Planowanie i sprawozdawczość w Ministerstwie Spraw Zagranicznych i w placówkach zagranicznych.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MSZ.2022.43

Akt obowiązujący
Wersja od: 12 września 2023 r.

ZARZĄDZENIE Nr 32
MINISTRA SPRAW ZAGRANICZNYCH 1
z dnia 29 lipca 2022 r.
w sprawie planowania i sprawozdawczości w Ministerstwie Spraw Zagranicznych i w placówkach zagranicznych

Na podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2022 r. poz. 1188) zarządza się, co następuje:

DZIAŁ  1

Przepisy ogólne

§  1. 
1. 
W Ministerstwie Spraw Zagranicznych, zwanym dalej "ministerstwem", i w placówkach zagranicznych wprowadza się obowiązek sporządzania dokumentów:
1)
planistycznych o charakterze strategicznym;
2)
planistycznych o charakterze operacyjnym;
3)
sprawozdawczych o charakterze operacyjnym.
2. 
Dokumenty, o których mowa w ust. 1, mogą zostać opatrzone klauzulą "zastrzeżone" lub wyższą, jeżeli ich nieuprawnione ujawnienie spowoduje lub może spowodować skutki, o których mowa w art. 5 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742 oraz z 2022 r. poz. 655).
3. 
Dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, sporządza się w perspektywie rocznej.
4. 
Dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, służą zapewnieniu mechanizmów skutecznego nadzoru i kontroli nad efektywnością realizacji planów w układzie zadaniowym.
5. 
Nadzór nad planowaniem i sprawozdawczością operacyjną w ministerstwie i w placówkach zagranicznych sprawuje dyrektor generalny służby zagranicznej w zakresie organizacji pracy, a w zakresie planowania i realizacji założeń polskiej polityki zagranicznej - dyrektor komórki organizacyjnej właściwej do spraw strategii i planowania polityki zagranicznej.
§  2. 
Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:
1)
ambasadorze wizytującym - oznacza to pełnomocnego przedstawiciela Rzeczypospolitej Polskiej w innym państwie, rezydującego w Rzeczpospolitej Polskiej, niebędącego kierującym placówką zagraniczną;
2)
członku kierownictwa - oznacza to Ministra Spraw Zagranicznych, sekretarza stanu, podsekretarza stanu, Szefa Służby Zagranicznej albo dyrektora generalnego służby zagranicznej;
3)
departamencie funkcjonalnym - oznacza to komórkę organizacyjną sprawującą nadzór, w zakresie obszaru problemowego, nad stałym przedstawicielstwem przy organizacji międzynarodowej, konsulatem generalnym, konsulatem, wicekonsulatem, agencją konsularną, wydziałem konsularnym, wyodrębnioną w strukturze przedstawicielstwa dyplomatycznego komórką obsługującą konsula oraz członkiem personelu dyplomatycznego wyznaczonym do wykonywania funkcji konsularnych w przedstawicielstwie dyplomatycznym, stałym przedstawicielem przy organizacji międzynarodowej niebędącym kierującym placówką zagraniczną lub instytutem polskim;
4)
departamencie nadzorującym - oznacza to komórkę organizacyjną, która sprawuje nadzór nad placówką zagraniczną, ambasadorem wizytującym, stałym przedstawicielem przy organizacji międzynarodowej niebędącym kierującym placówką zagraniczną, zgodnie z Regulaminem organizacyjnym Ministerstwa Spraw Zagranicznych, stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 31 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 30 września 2015 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Ministerstwu Spraw Zagranicznych (Dz. Urz. Min. Spraw Zagr. z 2020 r. poz. 72, z późn. zm.);
5)
departamencie terytorialnym - oznacza to komórkę organizacyjną sprawującą nadzór w zakresie obszaru geograficznego nad przedstawicielstwem dyplomatycznym, Biurem Polskim w Tajpej, Biurem Przedstawiciela Rzeczypospolitej Polskiej przy Palestyńskiej Władzy Narodowej z siedzibą w Ramallah lub ambasadorem wizytującym;
6)
kierującym placówką zagraniczną - oznacza to pełnomocnego przedstawiciela Rzeczypospolitej Polskiej w innym państwie lub przy organizacji międzynarodowej, kierownika konsulatu generalnego, konsulatu, wicekonsulatu, agencji konsularnej, dyrektora instytutu polskiego oraz inną osobę wyznaczoną do kierowania placówką zagraniczną;
7)
komórce organizacyjnej - oznacza to komórkę organizacyjną wymienioną w statucie Ministerstwa Spraw Zagranicznych, wydanym na podstawie art. 39 ust. 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów;
8)
ministrze - oznacza to Ministra Spraw Zagranicznych;
9)
placówce zagranicznej Rzeczypospolitej Polskiej, zwanej dalej "placówką zagraniczną" - oznacza to placówkę zagraniczną w rozumieniu art. 7 pkt 7 ustawy z dnia 21 stycznia 2021 r. o służbie zagranicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 1076 i 1283);
10)
planie działalności ministra - oznacza to plan działalności dla działu administracji rządowej sprawy zagraniczne, o którym mowa w art. 70 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 305, z późn. zm.);
11)
platformie pracy grupowej - oznacza to platformę "SharePoint" w części dotyczącej planowania i sprawozdawczości, służącą do udostępniania dyrektorom komórek organizacyjnych dokumentów planistycznych i sprawozdawczych w części jawnej;
12)
układzie zadaniowym - oznacza to zestawienie, w rozumieniu art. 2 pkt 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
12a) 2
 zadaniach priorytetowych - oznacza to zadania odzwierciedlające priorytety Rady Ministrów, posiadające cele wpisujące się w realizację celów zawartych w strategiach rozwoju i programach rozwoju, o których mowa w ustawie z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2023 r. poz. 1259 i 1273);
13)
założeniach polskiej polityki zagranicznej - oznacza to dokument, o którym mowa w art. 32 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 4 września 1997 r. o działach administracji rządowej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1893 oraz z 2022 r. poz. 2368 i 2469).
§  3. 
1. 
Wprowadzenie innych, niż określone w § 1 zarządzenia, obowiązków o charakterze planistycznym i sprawozdawczym, niewynikających z aktów prawnych powszechnie obowiązujących lub wewnętrznych aktów prawnych ministra lub dyrektora generalnego służby zagranicznej, wymaga zgody dyrektora generalnego służby zagranicznej.
2. 
Dyrektor komórki organizacyjnej może określić w wytycznych, w zakresie swojej właściwości i po uzyskaniu zgody dyrektora generalnego służby zagranicznej, tryb i sposoby opracowania planów i sprawozdań z ich realizacji, wynikających z przepisów odrębnych.
§  4. 
Dyrektor komórki organizacyjnej oraz kierujący placówką zagraniczną, każdy w zakresie swojej właściwości, za nieprawidłowe, nieterminowe lub niezgodne z zasadami określonymi w zarządzeniu oraz z przepisami ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych, wykonywanie zadań związanych z planowaniem i sprawozdawczością, ponoszą odpowiedzialność wynikającą z odrębnych przepisów.
§  5.  3
1. 
Przepisy zarządzenia stosuje się do chargés d'affaires ad interim, o którym mowa w art. 19 Konwencji wiedeńskiej o stosunkach dyplomatycznych (Dz.U. z 1965 r. poz. 232).
2. 
Przepisy zarządzenia stosuje się do ambasadora wizytującego, o którym mowa w regulaminie wewnętrznym departamentu terytorialnego oraz do stałego przedstawiciela przy organizacji międzynarodowej niebędącego kierującym placówką zagraniczną, o którym mowa w załączniku do regulaminu wewnętrznego departamentu funkcjonalnego.
3. 
Przepisy dotyczące przedstawicielstwa dyplomatycznego stosuje się odpowiednio do Biura Polskiego w Tajpej oraz Biura Przedstawiciela Rzeczypospolitej Polskiej przy Palestyńskiej Władzy Narodowej z siedzibą w Ramallah.
§  6. 
1. 
Planowanie i sprawozdawczość w zakresie finansowym, w układzie tradycyjnym i zadaniowym, regulują odrębne przepisy.
2. 
Planowanie i sprawozdawczość w zakresie obronności regulują odrębne przepisy.
3. 
Treść i formę sprawozdania o ochronie informacji niejawnych oraz o stanie bezpieczeństwa placówki zagranicznej regulują odrębne przepisy.
4. 
Zarządzanie ryzykiem w ministerstwie i w placówkach zagranicznych regulują odrębne przepisy.
5. 
Planowanie i sprawozdawczość w zakresie audytu wewnętrznego regulują odrębne przepisy.

DZIAŁ  2

Planowanie strategiczne

§  7. 
W procesie planowania strategicznego:
1)
sporządza się strategie w zakresie spraw zagranicznych;
2)
można sporządzać strategie lub wieloletnie programy działania w odniesieniu do obszarów geograficznych lub problemowych, zwane dalej "strategie lub wieloletnie programy działania".
§  8. 
1. 
Strategia w zakresie spraw zagranicznych jest podstawowym dokumentem określającym założenia polityki zagranicznej Rzeczypospolitej Polskiej i sposoby jej realizacji w perspektywie kilku lat.
2. 
Decyzję o opracowaniu strategii w zakresie spraw zagranicznych podejmuje minister, który przekazuje swoje wytyczne kierunkowe i powierza opracowanie projektu dyrektorowi komórki organizacyjnej właściwej do spraw strategii i planowania polityki zagranicznej we współpracy z dyrektorami innych komórek organizacyjnych oraz kierującymi placówkami zagranicznymi.
3. 
Dyrektor komórki organizacyjnej właściwej do spraw strategii i planowania polityki zagranicznej odpowiada za przeprowadzenie niezbędnych konsultacji projektu dokumentu z innymi ministerstwami i urzędami centralnymi właściwymi dla problematyki, której dotyczą priorytety polskiej polityki zagranicznej.
4. 
Strategię w zakresie spraw zagranicznych zatwierdza minister, po uprzednim uzgodnieniu jej przez członków kierownictwa, i przedkłada ją Radzie Ministrów.
5. 
Dyrektor komórki organizacyjnej właściwej do spraw strategii i planowania polityki zagranicznej niezwłocznie przekazuje zatwierdzoną przez ministra strategię w zakresie spraw zagranicznych dyrektorom komórek organizacyjnych oraz kierującym placówkami zagranicznymi.
6. 
Dyrektor komórki organizacyjnej właściwej do spraw strategii i planowania polityki zagranicznej odpowiada za monitorowanie realizacji strategii w zakresie spraw zagranicznych.
7. 
Decyzję w sprawie modyfikacji i aktualizacji strategii w zakresie spraw zagranicznych może podjąć minister z urzędu albo na wniosek właściwego członka kierownictwa lub dyrektora komórki organizacyjnej właściwej do spraw strategii i planowania polityki zagranicznej.
§  9. 
1. 
Strategia lub wieloletni program działania określa szczegółowe cele polityki zagranicznej i sposoby jej realizacji w odniesieniu do tego obszaru.
2. 
Projekt strategii lub wieloletniego programu działania przygotowuje, na wniosek właściwego członka kierownictwa, dyrektor departamentu nadzorującego we współpracy z dyrektorem komórki organizacyjnej właściwej do spraw strategii i planowania polityki zagranicznej, konsultując projekt z dyrektorami komórek organizacyjnych oraz kierującymi placówkami zagranicznymi. Dyrektor departamentu nadzorującego odpowiada za zgodność merytoryczną przygotowywanego dokumentu z wieloletnimi priorytetami polskiej polityki zagranicznej.
3. 
Dyrektor departamentu nadzorującego odpowiada za przeprowadzenie niezbędnych konsultacji z innymi ministerstwami i urzędami centralnymi, właściwymi dla problematyki, której dotyczy strategia lub wieloletni program działania.
4. 
Strategię lub wieloletni program działania zatwierdza minister, po uprzedniej akceptacji przez właściwego członka kierownictwa oraz w uzgodnieniu z pozostałymi członkami kierownictwa, i przedkłada Radzie Ministrów.
5. 
Dyrektor departamentu nadzorującego niezwłocznie przekazuje zatwierdzoną przez ministra strategię lub wieloletni program działania, dyrektorom komórek organizacyjnych oraz kierującym placówkami zagranicznymi.
6. 
Dyrektor departamentu nadzorującego odpowiada za bieżące monitorowanie realizacji strategii lub wieloletniego programu działania będącego w zakresie jego właściwości. W przypadku stwierdzenia zagrożenia w realizacji strategii lub wieloletniego programu działania lub istotnej zmiany ich uwarunkowań informuje dyrektora komórki organizacyjnej właściwej do spraw strategii i planowania polityki zagranicznej oraz właściwego członka kierownictwa, który następnie powiadamia ministra.
7. 
Decyzję w sprawie modyfikacji i aktualizacji strategii lub wieloletniego programu działania podejmuje minister z urzędu albo na wniosek właściwego członka kierownictwa, dyrektora departamentu nadzorującego lub dyrektora komórki organizacyjnej właściwej do spraw strategii i planowania polityki zagranicznej.

DZIAŁ  3

Planowanie i sprawozdawczość operacyjna

Rozdział  1

Przepisy ogólne

§  10. 
W procesie planowania operacyjnego sporządza się:
1)
założenia polskiej polityki zagranicznej;
2)
plan działalności ministra, zwany dalej "planem działalności";
3)
informację ministra o zadaniach polskiej polityki zagranicznej;
4)
zadania komórki organizacyjnej;
5)
zadania przedstawicielstwa dyplomatycznego;
6)
zadania stałego przedstawicielstwa przy organizacji międzynarodowej;
7)
zadania konsulatu generalnego, konsulatu, wicekonsulatu, agencji konsularnej;
8)
zadania instytutu polskiego;
9)
zadania ambasadora wizytującego;
10)
zadania stałego przedstawiciela przy organizacji międzynarodowej niebędącego kierującym placówką zagraniczną;
11)
zadania wydziału konsularnego, wyodrębnionej w strukturze przedstawicielstwa dyplomatycznego komórki obsługującej konsula oraz członka personelu dyplomatycznego wyznaczonego do wykonywania funkcji konsularnych w przedstawicielstwie dyplomatycznym.
§  11. 
1. 
Dyrektor komórki organizacyjnej właściwej do spraw strategii i planowania polityki zagranicznej przygotowuje, na podstawie wytycznych członków kierownictwa oraz sugestii dyrektorów innych komórek organizacyjnych, projekt założeń polskiej polityki zagranicznej, o których mowa w § 10 pkt 1.
2. 
Dyrektor komórki organizacyjnej właściwej do spraw strategii i planowania polityki zagranicznej, po uzgodnieniu dokumentu z członkami kierownictwa, przedstawia projekt założeń polskiej polityki zagranicznej do zatwierdzenia ministrowi do 15 września.
3. 
Dyrektor komórki organizacyjnej właściwej do spraw strategii i planowania polityki zagranicznej niezwłocznie przekazuje członkom kierownictwa, dyrektorom komórek organizacyjnych oraz kierującym placówkami zagranicznymi, zatwierdzony przez ministra projekt założeń polskiej polityki zagranicznej.
4. 
Minister niezwłocznie przedstawia projekt założeń polskiej polityki zagranicznej do uzgodnienia i rozpatrzenia przez Radę Ministrów.
5. 
Dyrektor komórki organizacyjnej właściwej do spraw strategii i planowania polityki zagranicznej niezwłocznie, w terminie umożliwiającym opracowanie zadań, o których mowa w § 10 pkt 4-11, przekazuje członkom kierownictwa, dyrektorom komórek organizacyjnych oraz kierującym placówkami zagranicznymi, przyjęte przez Radę Ministrów założenia polskiej polityki zagranicznej.
§  12.  4
1. 
Dyrektor komórki organizacyjnej właściwej do spraw opracowywania części sprawnościowej budżetu zadaniowego, we współpracy z dyrektorem komórki organizacyjnej właściwej do spraw strategii planowania polityki zagranicznej, przygotowuje projekt planu działalności, o którym mowa w § 10 pkt 2.
2. 
Projekt planu działalności jest sporządzany z uwzględnieniem katalogu funkcji, zadań, podzadań i działań oraz celów i mierników ujętych w projekcie budżetu ministerstwa.
3. 
W części A projektu planu działalności jako najważniejsze cele przyjęte do realizacji wskazuje się cele funkcji, dla której minister jest dysponentem wiodącym oraz cele zadań priorytetowych, przypisane im mierniki wraz z ich planowanymi wartościami, a także zadania priorytetowe oraz podzadania i działania służące realizacji tych celów.
4. 
Jeżeli w części A projektu planu działalności zostaną wskazane wszystkie cele zadań priorytetowych, o których mowa w ust. 2, projekt planu działalności nie zawiera części B.
5. 
W części C projektu planu działalności jako pozostałe cele przyjęte do realizacji wskazuje się cele pozostałych zadań, przypisane im mierniki wraz z ich planowanymi wartościami, a także zadania, podzadania i działania służące realizacji tych celów.
6. 
Dyrektor komórki organizacyjnej właściwej do spraw opracowywania części sprawnościowej budżetu zadaniowego przedstawia projekt planu działalności ministrowi do podpisu.
7. 
Minister przedstawia Prezesowi Rady Ministrów projekt planu działalności niezwłocznie, nie później niż do 31 października.
8. 
Dyrektor komórki organizacyjnej właściwej do spraw opracowywania części sprawnościowej budżetu zadaniowego niezwłocznie publikuje plan działalności w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych oraz intranecie, nie później niż do 30 listopada.
§  13. 
Dyrektor komórki organizacyjnej właściwej do spraw strategii i planowania polityki zagranicznej, we współpracy z właściwymi członkami kierownictwa, opracowuje w pierwszym kwartale projekt informacji, o której mowa w § 10 pkt 3.
§  14. 
W procesie sprawozdawczości operacyjnej sporządza się:
1)
raport z realizacji założeń polskiej polityki zagranicznej;
2)
sprawozdanie z wykonania planu działalności;
3)
sprawozdanie z realizacji zadań komórki organizacyjnej;
4)
sprawozdanie z realizacji zadań przedstawicielstwa dyplomatycznego;
5)
sprawozdanie z realizacji zadań stałego przedstawicielstwa przy organizacji międzynarodowej;
6)
sprawozdanie z realizacji zadań konsulatu generalnego, konsulatu, wicekonsulatu, agencji konsularnej;
7)
sprawozdanie z realizacji zadań instytutu polskiego;
8)
sprawozdanie z realizacji zadań ambasadora wizytującego;
9)
sprawozdanie z realizacji zadań stałego przedstawiciela przy organizacji międzynarodowej niebędącego kierującym placówką zagraniczną;
10)
sprawozdanie z realizacji zadań wydziału konsularnego, wyodrębnionej w strukturze przedstawicielstwa dyplomatycznego komórki obsługującej konsula oraz członka personelu dyplomatycznego wyznaczonego do wykonywania funkcji konsularnych

w przedstawicielstwie dyplomatycznym.

§  15. 
Dyrektor komórki organizacyjnej właściwej do spraw strategii i planowania polityki zagranicznej, we współpracy z dyrektorami innych komórek organizacyjnych oraz kierującymi placówkami zagranicznymi, opracowuje projekt raportu z realizacji założeń polskiej polityki zagranicznej, o którym mowa w § 14 pkt 1. Projekt raportu uzgodniony z członkami kierownictwa przedstawia do zatwierdzenia ministrowi do 31 marca.
§  16. 
1. 
Dyrektor komórki organizacyjnej właściwej do spraw opracowywania części sprawnościowej budżetu zadaniowego, we współpracy z dyrektorami innych komórek organizacyjnych, niezwłocznie opracowuje i przedstawia ministrowi do podpisu projekt sprawozdania z wykonania planu działalności, o którym mowa w § 14 pkt 2.
2. 
Dyrektor komórki organizacyjnej właściwej do spraw opracowywania części sprawnościowej budżetu zadaniowego niezwłocznie publikuje zatwierdzone sprawozdanie z wykonania planu działalności w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych oraz intranecie, nie później niż do 30 kwietnia.

Rozdział  2

Planowanie i sprawozdawczość operacyjna w komórkach organizacyjnych

§  17. 
1.  5
 Dyrektor komórki organizacyjnej, uwzględniając strategię w zakresie spraw zagranicznych, zatwierdzony przez ministra projekt założeń polskiej polityki zagranicznej oraz dostępne w intranecie w zakładce "Budżet zadaniowy" zatwierdzone przez dyrektora generalnego służby zagranicznej cele i mierniki na dany rok w planie w układzie zadaniowym, a także dostępny w intranecie w zakładce "Kontrola zarządcza" zatwierdzony przez ministra projekt planu działalności, opracowuje zadania podległej mu komórki organizacyjnej, o których mowa w § 10 pkt 4, i przedstawia je do zatwierdzenia właściwemu członkowi kierownictwa do 30 listopada.
2. 
Właściwy członek kierownictwa niezwłocznie zatwierdza zadania komórki organizacyjnej.
3. 
Dyrektor komórki organizacyjnej niezwłocznie zamieszcza zatwierdzone zadania komórki organizacyjnej na platformie pracy grupowej.
4.  6
 W przypadku zmiany zadań komórki organizacyjnej, zmiany nazwy lub utworzenia nowej komórki organizacyjnej, dyrektor tej komórki, nie później niż w ciągu 30 dni od wejścia w życie regulaminu wewnętrznego komórki organizacyjnej, odpowiednio aktualizuje bądź opracowuje zadania. Przepisy ust. 1-3 stosuje się odpowiednio.
5. 
Wzór zadań komórki organizacyjnej został określony w załączniku nr 1 do zarządzenia.
§  18. 
1. 
Dyrektor komórki organizacyjnej sporządza sprawozdanie z realizacji zadań komórki organizacyjnej, o którym mowa w § 14 pkt 3, i przedstawia je do zatwierdzenia właściwemu członkowi kierownictwa do 20 stycznia.
2. 
Właściwy członek kierownictwa niezwłocznie zatwierdza sprawozdanie z realizacji zadań komórki organizacyjnej, co jest równoznaczne z określeniem stopnia realizacji celów w planie w układzie zadaniowym "na poziomie oczekiwań".
3.  7
 Dyrektor komórki organizacyjnej niezwłocznie zamieszcza odpowiednio zatwierdzone sprawozdanie z realizacji zadań komórki organizacyjnej na platformie pracy grupowej.
4. 
W przypadku likwidacji komórki organizacyjnej, dyrektor tej komórki sporządza sprawozdanie z realizacji zadań komórki organizacyjnej, według stanu na dzień likwidacji, i przedstawia je do zatwierdzenia właściwemu członkowi kierownictwa w terminie 14 dni od dnia likwidacji. Przepisy ust. 1-3 stosuje się odpowiednio.
5. 
Wzór sprawozdania z realizacji zadań komórki organizacyjnej został określony w załączniku nr 2 do zarządzenia.

Rozdział  3

Planowanie operacyjne w placówkach zagranicznych

§  19. 
1.  8
 Dyrektor departamentu nadzorującego, uwzględniając strategię w zakresie spraw zagranicznych, zatwierdzony przez ministra projekt założeń polskiej polityki zagranicznej oraz dostępne w intranecie w zakładce "Budżet zadaniowy" zatwierdzone przez dyrektora generalnego służby zagranicznej cele i mierniki na dany rok w planie w układzie zadaniowym, a także dostępny w intranecie w zakładce "Kontrola zarządcza" zatwierdzony przez ministra projekt planu działalności, opracowuje, w uzgodnieniu z dyrektorami komórek organizacyjnych - oraz w razie potrzeby z ministerstwami i urzędami centralnymi - zadania, o których mowa w § 10 pkt 5-11.
2. 
Dyrektor departamentu nadzorującego przekazuje zadania, o których mowa w § 10 pkt 5-10, do zatwierdzenia właściwemu członkowi kierownictwa, przy czym dyrektor departamentu terytorialnego do zadań, o których mowa w § 10 pkt 5 - jeżeli dotyczy - dołącza zadania, o których mowa w ust. 3 i 4.
3. 
Dyrektor departamentu funkcjonalnego przekazuje do 5 listopada dyrektorowi departamentu terytorialnego zatwierdzone zadania, o których mowa w § 10 pkt 10, celem dołączenia ich do zadań przedstawicielstwa dyplomatycznego.
4. 
Dyrektor komórki organizacyjnej właściwej do spraw konsularnych przekazuje do 5 listopada dyrektorowi departamentu terytorialnego zadania niepodlegające zatwierdzeniu przez właściwego członka kierownictwa, o których mowa w § 10 pkt 11, celem dołączenia ich do zadań przedstawicielstwa dyplomatycznego.
§  20. 
1. 
Dyrektor departamentu nadzorującego przekazuje do 20 listopada zatwierdzone zadania, o których mowa w:
1)
§ 10 pkt 5-8, kierującemu placówką zagraniczną, a w przypadku zadań z pkt 7-8 - także ambasadorowi w przedstawicielstwie dyplomatycznym;
2)
§ 10 pkt 9, ambasadorowi wizytującemu;
3)
§ 10 pkt 10, stałemu przedstawicielowi przy organizacji międzynarodowej niebędącemu kierującym placówką zagraniczną oraz ambasadorowi w przedstawicielstwie dyplomatycznym.
2. 
Dyrektor komórki organizacyjnej właściwej do spraw konsularnych przekazuje do 20 listopada zadania, o których mowa w § 10 pkt 11, kierownikowi wydziału konsularnego, kierownikowi wyodrębnionej w strukturze przedstawicielstwa dyplomatycznego komórki obsługującej konsula oraz członkowi personelu dyplomatycznego wyznaczonemu do wykonywania funkcji konsularnych w przedstawicielstwie dyplomatycznym oraz ambasadorowi w przedstawicielstwie dyplomatycznym.
3.  9
 Dyrektor departamentu nadzorującego niezwłocznie zamieszcza odpowiednio zatwierdzone zadania, o których mowa w ust. 1 oraz odpowiednio zatwierdzone zadania, o których mowa w ust. 2, na platformie pracy grupowej, z zastrzeżeniem ust. 4.
4.  10
 Dyrektor departamentu terytorialnego do zatwierdzonych zadań, o których mowa w § 10 pkt 5, dołącza na platformie pracy grupowej również odpowiednio zatwierdzone zadania, o których mowa w § 10 pkt 10-11.
§  21.  11
 W przypadku zmiany zadań, o których mowa w § 10 pkt 5-11, zmiany nazwy lub utworzenia nowej placówki zagranicznej, stanowiska ambasadora wizytującego, stanowiska stałego przedstawiciela przy organizacji międzynarodowej niebędącego kierującym placówką zagraniczną lub wydziału konsularnego, wyodrębnionej w strukturze przedstawicielstwa dyplomatycznego komórki obsługującej konsula oraz członka personelu dyplomatycznego wyznaczonego do wykonywania funkcji konsularnych w przedstawicielstwie dyplomatycznym, dyrektor departamentu nadzorującego, nie później niż w ciągu 30 dni od wejścia w życie regulaminu wewnętrznego placówki zagranicznej lub departamentu nadzorującego, odpowiednio aktualizuje bądź opracowuje zadania. Przepisy rozdziału 3 w dziale 3 stosuje się odpowiednio.
§  22. 
1. 
Wzór zadań, o których mowa w § 10 pkt 5, 6, 9 i 10, został określony w załączniku nr 3 do zarządzenia.
2. 
Wzór zadań, o których mowa w § 10 pkt 8, został określony w załączniku nr 4 do zarządzenia.
3. 
Wzór zadań, o których mowa w § 10 pkt 7 i 11, został określony w załączniku nr 5 do zarządzenia.

Rozdział  4

Sprawozdawczość operacyjna w placówkach zagranicznych

§  23. 
1. 
Kierujący placówką zagraniczną sporządza sprawozdanie, o którym mowa w § 14 pkt 4-7, i przekazuje je dyrektorowi departamentu nadzorującego do 20 stycznia, przy czym sprawozdanie z realizacji zadań, o których mowa w § 14 pkt 6-7, podlega opinii ambasadora w przedstawicielstwie dyplomatycznym.
Ambasador wizytujący sporządza sprawozdanie, o którym mowa w § 14 pkt 8, i przekazuje je dyrektorowi departamentu nadzorującego do 20 stycznia.
3. 
Stały przedstawiciel przy organizacji międzynarodowej niebędący kierującym placówką zagraniczną sporządza i przedstawia do opinii ambasadorowi w przedstawicielstwie dyplomatycznym sprawozdanie, o którym mowa w § 14 pkt 9 oraz przesyła je do 20 stycznia dyrektorowi departamentu funkcjonalnego.
4. 
Kierownik wydziału konsularnego, kierownik wyodrębnionej w strukturze przedstawicielstwa dyplomatycznego komórki obsługującej konsula oraz członek personelu dyplomatycznego wyznaczony do wykonywania funkcji konsularnych w przedstawicielstwie dyplomatycznym sporządza i przedstawia do opinii ambasadorowi w przedstawicielstwie dyplomatycznym sprawozdanie, o którym mowa w § 14 pkt 10 oraz przesyła je do 20 stycznia dyrektorowi komórki organizacyjnej właściwej do spraw konsularnych.
§  24. 
1. 
Dyrektor departamentu funkcjonalnego, nadzorującego stałego przedstawiciela przy organizacji międzynarodowej niebędącego kierującym placówką zagraniczną, sporządza - w razie potrzeby uzgodnioną z dyrektorami komórek organizacyjnych - ocenę pracy, stanowiącą załącznik do sprawozdania, o którym mowa w § 14 pkt 9. Zatwierdzoną przez właściwego członka kierownictwa ocenę pracy wraz ze sprawozdaniem przesyła do 10 lutego dyrektorowi departamentu terytorialnego, celem dołączenia do sprawozdania z realizacji zadań przedstawicielstwa dyplomatycznego.
2. 
Dyrektor komórki organizacyjnej właściwej do spraw konsularnych, nadzorujący wydział konsularny, wyodrębnioną w strukturze przedstawicielstwa dyplomatycznego komórkę obsługującą konsula oraz członka personelu dyplomatycznego wyznaczonego do wykonywania funkcji konsularnych w przedstawicielstwie dyplomatycznym, sporządza ocenę pracy, stanowiącą załącznik do sprawozdania, o którym mowa w § 14 pkt 10. Ocenę pracy wraz ze sprawozdaniem, które nie podlegają zatwierdzeniu przez właściwego członka kierownictwa, przesyła do 10 lutego dyrektorowi departamentu terytorialnego, celem dołączenia do sprawozdania z realizacji zadań przedstawicielstwa dyplomatycznego.
3. 
Dyrektor departamentu nadzorującego sporządza - w razie potrzeby uzgodnioną z dyrektorami komórek organizacyjnych - ocenę pracy, stanowiącą załącznik do sprawozdania, o którym mowa w § 14 pkt 4-8. Ocenę pracy wraz ze sprawozdaniem przedstawia - jeśli dotyczy, również z zatwierdzonym sprawozdaniem i oceną pracy, o których mowa w ust. 1 oraz sprawozdaniem i oceną pracy, o których mowa w ust. 2 - do zatwierdzenia właściwemu członkowi kierownictwa do 25 lutego.
§  25. 
1. 
Ambasador w przedstawicielstwie dyplomatycznym lub stałym przedstawicielstwie przy organizacji międzynarodowej sporządza ocenę współpracy z departamentem nadzorującym, którą przedstawia do zatwierdzenia właściwemu członkowi kierownictwa do 15 lutego.
2. 
W przypadku braku zatwierdzenia, o którym mowa w ust. 1, oceny współpracy z departamentem nadzorującym dokonuje właściwy członek kierownictwa.
§  26. 
1. 
Ocena pracy, stanowiąca załącznik do sprawozdania, o którym mowa w § 14 pkt 4-10 może być przyznana na poziomie:
1)
znacznie powyżej oczekiwań - w przypadku wzorowej i terminowej realizacji zadań, wartościowych inicjatyw własnych, wybitnych osiągnieć, wysokiej skuteczności działań oraz samodzielności;
2)
powyżej oczekiwań - w przypadku bardzo dobrej, rzetelnej, terminowej i skutecznej realizacji zadań, osiągania wyznaczonych celów i priorytetów w sposób wyróżniający, nienagannej współpracy oraz samodzielności;
3)
oczekiwań - w przypadku prawidłowej, rzetelnej i terminowej realizacji zadań, rozwiązywania problemów, działań zgodnych z obowiązującymi przepisami i instrukcjami;
4)
poniżej oczekiwań - w przypadku nieefektywnej realizacji zadań, drobnych błędów formalnoprawnych oraz ograniczonej samodzielności;
5)
znacznie poniżej oczekiwań - w przypadku nagannej realizacji zadań, występowania błędów formalnoprawnych, braku zaangażowania oraz braku współpracy.
2. 
Ocena współpracy z departamentem nadzorującym może być przyznana na poziomie:
1)
znacznie powyżej oczekiwań;
2)
powyżej oczekiwań;
3)
oczekiwań;
4)
poniżej oczekiwań;
5)
znacznie poniżej oczekiwań.
3. 
Zatwierdzenie przez właściwego członka kierownictwa sprawozdania wraz z oceną pracy, o której mowa w ust. 1, jest równoznaczne z określeniem poziomu realizacji celów w planie w układzie zadaniowym.
4. 
Od przyznanej oceny pracy i oceny współpracy z departamentem nadzorującym nie przysługuje odwołanie.
§  27. 
1. 
Dyrektor departamentu nadzorującego niezwłocznie przekazuje zatwierdzone sprawozdanie wraz z oceną pracy, o którym mowa w:
1)
§ 14 pkt 4-7, kierującemu placówką zagraniczną, a w przypadku pkt 6-7 - także ambasadorowi w przedstawicielstwie dyplomatycznym;
2)
§ 14 pkt 8, ambasadorowi wizytującemu;
3)
§ 14 pkt 9, stałemu przedstawicielowi przy organizacji międzynarodowej niebędącemu kierującym placówką zagraniczną oraz ambasadorowi w przedstawicielstwie dyplomatycznym.
2. 
Dyrektor komórki organizacyjnej właściwej do spraw konsularnych niezwłocznie przekazuje sprawozdanie wraz z oceną pracy, o którym mowa w § 14 pkt 10, kierownikowi wydziału konsularnego, kierownikowi wyodrębnionej w strukturze przedstawicielstwa dyplomatycznego komórki obsługującej konsula oraz członkowi personelu dyplomatycznego wyznaczonemu do wykonywania funkcji konsularnych w przedstawicielstwie dyplomatycznym oraz ambasadorowi w przedstawicielstwie dyplomatycznym.
3. 
Dyrektor departamentu nadzorującego niezwłocznie zamieszcza odpowiednio zatwierdzone sprawozdanie wraz z oceną pracy, o którym mowa w ust. 1 oraz sprawozdanie wraz z oceną pracy, o którym mowa w ust. 2, na platformie pracy grupowej, z zastrzeżeniem ust. 4.
4. 
Dyrektor departamentu terytorialnego do zatwierdzonego sprawozdania, o którym mowa w § 14 pkt 4, wraz z oceną pracy, dołącza na platformie pracy grupowej również sprawozdanie, o którym mowa w § 14 pkt 9-10, wraz z oceną pracy.
5. 
Obowiązek zamieszczenia sprawozdań, o których mowa w ust. 1 i 2, nie dotyczy informacji analitycznej w zakresie państwa akredytacji lub organizacji międzynarodowej, statystyk oraz innych załączników do sprawozdań.
§  28.  12
1. 
W przypadku likwidacji placówki zagranicznej, stanowiska ambasadora wizytującego, stanowiska stałego przedstawiciela przy organizacji międzynarodowej niebędącego kierującym placówką zagraniczną lub wydziału konsularnego, wyodrębnionej w strukturze przedstawicielstwa dyplomatycznego komórki obsługującej konsula oraz stanowiska członka personelu dyplomatycznego wyznaczonego do wykonywania funkcji konsularnych w przedstawicielstwie dyplomatycznym, sprawozdanie z realizacji zadań, o których mowa w § 14 pkt 4-10, według stanu na dzień likwidacji, sporządza odpowiednio kierujący placówką zagraniczną, ambasador wizytujący, stały przedstawiciel przy organizacji międzynarodowej niebędący kierującym placówką zagraniczną lub kierownik wydziału konsularnego, kierownik wyodrębnionej w strukturze przedstawicielstwa dyplomatycznego komórki obsługującej konsula, członek personelu dyplomatycznego wyznaczony do wykonywania funkcji konsularnych w przedstawicielstwie dyplomatycznym.
2. 
Sporządzający sprawozdanie przekazuje je dyrektorowi departamentu nadzorującego w terminie 14 dni od dnia likwidacji.
3. 
Przepisy rozdziału 4 w dziale 3 stosuje się odpowiednio.
§  29. 
1. 
Wzór sprawozdania z realizacji zadań, o których mowa w § 14 pkt 4, 5, 8 i 9, został określony w załączniku nr 6 do zarządzenia.
2. 
Wzór sprawozdania z realizacji zadań, o których mowa w § 14 pkt 7, został określony w załączniku nr 7 do zarządzenia.
3. 
Wzór sprawozdania z realizacji zadań, o których mowa w § 14 pkt 6 i 10, został określony w załączniku nr 8 do zarządzenia.
§  30. 
Wzór oceny współpracy z departamentem nadzorującym, o której mowa w § 25, został określony w załączniku nr 9 do zarządzenia.
§  31. 
1. 
Ambasador w przedstawicielstwie dyplomatycznym sporządza ocenę pracy konsula honorowego, według skali określonej w załączniku nr 10 do zarządzenia, i dołącza ją do sprawozdania z realizacji zadań przedstawicielstwa dyplomatycznego.
2. 
Wzór oceny pracy konsula honorowego został określony w załączniku nr 10 do zarządzenia.
§  32. 
Harmonogram działań w zakresie planowania i sprawozdawczości operacyjnej został określony w załączniku nr 11 do zarządzenia.

DZIAŁ  4

Przepisy przejściowe i końcowe

§  33. 
1. 
Sporządzone w procesie planowania strategicznego na podstawie przepisów dotychczasowych:
1)
wieloletnie priorytety polskiej polityki zagranicznej,
2)
strategie i wieloletnie programy działania w odniesieniu do obszarów geograficznych lub problemowych

- obowiązują do dnia sporządzenia strategii w zakresie spraw zagranicznych oraz polityki Rzeczypospolitej Polskiej w ramach Unii Europejskiej oraz strategii lub wieloletnich programów działania w odniesieniu do obszarów geograficznych lub problemowych, o których mowa w § 7 pkt 1 i 2 zarządzenia.

2. 
Sporządzone w procesie planowania operacyjnego na rok 2022 na podstawie dotychczasowych przepisów:
1)
założenia polskiej polityki zagranicznej;
2)
plan działalności ministra;
3)
informacja ministra o zadaniach polskiej polityki zagranicznej;
4)
plany działania komórek organizacyjnych;
5)
zadania dla placówek zagranicznych;
6)
zadania dla wydziałów konsularnych, wyodrębnionych w strukturach przedstawicielstw dyplomatycznych komórek obsługujących konsuli Rzeczypospolitej Polskiej oraz członków personelu dyplomatycznego wykonującego funkcje konsularne w przedstawicielstwie dyplomatycznym

- są podstawą do sporządzenia raportu i sprawozdań za rok 2022, o których mowa w § 14 pkt 1-10 zarządzenia.

3. 
Przyznanie oceny "znacznie powyżej oczekiwań", "powyżej oczekiwań" lub "na poziomie oczekiwań" jest równoznaczne z oceną pozytywną w zakresie stopnia realizacji celów w planie w układzie zadaniowym.
§  34. 
Traci moc zarządzenie nr 44 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 20 grudnia 2019 r. w sprawie planowania i sprawozdawczości w Ministerstwie Spraw Zagranicznych i w placówkach zagranicznych (Dz. Urz. Min. Spraw Zagr. z 2019 r. poz. 53 oraz z 2020 r. poz. 36).
§  35. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 29 lipca 2022 r.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

ZADANIA KOMÓRKI ORGANIZACYJNEJ NA ROK ....

ZAŁĄCZNIK Nr  2

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADAŃ KOMÓRKI ORGANIZACYJNEJ W ROKU......

ZAŁĄCZNIK Nr  3

ZADANIA PRZEDSTAWICIELSTWA DYPLOMATYCZNEGO / STAŁEGO PRZEDSTAWICIELSTWA PRZY ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWEJ / AMBASADORA WIZYTUJĄCEGO / STAŁEGO PRZEDSTAWICIELA PRZY ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWEJ NIEBĘDĄCEGO KIERUJĄCYM PLACÓWKĄ ZAGRANICZNĄ NA ROK ...

ZAŁĄCZNIK Nr  4

ZADANIA INSTYTUTU POLSKIEGO NA ROK ...

ZAŁĄCZNIK Nr  5

ZADANIA KONSULATU GENERALNEGO / KONSULATU / WICEKONSULATU / AGENCJI KONSULARNEJ / WYDZIAŁU KONSULARNEGO / WYODRĘBNIONEJ W STRUKTURZE PRZEDSTAWICIELSTWA DYPLOMATYCZNEGO KOMÓRKI OBSŁUGUJĄCEJ KONSULA RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ / CZŁONKA PERSONELU DYPLOMATYCZNEGO WYZNACZONEGO DO WYKONYWANIA FUNKCJI KONSULARNYCH W PRZEDSTAWICIELSTWIE DYPLOMATYCZNYM NA ROK ...

ZAŁĄCZNIK Nr  6

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADAŃ PRZEDSTAWICIELSTWA DYPLOMATYCZNEGO / STAŁEGO PRZEDSTAWICIELSTWA PRZY ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWEJ / AMBASADORA WIZYTUJĄCEGO / STAŁEGO PRZEDSTAWICIELA PRZY ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWEJ NIEBĘDĄCEGO KIERUJĄCYM PLACÓWKĄ ZAGRANICZNĄ W ROKU

ZAŁĄCZNIK Nr  7

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADAŃ INSTYTUTU POLSKIEGO1) W ROKU

ZAŁĄCZNIK Nr  8

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADAŃ KONSULATU GENERALNEGO/ KONSULATU/ WICEKONSULATU/ AGENCJI KONSULARNEJ/ WYDZIAŁU KONSULARNEGO/ WYODRĘBNIONEJ W STRUKTURZE PRZEDSTAWICIELSTWA DYPLOMATYCZNEGO KOMÓRKI OBSŁUGUJĄCEJ KONSULA/ CZŁONKA PERSONELU DYPLOMATYCZNEGO WYZNACZONEGO DO WYKONYWANIA FUNKCJI KONSULARNEJ W PRZEDSTAWICIELSTWIE DYPLOMATYCZNYM W ROKU

ZAŁĄCZNIK Nr  9

OCENA WSPÓŁPRACY Z DEPARTAMENTEM NADZORUJĄCYM W ROKU.... 2)

ZAŁĄCZNIK Nr  10

OCENA PRACY KONSULA HONOROWEGO RP W W ROKU

ZAŁĄCZNIK Nr  11

Harmonogram działań w zakresie planowania i sprawozdawczości operacyjnej

Planowanie
DokumentInicjatywaTermin
Założenia polskiej polityki zagranicznej (zwane dalej założeniami)1. Dyrektor komórki organizacyjnej właściwej w sprawach strategii

i planowania polityki zagranicznej (DSPZ) przygotowuje, na podstawie wytycznych członków kierownictwa oraz sugestii dyrektorów innych komórek organizacyjnych, projekt założeń.

2. Dyrektor komórki organizacyjnej właściwej w sprawach strategii i planowania polityki zagranicznej (DSPZ), po uzgodnieniu dokumentu z członkami kierownictwa, przedstawia projekt założeń do zatwierdzania ministrowi.do 15 września
3. Dyrektor komórki organizacyjnej właściwej w sprawach strategii

i planowania polityki zagranicznej (DSPZ), niezwłocznie przekazuje członkom kierownictwa, dyrektorom komórek organizacyjnych oraz kierującym placówkami zagranicznymi zatwierdzone przez ministra założenia.

niezwłocznie
4. Minister niezwłocznie przedstawia założenia do uzgodnienia i rozpatrzenia przez Radę Ministrów.niezwłocznie
5. Dyrektor komórki organizacyjnej właściwej w sprawach strategii

i planowania polityki zagranicznej (DSPZ) niezwłocznie, w terminie umożliwiającym opracowanie zadań w ministerstwie i w placówkach zagranicznych, przekazuje członkom kierownictwa, dyrektorom komórek organizacyjnych oraz kierującym placówkami zagranicznymi, przyjęte przez Radę Ministrów założenia.

niezwłocznie

(w terminie umożliwiającym opracowanie zadań w

ministerstwie i w placówkach zagranicznych)

Plan działalności ministra

(zwany dalej planem działalności)

1. Dyrektor komórki organizacyjnej właściwej do spraw opracowywania części sprawnościowej budżetu zadaniowego (BDG), we współpracy z dyrektorem komórki organizacyjnej właściwej do spraw strategii

i planowania polityki zagranicznej (DSPZ), przygotowuje projekt planu działalności.

2. Dyrektor komórki organizacyjnej właściwej do spraw opracowywania części sprawnościowej budżetu zadaniowego (BDG) przedstawia projekt planu działalności ministrowi do podpisu.
3. Minister niezwłocznie przedstawia Prezesowi Rady Ministrów projekt planu działalności.niezwłocznie, nie później niż do 31 października
4. Dyrektor komórki organizacyjnej właściwej do spraw opracowywania części sprawnościowej budżetu zadaniowego (BDG) niezwłocznie publikuje plan działalności w Biuletynie Informacji Publicznej MSZ oraz intranecie.niezwłocznie, nie później niż do 30 listopada
Informacja ministra o

zadaniach polskiej polityki zagranicznej (zwana dalej informacją)

1. Dyrektor komórki organizacyjnej właściwej do spraw strategii

i planowania polityki zagranicznej (DSPZ), we współpracy z właściwymi członkami kierownictwa, opracowuje w pierwszym kwartale projekt informacji.

w pierwszym kwartale
Zadania komórki organizacyjnej1. Dyrektor komórki organizacyjnej opracowuje zadania podległej mu komórki organizacyjnej i przedstawia je do zatwierdzenia właściwemu członkowi kierownictwa.do 30 listopada
(załącznik nr 1)2. Właściwy członek kierownictwa niezwłocznie zatwierdza zadania komórki organizacyjnej.niezwłocznie
3. Dyrektor komórki organizacyjnej niezwłocznie zamieszcza odpowiednio zatwierdzone zadania komórki organizacyjnej na platformie pracy grupowej.niezwłocznie
Zadania przedstawicielstwa dyplomatycznego

(załącznik nr 3)

1. Dyrektor departamentu nadzorującego / terytorialnego (DA, DAP, DABW, DPE, DW) opracowuje, w uzgodnieniu z dyrektorami komórek organizacyjnych - oraz w razie potrzeby z ministerstwami i urzędami centralnymi - zadania przedstawicielstwa dyplomatycznego.
2. Dyrektor departamentu funkcjonalnego (DNZPC, DPB, DK)
przekazuje dyrektorowi departamentu terytorialnego zatwierdzone zadania stałego przedstawiciela przy organizacji międzynarodowej niebędącego kierującym placówką zagraniczną oraz zatwierdzone zadania wydziału konsularnego, wyodrębnionej w strukturze przedstawicielstwa dyplomatycznego komórki obsługującej konsula oraz członka personelu dyplomatycznego wyznaczonego do wykonywania funkcji konsularnych w przedstawicielstwie dyplomatycznym, celem dołączenia ich do zadań przedstawicielstwa dyplomatycznego.do 05 listopada jeśli dotyczy
3. Dyrektor departamentu terytorialnego (DA, DAP, DABW, DPE, DW) przekazuje do zatwierdzenia właściwemu członkowi kierownictwa zadania przedstawicielstwa dyplomatycznego - jeśli dotyczy - wraz

z zatwierdzonymi zadaniami stałego przedstawiciela przy organizacji międzynarodowej niebędącego kierującym placówką zagraniczną oraz zatwierdzonymi zadaniami wydziału konsularnego, wyodrębnionej w strukturze przedstawicielstwa dyplomatycznego komórki obsługującej konsula oraz członka personelu dyplomatycznego wyznaczonego do wykonywania funkcji konsularnych w przedstawicielstwie dyplomatycznym.

4. Dyrektor departamentu nadzorującego / terytorialnego (DA, DAP, DABW, DPE, DW) przekazuje ambasadorowi w przedstawicielstwie dyplomatycznym zatwierdzone zadania przedstawicielstwa dyplomatycznego.do 20 listopada
5. Dyrektor departamentu nadzorującego / terytorialnego (DA, DAP, DABW, DPE, DW) niezwłocznie zamieszcza odpowiednio zatwierdzone zadania przedstawicielstwa dyplomatycznego - jeśli dotyczy - wraz z zatwierdzonymi zadaniami stałego przedstawiciela przy organizacji międzynarodowej niebędącego kierującym placówką zagraniczną i wydziału konsularnego, wyodrębnionej w strukturze przedstawicielstwa dyplomatycznego komórki obsługującej konsula oraz członka personelu dyplomatycznego wyznaczonego do wykonywania funkcji konsularnych w przedstawicielstwie dyplomatycznym na platformie pracy grupowej.niezwłocznie
Zadania stałego przedstawicielstwa przy organizacji międzynarodowej

(załącznik nr 3)

1. Dyrektor departamentu nadzorującego (DNZPC, DPB, DWE, BDP) opracowuje, w uzgodnieniu z dyrektorami komórek organizacyjnych - oraz w razie potrzeby z ministerstwami i urzędami centralnymi - zadania stałego przedstawicielstwa przy organizacji międzynarodowej.

2. Dyrektor departamentu nadzorującego (DNZPC, DPB, DWE, BDP) przekazuje zadania stałego przedstawicielstwa przy organizacji międzynarodowej do zatwierdzenia właściwemu członkowi kierownictwa.

3. Dyrektor departamentu nadzorującego (DNZPC, DPB, DWE, BDP) przekazuje zatwierdzone zadania stałego przedstawicielstwa przy organizacji międzynarodowej kierującemu placówką zagraniczną.do 20 listopada
4. Dyrektor departamentu nadzorującego (DNZPC, DPB, DWE, BDP) niezwłocznie zamieszcza odpowiednio zatwierdzone zadania stałego przedstawicielstwa przy organizacji międzynarodowej na platformie pracy grupowej.niezwłocznie
Zadania instytutu polskiego

(załącznik nr 4)

1. Dyrektor departamentu nadzorującego (DDPK) opracowuje, w uzgodnieniu z dyrektorami komórek organizacyjnych - oraz w razie potrzeby z ministerstwami i urzędami centralnymi - zadania instytutu polskiego.
2. Dyrektor departamentu nadzorującego (DDPK) przekazuje zadania instytutu polskiego do zatwierdzenia właściwemu członkowi kierownictwa.
3. Dyrektor departamentu nadzorującego (DDPK) przekazuje zatwierdzone zadania kierującemu placówką zagraniczną (dyrektorowi instytutu) oraz ambasadorowi w przedstawicielstwie dyplomatycznym.do 20 listopada
4. Dyrektor departamentu nadzorującego (DDPK) niezwłocznie zamieszcza odpowiednio zatwierdzone zadania instytutu polskiego na platformie pracy grupowej.niezwłocznie
Zadania konsulatu generalnego, konsulatu,

wicekonsulatu, agencji konsularnej (załącznik nr 5)

1. Dyrektor departamentu nadzorującego (DK) opracowuje, w

uzgodnieniu z dyrektorami komórek organizacyjnych - oraz w razie potrzeby

z ministerstwami i urzędami centralnymi - zadania konsulatu generalnego, konsulatu, wicekonsulatu, agencji konsularnej.

2. Dyrektor departamentu nadzorującego (DK) przekazuje zadania konsulatu generalnego, konsulatu, wicekonsulatu, agencji konsularnej do zatwierdzenia właściwemu członkowi kierownictwa.do 20 listopada
3. Dyrektor departamentu nadzorującego (DK) przekazuje zatwierdzone zadania konsulatu generalnego, konsulatu, wicekonsulatu, agencji konsularnej kierownikowi konsulatu generalnego, konsulatu,

wicekonsulatu, agencji konsularnej oraz ambasadorowi w

przedstawicielstwie dyplomatycznym.

niezwłocznie
4. Dyrektor departamentu nadzorującego (DK) niezwłocznie zamieszcza odpowiednio zatwierdzone zadania konsulatu generalnego, konsulatu, wicekonsulatu, agencji konsularnej na platformie pracy grupowej.
Zadania ambasadora wizytującego (załącznik nr 3)1. Dyrektor departamentu nadzorującego (jeśli dot. DA, DAP, DABW, DPE, DW) opracowuje, w uzgodnieniu z dyrektorami komórek organizacyjnych - oraz w razie potrzeby z ministerstwami i urzędami centralnymi - zadania ambasadora wizytującego.
2. Dyrektor departamentu nadzorującego (jeśli dot. DA, DAP, DABW, DPE, DW) przekazuje zadania ambasadora wizytującego do zatwierdzenia właściwemu członkowi kierownictwa.
3. Dyrektor departamentu nadzorującego (jeśli dot. DA, DAP, DABW, DPE, DW) przekazuje zatwierdzone zadania ambasadorowi wizytującemu.do 20 listopada
4. Dyrektor departamentu nadzorującego (jeśli dot. DA, DAP, DABW, DPE, DW) niezwłocznie zamieszcza odpowiednio zatwierdzone zadania ambasadora wizytującego na platformie pracy grupowej.niezwłocznie
Zadania stałego przedstawiciela przy organizacji międzynarodowej niebędącego kierującym1. Dyrektor departamentu nadzorującego (DNZPC, DPB) opracowuje, w uzgodnieniu z dyrektorami komórek organizacyjnych - oraz w razie potrzeby z ministerstwami i urzędami centralnymi - zadania stałego przedstawiciela.
placówką zagraniczną (zwane dalej zadaniami stałego przedstawiciela)

(załącznik nr 3)

2. Dyrektor departamentu nadzorującego (DNZPC, DPB) przekazuje zadania stałego przedstawicielstwa do zatwierdzenia właściwemu członkowi kierownictwa.
3. Dyrektor departamentu funkcjonalnego (DNZPC, DPB) przekazuje dyrektorowi departamentu terytorialnego zatwierdzone zadania stałego przedstawiciela, celem dołączenia ich do zadań przedstawicielstwa dyplomatycznego.do 05 listopada
4. Dyrektor departamentu nadzorującego (DNZPC, DPB) przekazuje zatwierdzone zadania stałemu przedstawicielowi przy organizacji międzynarodowej niebędącemu kierującym placówką zagraniczną oraz ambasadorowi w przedstawicielstwie dyplomatycznym.do 20 listopada
5. Dyrektor departamentu nadzorującego (DNZPC, DPB) niezwłocznie zamieszcza odpowiednio zatwierdzone zadania stałego przedstawiciela na platformie pracy grupowej.niezwłocznie
6. Dyrektor departamentu terytorialnego (jeśli dotyczy DA, DAP, DABW, DPE, DW) do zatwierdzonych zadań przedstawicielstwa dyplomatycznego, dołącza na platformie pracy grupowej również zadania stałego przedstawiciela.niezwłocznie
Zadania wydziału konsularnego, wyodrębnionej w strukturze przedstawicielstwa dyplomatycznego komórki obsługującej konsula oraz członka personelu dyplomatycznego wyznaczonego do

wykonywania funkcji konsularnych w

przedstawicielstwie dyplomatycznym (zwane dalej zadaniami)

1. Dyrektor departamentu nadzorującego (DK) opracowuje, w

uzgodnieniu z dyrektorami komórek organizacyjnych - oraz w razie potrzeby

z ministerstwami i urzędami centralnymi - zadania.

do 05 listopada
2. Dyrektor komórki organizacyjnej właściwej do spraw konsularnych (DK) przekazuje dyrektorowi departamentu terytorialnego zadania niepodlegające zatwierdzeniu przez właściwego członka kierownictwa celem dołączenia ich do zadań przedstawicielstwa dyplomatycznego.do 20 listopada
3. Dyrektor komórki organizacyjnej właściwej do spraw konsularnych (DK) przekazuje zadania kierownikowi wydziału konsularnego,

wyodrębnionej w strukturze przedstawicielstwa dyplomatycznego komórki obsługującej konsula oraz członkowi personelu dyplomatycznego wyznaczonemu do wykonywania funkcji konsularnych

w przedstawicielstwie dyplomatycznym oraz ambasadorowi w

(załącznik nr 5)przedstawicielstwie dyplomatycznym.niezwłocznie
4. Dyrektor departamentu nadzorującego (DK) niezwłocznie zamieszcza zadania na platformie pracy grupowej.niezwłocznie
5. Dyrektor departamentu terytorialnego (DA, DAP, DABW, DPE, DW) do zatwierdzonych zadań przedstawicielstwa dyplomatycznego, dołącza na platformie pracy grupowej również zadania.
Sprawozdawczość
DokumentInicjatywaTermin
Raport z realizacji założeń polskiej polityki zagranicznej (zwany dalej raportem)1. Dyrektor komórki organizacyjnej właściwej do spraw strategii

i planowania polityki zagranicznej (DSPZ), we współpracy z dyrektorami innych komórek organizacyjnych oraz kierującymi placówkami zagranicznymi, opracowuje projekt raportu. Projekt raportu uzgodniony z członkami kierownictwa przedstawia do zatwierdzenia ministrowi.

do 31 marca
Sprawozdanie z wykonania planu działalności1. Dyrektor komórki organizacyjnej właściwej do spraw opracowywania części sprawnościowej budżetu zadaniowego (BDG), we współpracy z dyrektorami innych komórek organizacyjnych, niezwłocznie opracowuje i przedstawia ministrowi do podpisu projekt sprawozdania z wykonania planu działalności.niezwłocznie
2. Dyrektor komórki organizacyjnej właściwej do spraw opracowywania części sprawnościowej budżetu zadaniowego (BDG) niezwłocznie publikuje zatwierdzone sprawozdanie z wykonania planu działalności w Biuletynie Informacji Publicznej MSZ oraz intranecie.niezwłocznie, nie później niż do 30 kwietnia
Sprawozdanie z realizacji zadań komórki organizacyjnej

(załącznik nr 2)

1. Dyrektor komórki organizacyjnej sporządza sprawozdanie z realizacji zadań komórki organizacyjnej i przedstawia je do zatwierdzenia właściwemu członkowi kierownictwa.do 20 stycznia
2. Właściwy członek kierownictwa niezwłocznie zatwierdza sprawozdanie z realizacji zadań komórki organizacyjnej, co jest równoznaczne

z określeniem stopnia realizacji celów w planie w układzie zadaniowym "na poziomie oczekiwań".

niezwłocznie
3. Dyrektor komórki organizacyjnej niezwłocznie zamieszcza odpowiednio zatwierdzone sprawozdanie z realizacji zadań komórki organizacyjnej na platformie pracy grupowej.niezwłocznie
Sprawozdanie z realizacji zadań przedstawicielstwa dyplomatycznego (zwane dalej sprawozdaniem przedstawicielstwa dyplomatycznego)

(załącznik nr 6)

1. Kierujący placówką zagraniczną / ambasador w przedstawicielstwie dyplomatycznym sporządza sprawozdanie przedstawicielstwa dyplomatycznego i przekazuje je dyrektorowi departamentu nadzorującego (terytorialnego).do 20 stycznia
2. Dyrektor departamentu nadzorującego (DA, DAP, DABW, DPE, DW) sporządza - w razie potrzeby uzgodnioną z dyrektorami komórek organizacyjnych - ocenę pracy, stanowiącą załącznik do sprawozdania przedstawicielstwa dyplomatycznego.
3. Dyrektor departamentu funkcjonalnego (DNZPC, DPB, DK) przekazuje dyrektorowi departamentu terytorialnego - jeśli dotyczy - zatwierdzoną ocenę wraz ze sprawozdaniem stałego przedstawiciela oraz zatwierdzoną ocenę wraz ze sprawozdaniem z realizacji zadań wydziału konsularnego, wyodrębnionej w strukturze przedstawicielstwa dyplomatycznego komórki obsługującej konsula oraz członka personelu dyplomatycznego wyznaczonego do wykonywania funkcji konsularnych w przedstawicielstwie dyplomatycznym, celem dołączenia ich do zadań przedstawicielstwa dyplomatycznego.do 10 lutego
4. Dyrektor departamentu nadzorującego (DA, DAP, DABW, DPE, DW) ocenę pracy wraz ze sprawozdaniem przedstawicielstwa dyplomatycznego przedstawia - jeśli dotyczy, również z zatwierdzonym sprawozdaniem i oceną pracy stałego przedstawiciela przy organizacji międzynarodowej niebędącego kierującym placówką zagraniczną i wydziału konsularnego, wyodrębnionej w strukturze przedstawicielstwa dyplomatycznego komórki obsługującej konsula oraz członka personelu dyplomatycznego wyznaczonego do wykonywania funkcji konsularnych

w przedstawicielstwie dyplomatycznym - do zatwierdzenia właściwemu członkowi kierownictwa.

25 lutego
5. Dyrektor departamentu nadzorującego (DA, DAP, DABW, DPE, DW) niezwłocznie przekazuje zatwierdzone sprawozdanie przedstawicielstwa dyplomatycznego wraz z oceną pracy, ambasadorowi w przedstawicielstwie dyplomatycznym.niezwłocznie
6. Dyrektor departamentu nadzorującego (DA, DAP, DABW, DPE, DW)
niezwłocznie zamieszcza odpowiednio zatwierdzone sprawozdanie wraz z oceną pracy przedstawicielstwa dyplomatycznego na platformie pracy grupowej.niezwłocznie
7. Dyrektor departamentu terytorialnego (DA, DAP, DABW, DPE, DW) do zatwierdzonego sprawozdania wraz z oceną pracy przedstawicielstwa dyplomatycznego, dołącza na platformie pracy grupowej również sprawozdanie wraz z oceną pracy stałego przedstawiciela przy organizacji międzynarodowej niebędącego kierującym placówką zagraniczną i wydziału konsularnego, wyodrębnionej w strukturze przedstawicielstwa dyplomatycznego komórki obsługującej konsula oraz członka personelu dyplomatycznego wyznaczonego do wykonywania funkcji konsularnych w przedstawicielstwie dyplomatycznym.niezwłocznie
Sprawozdanie z realizacji zadań stałego przedstawicielstwa przy organizacji międzynarodowej (zwane dalej sprawozdaniem stałego przedstawicielstwa)

(załącznik nr 6)

1. Kierujący placówką zagraniczną / ambasador w stałym przedstawicielstwie sporządza sprawozdanie stałego przedstawicielstwa i przekazuje je dyrektorowi departamentu nadzorującego (DNZPC, DPB, DWE, BDP).do 20 stycznia
2. Dyrektor departamentu nadzorującego (DNZPC, DPB, DWE, BDP) sporządza - w razie potrzeby uzgodnioną z dyrektorami komórek organizacyjnych - ocenę pracy, stanowiącą załącznik do sprawozdania stałego przedstawicielstwa.
3. Dyrektor departamentu nadzorującego (DNZPC, DPB, DWE, BDP) ocenę pracy wraz ze sprawozdaniem stałego przedstawicielstwa przedstawia do zatwierdzenia właściwemu członkowi kierownictwa.do 25 lutego
4. Dyrektor departamentu nadzorującego (DNZPC, DPB, DWE, BDP) niezwłocznie przekazuje zatwierdzone sprawozdanie stałego przedstawicielstwa wraz z oceną pracy kierującemu placówką zagraniczną (ambasadorowi w stałym przedstawicielstwie przy organizacji międzynarodowej).niezwłocznie
5. Dyrektor departamentu nadzorującego (DNZPC, DPB, DWE, BDP) niezwłocznie zamieszcza odpowiednio zatwierdzone sprawozdanie wraz z oceną pracy stałego przedstawicielstwa na platformie pracy grupowej.niezwłocznie
Sprawozdanie z realizacji zadań instytutu polskiego (zwane dalej sprawozdaniem instytutu)

(załącznik nr 7)

1. Kierujący placówką zagraniczną / dyrektor instytutu polskiego sporządza i przedstawia do opinii ambasadorowi w przedstawicielstwie dyplomatycznym sprawozdanie instytutu oraz przesyła je dyrektorowi departamentu nadzorującego (DDPK).do 20 stycznia
2. Dyrektor departamentu nadzorującego (DDPK) sporządza - w razie potrzeby uzgodnioną z dyrektorami komórek organizacyjnych - ocenę pracy, stanowiącą załącznik do sprawozdania instytutu.
3. Dyrektor departamentu nadzorującego (DDPK) ocenę pracy wraz ze sprawozdaniem instytutu przedstawia do zatwierdzenia właściwemu członkowi kierownictwa.do 25 lutego
4. Dyrektor departamentu nadzorującego (DDPK) niezwłocznie przekazuje zatwierdzone sprawozdanie instytutu wraz z oceną pracy, kierującemu placówką zagraniczną (w tym przypadku dyrektorowi instytutu polskiego) oraz ambasadorowi w przedstawicielstwie dyplomatycznym.niezwłocznie
5. Dyrektor departamentu nadzorującego (DDPK) niezwłocznie zamieszcza odpowiednio zatwierdzone sprawozdanie instytutu wraz z oceną pracy na platformie pracy grupowej.niezwłocznie
Sprawozdanie z realizacji zadań konsulatu generalnego, konsulatu, wicekonsulatu,

agencji konsularnej (zwane dalej sprawozdaniem konsulatu generalnego, konsulatu,

wicekonsulatu, agencji konsularnej)

(załącznik nr 8)

1. Kierownik konsulatu generalnego, konsulatu, wicekonsulatu, agencji konsularnej sporządza i przedstawia do opinii ambasadorowi w przedstawicielstwie dyplomatycznym sprawozdanie konsulatu generalnego, konsulatu, wicekonsulatu, agencji konsularnej oraz przesyła je dyrektorowi departamentu nadzorującego (DK).do 20 stycznia
2. Dyrektor departamentu nadzorującego (DK) sporządza - w razie potrzeby uzgodnioną z dyrektorami komórek organizacyjnych - ocenę pracy, stanowiącą załącznik do sprawozdania konsulatu generalnego, konsulatu, wicekonsulatu, agencji konsularnej.
3. Dyrektor departamentu nadzorującego (DK) ocenę pracy wraz ze sprawozdaniem konsulatu generalnego, konsulatu, wicekonsulatu, agencji konsularnej przedstawia do zatwierdzenia właściwemu członkowi kierownictwa.do 25 lutego
4. Dyrektor departamentu nadzorującego (DK) niezwłocznie przekazuje zatwierdzone sprawozdanie wraz z oceną pracy kierownikowi konsulatuniezwłocznie
generalnego, konsulatu, wicekonsulatu, agencji konsularnej oraz ambasadorowi w przedstawicielstwie dyplomatycznym.
5. Dyrektor departamentu nadzorującego (DK) niezwłocznie zamieszcza odpowiednio zatwierdzone sprawozdanie konsulatu generalnego, konsulatu, wicekonsulatu, agencji konsularnej wraz z oceną pracy na platformie pracy grupowej.niezwłocznie
Sprawozdanie z realizacji zadań ambasadora wizytującego (zwane dalej sprawozdaniem ambasadora wizytującego)

(załącznik nr 6)

1. Ambasador wizytujący sporządza sprawozdanie z realizacji zadań

i przekazuje je dyrektorowi departamentu nadzorującego (jeśli dotyczy DA, DAP, DABW, DPE, DW).

do 20 stycznia
2. Dyrektor departamentu nadzorującego (jeśli dotyczy DA, DAP, DABW, DPE, DW) sporządza - w razie potrzeby uzgodnioną z dyrektorami komórek organizacyjnych - ocenę pracy, stanowiącą załącznik do sprawozdania ambasadora wizytującego.
3. Dyrektor departamentu nadzorującego (jeśli dotyczy DA, DAP, DABW, DPE, DW) ocenę pracy wraz ze sprawozdaniem ambasadora wizytującego przedstawia do zatwierdzenia właściwemu członkowi kierownictwa.do 25 lutego
4. Dyrektor departamentu nadzorującego (jeśli dotyczy DA, DAP, DABW, DPE, DW) niezwłocznie przekazuje zatwierdzone sprawozdanie ambasadora wizytującego wraz z oceną pracy ambasadorowi wizytującemu.niezwłocznie
5. Dyrektor departamentu nadzorującego (jeśli dotyczy DA, DAP, DABW, DPE, DW) niezwłocznie zamieszcza odpowiednio zatwierdzone sprawozdanie ambasadora wizytującego wraz z oceną pracy na platformie pracy grupowej.niezwłocznie
Sprawozdanie z realizacji zadań stałego przedstawiciela przy organizacji międzynarodowej niebędącego kierującym placówką zagraniczną (zwane dalej sprawozdaniem stałego przedstawiciela)1. Stały przedstawiciel przy organizacji międzynarodowej niebędący kierującym placówką zagraniczną sporządza i przedstawia do opinii ambasadorowi w przedstawicielstwie dyplomatycznym sprawozdanie stałego przedstawiciela oraz przesyła je dyrektorowi departamentu funkcjonalnego (DNZPC, DPB).do 20 stycznia
2. Dyrektor departamentu nadzorującego (DNZPC, DPB) sporządza - w razie potrzeby uzgodnioną z dyrektorami komórek organizacyjnych - ocenę pracy, stanowiącą załącznik do sprawozdania stałego przedstawiciela.
(załącznik nr 6)3. Dyrektor departamentu nadzorującego (DNZPC, DPB) ocenę pracy wraz ze sprawozdaniem stałego przedstawiciela przedstawia do zatwierdzenia właściwemu członkowi kierownictwa. Zatwierdzoną ocenę pracy wraz ze sprawozdaniem przesyła dyrektorowi departamentu terytorialnego, celem dołączenia do sprawozdania z realizacji zadań przedstawicielstwa dyplomatycznego.do 10 lutego
4. Dyrektor departamentu nadzorującego (DNZPC, DPB) niezwłocznie przekazuje zatwierdzone sprawozdanie stałego przedstawiciela wraz z oceną pracy stałemu przedstawicielowi przy organizacji międzynarodowej niebędącemu kierującym placówką zagraniczną oraz ambasadorowi w przedstawicielstwie dyplomatycznym.niezwłocznie
5. Dyrektor departamentu nadzorującego (DNZPC, DPB) niezwłocznie zamieszcza odpowiednio zatwierdzone sprawozdanie stałego przedstawiciela wraz z oceną pracy na platformie pracy grupowej.niezwłocznie
6. Dyrektor departamentu terytorialnego (jeśli dotyczy DA, DAP, DABW, DPE, DW) do zatwierdzonego sprawozdania z realizacji zadań przedstawicielstwa dyplomatycznego dołącza na platformie pracy grupowej również sprawozdanie stałego przedstawiciela wraz z oceną pracy.niezwłocznie
Sprawozdanie z realizacji zadań wydziału konsularnego, wyodrębnionej w strukturze przedstawicielstwa dyplomatycznego komórki obsługującej konsula oraz członka personelu dyplomatycznego wyznaczonego do

wykonywania funkcji konsularnych w

przedstawicielstwie dyplomatycznym (zwane dalej sprawozdaniem)

1. Kierownik wydziału konsularnego, kierownik wyodrębnionej

w strukturze przedstawicielstwa dyplomatycznego komórki obsługującej konsula oraz członek personelu dyplomatycznego wyznaczony do wykonywania funkcji konsularnych

w przedstawicielstwie dyplomatycznym sporządza i przedstawia do opinii ambasadora w przedstawicielstwie dyplomatycznym sprawozdanie oraz przesyła je dyrektorowi komórki organizacyjnej właściwej do spraw konsularnych (DK).

do 20 stycznia
2. Dyrektor komórki organizacyjnej właściwej do spraw konsularnych (DK) sporządza ocenę pracy, stanowiącą załącznik do sprawozdania. Ocenę pracy wraz ze sprawozdaniem, które nie podlegają zatwierdzeniu przez właściwego członka kierownictwa, przesyła dyrektorowi departamentu terytorialnego, celem dołączenia do sprawozdania przedstawicielstwa dyplomatycznego.do 10 lutego
(załącznik nr 8)3. Dyrektor komórki organizacyjnej właściwej do spraw konsularnych (DK) niezwłocznie przekazuje sprawozdanie wraz z oceną pracy kierownikowi wydziału konsularnego, kierownikowi wyodrębnionej w strukturze przedstawicielstwa dyplomatycznego komórki obsługującej konsula oraz członkowi personelu dyplomatycznego wyznaczonemu do wykonywania funkcji konsularnych w przedstawicielstwie dyplomatycznym oraz ambasadorowi w przedstawicielstwie dyplomatycznym.niezwłocznie
4. Dyrektor departamentu nadzorującego (DK) niezwłocznie zamieszcza sprawozdanie wraz z oceną pracy na platformie pracy grupowej.niezwłocznie
5. Dyrektor departamentu terytorialnego (DA, DAP, DABW, DPE, DW) do zatwierdzonego sprawozdania przedstawicielstwa dyplomatycznego dołącza na platformie pracy grupowej również sprawozdanie wraz z oceną pracy.niezwłocznie
Ocena współpracy

z departamentem nadzorującym

(załącznik nr 9)

1. Ambasador w przedstawicielstwie dyplomatycznym lub stałym przedstawicielstwie przy organizacji międzynarodowej sporządza ocenę współpracy z departamentem nadzorującym, którą przedstawia do zatwierdzenia właściwemu członkowi kierownictwa.do 15 lutego.
2. W przypadku braku zatwierdzenia oceny współpracy z departamentem nadzorującym dokonuje właściwy członek kierownictwa.
1 Minister Spraw Zagranicznych kieruje działem administracji rządowej - sprawy zagraniczne, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 sierpnia 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Zagranicznych (Dz. U. poz. 1469).
2 § 2 pkt 12a dodany przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 20 z dnia 8 września 2023 r. (Dz.Urz.MSZ.2023.37) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2023 r.
3 § 5 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 20 z dnia 8 września 2023 r. (Dz.Urz.MSZ.2023.37) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2023 r.
4 § 12 zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 20 z dnia 8 września 2023 r. (Dz.Urz.MSZ.2023.37) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2023 r.
5 § 17 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. a zarządzenia nr 20 z dnia 8 września 2023 r. (Dz.Urz.MSZ.2023.37) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2023 r.
6 § 17 ust. 4 zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. b zarządzenia nr 20 z dnia 8 września 2023 r. (Dz.Urz.MSZ.2023.37) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2023 r.
7 § 18 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 5 zarządzenia nr 20 z dnia 8 września 2023 r. (Dz.Urz.MSZ.2023.37) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2023 r.
8 § 19 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 6 zarządzenia nr 20 z dnia 8 września 2023 r. (Dz.Urz.MSZ.2023.37) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2023 r.
9 § 20 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 7 zarządzenia nr 20 z dnia 8 września 2023 r. (Dz.Urz.MSZ.2023.37) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2023 r.
10 § 20 ust. 4 zmieniony przez § 1 pkt 7 zarządzenia nr 20 z dnia 8 września 2023 r. (Dz.Urz.MSZ.2023.37) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2023 r.
11 § 21 zmieniony przez § 1 pkt 8 zarządzenia nr 20 z dnia 8 września 2023 r. (Dz.Urz.MSZ.2023.37) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2023 r.
12 § 28 zmieniony przez § 1 pkt 9 zarządzenia nr 20 z dnia 8 września 2023 r. (Dz.Urz.MSZ.2023.37) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2023 r.