Ochrona obiektów oraz organizacja służby ochrony w Straży Granicznej.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.KGSG.2004.3.11

Akt utracił moc
Wersja od: 30 października 2009 r.

DECYZJA NR 29
KOMENDANTA GŁÓWNEGO STRAŻY GRANICZNEJ
z dnia 1 kwietnia 2004 r.
w sprawie ochrony obiektów oraz organizacji służby ochrony w Straży Granicznej

W związku z art. 9c ust. 1 ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. z 2002 r. Nr 171, poz. 1399, z 2003 r. Nr 90, poz. 844, Nr 113, poz. 1070, Nr 128, poz. 1175, Nr 137, poz. 1302, Nr 166, poz. 1609 i Nr 210, poz. 2036 oraz z 2004 r. Nr 29, poz. 257) ustala się, co następuje:
§  1.
1.
Decyzja określa działania służące ochronie obiektów pozostających w zarządzie Straży Granicznej i osoby odpowiedzialne za ich realizację oraz organizację, zadania i sposób funkcjonowania służby ochrony w Straży Granicznej, a także obowiązującą tę służbę dokumentację.
2.
Użyte w decyzji określenia oznaczają:
1) 1
jednostka organizacyjna Straży Granicznej - oddział Straży Granicznej, Centralny Ośrodek Szkolenia Straży Granicznej w Koszalinie, Ośrodek Szkoleń Specjalistycznych Straży Granicznej w Lubaniu;
2)
ochrona fizyczna - zespół działań ochronnych podejmowanych przy użyciu określonych sił i środków technicznych, mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa obiektu i osób w nim przebywających;
3) 2
sekcja ochrony fizycznej - sekcję ochrony fizycznej wydziału ochrony informacji niejawnych jednostki organizacyjnej Straży Granicznej, sekcję ochrony fizycznej granicznej jednostki organizacyjnej Straży Granicznej, sekcję ochrony fizycznej Wydziału Zabezpieczenia Biura Ochrony Informacji Niejawnych Komendy Głównej Straży Granicznej;
4) 3
pracownik - pracownik zatrudniony w jednostce organizacyjnej Straży Granicznej lub komórce organizacyjnej Komendy Głównej Straży Granicznej;
5) 4
plan ochrony - plan ochrony informacji niejawnych;
6)
funkcjonariusz - funkcjonariusza Straży Granicznej;
7)
wartownik - uzbrojonego funkcjonariusza, wyznaczonego do służby ochrony;
8)
kierownik zmiany - uzbrojonego funkcjonariusza, wyznaczonego do kierowania wartownikami, odpowiedzialnego bezpośrednio za realizację zadań wyznaczonych służbie ochrony;
9)
biuro przepustek - pomieszczenie służbowe, w którym wykonywane są czynności związane z wystawianiem przepustek dla gości oraz inne czynności określone w planie ochrony;
10)
gość (interesant) - osobę, która jest przyjmowana przez upoważnionego funkcjonariusza lub pracownika w obiekcie.
§  2.
1.
Ochrona obiektu obejmuje następujące działania:
1)
analizę bezpieczeństwa oraz ocenę ryzyka zagrożeń obiektu;
2)
analizę możliwości i sposobu użycia funkcjonariuszy do zorganizowania skutecznej ochrony fizycznej;
3)
wprowadzenie ochrony fizycznej,
4)
analizę potrzeb i możliwości związanych ze wzmocnieniem ochrony fizycznej;
5)
określenie sposobu sprawowania ochrony fizycznej w stałej gotowości obronnej i w czasie osiągania wyższych stanów gotowości obronnej;
6)
zabezpieczenie obiektu środkami technicznymi,
7)
wspomaganie ochrony fizycznej elektronicznym systemem monitorującym stan bezpieczeństwa obiektu;
8)
wyznaczenie stref bezpieczeństwa;
9)
wyznaczenie granicy strefy administracyjnej;
10)
zorganizowanie systemu przepustek i określenie sposobu dostępu osób do stref bezpieczeństwa i strefy administracyjnej;
11)
zorganizowanie biura przepustek;
12)
opracowanie i wdrożenie niezbędnej dokumentacji regulującej ochronę obiektu;
13)
przygotowanie i przeszkolenie funkcjonariuszy do wykonywania zadań związanych z ochroną fizyczną obiektu.
2.
Za ochronę obiektu odpowiedzialny jest:
1)
kierownik jednostki organizacyjnej Straży Granicznej - w odniesieniu do obiektów jednostki organizacyjnej Straży Granicznej;
2)
kierownik granicznej jednostki organizacyjnej Straży Granicznej - w odniesieniu do obiektów granicznej jednostki organizacyjnej Straży Granicznej;
3) 5
Dyrektor Biura Ochrony Informacji Niejawnych Komendy Głównej Straży Granicznej - w odniesieniu do obiektów Komendy Głównej Straży Granicznej i obiektu Archiwum Straży Granicznej;
4) 6
naczelnik strzeżonego ośrodka dla cudzoziemców i aresztu w celu wydalenia - w odniesieniu do obiektów strzeżonego ośrodka dla cudzoziemców i aresztu w celu wydalenia.
§  3.
1.
W celu osiągnięcia sprawnej i skutecznej ochrony fizycznej należy:
1)
na bieżąco rozpoznawać sytuację w obiekcie i w terenie bezpośrednio przyległym do obiektu;
2)
skupić szczególną uwagę na najważniejszych częściach obiektu;
3)
racjonalnie wykorzystywać siły i środki techniczne;
4)
sprawować ciągły nadzór nad strefami bezpieczeństwa;
5)
kontrolować osoby i pojazdy w strefie administracyjnej;
6)
stosować odpowiednie zabezpieczenia mechaniczne, elektroniczne, budowlane, w zależności od sposobu sprawowania ochrony fizycznej;
7)
stosować warianty w sposobie działania funkcjonariuszy sprawujących ochronę fizyczną, w tym szczególnie różną częstotliwość patrolowania i obchodów po obiekcie;
8)
niezwłocznie reagować na każdy sygnał naruszenia systemu ochrony obiektu;
9)
systematycznie doskonalić umiejętności działania funkcjonariuszy w sytuacjach zagrożenia obiektu;
10)
konserwować i niezwłocznie wykonywać naprawy środków technicznych i elektronicznego systemu monitorującego stan bezpieczeństwa obiektu;
11) 7
wprowadzić skuteczny system nadzoru nad realizacją zadań, o których mowa w § 5;
12)
współpracować z właściwymi jednostkami organizacyjnymi Policji, w zakresie utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego w rejonie przyległym do obiektu.
2. 8
Ochronę fizyczną organizują i nadzorują:
1)
w jednostkach organizacyjnych Straży Granicznej i w Komendzie Głównej Straży Granicznej - kierownik sekcji ochrony fizycznej;
2)
w granicznych jednostkach organizacyjnych Straży Granicznej - kierownik sekcji ochrony fizycznej lub funkcjonariusz wyznaczony przez kierownika granicznej jednostki organizacyjnej Straży Granicznej;
3) 9
w strzeżonych ośrodkach dla cudzoziemców i aresztach w celu wydalenia - funkcjonariusz wyznaczony przez naczelnika strzeżonego ośrodka dla cudzoziemców i aresztu w celu wydalenia;
4) 10
w Archiwum Straży Granicznej - funkcjonariusz wyznaczony przez kierownika Archiwum Straży Granicznej.
3.
Do zakresu obowiązków osób, o których mowa w ust. 2, należy w szczególności:
1) 11
sporządzenie dokumentacji, o której mowa w § 10 ust. 1 pkt 1-4;
2)
planowanie zadań związanych z ochroną fizyczną;
3)
sprawowanie nadzoru nad stanem zabezpieczenia stref bezpieczeństwa i strefy administracyjnej;
4)
sprawowanie nadzoru nad służbą ochrony lub służbą dyżurną sprawującą ochronę fizyczną;
5) 12
organizowanie i prowadzenie instruktaży, o których mowa w § 12, z funkcjonariuszami i pracownikami wyznaczonymi do służby ochrony lub służby dyżurnej;
6)
podejmowanie działań zmierzających do doskonalenia form i metod ochrony obiektu;
7) 13
sporządzanie co najmniej raz w roku pisemnej analizy i oceny stanu ochrony obiektu;
8)
wypracowywanie zaleceń dla właściwych komórek organizacyjnych, w celu poprawienia stanu bezpieczeństwa obiektu;
9)
niezwłoczne meldowanie bezpośredniemu przełożonemu o naruszeniu systemu ochrony obiektu.
§  4. 14
1.
Ochronę fizyczną sprawuje służba ochrony, a także:
1)
w granicznych jednostkach organizacyjnych Straży Granicznej, w których nie utworzono sekcji ochrony fizycznej - wyznaczona służba dyżurna;
2)
w strzeżonych ośrodkach dla cudzoziemców i aresztach w celu wydalenia - służba dyżurna;
3)
w obiektach, w których nie występują strefy bezpieczeństwa lub w których nie przechowuje się broni palnej, a także przedmiotów i materiałów o bardzo dużej wartości - wyznaczona służba dyżurna albo wyznaczony funkcjonariusz lub pracownik;
4)
w obiektach usytuowanych w strefie administracyjnej obiektów zajmowanych przez organy administracji państwowej oraz w Archiwum Straży Granicznej - wyznaczony funkcjonariusz lub pracownik.";
2. 15
Sposób ochrony obiektu, zakres obowiązków służb i osób, o których mowa w ust. 1 oraz sposób współdziałania pomiędzy nimi lub z pracownikami innego organu administracji państwowej określa:
1)
kierownik jednostki organizacyjnej Straży Granicznej - w odniesieniu do obiektów komend oddziałów, ośrodka szkolenia, placówek Straży Granicznej, dywizjonów Straży Granicznej, strzeżonych ośrodków i aresztów w celu wydalenia;
2)
kierownik Archiwum Straży Granicznej - w odniesieniu do obiektu Archiwum Straży Granicznej.
§  4a. 16
1.
Ochronę obiektów mogą realizować przedsiębiorcy, którzy uzyskali koncesję na działalność gospodarczą w zakresie osób i mienia na podstawie umowy o wykonanie usług w zakresie ochrony fizycznej.
2.
Umowa, o której mowa w ust. 1, określa w szczególności:
1)
zadania pracowników ochrony, zatrudnionych przez przedsiębiorców, o których mowa w ust. 1, zwanych dalej "pracownikami ochrony";
2)
ilość i rodzaj stanowisk pracy lub liczbę pracowników ochrony;
3)
miejsce i czas pracy pracowników ochrony;
4)
szczegółowy zakres obowiązków i uprawnień pracowników ochrony na określonym stanowisku pracy;
5)
sposób oznaczenia pracowników ochrony oraz rodzaj noszonego przez nich ubioru w czasie pracy;
6)
rodzaj i ilość wyposażenia pracowników ochrony w broń, środki przymusu bezpośredniego oraz sprzęt i środki ochrony osobistej, a także osoby odpowiedzialne za to wyposażenie;
7)
sposób i miejsce przechowywania broni, środków przymusu bezpośredniego oraz sprzętu i środków ochrony osobistej, w które są wyposażeni pracownicy ochrony;
8)
podległość służbową pracowników ochrony oraz sposób sprawowania nad nimi nadzoru i kontroli;
9)
sposób współdziałania pracowników ochrony ze służbami i osobami, o których mowa w § 4 ust. 1;
10)
klauzulę tajności informacji, do jakiej niezbędny jest dostęp pracowników ochrony w czasie wykonywania pracy na terenie chronionych obiektów;
11)
wymogi kwalifikacyjne pracowników ochrony określone odpowiednio do czynności przewidzianych do wykonywania przez nich w chronionych obiektach na podstawie odrębnych przepisów.
3.
Do wykonywania czynności związanych z ochroną obiektów Straży Granicznej, w których występują strefy bezpieczeństwa lub dostępem do informacji niejawnych, pracownicy ochrony są zobowiązani posiadać, wymagane na podstawie odrębnych przepisów, odpowiednio licencje i poświadczenia bezpieczeństwa.
4.
Pracownikom ochrony nie można powierzać obowiązków związanych ze sprawdzeniem zabezpieczenia stref bezpieczeństwa klasy I i II oraz przechowywaniem, wydawaniem i przyjmowaniem kluczy do pomieszczeń służbowych i szaf metalowych w chronionych obiektach.
§  4b. 17
Jeżeli ochronę poszczególnych obiektów znajdujących się na wyznaczonym do ochrony terenie sprawują różne służby lub osoby, o których mowa w § 4 ust. 1 i § 4a ust. 1, zobowiązane są one do współdziałania ze sobą.
§  5.
1. 18
Do zadań służb i osób, o których mowa w § 4 ust. 1, należy w szczególności:
1)
ochrona obiektu przed wejściem (wjazdem) osób (pojazdów) nieuprawnionych;
2)
ochrona mienia przed kradzieżą, zniszczeniem lub dewastacją;
3)
utrzymanie porządku publicznego w rejonie obiektu;
4)
kontrola stanu zabezpieczenia stref bezpieczeństwa;
5)
nadzór w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektu, szczególnie po godzinach pracy.
2. 19
Służby i osoby, o których mowa w § 4 ust. 1, mają prawo do:
1)
kontroli osób w obiekcie, w celu sprawdzenia posiadania dokumentów uprawniających do przebywania na terenie obiektu;
2)
kontroli pojazdów, w celu sprawdzenia posiadania dokumentów uprawniających do wjazdu, przebywania i wyjazdu z obiektu oraz wwożenia i wywożenia materiałów i przedmiotów;
3)
legitymowania osób w celu ustalenia ich tożsamości, gdy zachodzi podejrzenie, że w obiekcie lub jego pobliżu popełniono przestępstwo lub wykroczenie, albo gdy osoba kontrolowana nie posiada dokumentu uprawniającego do przebywania w obiekcie;
4)
zatrzymania osób podejrzanych o popełnienie przestępstwa w obiekcie lub w rejonie przyległym do obiektu, w celu przekazania ich właściwym jednostkom organizacyjnym Policji;
5)
przeszukiwania zatrzymanych osób, o których mowa w pkt 4, i środków transportu, w celu zabezpieczenia dowodów przestępstwa;
5a) 20
sprawdzenia bagażu i środków transportu osób wchodzących lub wjeżdżających do obiektu, w zakresie określonym przez kierowników jednostek organizacyjnych Straży Granicznej;
6)
stosowania środków przymusu bezpośredniego oraz użycia broni palnej, zgodnie z przepisami:
a)
ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej,
b)
rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 17 lutego 1998 r. w sprawie określenia warunków i sposobu użycia środków przymusu bezpośredniego i użycia broni palnej przez funkcjonariuszy Straży Granicznej oraz warunków i sposobu użycia środków przymusu bezpośredniego, a także zasad użycia broni palnej przez pododdziały odwodowe Straży Granicznej (Dz. U. Nr 27, poz. 153).
3.
Czynności, o których mowa w ust. 2 pkt 4 i 5, dokonuje się w trybie Kodeksu postępowania karnego.
§  6.
1.
W skład służby ochrony wchodzi kierownik zmiany i wartownicy, których liczba powinna wynikać z analizy bezpieczeństwa obiektu i oceny ryzyka zagrożeń.
2. 21
Do służby ochrony wyznacza się funkcjonariuszy z sekcji ochrony fizycznej.
3. 22
Funkcjonariuszy do służby ochrony wyznacza pisemnie w książce wyznaczania funkcjonariuszy do służby ochrony kierownik sekcji ochrony fizycznej.
4.
Wzór książki wyznaczania funkcjonariuszy do służby ochrony określa załącznik nr 1 do decyzji.
5.
Wyznaczenia funkcjonariuszy do służby ochrony, o którym mowa w ust. 3, można dokonać także w rozkazie dziennym.
6. 23
W celu wzmocnienia lub uzupełnienia stanu osobowego służby ochrony, do jej składu można wyznaczyć funkcjonariuszy oddelegowanych albo skierowanych z innych komórek organizacyjnych komendy oddziału Straży Granicznej, ośrodka szkolenia Straży Granicznej, granicznych jednostek organizacyjnych Straży Granicznej, komórek organizacyjnych Komendy Głównej Straży Granicznej, a także funkcjonariuszy odbywających szkolenie w ośrodkach szkolenia Straży Granicznej.
7. 24
Oddelegowanych albo skierowanych funkcjonariuszy, o których mowa w ust. 6, wyznacza do służby w książce wyznaczania funkcjonariuszy do służby ochrony kierownik sekcji ochrony fizycznej.
8. 25
Kierownika zmiany wyznacza się spośród oficerów, chorążych lub podoficerów sekcji ochrony fizycznej. W uzasadnionych przypadkach, służbę kierownika zmiany może pełnić oficer lub chorąży z innej komórki organizacyjnej, o której mowa w ust. 6.
9. 26
W skład służby ochrony i służby dyżurnej, o której mowa w § 4 ust 1 pkt 1 może wchodzić pracownik, pod warunkiem, że nie będzie wykonywał czynności, do których uprawnieni są wyłącznie funkcjonariusze.
§  7. 27
1.
Funkcjonariusze i pracownicy pełnią służbę ochrony w systemie zmianowym, w którym zmiana trwa 8, 12 lub 24 godziny.
2.
Zmianowy rozkład czasu służby, o którym mowa w ust. 1, ustala się szczegółowo w miesięcznym planie służb, którego wzór określa załącznik nr 2 do decyzji.
3.
Wyznaczenie funkcjonariusza do służby ochrony na zmiany trwające 24 godziny wymaga pisemnej akceptacji odpowiednio:
1)
dyrektora Biura Ochrony Informacji Niejawnych Komendy Głównej Straży Granicznej - w Komendzie Głównej Straży Granicznej;
2)
naczelnika Wydziału Ochrony Informacji Niejawnych jednostki organizacyjnej Straży Granicznej - w komendach oddziałów Straży Granicznej i w Centralnym Ośrodku Szkolenia Straży Granicznej,
3)
komendanta granicznej jednostki organizacyjnej Straży Granicznej - w granicznych jednostkach Straży Granicznej.
§  8.
1.
Funkcjonariusze służby ochrony pełnią służbę w umundurowaniu polowym.
2. 28
Funkcjonariusze służby ochrony są wyposażeni w służbową broń palną i środki przymusu bezpośredniego.
3.
Funkcjonariusze służby ochrony powinni być wyposażeni w następujący sprzęt i środki ochrony osobistej:
1)
kaski kuloodporne;
2)
kamizelki kuloodporne;
3)
maski przeciwgazowe (indywidualnie każdy funkcjonariusz);
4)
opatrunki osobiste.
§  9.
1.
W celu realizacji zadań, o których mowa w § 5 ust. 1, można wprowadzić następujące elementy służby ochrony:
1)
posterunki: stałe, ruchome lub doraźne;
2)
patrole: stałe lub okresowe;
3)
obchód.
2.
Posterunki stałe organizuje się w miejscu wymagającym ciągłej obserwacji i nadzoru, w szczególności przy wejściu do obiektu.
3.
Posterunki ruchome organizuje się do ochrony części obiektu, gdzie ochrona prowadzona w formie posterunku stałego jest mało efektywna. Wartownicy na posterunku ruchomym pełnią służbę maszerując po wyznaczonej trasie, prowadząc obserwację terenu posterunku i rejonu do niego przyległego oraz ochraniają wyznaczone części obiektu.
4.
Posterunki doraźne organizuje się dodatkowo w miejscach wymagających bezpośredniej ochrony fizycznej w ściśle określonym czasie.
5.
Patrole organizuje się tam, gdzie ochraniany teren jest rozległy, a z oceny ryzyka zagrożeń wynika, iż może to być efektywny i skuteczny sposób sprawowania ochrony fizycznej. Dodatkowo patrole kieruje się do wzmocnienia ochrony obiektu lub jego części, przywrócenia porządku publicznego w rejonie obiektu lub w innych sytuacjach wymagających interwencji służby ochrony.
6.
Obchód organizuje się w celu sprawdzenia stanu zabezpieczenia pomieszczeń w budynkach, szczególnie stref bezpieczeństwa oraz przebywania w nich osób po zakończeniu służby lub pracy.
7.
W przypadku wzrostu potencjalnego zagrożenia bezpieczeństwa obiektu i osób w nim przebywających, należy:
1)
wzmocnić ochronę fizyczną poprzez zwiększenie liczby wartowników i ilości elementów, o których mowa w ust. 1, oraz wprowadzenie dodatkowych środków technicznych zabezpieczających obiekt; albo
2)
wzmożyć działania związane z ochroną fizyczną obiektu poprzez zintensyfikowanie czynności kontrolnych stanu bezpieczeństwa obiektu.
8.
O wzmocnieniu ochrony albo o wzmożeniu działań, o których mowa w ust. 7, postanawia:
1)
kierownik jednostki organizacyjnej Straży Granicznej w odniesieniu do obiektów jednostki organizacyjnej Straży Granicznej i obiektów granicznej jednostki organizacyjnej Straży Granicznej;
2)
Dyrektor Biura Ochrony Informacji Niejawnych Komendy Głównej Straży Granicznej w odniesieniu do obiektów Komendy Głównej Straży Granicznej.
§  10.
1. 29
Służby i osoby, o których mowa w § 4 ust. 1, posiadają następującą dokumentację:
1)
plan ochrony informacji niejawnych, w przypadku gdy w obiekcie występują strefy bezpieczeństwa;
2)
instrukcję ochrony obiektu, w przypadku gdy sposób ochrony obiektu nie został określony w dokumentacji służbowej wprowadzonej odrębnymi przepisami;
3)
instrukcję postępowania w przypadku awarii w obiekcie;
4)
instrukcje działań w przypadku zagrożenia podłożeniem w obiekcie materiałów niebezpiecznych lub stwierdzenia penetracji obiektu w sytuacji, gdy działanie te nie są określone w dokumentacji służbowej wprowadzonej odrębnymi przepisami;
5)
miesięczny plan służb funkcjonariuszy i pracy pracowników;
6)
wykaz osób upoważnionych do przyjmowania gości w obiekcie w formie papierowej lub elektronicznej, którego wzór określa załącznik nr 3 do decyzji;
7)
wykaz kluczy i osób upoważnionych do ich pobierania w formie papierowej lub elektronicznej, którego wzór określa załącznik nr 4 do decyzji;
8)
wykaz kluczy zapasowych, którego wzór określa załącznik nr 5 do decyzji, w formie papierowej lub elektronicznej;
9)
dokumentację dotyczącą przechowywania, wydawania i przyjmowania broni, określoną w odrębnych przepisach, w przypadku gdy służba jest pełniona z bronią lub związana jest z przechowywaniem broni.
2.
Plan ochrony określa w szczególności:
1)
sposób wskazania pomieszczeń, które zaliczane są do strefy bezpieczeństwa lub do strefy administracyjnej;
2)
zasady kontroli wchodzenia, przebywania i wychodzenia osób ze strefy bezpieczeństwa;
3)
zasady kontroli wchodzenia, przebywania i wychodzenia osób ze strefy administracyjnej;
4)
system przepustek, w tym:
a)
rodzaje przepustek, czas ich ważności, dane zawarte na przepustkach, sposób ich zabezpieczenia przed podrobieniem lub przerobieniem,
b)
zasady i sposób wydawania oraz ewidencjonowania przepustek,
c)
sposób postępowania w przypadku utraty przepustki,
d)
wzory przepustek,
e)
inne zastosowane środki dostępu, np. karty dostępu, legitymacje itp.;
5)
zasady i sposób przyjmowania gości na terenie obiektu oraz ich ewidencji;
6)
zasady i sposób zabezpieczenia pomieszczeń po zakończeniu służby lub pracy;
7)
miejsce i sposób przechowywania kluczy do pomieszczeń stanowiących strefę bezpieczeństwa i innych kluczy;
8)
zasady wydawania kluczy i sposób ich ewidencji;
9)
sposób postępowania w przypadku zagubienia kluczy;
10)
sposób nadzoru nad mieniem oraz zasady kontroli ruchu materiałowego do obiektu i z obiektu;
11)
zasady wprowadzania danych do elektronicznego systemu monitorującego stan bezpieczeństwa obiektu (jeżeli występuje w obiekcie);
12) 30
zasady przechowywania i wydawania haseł i szyfrów, w przypadku stosowania zamków szyfrowych.
3.
Instrukcja ochrony obiektu reguluje następujące sprawy:
1)
system pełnienia służby ochrony lub służby dyżurnej i godzinę wykonywania zmian;
2)
skład służby ochrony lub służby dyżurnej w czasie stałej gotowości obronnej oraz w czasie osiągania stanów wyższej gotowości obronnej;
3)
sposób wprowadzenia wzmocnienia stanu osobowego służby ochrony lub służby dyżurnej;
4)
sposób postępowania w przypadku absencji funkcjonariusza lub nagłej choroby funkcjonariusza służby ochrony lub służby dyżurnej;
5)
sposób oznakowania funkcjonariuszy służby ochrony lub służby dyżurnej;
6)
zadania i uprawnienia służby ochrony lub służby dyżurnej;
7)
obowiązki kierownika zmiany lub funkcjonariusza pełniącego służbę dyżurną w zakresie:
a)
objęcia służby,
b)
sposobu sprawowania fizycznej ochrony obiektu w stałej gotowości obronnej i w czasie osiągania wyższych stanów gotowości obronnej,
c)
sprawowania nadzoru nad zabezpieczeniem stref bezpieczeństwa,
d)
sprawowania nadzoru i obsługi elektronicznych systemów monitorujących stan bezpieczeństwa obiektu (jeżeli występują),
e)
nadzoru nad przestrzeganiem warunków bezpieczeństwa,
f)
prowadzenia dokumentacji, o której mowa w § 11 ust. 1,
g)
przechowywania, wydawania i przyjmowania broni,
h)
postępowania w sytuacjach szczególnych i nadzwyczajnych,
i)
powiadamiania o wydarzeniach i alarmowania o zagrożeniach;
8)
uprawnienia kierownika zmiany lub funkcjonariusza pełniącego służbę dyżurną;
9)
zasady i sposób posługiwania się środkami technicznymi i wyposażeniem służby ochrony lub służby dyżurnej,
10)
zasady i sposób przestrzegania przepisów ochrony informacji niejawnych,
11)
zakres i sposób współdziałania służby ochrony z innymi służbami w obiekcie oraz z Policją;
12)
procedury postępowania w przypadku:
a)
stwierdzenia przebywania lub zatrzymania w obiekcie osoby nieuprawnionej (nie posiadającej przepustki),
b)
stwierdzenia przebywania w strefie bezpieczeństwa osoby nieuprawnionej,
c)
wystąpienia alarmu w elektronicznym systemie monitorującym stan bezpieczeństwa obiektu,
d)
pozostawienia niezabezpieczonego pomieszczenia po godzinach służby lub pracy, szczególnie w strefie bezpieczeństwa,
e)
otrzymania sygnału o wyższych stanach gotowości obronnej,
f)
naruszenia porządku publicznego w obiekcie lub w jego pobliżu,
g)
powstania wypadku nadzwyczajnego w obiekcie, szczególnie w przypadku napadu na funkcjonariusza, użycia broni palnej, znieważenia funkcjonariusza służby ochrony lub służby dyżurnej;
13)
warunki bezpieczeństwa związane z pełnieniem służby ochrony lub służby dyżurnej.
4.
Do instrukcji ochrony obiektu załącza się następujące dokumenty:
1)
plan obiektu, w którym określa się położenie lub rozmieszczenie:
a)
budynków i kondygnacji w budynkach, w tym usytuowanie: stref bezpieczeństwa, pomieszczeń w których przechowywana jest broń, kasy, centrali telefonicznej, punktów dystrybucyjnych w lokalnym systemie telekomunikacyjnym i innych miejsc ważnych dla systemu sprawowania ochrony fizycznej,
b)
ogrodzenia,
c)
lamp oświetlających obiekt,
d)
środków technicznych wspomagających fizyczną ochronę,
e)
elektronicznego systemu monitorującego stan bezpieczeństwa obiektu,
f)
środków łączności będących w posiadaniu służby ochrony,
g)
stacji energetycznej i wyłączników prądu,
h)
zaworów wody i gazu,
i)
pomieszczeń służby ochrony (wartowni),
j)
biura przepustek,
k)
hydrantów,
l)
parkingu,
m)
stacji paliw, garaży,
n)
miejsc szczególnie niebezpiecznych, np. usytuowanie zbiorników paliw, gazu itp.,
o)
zewnętrznej granicy strefy administracyjnej,
p)
elementów służby ochrony i drogę ich patrolowania,
q)
przedmiotów w terenie przyległym istotnych dla ochrony obiektu,
r)
innych elementów, które mają znaczenie dla sprawowania ochrony fizycznej;
2)
analizę bezpieczeństwa obiektu, w której zawiera się:
a)
charakterystykę obiektu,
b)
charakterystykę terenu przyległego do obiektu,
c)
wyszczególnienie potencjalnych zagrożeń w obiekcie,
d)
ocenę bezpieczeństwa obiektu i stopnia ryzyka zagrożeń,
e)
określenie poziomu bezpieczeństwa jakie tworzą zastosowane środki techniczne i budowlane w obiekcie,
f)
wyszczególnienie potencjalnych zagrożeń w terenie przyległym do obiektu;
3)
tabelę elementów służby ochrony (nie dotyczy służby dyżurnej), w której wyszczególnia się:
a)
charakterystykę elementów służby ochrony,
b)
szczegółowe obowiązki wartownika na posterunku, w patrolu lub obchodzie,
c)
sygnały alarmowe i sposób alarmowania;
4)
wykaz danych radiowych i numerów telefonów służby ochrony lub służby dyżurnej;
5)
graficznie przedstawiony system łączności służby ochrony lub służby dyżurnej;
6)
wzór protokołu zatrzymania i przekazania osoby zatrzymanej właściwej jednostce organizacyjnej Policji;
7) 31
tabelę wyposażenia funkcjonariuszy służby ochrony, w której w szczególności określa się ilość i rodzaj:
a)
uzbrojenia,
b)
wyposażenia w środki przymusu bezpośredniego,
c)
środków ochrony osobistej,
d)
środków łączności,
e)
innego sprzętu i materiałów przydatnych do wykonywania działań związanych z ochroną obiektu.
5.
Instrukcja działań w przypadku zagrożenia podłożenia w obiekcie materiałów niebezpiecznych lub stwierdzenia penetracji obiektu określa:
1)
sposób postępowania w przypadku stwierdzenia penetracji obiektu;
2)
procedurę postępowania w przypadku dostarczenia podejrzanej przesyłki;
3)
sposób postępowania w celu zapobiegania zagrożeń podłożenia materiałów niebezpiecznych (np. wybuchowych, trujących, żrących);
4)
sposób postępowania po otrzymaniu informacji o podłożeniu materiałów niebezpiecznych (np. wybuchowych, trujących, żrących);
5)
sposób postępowania po wybuchu lub wystąpieniu skażeń w obiekcie;
6)
plan ewakuacji, w tym:
a)
plan graficzny obiektu i budynków z określonymi drogami ewakuacji,
b)
sposób przeprowadzenia ewakuacji osób,
c)
wyznaczenie sił do przeprowadzenia ewakuacji i określenie im zadań,
d)
wyznaczenie miejsca ewakuacji i sposób jego zabezpieczenia,
7)
rola i zadania służby ochrony i innych służb, w działaniach związanych z zagrożeniem podłożenia lub użycia materiałów niebezpiecznych;
8)
numery telefonów służb wspomagających i interwencyjnych, w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa obiektu;
9)
formularz prowadzenia rozmowy z osobą informującą o podłożeniu materiałów niebezpiecznych (np. wybuchowych, trujących, żrących).
§  11.
1. 32
Służby i osoby, o których mowa w § 4 ust. 1, sporządzają lub prowadzą następującą dokumentację:
1)
dziennik służby, którego wzór określa załącznik nr 6 do decyzji lub inną dokumentację dotyczącą ewidencji przebiegu służby w przypadku gdy wymogi prowadzenia takiej dokumentacji określają odrębne przepisy, albo elektroniczny rejestr przebiegu i działań służby;
2)
książkę ewidencji kluczy, której wzór określa załącznik nr 7 do decyzji lub elektroniczny rejestr kluczy;
3)
książkę ewidencji przepustek wydanych gościom (interesantom), której wzór określa załącznik nr 8 do decyzji, lub rejestr gości (interesantów) przybyłych do obiektu, lub elektroniczny rejestr przepustek wydanych gościom (interesantom);
4)
rejestr zdarzeń alarmowych, awarii i konserwacji elektronicznych urządzeń monitorujących stan bezpieczeństwa obiektu (jeżeli występuje w obiekcie);
5)
inną dokumentację, jeżeli jej prowadzenie jest uzasadnione potrzebami służby lub pracy.
2.
W dzienniku służby należy wpisywać w szczególności:
1)
imienny skład służby oraz dokładny czas i miejsce pełnienia służby przez funkcjonariuszy;
2)
stan ilościowy broni i amunicji, znajdującej się w pomieszczeniu wyznaczonym do przechowywania broni, po jej dokładnym rozliczeniu;
3)
numery pomieszczeń służbowych, które nie zostały właściwie zabezpieczone po godzinach służby lub pracy;
4)
numery kluczy, które nie zostały zdane na przechowanie po godzinach służby lub pracy;
5)
dane przepustek, które zostały zagubione lub nie zwrócone;
6)
imiennie osoby i miejsce ich przebywania w obiekcie po godzinach służby lub pracy;
7)
ruch osób i pojazdów po godzinach służby lub pracy;
8)
uwagi i spostrzeżenia funkcjonariuszy z wykonanych czynności służbowych;
9)
uzyskane informacje (sygnały) dotyczące ochrony obiektu i sposób dalszego postępowania funkcjonariuszy służby ochrony lub służby dyżurnej.
3.
Kierownik zmiany lub funkcjonariusz pełniący służbę dyżurną sporządza pisemny meldunek z następujących zdarzeń, które miały miejsce w czasie służby:
1)
zatrzymania, legitymowania i przeszukiwania osób, o których mowa w § 5 ust. 2 pkt 3, 4 i 5;
2)
kradzieży, zniszczenia lub uszkodzenia mienia;
3)
usiłowania dokonania zamachu przy użyciu materiałów niebezpiecznych, bandytyzmu, wykrytych skażeniach i innych zagrożeniach dla bezpieczeństwa obiektu i osób w nim przebywających;
4)
zamachu na funkcjonariusza lub jego znieważenia;
5)
zagubienia lub użycia broni i środków przymusu bezpośredniego przez funkcjonariusza w czasie służby;
6)
naruszenia zabezpieczenia strefy bezpieczeństwa.
§  12.
1.
Funkcjonariusze służb, o których mowa w § 4 ust. 1 i 2, przed przystąpieniem do pełnienia służby powinni odbyć instruktaż stanowiskowy, zgodnie z zasadami określonymi w odrębnych przepisach.
2.
Instruktaż, o którym mowa w ust. 1, powinien uwzględniać w szczególności:
1)
zapoznanie z przepisami dotyczącymi sprawowania ochrony fizycznej;
2)
zapoznanie z zakresem obowiązków wynikających z instrukcji ochrony obiektu;
3)
zaznajomienie z obiektem i z planem obiektu;
4)
odbycie ćwiczeń praktycznych, z zakresu czynności wykonywanych przez służbę ochrony lub służbę dyżurną;
5)
zapoznanie się z warunkami bezpieczeństwa, a szczególnie w zakresie bezpiecznego obchodzenia się z bronią;
6)
przeprowadzenie ćwiczenia ładowania i rozładowania broni w wyznaczonym miejscu, pod nadzorem instruktora;
7)
odbycie służby szkoleniowej pod nadzorem instruktora;
8)
przeprowadzenie sprawdzianu dopuszczającego do służby.
3. 33
Instruktorem, który przeprowadza instruktaż, o którym mowa w ust 1, powinien być:
1)
w odniesieniu do funkcjonariuszy i pracowników służby ochrony - kierownik sekcji ochrony fizycznej, a także:
a)
w odniesieniu do wartowników i pracowników - kierownik zmiany lub starszy wartownik,
b)
w odniesieniu do starszych wartowników - kierownik zmiany;
2)
w odniesieniu do wyznaczonej służby dyżurnej - kierownik granicznej placówki Straży Granicznej lub upoważniony przez niego funkcjonariusz;
3)
w odniesieniu do służby dyżurnej - naczelnik strzeżonego ośrodka i aresztu w celu wydalenia lub upoważniony przez niego funkcjonariusz;
4)
w odniesieniu do wyznaczonych funkcjonariuszy lub pracowników -bezpośredni przełożony.
4. 34
Poza instruktażem, o którym mowa w ust. 1, przeprowadza się w szczególności:
1)
instruktaż bieżący,
2)
instruktaż uzupełniający,
3)
trening doskonalący z zakresu zagadnień dotyczących ochrony obiektu.
§  13.
1.
W celu ochrony informacji niejawnych oraz mienia, w obiekcie wyznacza się następujące strefy:
1)
strefę bezpieczeństwa klasy I;
2)
strefę bezpieczeństwa klasy II;
3)
strefę administracyjną.
2.
Strefę bezpieczeństwa klasy I stanowią pomieszczenia służbowe, w których są przetwarzane i przechowywane materiały niejawne oznaczone klauzulą tajności "poufne" lub wyższą, w taki sposób, że wejście do tego pomieszczenia oznacza w praktyce dostęp do tych informacji.
3.
Strefę bezpieczeństwa klasy II stanowią pomieszczenia lub wydzielone rejony:
1)
w których są przetwarzane i przechowywane materiały niejawne oznaczone klauzulą tajności "poufne" lub wyższą, w taki sposób, że mogą być zabezpieczone przed dostępem osób nieuprawnionych przez użycie wewnętrznych środków fizycznych lub technicznych;
2)
kasy, magazynów, składnic, centrali telefonicznej, serwerowni;
3)
inne szczególnie ważne w systemie ochrony obiektu.
4.
Strefą administracyjną jest ogrodzony teren obiektu, ciągi komunikacyjne budynków nie włączone technicznie do stref bezpieczeństwa oraz pomieszczenia inne niż wymienione w ust. 2 i 3.
5.
Zewnętrzną granicę strefy administracyjnej oznacza się tablicą z napisem: "OBIEKT CHRONIONY - NIEUPOWAŻNIONYM WSTĘP WZBRONIONY".
6.
Przepustki lub karty dostępu do strefy bezpieczeństwa i strefy administracyjnej rejestruje się w książce ewidencji przepustek (kart dostępu), której wzór określa załącznik nr 9 do decyzji.
7. 35
Na podstawie oceny ryzyka zagrożeń obiektu, obiekt lub jego część można oznaczyć tablicą z napisem "Zakaz fotografowania i filmowania".
§  14.
1.
Ochrona fizyczna powinna być wspomagana przez środki techniczne oraz w miarę możliwości przez elektroniczny system monitorujący stan bezpieczeństwa obiektu.
2.
Do środków technicznych, o których mowa w ust. 1, należą: ogrodzenie, drzwi, bramy, zapory (szlaban, kolczatka), zamki, zasuwy, kraty, oświetlenie terenu obiektu, środki łączności.
3.
Ogrodzenie obiektu stanowić powinien system przeszkód fizycznych i mechanicznych uniemożliwiających swobodne przedostanie się ludzi i pojazdów do obiektu.
4.
Oświetlenie obiektu stanowić powinien zespół latarni, reflektorów naświetlających i lamp elektrycznych, usytuowanych w obiekcie. W obiekcie w szczególności należy oświetlić: magazyny, garaże, stację paliw, pojazdy służbowe na parkingu, bramy i drzwi wejściowe i budynki, w których usytuowane są strefy bezpieczeństwa.
5.
W skład środków łączności wchodzą:
1)
radiotelefony nasobne dla całej obsady służby ochrony lub służby dyżurnej;
2)
radiotelefon stacjonarny;
3)
aparat telefoniczny na posterunkach lub mikrotelefony dla całej obsady służby ochrony,
4)
aparat telefoniczny z możliwością połączeń miejskich,
5)
telefon komórkowy w dyspozycji kierownika zmiany lub funkcjonariusza pełniącego służbę dyżurną.
6.
W skład elektronicznego systemu monitorującego stan bezpieczeństwa obiektu, o którym mowa w ust. 1, mogą wchodzić:
1)
system sygnalizacji włamania i napadu;
2)
system sygnalizacji pożaru;
3)
system telewizji użytkowej;
4)
system kontroli dostępu;
5)
system kontroli służby wartowników;
6)
system deponowania kluczy.
7. 36
W przypadku stosowania systemu telewizji dozorowej, przy wejściu do obiektu umieszcza się informację "UWAGA - OBIEKT MONITOROWANY".
§  15.
1.
Dla służby ochrony wydziela się zespół pomieszczeń służbowych, w skład których wchodzą:
1)
pokój kierownika zmiany;
2)
pomieszczenie do przechowywania broni służbowej funkcjonariuszy pełniących służbę ochrony z miejscem do czyszczenia broni;
3)
szatnia z miejscem i wyposażeniem do suszenia umundurowania;
4)
węzeł sanitarny z natryskiem;
5)
pomieszczenie do przygotowywania i spożywania posiłku;
6)
biuro przepustek;
7)
inne pomieszczenia, jeżeli jest to podyktowane potrzebą służby.
2.
Dla służb, o których mowa w § 4 ust. 1 i 2, należy wydzielić i urządzić, zgodnie z warunkami bezpieczeństwa, stanowisko do ładowania i rozładowywania broni palnej.
3. 37
W pomieszczeniach zajmowanym przez służby i osoby, o których mowa w § 4 ust. 1 i § 4a ust. 1, organizuje się centrum monitorowania, w przypadku gdy w obiekcie są zainstalowane urządzenia elektronicznego systemu monitorowania stanu bezpieczeństwa obiektu.
4.
Biuro przepustek należy usytuować przy głównym wejściu do obiektu. W granicznych jednostkach organizacyjnych Straży Granicznej można odstąpić od organizowania biura przepustek, gdy czynności związane z przyjmowaniem gości wykonywane są przez służbę dyżurną w innym pomieszczeniu służbowym.
5.
Wyposażenie pomieszczeń, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 5 oraz w ust. 4, określa załącznik nr 10 do decyzji.
§  16.
Do czasu zorganizowania służby ochrony, jednak nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2004 r., ochronę fizyczną sprawuje warta, na zasadach określonych w regulaminie nr 22 Komendanta Głównego Straży Granicznej z dnia 12 lipca 1996 r. w sprawie pełnienia służby wewnętrznej i wartowniczej, zmienionego aneksem nr 1 z dnia 26 października 2001 r., aneksem nr 2 z dnia 21 października 2002 r. i aneksem nr 3 z dnia 24 października 2003 r.
§  17. 38
1.
Dokumentację, o której mowa w § 10 ust 1 pkt 1-4, wprowadzają do stosowania:
1)
komendanci oddziałów Straży Granicznej - w stosunku do obiektów komendy oddziału Straży Granicznej i obiektów granicznych jednostek organizacyjnych Straży Granicznej;
2)
Komendant Centralnego Ośrodka Szkolenia Straży Granicznej w Koszalinie i Komendant Ośrodka Szkoleń Specjalistycznych w Lubaniu - w stosunku do obiektów ośrodka szkolenia.
2.
Dokumentację, o której mowa w ust. 1, w stosunku do obiektów komendy oddziału Komendant Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej wprowadza po uzgodnieniu z Komendantem Centrum Szkolenia Straży Granicznej w Kętrzynie.
§  18.
Przepisy decyzji stosuje się odpowiednio do obiektów lub pomieszczeń oddanych do dyspozycji Straży Granicznej.
§  19.
W zakresie organizowania ochrony fizycznej, wskazuje się na służbowe wykorzystanie, w miarę możliwości finansowych, "Szczegółowych zaleceń Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego dotyczących ochrony fizycznej systemów i sieci TI", które określają środki i metody tworzenia mechanizmów ochrony fizycznej.
§  20.
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIKI

..................................................

Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

ZAŁĄCZNIK Nr 1

KSIĄŻKA WYZNACZANIA FUNKCJONARIUSZY DO SŁUŻBY OCHRONY

WYZNACZAM DO SŁUŻBY OCHRONY:

1. ZMIANA .....................................................

(RODZAJ ZMIANY, DATA)

1/ KIEROWNIK ZMIANY - .................................... ,

2/ WARTOWNIK 1 - ......................................... ,

3/ WARTOWNIK 2 - ......................................... ,

4/ WARTOWNIK 3 - ......................................... ,

5/ WARTOWNIK REZERWOWY (DYŻUR DOMOWY) - .................. ,

6/ UWAGI: ..................................................

2. ZMIANA .....................................................

(RODZAJ ZMIANY, DATA)

1/ KIEROWNIK ZMIANY - .................................... ,

2/ WARTOWNIK 1 - ......................................... ,

3/ WARTOWNIK 2 - ......................................... ,

4/ WARTOWNIK 3 - ......................................... ,

5/ WARTOWNIK REZERWOWY (DYŻUR DOMOWY) - .................. ,

6/ UWAGI: ..................................................

....................

(PIECZĘĆ I PODPIS)

ZAŁĄCZNIK Nr 2

PLAN SŁUŻB NA MIESIĄC .........

OBIEKT .........

grafika

ZAŁĄCZNIK Nr 3

WYKAZ OSÓB UPOWAŻNIONYCH DO PRZYJMOWANIA GOŚCI W OBIEKCIE

Nazwisko i imię osoby upoważnionejKomórka organizacyjnaNumer telefonuNumer pomieszczeniaPodstawa upoważnienia
12345

ZAŁĄCZNIK Nr 4

WYKAZ KLUCZY I OSÓB UPOWAŻNIONYCH DO ICH POBIERANIA

Numer kluczaNazwisko i imię osoby upoważnionejNumer pieczęci osoby upoważnionejKomórka organizacyjnaNumer pomieszczeniaPodstawa upoważnienia
123456

ZAŁĄCZNIK Nr 5

WYKAZ KLUCZY ZAPASOWYCH

L. p.Numer kluczaNumer pomieszczeniaKomórka organizacyjna
1234

ZAŁĄCZNIK Nr 6

DZIENNIK SŁUŻBY Nr .........

1. .......................... .............................

(nazwa służby) (stopień, imię i nazwisko)

przyjął służbę w dniu .................. o godz. ...........

2. Uwagi i wytyczne przełożonego służby.

3. Kontrola służby.

4. Przebieg służby:

Lp.GodzinaWykonywane czynności
123

1. Sprawy do przekazania:

2. Przyjmowanie i przekazywanie (nie obligatoryjnie):

NazwaCzynnościDataNazwisko i imięPodpis
pomieszczeniai godzinaosoby upoważnionejosoba upoważnionafunkcjonariusz służby
Przekazanie
Przyjęcie

3. Skład zmiany służby ochrony

Lp.Stopień imię i nazwiskoCzas i miejsce pełnienia służby

4. Służbę przekazałem w dniu ................ o godzinie ......

................

PODPIS

ZAŁĄCZNIK Nr 7

KSIĄŻKA EWIDENCJI KLUCZY

L.p.Zdano do przechowaniaWydano do użytku
Data dzień, miesiącGodzina, minutaNr kluczaNazwisko zdającegoNazwisko przyjmującegoPodpis przyjmującegoData dzień, m-cGodzina minutaNazwisko pobierającegoPodpis pobierającego

ZAŁĄCZNIK Nr 8

KSIĄŻKA EWIDENCJI PRZEPUSTEK WYDANYCH GOŚCIOM (INTERESANTOM)

Lp.Czas wydania przepustkiNazwisko i imięNazwa i nrAdres zamieszkaniaNazwisko osobyCzas zwrotu przepustkiUwagi
data -dzień, miesiącgodzina, minutagościadokumentu tożsamościlub adres zakładu pracyprzyjmującej(godzina i minuta)

ZAŁĄCZNIK Nr 9

KSIĄŻKA EWIDENCJI PRZEPUSTEK (KART DOSTĘPU)

Nr przepustkiNazwisko i imięMiejsce pracyData wydania przepustkiPodstawa wydaniaWażna do dniaPrzedłużono do dniaPotwierdzenie podpisem odbioru przepustkiInne informacjeUwagi
123456789101112
Nr przepustkiNazwisko i imięKomórka organizacyjnaMarka pojazduNr rej. pojazduData wydaniaData zwróceniaUwagi
12345678

ZAŁĄCZNIK Nr 10

WYPOSAŻENIE POMIESZCZEŃ SŁUŻBY OCHRONY

1. Wyposażenie pokoju kierownika zmiany:

1) biurko i fotel obrotowy;

2) stół i krzesła w ilości odpowiadającej liczbie wartowników na zmianie;

3) szafa metalowa na akta;

4) tablica informacyjna;

5) zegar ścienny;

6) godło;

7) odbiornik radiowy i telewizyjny;

8) meble dla potrzeb urządzeń technicznych;

9) apteczkę z zestawem środków i leków pierwszej pomocy;

10) inne urządzenia i przedmioty, jeżeli jest to uzasadnione prawidłowym funkcjonowaniem służby ochrony.

2. Wyposażenie pomieszczenia socjalnego:

1) chłodziarka;

2) czajnik elektryczny;

3) stół i krzesła w ilości wg. potrzeb;

4) urządzenie do podgrzewania posiłków (np. kuchenka mikrofalowa);

5) suszarka do naczyń;

6) zlewozmywak z szafką.

3. Wyposażenie biura przepustek:

1) biurko i fotel obrotowy;

2) szafę metalową na akta;

3) zegar ścienny;

4) odbiornik radiowy;

5) tablicę informacyjną;

6) aparat telefoniczny z możliwością połączeń miejskich;

7) inne urządzenia i przedmioty, jeżeli jest to uzasadnione prawidłowym funkcjonowaniem biura przepustek,

8) czajnik elektryczny;

9) stół i krzesło.

1 § 1 ust. 2 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 decyzji nr 279 z dnia 30 października 2009 r. (Dz.Urz.KGSG.09.13.83) zmieniającej nin. decyzję z dniem 30 października 2009 r.
2 § 1 ust. 2 pkt 3 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a) decyzji nr 171 z dnia 22 grudnia 2005 r. (Dz.Urz.KGSG.05.11.81) zmieniającej nin. decyzję z dniem 22 grudnia 2005 r.
3 § 1 ust. 2 pkt 4:

- zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. b) decyzji nr 171 z dnia 22 grudnia 2005 r. (Dz.Urz.KGSG.05.11.81) zmieniającej nin. decyzję z dniem 22 grudnia 2005 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 decyzji nr 40 z dnia 18 lutego 2009 r. (Dz.Urz.KGSG.09.2.13) zmieniającej nin. decyzję z dniem 26 lutego 2009 r.

4 § 1 ust. 2 pkt 5 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. c) decyzji nr 171 z dnia 22 grudnia 2005 r. (Dz.Urz.KGSG.05.11.81) zmieniającej nin. decyzję z dniem 22 grudnia 2005 r.
5 § 2 ust. 2 pkt 3 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a) decyzji nr 119 z dnia 4 czerwca 2008 r. (Dz.Urz.KGSG.08.7.50) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 czerwca 2008 r.
6 § 2 ust. 2 pkt 4 dodany przez § 1 pkt 1 lit. b) decyzji nr 119 z dnia 4 czerwca 2008 r. (Dz.Urz.KGSG.08.7.50) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 czerwca 2008 r.
7 § 3 ust. 1 pkt 11 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a) decyzji nr 40 z dnia 18 lutego 2009 r. (Dz.Urz.KGSG.09.2.13) zmieniającej nin. decyzję z dniem 26 lutego 2009 r.
8 § 3 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 2 decyzji nr 171 z dnia 22 grudnia 2005 r. (Dz.Urz.KGSG.05.11.81) zmieniającej nin. decyzję z dniem 22 grudnia 2005 r.
9 § 3 ust. 2 pkt 3 dodany przez § 1 pkt 2 decyzji nr 119 z dnia 4 czerwca 2008 r. (Dz.Urz.KGSG.08.7.50) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 czerwca 2008 r.
10 § 3 ust. 2 pkt 4 dodany przez § 1 pkt 2 decyzji nr 119 z dnia 4 czerwca 2008 r. (Dz.Urz.KGSG.08.7.50) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 czerwca 2008 r.
11 § 3 ust. 3 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. b) tiret pierwsze decyzji nr 40 z dnia 18 lutego 2009 r. (Dz.Urz.KGSG.09.2.13) zmieniającej nin. decyzję z dniem 26 lutego 2009 r.
12 § 3 ust. 3 pkt 5 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. b) tiret drugie decyzji nr 40 z dnia 18 lutego 2009 r. (Dz.Urz.KGSG.09.2.13) zmieniającej nin. decyzję z dniem 26 lutego 2009 r.
13 § 3 ust. 3 pkt 7 zmieniony przez § 1 pkt 2 decyzji nr 279 z dnia 30 października 2009 r. (Dz.Urz.KGSG.09.13.83) zmieniającej nin. decyzję z dniem 30 października 2009 r.
14 § 4:

- zmieniony przez § 1 pkt 3 decyzji nr 171 z dnia 22 grudnia 2005 r. (Dz.Urz.KGSG.05.11.81) zmieniającej nin. decyzję z dniem 22 grudnia 2005 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 decyzji nr 119 z dnia 4 czerwca 2008 r. (Dz.Urz.KGSG.08.7.50) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 czerwca 2008 r.

15 § 4 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 3 decyzji nr 40 z dnia 18 lutego 2009 r. (Dz.Urz.KGSG.09.2.13) zmieniającej nin. decyzję z dniem 26 lutego 2009 r.
16 § 4a dodany przez § 1 pkt 4 decyzji nr 119 z dnia 4 czerwca 2008 r. (Dz.Urz.KGSG.08.7.50) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 czerwca 2008 r.
17 § 4b dodany przez § 1 pkt 4 decyzji nr 119 z dnia 4 czerwca 2008 r. (Dz.Urz.KGSG.08.7.50) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 czerwca 2008 r.
18 § 5 ust. 1 zdanie wstępne zmienione przez § 1 pkt 5 lit. a) decyzji nr 119 z dnia 4 czerwca 2008 r. (Dz.Urz.KGSG.08.7.50) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 czerwca 2008 r.
19 § 5 ust. 2 zdanie wstępne zmienione przez § 1 pkt 5 lit. b) tiret pierwsze decyzji nr 119 z dnia 4 czerwca 2008 r. (Dz.Urz.KGSG.08.7.50) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 czerwca 2008 r.
20 § 5 ust. 2 pkt 5a dodany przez § 1 pkt 5 lit. b) tiret drugie decyzji nr 119 z dnia 4 czerwca 2008 r. (Dz.Urz.KGSG.08.7.50) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 czerwca 2008 r.
21 § 6 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. a) decyzji nr 171 z dnia 22 grudnia 2005 r. (Dz.Urz.KGSG.05.11.81) zmieniającej nin. decyzję z dniem 22 grudnia 2005 r.
22 § 6 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. b) decyzji nr 171 z dnia 22 grudnia 2005 r. (Dz.Urz.KGSG.05.11.81) zmieniającej nin. decyzję z dniem 22 grudnia 2005 r.
23 § 6 ust. 6 zmieniony przez § 1 pkt 4 decyzji nr 40 z dnia 18 lutego 2009 r. (Dz.Urz.KGSG.09.2.13) zmieniającej nin. decyzję z dniem 26 lutego 2009 r.
24 § 6 ust. 7 zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. c) decyzji nr 171 z dnia 22 grudnia 2005 r. (Dz.Urz.KGSG.05.11.81) zmieniającej nin. decyzję z dniem 22 grudnia 2005 r.
25 § 6 ust. 8 zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. d) decyzji nr 171 z dnia 22 grudnia 2005 r. (Dz.Urz.KGSG.05.11.81) zmieniającej nin. decyzję z dniem 22 grudnia 2005 r.
26 § 6 ust. 9:

- dodany przez § 1 pkt 6 decyzji nr 119 z dnia 4 czerwca 2008 r. (Dz.Urz.KGSG.08.7.50) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 czerwca 2008 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 decyzji nr 279 z dnia 30 października 2009 r. (Dz.Urz.KGSG.09.13.83) zmieniającej nin. decyzję z dniem 30 października 2009 r.

27 § 7 zmieniony przez § 1 pkt 5 decyzji nr 40 z dnia 18 lutego 2009 r. (Dz.Urz.KGSG.09.2.13) zmieniającej nin. decyzję z dniem 26 lutego 2009 r.
28 § 8 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 7 decyzji nr 119 z dnia 4 czerwca 2008 r. (Dz.Urz.KGSG.08.7.50) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 czerwca 2008 r.
29 § 10 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 8 lit. a) decyzji nr 119 z dnia 4 czerwca 2008 r. (Dz.Urz.KGSG.08.7.50) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 czerwca 2008 r.
30 § 10 ust. 2 pkt 12 dodany przez § 1 pkt 6 decyzji nr 171 z dnia 22 grudnia 2005 r. (Dz.Urz.KGSG.05.11.81) zmieniającej nin. decyzję z dniem 22 grudnia 2005 r.
31 § 10 ust. 4 pkt 7 dodany przez § 1 pkt 8 lit. b) decyzji nr 119 z dnia 4 czerwca 2008 r. (Dz.Urz.KGSG.08.7.50) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 czerwca 2008 r.
32 § 11 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 9 decyzji nr 119 z dnia 4 czerwca 2008 r. (Dz.Urz.KGSG.08.7.50) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 czerwca 2008 r.
33 § 12 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. a) decyzji nr 40 z dnia 18 lutego 2009 r. (Dz.Urz.KGSG.09.2.13) zmieniającej nin. decyzję z dniem 26 lutego 2009 r.
34 § 12 ust. 4 zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. b) decyzji nr 40 z dnia 18 lutego 2009 r. (Dz.Urz.KGSG.09.2.13) zmieniającej nin. decyzję z dniem 26 lutego 2009 r.
35 § 13 ust. 7 zmieniony przez § 1 pkt 8 decyzji nr 171 z dnia 22 grudnia 2005 r. (Dz.Urz.KGSG.05.11.81) zmieniającej nin. decyzję z dniem 22 grudnia 2005 r.
36 § 14 ust. 7 dodany przez § 1 pkt 7 decyzji nr 40 z dnia 18 lutego 2009 r. (Dz.Urz.KGSG.09.2.13) zmieniającej nin. decyzję z dniem 26 lutego 2009 r.
37 § 15 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 10 decyzji nr 119 z dnia 4 czerwca 2008 r. (Dz.Urz.KGSG.08.7.50) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 czerwca 2008 r.
38 § 17 zmieniony przez § 1 pkt 4 decyzji nr 279 z dnia 30 października 2009 r. (Dz.Urz.KGSG.09.13.83) zmieniającej nin. decyzję z dniem 30 października 2009 r.