Ogłoszenie tekstu Załącznika nr 11 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, sporządzonej w Chicago dnia 7 grudnia 1944 r.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.ULC.2006.10.48

Akt obowiązujący
Wersja od: 29 grudnia 2006 r.

OBWIESZCZENIE Nr 14
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 7 grudnia 2006 r.
w sprawie ogłoszenia tekstu Załącznika nr 11 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, sporządzonej w Chicago dnia 7 grudnia 1944 r.

Na podstawie art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2006 r. Nr 100, poz. 696, Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 141, poz. 1008 oraz Nr 170, poz. 1217) ogłasza się jako załącznik do niniejszego Dziennika Urzędowego Urzędu Lotnictwa Cywilnego Załącznik nr 11 (wydanie 13) - "Służby ruchu lotniczego"1) - do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, sporządzonej w Chicago dnia 7 grudnia 1944 r., przyjęty przez Organizację Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego.
______

1) Załącznik jest dostępny w postaci zapisu na płycie CD-ROM w Ośrodku Informacji Naukowej, Technicznej i Ekonomicznej Urzędu Lotnictwa Cywilnego, ul. Żelazna 59, 00-848 Warszawa, tel. (22) 520 73 14, (22) 520 73 15

ZAŁĄCZNIK 

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

ZAŁĄCZNIK 11

SŁUŻBY RUCHU LOTNICZEGO

SPIS TREŚCI

ZMIANY I POPRAWKI

grafika

PRZEDMOWA

grafika

ROZDZIAŁ 1. Definicje

grafika

ROZDZIAŁ 2. Przepisy ogólne

2.1. Ustalenie odpowiedzialności

2.2. Cel służb ruchu lotniczego

2.3. Podział służb ruchu lotniczego

2.4. Określenie potrzeby ustanowienia służb ruchu lotniczego

2.5. Wyznaczanie części przestrzeni powietrznej i lotnisk kontrolowanych, gdzie będą zapewniane służby ruchu lotniczego

2.6. Klasyfikacja przestrzeni powietrznych

2.7. Wymagana charakterystyka nawigacyjna (RNP) dla operacji trasowych

2.8. Ustanawianie i wyznaczanie organów zapewniających służby ruchu lotniczego

2.9. Opisy szczegółowe rejonów informacji powietrznej, obszary kontrolowane i strefy kontrolowane lotnisk

2.10. Oznaczenie organów służb ruchu lotniczego i przestrzeni powietrznych

2.11. Ustalanie i oznaczanie tras ATS

2.12. Ustalanie punktów zmiany namiaru

2.13. Ustalanie znaczących punktów nawigacyjnych i ich oznaczanie

2.14. Ustalanie i oznaczanie standardowych tras kołowania statków powietrznych

2.15. Koordynacja między użytkownikiem a służbami ruchu lotniczego

2.16. Koordynacja między władzami wojskowymi a służbami ruchu lotniczego

2.17. Koordynacja działalności mogącej zagrozić bezpieczeństwu cywilnych statków powietrznych

2.18. Dane lotnicze

2.19. Koordynacja władzami meteorologicznymi a władzami służb ruchu lotniczego

2.20. Koordynacja między władzami służb informacji lotniczej a władzami służb ruchu lotniczego

2.21. Minimalne wysokości bezwzględne lotu

2.22. Postępowanie w stosunku do statków powietrznych w sytuacji zagrożenia

2.23. Szczególne sytuacje podczas lotu

2.24. Czas w służbach ruchu lotniczego

2.25. Ustalenia wymagań dotyczące wyposażenia i wykorzystywania transponderów przekazujących barometryczną wysokość bezwzględną

2.26. Zarządzanie bezpieczeństwem ATM

2.27. Wspólne systemy odniesienia

2.28. Biegła znajomość języków

2.29. Plany awaryjne

grafika

ROZDZIAŁ 3. Służba kontroli ruchu lotniczego

3.1. Stosowanie

3.2. Zapewnianie służby kontroli ruchu lotniczego

3.3. Zakres działania służby kontroli ruchu lotniczego

3.4. Minima separacji

3.5. Odpowiedzialność za kontrolę

3.6. Przekazywanie odpowiedzialności za kontrolę

3.7. Zezwolenia kontroli ruchu lotniczego

3.8. Kontrola ruchu osób i pojazdów na lotniskach

3.9. Wykorzystanie radaru

3.10. Wykorzystanie radaru ruchu naziemnego (SMR)

grafika

ROZDZIAŁ 4. Służba informacji powietrznej

4.1. Stosowanie

4.2. Zakres służby informacji powietrznej

4.3. Rozgłaszanie operacyjnej służby informacji powietrznej

4.4. Służba rozgłaszania VOLMET i służba D-VOLMET

grafika

ROZDZIAŁ 5. Służba alarmowa

5.1. Stosowanie

5.2. Zawiadamianie ośrodków koordynacji poszukiwania i ratownictwa lotniczego

5.3. Wykorzystywanie środków łączności

5.4. Nanoszenie na mapie pozycji zagrożonego statku powietrznego

5.5. Informacje dla użytkownika statku powietrznego

5.6. Informacje dla załóg statków powietrznych znajdujących się w pobliżu zagrożonego statku powietrznego

grafika

ROZDZIAŁ 6. Potrzeby służb ruchu lotniczego w zakresie łączności

6.1. Lotnicza służba ruchoma (łączność powietrze-ziemia)

6.2. Lotnicza służba stała (łączność ziemia-ziemia)

6.3. Służba kontroli ruchu naziemnego

6.4. Służba radionawigacji lotniczej

grafika

ROZDZIAŁ 7. Potrzeby służb ruchu lotniczego w zakresie informacji

7.1. Informacje meteorologiczne

7.2. Informacje o stanie lotnisk i o stanie operacyjnym urządzeń z nimi związanych

7.3. Informacje o stanie operacyjnym pomocy nawigacyjnych

7.4. Informacje o balonach wolnych bezzałogowych

7.5. Informacje dotyczące aktywności wulkanicznej

7.6. Informacje dotyczące chmur materiałów radioaktywnych i chemicznie toksycznych

grafika

DODATKI

DODATEK 1. Zasady oznaczania rodzajów RNP i tras ATS innych niż standardowe

trasy odlotu i dolotu

1. Oznaczniki tras ATS i rodzajów RNP

2. Układ oznacznika

3. Przydzielanie podstawowych oznaczników

4. Stosowanie oznaczników w łączności

grafika

DODATEK 2. Zasady ustalania i oznaczania znaczących punktów nawigacyjnych

1. Ustalanie znaczących punktów nawigacyjnych

2. Oznaczniki znaczących punktów nawigacyjnych wyznaczonych w miejscu zainstalowania pomocy radionawigacyjnej

3. Oznaczniki znaczących punktów nawigacyjnych wyznaczonych w miejscach, w których nie zainstalowano pomocy radionawigacyjnej

4. Stosowanie oznaczników w łączności

5. Znaczące punkty nawigacyjne wykorzystywane dla celów meldowania

grafika

DODATEK 3. Zasady oznaczania standardowych tras odlotu i dolotu oraz związanych z nimi procedur

1. Oznaczniki standardowych tras odlotu i dolotu oraz związanych z nimi procedur

2. Układ oznaczników

3. Przydzielanie oznaczników

4. Przydzielanie wskaźników aktualności

5. Przykłady oznaczników w pełnym brzmieniu i kodowych

6. Układ oznaczników dla procedur podejścia MLS/RNAV

7. Stosowanie oznaczników w łączności

8. Przedstawianie informacji o trasach i procedurach dla potrzeb kontroli ruchu lotniczego

grafika

DODATEK 4. Klasy przestrzeni powietrznej ATS, zapewniane służby i wymagania dotyczące lotów

grafika

DODATEK 5. Wymagania odnoszące się co do jakości danych lotniczych

grafika

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK A. Materiał dotyczący sposobu ustalania tras ATS określanych za pomocą VOR

1. Wstęp

2. Określanie charakterystyk systemu VOR

3. Określanie chronionej przestrzeni powietrznej wzdłuż tras wyposażonych w VOR

4. Odstępy między równoległymi trasami wyposażonymi w VOR

5. Odstępy między sąsiadującymi równoległymi trasami wyposażonymi w VOR

6. Punkty zmian namiaru dla VOR

7. Obliczanie promienia zakrętu

grafika

ZAŁĄCZNIK B. Sposób ustalania tras ATS wykorzystywanych przez statki powietrzne z wyposażeniem RNAV

1. Wstęp

2. Operacyjne zastosowanie tras RNAV

3. Odstępy między równoległymi liniami drogi lub równoległy liniami centralnymi tras RNAV opartych na rodzaju RNP

grafika

ZAŁĄCZNIK C. Rozgłaszanie informacji o ruchu przez statki powietrzne (TIBA) oraz odpowiednie procedury operacyjne

1. Wstęp i zastosowanie rozgłaszania

2. Szczegóły dotyczące rozgłaszania

3. Odnośne procedury postępowania

grafika

ZAŁĄCZNIK D. Materiał dotyczący planowania w sytuacjach awaryjnych

1. Wstęp

2. Status planów awaryjnych

3. Obowiązek opracowania, publikacji i wdrożenia planów awaryjnych

4. Działania przygotowawcze

5. Koordynacja

6. Opracowanie, publikacja i zastosowanie planów awaryjnych

grafika

ZAŁĄCZNIK E. Dopuszczalny poziom bezpieczeństwa

grafika