasadniczych prac badawczo-rozwojowych i wdrożeniowych planowanych do realizacji w ramach wydatków bieżących, wykaz zasadniczych inwestycji budowlanych planowanych do realizacji, podział środków przeznaczonych na inwestycje SZ RP, przekazywanych przez Agencję Mienia Wojskowego. | Departament Budżetowy Właściwe osoby funkcyjne resortu Obrony Narodowej odpowiedzialne za opracowanie planów | |
36 | do 21 dni po ogłoszeniu ustawy budżetowej | Przedstawienie projektu decyzji budżetowej do podpisu Ministrowi Obrony Narodowej. | Departament Budżetowy |
37 | Przekazanie szefowi Sztabu Generalnego WP, przewodniczącym stałych zespołów Komisji oraz właściwym osobom funkcyjnym odpowiedzialnym w resorcie Obrony Narodowej za koordynację projektów planów, o których mowa w § 3 ust. 15 oraz dysponentom, o których mowa w § 3 ust. 2, 3, 6 podpisanej przez Ministra Obrony Narodowej decyzji budżetowej na dany rok planistyczny. | Departament Budżetowy |
ZAŁĄCZNIK Nr 3 76
Ramowy podział zadań ujętych w planach rzeczowych na centralne i decentralne
Ramowy podział zadań ujętych w planach rzeczowych na centralne i decentralne
I.
Zadania realizowane w sposób centralny:
Zadania realizowane w sposób centralny:
II.
Zadania realizowane w sposób decentralny:
Zadania realizowane w sposób decentralny:
- dodany przez § 1 pkt 1 lit. b) decyzji nr 371/MON z dnia 30 grudnia 2002 r. (Dz.Urz.MON.03.1.2) zmieniającej nin. decyzję z dniem 1 stycznia 2003 r.
- zmieniony przez pkt 24 ppkt 2 decyzji nr 215/MON z dnia 28 lipca 2004 r. w sprawie zasad uczestnictwa resortu obrony narodowej w "Programie Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego w Dziedzinie Bezpieczeństwa (NSIP)" (Dz.Urz.MON.04.9.100) z dniem 9 września 2004 r.
- dodany przez § 1 pkt 1 lit. b) decyzji nr 371/MON z dnia 30 grudnia 2002 r. (Dz.Urz.MON.03.1.2) zmieniającej nin. decyzję z dniem 1 stycznia 2003 r.
- zmieniony przez pkt 24 ppkt 3 decyzji nr 215/MON z dnia 28 lipca 2004 r. w sprawie zasad uczestnictwa resortu obrony narodowej w "Programie Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego w Dziedzinie Bezpieczeństwa (NSIP)" (Dz.Urz.MON.04.9.100) z dniem 9 września 2004 r.
- zmieniony przez § 1 decyzji nr 280/MON z dnia 18 października 2002 r. (Dz.Urz.MON.02.21.183) zmieniającej nin. decyzję z dniem 18 października 2002 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 23 decyzji nr 371/MON z dnia 30 grudnia 2002 r. (Dz.Urz.MON.03.1.2) zmieniającej nin. decyzję z dniem 1 stycznia 2003 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 25 decyzji nr 371/MON z dnia 30 grudnia 2002 r. (Dz.Urz.MON.03.1.2) zmieniającej nin. decyzję z dniem 1 stycznia 2003 r.
- zmieniony przez pkt 47 decyzji nr 339/MON z dnia 12 grudnia 2003 r. w sprawie planowania i realizacji zakupu paliw stałych i płynnych do celów grzewczych dla jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej (Dz.Urz.MON.03.19.208) z dniem 12 grudnia 2003 r.