Ogłoszenie akceptowalnych sposobów potwierdzenia spełnienia wymagań (AMC) oraz wprowadzenie alternatywnych sposobów spełnienia wymagań (AltMoC) do Załącznika Vc do rozporządzenia (UE) nr 1321/2014.
Dz.Urz.ULC.2022.7
Akt utracił mocWYTYCZNE Nr 3
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 25 lutego 2022 r.
w sprawie ogłoszenia akceptowalnych sposobów potwierdzenia spełnienia wymagań (AMC) oraz wprowadzenia alternatywnych sposobów spełnienia wymagań (AltMoC) do Załącznika Vc do rozporządzenia (UE) nr 1321/2014
ZAŁĄCZNIK
Alternatywne sposoby potwierdzenia spełnienia wymagań (AltMoC) do CAMO.A.305 lit. c oraz do AMC1 CAMO.A.305. lit. c do Załącznika Vc do rozporządzenia Komisji (UE) nr 1321/2014 z dnia 26 listopada 2014 r. w sprawie ciągłej zdatności do lotu statków powietrznych oraz wyrobów lotniczych, części i wyposażenia, a także w sprawie zatwierdzeń udzielanych organizacjom i personelowi zaangażowanym w takie zadania (Dz.U. L 362 z 17.12.2014, s. 1, z późn. zm.) - wymagania dla Kierownika ds. Bezpieczeństwa, zalecane przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego
Alternatywne sposoby potwierdzenia spełnienia wymagań (AltMoC) do CAMO.A.305 lit. c oraz do AMC1 CAMO.A.305. lit. c do Załącznika Vc do rozporządzenia Komisji (UE) nr 1321/2014 z dnia 26 listopada 2014 r. w sprawie ciągłej zdatności do lotu statków powietrznych oraz wyrobów lotniczych, części i wyposażenia, a także w sprawie zatwierdzeń udzielanych organizacjom i personelowi zaangażowanym w takie zadania (Dz.U. L 362 z 17.12.2014, s. 1, z późn. zm.) - wymagania dla Kierownika ds. Bezpieczeństwa, zalecane przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego
I.
Użyte określenia
Użyte określenia
II.
Uzasadnienie przyjęcia alternatywnych sposobów potwierdzania spełnienia wymagań (AltMoC)
Uzasadnienie przyjęcia alternatywnych sposobów potwierdzania spełnienia wymagań (AltMoC)
W celu rozwiązania wyżej opisanego problemu oraz ułatwienia transferu obecnych organizacji zatwierdzonych zgodnie z Part - M podsekcja G do zatwierdzenia zgodnie z Part - CAMO, Prezes Urzędu rekomenduje alternatywne sposoby potwierdzania spełnienia wymagań do CAMO.A.305 lit. c oraz do AMC1 CAMO.A.305. lit. c do Part - CAMO które, zapewniając równoważny poziom bezpieczeństwa, mogą być stosowane w przypadku trudności w spełnieniu wymogów obecnie stawianych SM koncesjonowanych przewoźników lotniczych zatwierdzonych zgodnie z rozporządzeniem (UE) nr 965/2012 oraz rozporządzeniem (WE) nr 1008/2008. Alternatywne sposoby potwierdzania spełnienia wymagań mają zastosowanie, zarówno w początkowych zatwierdzeniach, jak i w przypadkach transferu do spełnienia wymogów Part - CAMO.
III.
Zakres podmiotowy zastosowania alternatywnych sposobów potwierdzania spełnienia wymagań
Zakres podmiotowy zastosowania alternatywnych sposobów potwierdzania spełnienia wymagań
IV.
Treść alternatywnych sposobów potwierdzania spełnienia wymagań
Treść alternatywnych sposobów potwierdzania spełnienia wymagań
Za odpowiednie lub porównywalne stanowisko uważa się takie, które jest tożsame ze stanowiskiem SMC albo jest przynajmniej z nim związane, a doświadczenie zdobyte podczas wykonywania zadań na tym stanowisku daje gwarancję znajomości zadań wykonywanych przez SMC.
Doświadczenie powinno obejmować doświadczenie w zakresie odpowiednio:
Weryfikacja spełnienia wymagań przeprowadzana jest poprzez analizę przedstawionych dokumentów, za wyjątkiem możliwości przedstawiania oświadczeń oraz ewentualny wywiad, podczas którego oceniane są kwalifikacje oraz przydatność na stanowisku SM lub SMC.
Akceptacja SM lub SMC przez Prezesa Urzędu następuje poprzez zatwierdzenie instrukcji operacyjnej przewoźnika lotniczego oraz charakterystyki CAME.