Określenie zakresu odpowiedzialności osób funkcyjnych w procesie pozyskiwania średnich śmigłowców wielozadaniowych dla Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w oparciu o wspólną platformę bazową.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MON.2013.14

Akt obowiązujący
Wersja od: 24 stycznia 2013 r.

DECYZJA Nr 7/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 24 stycznia 2013 r.
w sprawie określenia zakresu odpowiedzialności osób funkcyjnych w procesie pozyskiwania średnich śmigłowców wielozadaniowych dla Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w oparciu o wspólną platformę bazową

Departament Prawny

Na podstawie § 2 pkt 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 94, poz. 426), ustala się, co następuje:

§  1.
Decyzja określa zakres odpowiedzialności osób funkcyjnych w procesie pozyskiwania średnich śmigłowców wielozadaniowych dla Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w oparciu o wspólną platformę bazową, zwanym dalej "postępowaniem".
§  2.
W zakresie, o którym mowa w § 1:
1.
Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego zapewni właściwą i terminową realizację zadań przez podległe mu komórki i jednostki organizacyjne, w tym identyfikację potrzeb w zakresie infrastruktury wojskowej, niezbędnej do wdrożenia do eksploatacji średnich śmigłowców wielozadaniowych dla Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w oparciu o wspólną platformę bazową.
2.
Podsekretarz Stanu do Spraw Uzbrojenia i Modernizacji przeprowadzi proces uzgodnień Pełnego Studium Wykonalności i Wstępnych Założeń Taktyczno-Technicznych w drodze korespondencyjnego uzgodnienia stanowisk, na zasadach określonych w decyzji Nr 126/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 14 kwietnia 2011 r. w sprawie Rady Uzbrojenia (Dz. Urz. MON Nr 8, poz. 101) oraz zapewni właściwą i terminową realizację zadań przez podległe mu komórki i jednostki organizacyjne.
3.
Podsekretarz Stanu do Spraw Infrastruktury monitoruje proces przygotowania infrastruktury wojskowej związanej z wdrożeniem średnich śmigłowców wielozadaniowych dla Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w oparciu o wspólną platformę bazową do eksploatacji.
4.
Szef Inspektoratu Uzbrojenia odpowiada za właściwe przygotowanie i przeprowadzenie postępowania.
5.
Dyrektor Departamentu Strategii i Planowania Obronnego koordynuje opracowanie uzasadnienia występowania podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa dla zadania będącego przedmiotem postępowania.
6.
Dyrektor Departamentu Polityki Zbrojeniowej:
1)
koordynuje prace związane z opracowaniem wymagań w zakresie pozyskania w kraju zdolności do produkcji i zabezpieczenia eksploatacji przedmiotu postępowania;
2)
bierze udział w opracowaniu uzasadnienia występowania podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa dla zadania będącego przedmiotem postępowania;
3)
koordynuje w resorcie obrony narodowej czynności związane z wypracowaniem propozycji założeń do umowy offsetowej.
7.
Szef Zarządu Planowania Logistyki - P4 Sztabu Generalnego WP bierze udział w opracowaniu uzasadnienia występowania podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa dla zadania będącego przedmiotem postępowania.
8.
Szef Zarządu Planowania Strategicznego - P5 Sztabu Generalnego WP bierze udział w opracowaniu uzasadnienia występowania podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa dla zadania będącego przedmiotem postępowania.
9.
Szef Zarządu Planowania Rzeczowego - P8 Sztabu Generalnego WP:
1)
bierze udział w opracowaniu uzasadnienia występowania podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa dla zadania będącego przedmiotem postępowania;
2)
skoryguje, w miarę potrzeby i możliwości, kwoty w odpowiednich planach rzeczowych w zakresie środków finansowych związanych z postępowaniem w fazie analityczno-koncepcyjnej i realizacyjnej;
3)
odpowiada za koordynację ujmowania zadań w poszczególnych centralnych planach rzeczowych w celu zapewnienia płynności pozyskiwania średnich śmigłowców wielozadaniowych dla Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w oparciu o wspólną platformę bazową.
10.
Właściwi gestorzy uzbrojenia i sprzętu wojskowego:
1)
zatwierdzają poszczególne Wstępne Założenia Taktyczno-Techniczne oraz Studium Wykonalności, o których mowa w załączniku Nr 7 do decyzji Nr 28/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 7 lutego 2011 r. w sprawie systemu pozyskiwania, eksploatacji i wycofywania uzbrojenia i sprzętu wojskowego Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. Urz. MON Nr 3, poz. 35, Nr 9, poz. 123, Nr 21, poz. 314);
2)
opracowują i przesyłają do Inspektoratu Uzbrojenia dane uzupełniające do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, o których mowa w decyzji Nr 7/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 14 stycznia 2008 r. w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz. Urz. MON Nr 1, poz. 6, z 2011 r. Nr 1 poz. 14, Nr 7, poz. 89 i Nr 14, poz. 204 oraz z 2012 r. poz. 37);
3)
wyznaczą swoich przedstawicieli do uczestnictwa w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
11.
Centralny Organ Logistyczny:
1)
opracowuje i przesyła do Inspektoratu Uzbrojenia dane uzupełniające do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, o których mowa w decyzji Nr 7/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 14 stycznia 2008 r. w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych w zakresie pakietu logistycznego i środków bojowych oraz pakietu szkoleniowego w zakresie służby inżynieryjno-lotniczej;
2)
wyznaczy swoich przedstawicieli do uczestnictwa w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
12.
Szef Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych zapewni przygotowanie infrastruktury na potrzeby pozyskiwanego uzbrojenia i sprzętu wojskowego.
13.
Komendant Główny Żandarmerii Wojskowej wyznaczy stałych obserwatorów do uczestnictwa w postępowaniu.
14.
Szef Służby Kontrwywiadu Wojskowego jest odpowiedzialny za ochronę kontrwywiadowczą prowadzonego postępowania oraz wyznaczy stałych obserwatorów do uczestnictwa w postępowaniu.
15.
Dyrektor Biura do Spraw Procedur Antykorupcyjnych prowadzi bezpośredni nadzór nad postępowaniem w zakresie określonym w § 49 regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Obrony Narodowej, stanowiącego załącznik do zarządzenia Nr 40/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 22 listopada 2006 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Obrony Narodowej (Dz. Urz. MON Nr 21, poz. 270, z późn. zm.1)).
16.
Do uczestnictwa w postępowaniu w charakterze ekspertów dowódcy (szefowie, dyrektorzy) niżej wymienionych komórek i jednostek organizacyjnych:
1)
Dowódca Wojsk Lądowych,
2)
Dowódca Sił Powietrznych,
3)
Dowódca Marynarki Wojennej,
4)
Szef Zarządu Analiz Wywiadowczych i Rozpoznawczych - P2 Sztabu Generalnego WP,
5)
Szef Zarządu Planowania Systemów Dowodzenia i Łączności - P6 Sztabu Generalnego WP,
6)
Szef Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych,
7)
Szef 15 Rejonowego Przedstawicielstwa Wojskowego,
8)
Dyrektor Wojskowego Centrum Normalizacji, Jakości i Kodyfikacji,
9)
Szef Wojskowego Dozoru Technicznego,
10)
Szef Inspektoratu Wojskowej Służby Zdrowia,
11)
Dyrektor Wojskowego Centrum Metrologii,
12)
Szef Służby Kontrwywiadu Wojskowego
- wyznaczą swoich przedstawicieli. Eksperci odpowiadają za przygotowanie opinii ustnej lub pisemnej w zależności od ustaleń przewodniczącego komisji lub podkomisji powołanych właściwymi rozkazami Szefa Inspektoratu Uzbrojenia dotyczącymi przygotowania i przeprowadzenia postępowania.
§  3.
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.
______

1) Zmiany wymienionego zarządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. MON z 2007 r. Nr 4, poz. 38, Nr 6, poz. 73, Nr 17, poz. 176 i Nr 21, poz. 209, z 2008 r. Nr 8, poz. 85, Nr 15, poz. 188, Nr 20, poz. 260 i Nr 23, poz. 287, z 2009 r. Nr 2, poz. 17, z 2010 r. Nr 10, poz. 106 i Nr 23, poz. 304, z 2011 r. Nr 5, poz. 54 oraz z 2012 r. poz. 106, 307, 313 i 363.