Planowanie finansowo-gospodarcze w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe.
B.I.LP.2001.3.22
Akt utracił mocZARZĄDZENIE Nr 7
DYREKTORA GENERALNEGO LASÓW PAŃSTWOWYCH
z dnia 29 stycznia 2001 r.
w sprawie planowania finansowo-gospodarczego w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe.
Na podstawie art. 33, ust. 1 i ust. 3, pkt 3 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (tj. Dz.U. 00.56.679), a także § 8, ust. 1, pkt 2 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, stanowiącego załącznik do Zarządzenia nr 50 Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z dnia 18 maja 1994 r. w sprawie nadania Statutu Państwowemu Gospodarstwu Leśnemu Lasy Państwowe, oraz w związku z § 6 tego Statutu, a także w związku z § 6 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 6 grudnia 1994 r. w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe (Dz.U. nr 134, poz. 692) - zarządzam, co następuje:
A. Opracowywanie, zatwierdzenie i wprowadzenie do stosowania planu finansowo-gospodarczego Lasów Państwowych i jednostek organizacyjnych LP, w tym:
1. Znowelizowanie długoterminowej prognozy sytuacji finansowo-gospodarczej Lasów Państwowych w powiązaniu z przewidywanym poziomem inflacji.
2. Opracowanie modeli matematycznych uzależniających poziom kosztów jednostkowych poszczególnych rodzajów działalności w nadleśnictwach od warunków przyrodniczych i ekonomicznych tej działalności w minionych okresach.
3. Ustalenie makrowskaźników planistycznych, obejmujących oczekiwany poziom cen na drewno oraz spodziewany poziom kosztów jednostkowych działalności administracyjnej i wybranych zadań z obszaru działalności podstawowej, a także:
- kwotę najniższego wynagrodzenia na potrzeby planu wynagrodzeń,
- maksymalną wartość przyrostu przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia,
- cenę 1 mp grubizny opałowej sosnowej na potrzeby ustalenia ekwiwalentu za deputat opałowy,
- przeciętne wynagrodzenie miesięczne na potrzeby ustalenia kwoty nagród jubileuszowych,
- średnią cenę sprzedaży drewna uzyskanego przez nadleśnictwa za pierwsze trzy kwartały roku poprzedzającego rok objęty planowaniem (na potrzeby ustalenia podatku leśnego),
- spodziewane zasilenie LP środkami budżetu państwa oraz środkami Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
4. Ustalenie na poziomie nadleśnictw, zakładów LP, regionalnych dyrekcji Lasów Państwowych oraz Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych wykazu zadań do wykonania w zakresie działalności podstawowej, ubocznej, dodatkowej i administracyjnej, a także wstępnego planu kosztów działalności tych jednostek.
5. Sporządzenie na poziomie nadleśnictw wstępnego planu sprzedaży drewna.
6. Zagregowanie w regionalnych dyrekcjach Lasów Państwowych, przesłanie do Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych oraz przeanalizowanie w Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych wstępnych planów sprzedaży drewna, m.in. pod kątem:
7. Ustalenia - w następstwie analizy, o której mowa w pkt 6 - wskaźników cenowych korygujących wstępny plan sprzedaży drewna w poszczególnych regionalnych dyrekcjach Lasów Państwowych.
8. Opracowanie drugiej wersji wstępnego planu sprzedaży drewna w regionalnej dyrekcji LP.
9. Sporządzenie w jednostkach organizacyjnych wstępnego planu wynagrodzeń.
10. Zagregowanie wstępnego planu sprzedaży drewna (druga wersja) oraz wstępnego planu kosztów działalności nadleśnictw do postaci wstępnego druku LPIR-1.
11. Zanalizowanie oraz zagregowanie w regionalnych dyrekcjach LP danych zawartych na drukach LPIR-1 z uwzględnieniem wskaźników cenowych, o których mowa w pkt 7, celem przesłania tak uzyskanych zestawień zbiorczych do Dyrekcji Generalnej LP.
12. Porównanie wielkości finansowo-gospodarczych wynikających ze wstępnych druków LPIR-1 z odpowiednimi parametrami zawartymi w długookresowej prognozie, o której mowa powyżej.
13. Ustalenie dla regionalnych dyrekcji LP wskaźników kosztów jednostkowych działalności administracyjnej oraz kosztów jednostkowych wybranych zadań w ramach działalności podstawowej w nadleśnictwach.
14. Ustalenie przypisu środków na wynagrodzenia (wraz z pochodnymi) do planu wynagrodzeń pracowników na stanowiskach nierobotniczych w nadleśnictwach skupionych w poszczególnych regionalnych dyrekcjach LP z uwzględnieniem efektu eliminowania dysproporcji płacowych występujących pomiędzy poszczególnymi regionalnymi dyrekcjami LP.
15. Ustalenie ostatecznych wartości makrowskaźników kosztowych do przyjęcia w planach finansowo-gospodarczych jednostek organizacyjnych skupionych w poszczególnych regionalnych dyrekcjach Lasów Państwowych.
16. Ustalenie przez dyrektora regionalnej dyrekcji Lasów Państwowych makrowskaźników i innych wytycznych dla poszczególnych jednostek organizacyjnych Lasów Państwowych skupionych w poszczególnych regionalnych dyrekcjach LP.
17. Opracowanie w jednostkach organizacyjnych LP ostatecznych wersji druków LPIR-1 (nadleśnictwa) i tabel syntetycznych (nadleśnictwa i zakłady), przesłanie materiałów zbiorczych wraz z tabelami planistycznymi biur regionalnych dyrekcji LP do Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych.
18. Opracowanie, zatwierdzenie i wprowadzenie do stosowania planów finansowo-gospodarczych Lasów Państwowych, Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych, regionalnych dyrekcji Lasów Państwowych, nadleśnictw i zakładów.
B. Uruchamianie rezerw planowych i zadań do realizacji z ponadplanowych środków finansowych.
C. Sporządzenie, zestawienie przez regionalne dyrekcje Lasów Państwowych i przesłanie do Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych druków LPIR-1 - wynikowych (sprawozdawczych z wykonania planów finansowo-gospodarczych nadleśnictw).
D. Przeprowadzenie procedur ustalających wartość nie wykonanych zadań rzeczowych z zakresu działalności podstawowej nadleśnictw oraz oceny wyniku nadleśnictw uzyskanego w odniesieniu do działalności podstawowej i administracyjnej.
Znowelizowanie długoterminowej prognozy sytuacji finansowo-gospodarczej Lasów Państwowych w powiązaniu z przewidywanym poziomem inflacji
Opracowanie modeli matematycznych uzależniających poziom kosztów jednostkowych poszczególnych rodzajów działalności w nadleśnictwach od warunków przyrodniczych i ekonomicznych tej działalności w minionych okresach
Ustalenie makrowskaźników planistycznych;
sporządzenie na poziomie nadleśnictw wstępnego planu sprzedaży drewna;
zagregowanie w regionalnych dyrekcjach Lasów Państwowych, przesłanie do Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych oraz zanalizowanie w Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych wstępnych planów sprzedaży drewna;
ustalenie wskaźników cenowych korygujących wstępny plan sprzedaży drewna w poszczególnych regionalnych dyrekcjach Lasów Państwowych;
opracowanie drugiej wersji wstępnego planu sprzedaży drewna w regionalnej dyrekcji LP;
porównanie wielkości finansowo-gospodarczych wynikających ze wstępnych druków LPIR-1 z odpowiednimi parametrami zawartymi w długookresowej prognozie finansowo-gospodarczej; ustalenie dla regionalnych dyrekcji LP wskaźników kosztów jednostkowych działalności administracyjnej oraz wybranych zadań w ramach działalności podstawowej w nadleśnictwach
RDLP | Cena 1 m3 z trendu zmian ceny średniej | Cena 1 m3 z trendu zmian struktury pozyskania | Cena 1 m3 z 1. fazy przetargów | Cena 1 m3 - ważona | Plan sprzedaży (tys. m3) | Spodziewane przychody ze sprzedaży drewna (k.6 x k.5) | Przychód LP wg wieloletniej prognozy | Spodziewany przychód ze sprzedaży drewna po korekcie (kol. 8, wiersz 18/ suma k.7 x k.7) | Cena 1 m3 do planu (do dyskusji podczas narady planistycznej) (k.9/k.6) |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
1. | X | ||||||||
2. | X | ||||||||
3. | X | ||||||||
4. | X | ||||||||
5. | X | ||||||||
6. | X | ||||||||
. | |||||||||
. | |||||||||
16. | X | ||||||||
17. | X | ||||||||
Rm |
RDLP | Koszt jednostkowy działalności | Miano kosztu | Koszt | Koszt | Spodziewany | ||||||
Koszt jedn. modelowy skorygowany o inflację | Koszt jedn. z | Koszt jedn. ze | Koszt jednostkowy | jednostkowego | działalności przy danym | działalności według | koszt jednostkowy | ||||
1997 | 1998 | 1999 | Itd. | linii trendu | wstępnej wersji druku LPIR-1 | jako średnia ważona | koszcie jednostkowym (k. 8 x k. 9) | długookresowej prognozy | [(k.11 wiersz 18/ suma k. 10 x x k. 10)/k. 9] | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
1. | X | ||||||||||
2. | x | ||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
17. | X | ||||||||||
Rm |
- kwotę najniższego wynagrodzenia na potrzeby planu wynagrodzeń,
- maksymalną wartość przyrostu przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia,
- cenę 1 mp grubizny opałowej sosnowej na potrzeby ustalenia ekwiwalentu za deputat opałowy,
- przeciętne wynagrodzenie miesięczne na potrzeby ustalenia kwoty nagród jubileuszowych,
- średnią cenę sprzedaży drewna uzyskaną przez nadleśnictwa za pierwsze trzy kwartały roku poprzedzającego rok objęty planowaniem (na potrzeby ustalenia podatku leśnego),
- spodziewane zasilenie LP środkami budżetu państwa oraz środkami Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Ustalenie na poziomie nadleśnictw, zakładów LP, regionalnych dyrekcji Lasów Państwowych oraz Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych wykazu zadań do wykonania w zakresie działalności podstawowej, ubocznej, dodatkowej i administracyjnej, a także wstępnego planu kosztów działalności tych jednostek
Lp. | Adres zadania | Wyszczególnienie zadania i czynności | Charakterystyka istotnych warunków wykonania zadania | Stopień pilności | Ilość jednostek miary | Kalkulacja kosztów |
Sporządzenie w jednostkach organizacyjnych wstępnego planu wynagrodzeń
Zagregowanie planu sprzedaży drewna (druga wersja) oraz wstępnego planu kosztów działalności nadleśnictw do postaci wstępnego druku LPIR-1
Ustalenie przypisu środków na wynagrodzenia (wraz z pochodnymi) do planu wynagrodzeń pracowników na stanowiskach nierobotniczych w nadleśnictwach skupionych w poszczególnych regionalnych dyrekcjach LP z uwzględnieniem efektu eliminowania dysproporcji placowych występujących pomiędzy poszczególnymi regionalnymi dyrekcjami LP
- do poszczególnych regionalnych dyrekcji Lasów Państwowych jest ustalany przypis środków na wynagrodzenia pracownicze w nadleśnictwach.
Uregulowania końcowe
Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................
ZAŁĄCZNIK Nr 1
ZAŁĄCZNIK Nr 2
ZARZĄDZENIE NR .........
ZARZĄDZENIE NR .........
z dnia .........
w sprawie wprowadzenia planu finansowo-gospodarczego Lasów Państwowych.
znak spr.: .........
Na podstawie art. 33, ust. 1 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (Dz.U. nr 101, poz. 444 z późn. zm.), w związku z § 6 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, nadanego Zarządzeniem nr 50 Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z dnia 18 maja 1994 r., zarządzam, co następuje:
- plany regionalnych dyrekcji Lasów Państwowych, o których mowa w § 6, ust. 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 6 grudnia 1994 r. w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe (zał. 2),
- plan Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych (zał. 3),
- plany zakładów o zasięgu ogólnokrajowym (zał. 4).
1. Opinię Kolegium Lasów Państwowych z dnia 19 kwietnia 2000 r. w sprawie "Planu finansowo-gospodarczego Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe na rok 2000" (zał. 5).
2. Wystąpienie do Ministra Środowiska z dnia 21.04.2000 r. o określenie wysokości wpłat na utrzymanie Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych oraz regionalnych dyrekcji Lasów Państwowych, a także o ustalenie odpisu podstawowego w roku 2000 na fundusz leśny (zał. 6).
3. Decyzję Ministra Środowiska z dnia 27 kwietnia 2000 roku w sprawie jak w pkt 2 (zał. 7).
ZAŁĄCZNIK Nr 3
MINISTER ŚRODOWISKA
Sprawa: wniosek o określenie wysokości obciążeń nadleśnictw dla pokrycia kosztów utrzymania Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych oraz dyrekcji regionalnych Lasów Państwowych i ustalenie wielkości odpisu podstawowego na fundusz leśny
Stosownie do uregulowań zawartych w art. 53 oraz 57 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (Dz.U. nr 101, poz. 444 z późn. zm.) zwracam się do Pana Ministra z prośbą:
1. O określenie wysokości wpłat na utrzymanie Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych oraz dyrekcji regionalnych Lasów Państwowych obciążających koszty nadleśnictw, o jakich mowa w art. 53, ust. 1 ustawy o lasach, na poziomie 115.000 tys. PLN.
2. O ustalenie odpisu podstawowego na fundusz leśny, o którym mowa w art. 57, ust. 2 ustawy o lasach, na poziomie 14,8% planowanych w roku 2000 przychodów ze sprzedaży drewna.
UZASADNIENIE
Postulowany poziom wpłat nadleśnictw zapewni pokrycie niżej wyszczególnionych, następujących planowanych kosztów utrzymania jednostek nadrzędnych Lasów Państwowych:
Lp. | Wyszczególnienie jednostki lub komórki organizacyjnej | Kwota wpłat nadleśnictw (tys. PLN) |
1. | Biuro Dyrekcji Generalnej LP | |
2. | Zespoły Ochrony Lasu | |
3. | Regiony Inspekcyjne Inspekcji LP | |
4. | Biura regionalnych dyrekcji LP | |
RAZEM | ||
5. | Rezerwa dyrektora generalnego | |
6. | OGÓŁEM |
Przewidywane przychody na pokrycie działalności podstawowej i pozainwestycyjnej działalności administracyjnej osiągną w nadleśnictwach następujące wartości:
Lp. | Tytuł przychodu lub wpływu | Kwota przychodu lub wpływu (tys. PLN) |
1. | Planowane przychody ze sprzedaży drewna | |
2. | Środki budżetu Państwa na zadania zlecone | |
3. | Środki NFOŚiGW | |
4. | Pozostałe przychody z działaln. podst. i administr. | |
RAZEM |
Przewidywane obciążenie nadleśnictw z tytułu utrzymania jednostek nadrzędnych LP stanowić zatem będą: ......... przewidywanych przychodów nadleśnictw, pokrywających koszty działalności podstawowej i pozainwestycyjnej działalności administracyjnej.
Będzie to wskaźnik o .. % niższy niż zaplanowany na ......... rok.
Zgodnie z § 21 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 6 grudnia 1994 r. w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe (Dz.U. nr 134, poz. 692) - odpis podstawowy na fundusz leśny jest ustalony wskaźnikiem procentowym "w stosunku do planowanych przychodów ze sprzedaży drewna" na podstawie planu finansowo-gospodarczego Lasów Państwowych "przedstawianego w terminie do dnia 30 kwietnia każdego roku, planu finansowo-gospodarczego Lasów Państwowych".
Zaopiniowany (zał. 1) przez Kolegium Lasów Państwowych projekt "Planu finansowo-gospodarczego Lasów Państwowych" załącza się do niniejszego wniosku.
Wnioskowany odpis podstawowy funduszu leśnego jest określony na poziomie planowanym w ......... roku.
Szczegółowy plan funduszu leśnego na ......... rok stanowi część III projektu "Planu finansowo-gospodarczego Lasów Państwowych", załączonego do niniejszego pisma.
Mając na uwadze przedstawione uzasadnienie, proszę, jak na wstępie.
Zał. szt. 1
ZAŁĄCZNIK Nr 4
DECYZJA NR .........
DECYZJA NR .........
z dnia .........
w sprawie zatwierdzenia planu finansowo-gospodarczego Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych
w ..........
znak spr.: .........
Na podstawie art. 33, ust. 1 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (Dz.U. nr 101, poz. 444 z późn. zm.), a także § 6, ust. 3 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 6 grudnia 1994 r. w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe (Dz.U. nr 134, poz. 692), w związku z § 6 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, stanowiącego załącznik do Zarządzenia nr 50 Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z dnia 18.05.1994 r. - ustalam, co następuje:
1. Tabelę przychodów, kosztów i przewidywanego wyniku (zał. 1).
2. Tabelę obciążeń funduszu leśnego z tytułu prac w zakresie urządzania lasu (zał. 1b).
3. Tabelę nakładów inwestycyjnych i źródeł ich pokrycia (zał. 2).
4. Tabelę planowanego zatrudnienia i wynagrodzeń (zał. 3).
5. Tabelę wybranych zadań rzeczowych (zał. 4).
6. Tabelę planu biura RDLP oraz Regionu Inspekcyjnego i ZOL-u (zał. 5).
7. Tabelę rozrachunków wewnątrzbranżowych (zał. 6).
ZARZĄDZENIE NR .........
DYREKTORA GENERALNEGO LASÓW PAŃSTWOWYCH
z dnia .........
w sprawie zatwierdzenia planów
zakładów o zasięgu ogólnokrajowym.
znak: .........
Na podstawie art. 33, ust. 1 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (Dz.U. nr 101, poz. 444 z późn. zm.), w związku z § 6 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, nadanego Zarządzeniem nr 50 Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z dnia 18 maja 1994 r., zarządzam, co następuje:
ZAŁĄCZNIK Nr 5
ZARZĄDZENIE NR .........
ZARZĄDZENIE NR .........
z dnia .........
w sprawie zatwierdzenia i wprowadzenia planu
finansowo-gospodarczego
Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych
znak: .........
Na podstawie art. 33, ust. 1 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (Dz.U. nr 101, poz. 444 z późn. zm.), w związku z § 6 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, nadanego Zarządzeniem nr 50 Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z dnia 18 maja 1994 r., zarządzam, co następuje:
ZAŁĄCZNIK Nr 6
SPOSÓB WERYFIKACJI
SPOSÓB WERYFIKACJI
Weryfikacja długookresowej prognozy sytuacji finansowo-gospodarczej Lasów Państwowych powinna polegać na:
ZAŁĄCZNIK Nr 7
ARKUSZ MELDUNKU BIEŻĄCEGO
ARKUSZ MELDUNKU BIEŻĄCEGO
Przedział czasowy, objęty procedurą | Źródło danych | Rodzaj sortymentu | Klasa jakości | Klasa grubości | Zaplanowana ilość sprzedaży w skali roku | Ilość sprzedaży wg meldunku ze wstępnej fazy procedowania wg Zarządzenia nr 5A | Cena uzyskana w roku 2000 wg meldunku | Cena uzyskana przy procedowaniu wg Zarządzenia nr 5A | Prognoza ceny na 2001 rok (z meldunku) |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
meldunki | drewno ogółem | X | X | X | |||||
meldunki | grubizna ogółem | X | X | X | |||||
meldunki | WO-So | WA0 | 2 | X | |||||
meldunki | WO-So | WA0 | 3 | X | |||||
meldunki | WO-So | WB0 | 1 | X | |||||
meldunki | WO-So | WB0 | 2 | X | |||||
meldunki | WO-So | WB0 | 3 | X | |||||
meldunki | WO-So | WC | 1 | X | |||||
meldunki | WO-So | WC | 2 | X | |||||
meldunki | WO-So | WC | 3 | X | |||||
meldunki | WO-So | WD | 1 | X | |||||
meldunki | WO-So | WD | 2 | X | |||||
meldunki | WO-So | WD | 3 | X | |||||
meldunki | WO-Św | WA0 | 2 | X | |||||
meldunki | WO-Św | WA0 | 3 | X | |||||
meldunki | WO-Św | WB0 | 1 | X | |||||
meldunki | WO-Św | WB0 | 2 | X | |||||
meldunki | WO-Św | WB0 | 3 | X | |||||
meldunki | WO-Św | WC | 1 | X | |||||
meldunki | WO-Św | WC | 2 | X | |||||
meldunki | WO-Św | WC | 3 | X | |||||
meldunki | WO-Św | WD | 1 | X | |||||
meldunki | WO-Św | WD | 2 | X | |||||
meldunki | WO-Św | WD | 3 | X | |||||
meldunki | WO-Bk | WA0 | 2 | X | |||||
meldunki | WO-Bk | WA0 | 3 | X | |||||
meldunki | WO-Bk | WB0 | 1 | X | |||||
meldunki | WO-Bk | WB0 | 2 | X | |||||
meldunki | WO-Bk | WB0 | 3 | X | |||||
meldunki | WO-Bk | WC | 1 | X | |||||
meldunki | WO-Bk | WC | 2 | X | |||||
meldunki | WO-Bk | WC | 3 | X | |||||
meldunki | WO-Bk | WD | 1 | X | |||||
meldunki | WO-Bk | WD | 2 | X | |||||
meldunki | WO-Bk | WD | 3 | X | |||||
meldunki | WO-Db | WA0 | 2 | X | |||||
meldunki | WO-Db | WA0 | 3 | X | |||||
meldunki | WO-Db | WB0 | 1 | X | |||||
meldunki | WO-Db | WB0 | 2 | X | |||||
meldunki | WO-Db | WB0 | 3 | X | |||||
meldunki | WO-Db | WC | 1 | X | |||||
meldunki | WO-Db | WC | 2 | X | |||||
meldunki | WO-Db | WC | 3 | X | |||||
meldunki | WO-Db | WD | 1 | X | |||||
meldunki | WO-Db | WD | 2 | X | |||||
meldunki | WO-Db | WD | 3 | X | |||||
meldunki | WO-Brz | WA0 | 2 | X | |||||
meldunki | WO-Brz | WA0 | 3 | X | |||||
meldunki | WO-Brz | WB0 | 1 | X | |||||
meldunki | WO-Brz | WB0 | 2 | X | |||||
meldunki | WO-Brz | WB0 | 3 | X | |||||
meldunki | WO-Brz | WC | 1 | X | |||||
meldunki | WO-Brz | WC | 2 | X | |||||
meldunki | WO-Brz | WC | 3 | X | |||||
meldunki | WO-Brz | WD | 1 | X | |||||
meldunki | WO-Brz | WD | 2 | X | |||||
meldunki | WO-Brz | WD | 3 | X | |||||
meldunki | S2b iglaste | X | |||||||
wyniki negocjacji z partnerami strategicznymi | S2a-So do nabywców strategicznych | x | |||||||
wyniki negocjacji z partnerami strategicznymi | S2a-Św do nabywców strategicznych | x | |||||||
wyniki negocjacji z partnerami strategicznymi | S2a-Brz do nabywców strategicznych | x | |||||||
wyniki negocjacji z partnerami strategicznymi | S2a-liściaste twarde do nabywców strategicznych | x | |||||||
wyniki negocjacji z partnerami strategicznymi | S2a-liściaste miękkie do nabywców strategicznych | x | |||||||
wyniki negocjacji z partnerami strategicznymi | S2a-Bk do nabywców strategicznych | x | |||||||
wyniki negocjacji z partnerami strategicznymi | S3a, M1 do nabywców strategicznych | x |