Opłaty lotniskowe na lotnisku Bydgoszcz.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.ULC.2023.72

Akt jednorazowy
Wersja od: 21 grudnia 2023 r.

OGŁOSZENIE Nr 27
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 20 grudnia 2023 r.
w sprawie opłat lotniskowych na lotnisku Bydgoszcz

Na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 4 w związku z art. 77h ust. 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2023 r. poz. 2110) ogłasza się, obowiązującą od dnia 31 grudnia 2023 r. zmianę w taryfie opłat lotniskowych na lotnisku Bydgoszcz ogłoszonej ogłoszeniem nr 12 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie opłat lotniskowych na lotnisku Bydgoszcz-Szwederowo (Dz. Urz. ULC z 2013 r. poz. 116, z 2016 r. poz. 81 oraz z 2021 r. poz. 1 i 55), stanowiącą załącznik do ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

Zmiana taryfy opłat lotniskowych na lotnisku Bydgoszcz

W taryfie opłat lotniskowych na lotnisku Bydgoszcz ogłoszonej ogłoszeniem nr 12 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie opłat lotniskowych na lotnisku Bydgoszcz-Szwederowo (Dz. Urz. ULC z 2013 r. poz. 116, z 2016 r. poz. 81 oraz z 2021 r. poz. 1 i 55), wprowadza się następujące zmiany:

1) pkt 3.2. otrzymuje brzmienie:

"3.2. Opłata za lądowanie statku powietrznego o masie do 2 t MTOW wynosi 90,00 PLN. Opłata za lądowanie statków powietrznych przekraczających masę 2 t MTOW pobierana jest za każdą rozpoczętą tonę maksymalnej masy startowej statku powietrznego (MTOW), wynosi:

powyżej 2,01 t do 25 t MTOW70,00 PLN/t
powyżej 25,01 t do 40 t MTOW55,00 PLN/t
powyżej 40,01 t do 60 t MTOW50,00 PLN/t
powyżej 60,01 t do 80 t MTOW45,00 PLN/t
powyżej 80,01 t40,00 PLN/t

2) pkt 3.3. otrzymuje brzmienie:

"3.3. Opłata za operację "touch & go" statku powietrznego o masie do 2 t MTOW wynosi 60,00 PLN. Opłata za operację "touch & go" statków powietrznych przekraczających masę 2 t MTOW pobierana jest za każdą rozpoczętą tonę maksymalnej masy startowej statku powietrznego (MTOW), zgodnie z poniższą tabelą, z zastrzeżeniem, iż minimalna opłata za operację "touch & go" statku powietrznego nie może być niższa niż 60,00 PLN netto.

powyżej 2,01 t do 25 t MTOW11,00 PLN/t
powyżej 25,01 t do 40 t MTOW8,00 PLN/t
powyżej 40,01 t do 60 t MTOW7,50 PLN/t
powyżej 60,01 t do 80 t MTOW6,30 PLN/t
powyżej 80,01 t5,40 PLN/t

3) pkt 3.4. otrzymuje brzmienie:

"3.4. Opłata za operację "10w pass" statku powietrznego o masie do 2 t MTOW wynosi 30,00 PLN. Opłata za operację "10w pass" statków powietrznych przekraczających masę 2 t MTOW pobierana jest za każdą rozpoczętą tonę maksymalnej masy startowej statku powietrznego (MTOW), zgodnie z poniższą tabelą, z zastrzeżeniem, iż minimalna opłata za operację "10w pass" statku powietrznego nie może być niższa niż 30,00 zł netto.

powyżej 2,01 t do 25 t MTOW3,60 PLN/t
powyżej 25,01 t do 40 t MTOW2,70 PLN/t
powyżej 40,01 t do 60 t MTOW2,40 PLN/t
powyżej 60,01 t do 80 t MTOW2,10 PLN/t
powyżej 80,01 t1,80 PLN/t

4) uchyla się pkt 3.5.;

5) pkt 4.1. otrzymuje brzmienie:

"4.1. Opłata postojowa statku powietrznego na wyznaczonej do tego powierzchni lotniska Bydgoszcz pobierana jest za każdą rozpoczętą tonę maksymalnej masy startowej statku powietrznego (MTOW) i za każde rozpoczęte 24 h i wynosi 9,00 PLN o ile nie spełnia kryteriów postoju długoterminowego określonego w pkt 4.4.";

6) pkt 4.4. otrzymuje brzmienie:

"4.4. Opłata postojowa statku powietrznego o masie od 20 t MTOW za postój długoterminowy wynosi 2,00 PLN i jest pobierana za każdą rozpoczętą tonę maksymalnej masy startowej statku powietrznego (MTOW) i za każde rozpoczęte 24 h.";

7) pkt 5.1. otrzymuje brzmienie:

"5.1. Opłata pasażerska za pasażera odlatującego pobierana jest za każdego pasażera odlatującego i wynosi 40,00 PLN za osobę.";

8) pkt 6.1. otrzymuje brzmienie:

"6.1. Zanieczyszczenia nawierzchni lotniskowych.

Opłaty pobiera się za zanieczyszczenie nawierzchni lotniskowych spowodowanych przez usługobiorcę lotniska Bydgoszcz w następującej wysokości za każdy rozpoczęty 1 m2 zanieczyszczonej powierzchni:

Rodzaj opłatyCena [PLN]
Usunięcie rozlewiska materiałów pędnych i smarów96,00
Usunięcie innych zanieczyszczeń60,00

9) pkt 6.2. otrzymuje brzmienie:

".6. 2. Dodatkowa ochrona statków powietrznych w czasie postoju.

Opłaty pobiera się za niestandardowe usługi zabezpieczenia statku powietrznego podczas parkowania w porcie lotniczym:

Rodzaj opłatyCena [PLN]
Ochrona statku powietrznego przez pracownika SOL (PLN/godzinę) za każdego pracownika240,00
Specjalne oświetlenie stanowiska postojowego (PLN/dobę) za 1 punkt świetlny180,00
Wygrodzenie stanowiska postojowego300,00

10) pkt 6.3. otrzymuje brzmienie:

"6.3. Zabezpieczenie statku powietrznego podczas tankowania przez Lotniskową Służbę Ratowniczo-Gaśniczą. Opłatę pobiera się za usługę zabezpieczenia tankowania statku powietrznego przez Lotniskową Służbę Ratowniczo-Gaśniczą podczas wsiadania, przebywania na pokładzie lub wysiadania pasażerów. Cena jednej operacji wynosi 130,00 PLN.";

11) pkt 7.1. otrzymuje brzmienie:

"7.1. Opłaty określone w pkt 3.2. taryfy obniża się o 20,00 PLN/t dla statków powietrznych realizujących regularne połączenia pasażerskie.";

12) pkt 7.4. otrzymuje brzmienie:

"7.4. Użytkownikowi statku powietrznego realizującego regularne połączenia pasażerskie obsługujące min. 10 000 odlatujących pasażerów rocznie udziela się zniżki pomniejszając opłatę pasażerską, o której mowa w pkt 5.1. o 10,00 PLN/pasażer odlatujący. Następnie od uzyskanej kwoty nalicza się zniżkę w następujący sposób:

10%Powyżej 15 000 pasażerów odlatujących rocznie
15%Powyżej 30 000 pasażerów odlatujących rocznie
25%Powyżej 60 000 pasażerów odlatujących rocznie
33%Powyżej 80 000 pasażerów odlatujących rocznie
40%Powyżej 90 000 pasażerów odlatujących rocznie
50%Powyżej 110 000 pasażerów odlatujących rocznie
55%Powyżej 250 000 pasażerów odlatujących rocznie

Zniżka będzie przyznawana w następujący sposób:

Zniżki wymienione w pkt 7.3. i 7.4. są przyznawane na podstawie deklaracji przewoźnika co do planowanej wielkości ruchu upoważniającej do tej zniżki. Zniżka weryfikowana jest po upływie roku w oparciu o rzeczywistą wielkość wygenerowanego ruchu, przy czym Zarządzający ma prawo odmówić/zastosować inny poziom zniżki niż deklarowany przez przewoźnika, jeśli to wynika z rozkładu lotów przewoźnika. W przypadku, gdy przewoźnik w danym roku kalendarzowym obsłuży liczbę pasażerów i kierunków inną niż zadeklarował, Zarządzający wystawi stosowne korekty faktur.";

13) ppkt 7.6.1. otrzymuje brzmienie:

"7.6.1. opłaty za lądowanie zdefiniowanej w pkt 3.2., w wysokości:

Liczba operacji lądowań w roku kalendarzowymZniżka
71-20010%
201-40015%
401-80020%
801-160030%
1601+50%

Zniżka będzie przyznawana w następujący sposób:

Zniżka wymieniona w pkt 7.6.1. jest przyznawane na podstawie deklaracji użytkownika co do planowanej ilości operacji lądowania upoważniającej do tej zniżki. Zniżka weryfikowana jest po upływie roku w oparciu o rzeczywistą ilość wykonanych operacji lądowania. W przypadku, gdy użytkownik w danym roku kalendarzowym zrealizuje inną ilość operacji lądowania niż zadeklarował, Zarządzający wystawi stosowne korekty faktur.";

14) ppkt 7.6.2. otrzymuje brzmienie:

"7.6.2. operacji "touch & go" zdefiniowanej w pkt 3.3 oraz operacji "10w pass" zdefiniowanej w pkt 3.4, w wysokości:

Typ operacjiZniżka
Touch & go50%
Low pass50%

15) pkt 7.7. otrzymuje brzmienie:

"7.7. W przypadku uzyskania kilku rabatów użytkownikowi przysługują wszystkie rabaty z wyjątkiem zniżek opisanych w pkt 7.6., z uwzględnieniem reguły, iż rabaty dotyczące tej samej opłaty nie podlegają sumowaniu i są przyznawane zgodnie z kolejnością wymienioną w taryfie, tzn. cenę podstawową obniża się o przysługujący rabat, a następnie od obniżonej ceny odejmuje się kolejny rabat.

Przykładowe naliczenie rabatu z tytułu lądowania dla nowego połączenia regularnego:

Dane:

OP - opłata za lądowanie za 1 MTOW zgodnie z tabelą w pkt 3.2. - dla przykładu

ustalono samolot o masie 80 MTOW, tj. z tytułu lądowania 45,00 PLN za każdą rozpoczętą
tonę masy startowej (pkt 3.2., taryfy)
Ra - Zniżka dla regularnego połączenia pasażerskiego (pkt 7.1. taryfy) - 20,00 PLN
Rb - Zniżka z tytułu nowego połączenia regularnego (pkt 7.2. taryfy) - 60%
Rc - Wykonano 10 operacji lotniczych w miesiącu (pkt 7.3. taryfy) - 10%
T - wysokość opłaty za 1 MTOW po przyznanych rabatach
Wzór: T = ((OP-Ra) - Rb) -Rc
Dla podanego przykładu
T = ((45.00 PLN - 20.00 PLN) -60%) -10%

T 0 00 PI \ /1 MTOW

16) pkt 10.8. otrzymuje brzmienie:

"10.8. Wysyłka faktur za pośrednictwem poczty elektronicznej nie podlega dodatkowym opłatom. W przypadku przesyłania faktur listownie naliczona zostanie dodatkowa opłata zgodnie z cennikiem opłat operatora usług pocztowych.".

17) pkt 11. otrzymuje brzmienie:

"11. Taryfa opłat wchodzi w życie z dniem 31.12.2023.".