Opłaty lotniskowe na lotnisku Bydgoszcz-Szwederowo.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.ULC.2016.81

Akt obowiązujący
Wersja od: 5 października 2016 r.

OGŁOSZENIE Nr 13
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 4 października 2016 r.
w sprawie opłat lotniskowych na lotnisku Bydgoszcz-Szwederowo

Na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 4 w związku z art. 77h ust. 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2016 r. poz. 605, 904 i 1361) ogłasza się, obowiązującą od 5 października 2016 r., zmianę postanowień taryfy opłat lotniskowych na lotnisku Bydgoszcz-Szwederowo, stanowiącą załącznik do ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

Zmiana taryfy opłat lotniskowych na lotnisku Bydgoszcz-Szwederowo

W taryfie opłat lotniskowych na lotnisku Bydgoszcz-Szwederowo (Dz. Urz. ULC z 2013 r. poz. 116) wprowadza się następujące zmiany:

1) pkt 1.1. otrzymuje brzmienie:

"1.1. PLB S.A. - Port Lotniczy Bydgoszcz Spółka Akcyjna z siedzibą w Białych Błotach, 86-005 Białe Błota, ul. Paderewskiego 1; Spółka zarządzająca lotniskiem Bydgoszcz-Szwederowo.";

2) po pkt 1.14. dodaje się punkty 1.15-1.17. w brzmieniu:

"1.15. Baza ośrodka szkolenia lotniczego - Infrastruktura zlokalizowana na terenie lotniska Bydgoszcz-Szwederowo służąca Organizacji Szkolenia Lotniczego ATO certyfikowanej przez Urząd Lotnictwa Cywilnego do prowadzenia szkoleń lotniczych. Przez infrastrukturę rozumie się budynek posiadający sale szkoleniowe, z zapleczem sanitarnym oraz statki powietrzne i zaplecze techniczne umożliwiające hangarowanie statków powietrznych spełniające wymagania ULC dla ATO.

1.16. Płyta postojowa - oznacza określony obszar wydzielony dla postoju statków powietrznych, na którym odbywa się wsiadanie lub wysiadanie pasażerów, załadunek i wyładunek towarów lub poczty, tankowanie, pakowanie lub obsługa techniczna samolotu.

1.17. Stanowisko postojowe - oznacza miejsce na płycie postojowej wyznaczone do postoju statku powietrznego.";

3) pkt 2.1. otrzymuje brzmienie:

"2.1. Opłaty objęte taryfą dokonywane są na rzecz PLB S.A., przez użytkownika statku powietrznego korzystającego z usług świadczonych przez PLB S.A. W przypadku wystąpienia trudności z identyfikacją użytkownika statku powietrznego niebędącego jednocześnie jego właścicielem, opłatami obciążony zostanie właściciel statku.";

4) pkt 3.2. otrzymuje brzmienie:

"3.2. Opłata za lądowanie statku powietrznego o masie do 2 t MTOW wynosi 50 PLN. Opłata za lądowanie statków powietrznych przekraczających masę 2 t MTOW pobierana jest za każdą rozpoczętą tonę maksymalnej masy startowej statku powietrznego (MTOW), i wynosi:

powyżej 2,01 t do 25 t MTOW50,00 PLN/t
powyżej 25,01 t do 40 t MTOW45,00 PLN/t
powyżej 40,01 t do 60 t MTOW40,00 PLN/t
powyżej 60,01 t do 80 t MTOW35,00 PLN/t
powyżej 80,01 t MTOW30,00 PLN/t

".

5) pkt 4.1. otrzymuje brzmienie:

"4.1. Opłata postojowa statku powietrznego na wyznaczonej do tego powierzchni lotniska Bydgoszcz-Szwederowo pobierana jest za każdą rozpoczętą tonę maksymalnej masy startowej statku powietrznego (MTOW) i za każde rozpoczęte 24 h i wynosi odpowiednio:

Długość postojuCena [PLN] za każde rozpoczęte 24 godziny postoju PPS 1 i PPS 2 oraz stanowiska postojowe
Do 3 dób8,00
Powyżej 3 dób - do 5 dób6,00
Powyżej 5 dób4,00
Długość postojuCena [PLN] za każde rozpoczęte 24 godziny postoju PPS 3 i PPS 4
Do 5 dób4,00
Powyżej 5 dób3,50

";

6) pkt 6.1. otrzymuje brzmienie:

"6.1. Zanieczyszczenia nawierzchni lotniskowych.

Opłaty pobiera się za zanieczyszczenie nawierzchni lotniskowych spowodowanych przez użytkowników lotniska Bydgoszcz-Szwederowo w następującej wysokości za każdy rozpoczęty 1 m2 zanieczyszczonej powierzchni:

Rodzaj opłatyCena [PLN]
Usunięcie rozlewiska materiałów pędnych i smarów80,00
Usunięcie innych zanieczyszczeń50,00

";

7) pkt 7.8. otrzymuje brzmienie:

"7.8. Użytkownikowi statku powietrznego realizującego loty szkolne lub treningowe w ramach certyfikatu Organizacji Szkolenia Lotniczego ATO, loty usługowe w ramach certyfikatów usługowych (AWC, AOC lub PART), który posiada bazę w rozumieniu pkt 1.15., na terenie lotniska Bydgoszcz-Szwederowo udziela się zniżek od opłaty za lądowanie zdefiniowanej w pkt 3.2. w wysokości:

Ilość operacji lądowań w roku kalendarzowymZniżka
0-7020%
71-20060%
201-40074%
401-80076%
801-160080%
1601 +84%

";

8) po pkt 7.8. dodaje się pkt 7.9. w brzmieniu:

"7.9. W przypadku uzyskania kilku rabatów użytkownikowi przysługują wszystkie rabaty z wyjątkiem zniżek opisanych w pkt 7.8. z uwzględnieniem reguły, iż rabaty dotyczące tej samej opłaty nie podlegają sumowaniu i są przyznawane zgodnie z kolejnością wymienioną w taryfie tzn. cenę podstawową obniża się o przysługujący rabat, a następnie od obniżonej ceny odejmuje się kolejny rabat.

Przykładowe naliczenie rabatu z tytułu lądowania dla nowego połączenia regularnego: Dane:

OP - opłata za lądowanie za 1 MTOW zgodnie z tabelą w pkt 3.2. - dla przykładu ustalono samolot o masie 80 MTOW, tj. z tytułu lądowania 35,00 PLN za każdą rozpoczętą masę startową (pkt 3.2. taryfy)

Ra - Zniżka dla regularnego połączenia pasażerskiego (pkt 7.1. taryfy) - 10,00 PLN

Rb - Zniżka z tytułu nowego połączenia regularnego (pkt 7.2. taryfy) - 60%

Rc - Wykonano 10 operacji lotniczych w miesiącu (pkt 7.3. taryfy) - 10%

T - wysokość opłaty za 1 MTOW po przyznanych rabatach

Wzór: T = ((OP-Ra)-Rb)-Rc Dla podanego przykładu:

T = ((35.00 PLN - 10.00 PLN) -60%) -10%

T = 9.00 PLN /1 MTOW ";

9) pkt 10 otrzymuje brzmienie:

"10. TARYFA OPŁAT WCHODZI W ŻYCIE Z DNIEM 05.10.2016 ROKU.".