Obowiązki sprawozdawcze zakładów służby zdrowia i pomocy społecznej w zakresie sprawozdawczości okresowej.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MZiOS.1987.9.57

Akt utracił moc
Wersja od: 1 stycznia 1987 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA I OPIEKI SPOŁECZNEJ
z dnia 5 czerwca 1987 r.
w sprawie obowiązków sprawozdawczych zakładów służby zdrowia i pomocy społecznej w zakresie sprawozdawczości okresowej

Na podstawie art. 4 i art. 17 ustawy z dnia 26 lutego 1982 r. o statystyce państwowej (Dz. U. Nr 7, poz. 58) zarządza się, co następuje:
§  1.
Wprowadza się obowiązek sporządzania i przekazywania sprawozdań statystycznych na formularzach oznaczonych symbolami:
  1)
MZ-01 - Kwartalny meldunek teleksowy o liczbie zachorowań na choroby weneryczne, według wzoru stanowiącego załącznik Nr 1 do zarządzenia,
  2)
MZ-02 - Półroczny, roczny meldunek telefoniczny o personelu medycznym i bazie służby zdrowia i pomocy społecznej, według wzoru stanowiącego załącznik Nr 2 do zarządzenia,
  3)
MZ-03 - Półroczne, roczne sprawozdanie o zatrudnieniu personelu medycznego, bazie i działalności zakładów służby zdrowia i pomocy społecznej, według wzoru stanowiącego załącznik Nr 3 do zarządzenia,
  4)
MZ-04 - Roczne sprawozdanie z działalności przychodni akademickiej (zespołu opieki zdrowotnej dla szkół wyższych), według wzoru stanowiącego załącznik Nr 4 do zarządzenia,
  5)
MZ-05 - Roczne sprawozdanie o opiece stomatologicznej nad dziećmi i młodzieżą szkolną, według wzoru stanowiącego załącznik Nr 5 do zarządzenia,
  6)
MZ-06 - Roczne sprawozdanie o opiece zdrowotnej w placówkach oświatowo-wychowawczych, według wzoru stanowiącego załącznik Nr 6 do zarządzenia,
  7)
MZ-07 - Miesięczne sprawozdanie o absencji chorobowej i wypadkowej, według wzoru stanowiącego załącznik Nr 7 do zarządzenia,
  8)
MZ-08 - Półroczne, roczne sprawozdanie o wykorzystaniu funduszu przeciwalkoholowego, według wzoru stanowiącego załącznik Nr 8 do zarządzenia,
  9)
MZ-09 - Półroczne, roczne sprawozdanie o remontach, według wzoru stanowiącego załącznik Nr 9 do zarządzenia,
  10)
MZ-55 - Dzienny meldunek zakładu służby zdrowia o zachorowaniach na grypę lub podejrzeniach, według wzoru stanowiącego załącznik Nr 10 do zarządzenia.
§  2.
1.
Obowiązek sporządzania i przekazywania sprawozdań statystycznych, o których mowa w § 1 dotyczy zakładów służby zdrowia i ich jednostek organizacyjnych oraz wydziałów zdrowia i opieki społecznej urzędów wojewódzkich.
2.
Przepis ust 1 stosuje się odpowiednio do akademii medycznych w zakresie podległych im szpitali klinicznych oraz resortowych instytutów naukowo-badawczych, w skład których wchodzą działy (oddziały) kliniczne.
§  3.
Sposób wykonania obowiązków sprawozdawczych i terminy przekazywania sprawozdań na formularzach, o których mowa w § 1 przez jednostki, o których mowa w § 2 określa instrukcja stanowiąca załącznik Nr 11 do zarządzenia.
§  4.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą od dnia 1 stycznia 1987 r.

Załączniki nr 1-10 do zarządzenia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 5 czerwca 1987 r. zostały ogłoszone odrębnie i rozesłane do zainteresowanych jednostek

ZAŁĄCZNIK  Nr 11

Wypełniaj resortoweZatwierdzono
formularze sprawozdawcze®dnia 1987.06.05 GUS
tylko z tym nadrukiemza Nr VIII/91/3i
INSTRUKCJA NR VIII(91)3i

dotycząca obowiązków sprawozdawczych zakładów służby zdrowia i pomocy społecznej w zakresie sprawozdawczości okresowej

§  1.
Przepisy ogólne.
1.
Przy wykonywaniu obowiązków sprawozdawczych jednostki sprawozdawcze stosują następujące zasady ogólne:
  1)
zgodności danych statystycznych ze stanem faktycznym
a)
dane liczbowe powinny być opracowane zgodnie z przepisami instrukcji,
b)
dane liczbowe powinny wynikać z prawidłowo prowadzonych dokumentów i ewidencji podstawowej (załącznik do instrukcji),
c)
po sporządzeniu sprawozdania należy przeprowadzić kontrolę merytoryczną i rachunkową oraz kontrolę zgodności danych zawartych w działach sprawozdania lub innych sprawozdaniach,
d)
w przypadku stwierdzenia, że złożone sprawozdanie zawiera błędy lub usterki, jednostka sprawozdawcza niezwłocznie wysyła sprostowanie do wszystkich odbiorców - stosownie do przepisów instrukcji,
  2)
poprawności formalnej sprawozdania:
a)
wszystkie pozycje sprawozdań wypełnia się przez wpisanie odpowiednich danych liczbowych, pozycji, pozycji ze znakiem "X" nie wypełnia się,
b)
stosuje się jednostki miary wymienione na formularzach,
c)
przy wykazywaniu danych w liczbach całkowitych (bez znaku po przecinku) lub w agregacjach większych aniżeli występuje w dokumentacji źródłowej należy dokonać zaokrąglenia według następującej zasady: ułamki od 0,01 do 0,49 odrzuca się, a od 0,50 do 0,99 zaokrągla się w górę do 1,
d)
sumowanie danych w wierszach lub rubrykach sprawozdania powinno być starannie sprawdzone, sumy liczb podanych w pozycjach "w tym" nie mogą być większe od liczby występującej w pozycji poprzedzającej "ogółem" lub "razem",
e)
sprawozdania należy wypełniać czytelnie zwracając uwagę, aby poszczególne dane nie wykraczały poza miejsce przeznaczenia do ich wpisywania,
f)
na wszystkich sprawozdaniach statystycznych, w odpowiednim polu części tytułowo-adresowej, odciska się w sposób wyraźny pieczątkę z numerem statystycznym jednostki sprawozdawczej w/g systemu REGON, ustalonym przez GUS; ten sam numer należy podawać w korespondencji w sprawach sprawozdawczości statystycznej,
g)
w części końcowej sprawozdania, oprócz wymaganych podpisów należy umieścić w miejscu "m.p." pieczęć jednostki sprawozdawczej oraz datę sporządzania sprawozdania, a także numer telefonu osoby odpowiedzialnej za opracowanie sprawozdania.
  3)
przestrzeganie zasady legalności:
a)
stosownie do art. 18 ust. 1 ustawy sporządzanie sprawozdań na formularzach nie zatwierdzonych przez Główny Urząd Statystyczny jest zabronione, z wyjątkiem danych zbieranych do celów innych aniżeli badania statystyczne podane w § 3 lub w trybie podanym w § 11 ust. 3 w "Zasadach projektowania i organizacji badań statystycznych", (Zeszyty Metodyczne Głównego Urzędu Statystycznego nr 61, Warszawa 1986),
b)
przypadki nakładania obowiązków sprawozdawczych na formularzach nie zatwierdzonych przez GUS zgłasza się organom statystyki państwowej, tj. Głównemu Urzędowi Statystycznemu i wojewódzkim urzędom statystycznym.
2.
Zgodność danych liczbowych z dokumentacją i ewidencją podstawową oraz prawidłowość sporządzanych sprawozdań sprawdzają podpisami dyrektorzy - kierownicy jednostek sprawozdawczych oraz osoby sporządzające sprawozdania.
3.
Sprawozdania przekazuje się w sposób określony niniejszą instrukcją (załącznik) przy czym:
  1)
ustalony termin jest ostatecznym terminem wysłania lub doręczenia sprawozdania,
  2)
przesyłając sprawozdania pocztą należy na kopercie umieścić napis (odcisk pieczątki) "PILNE STATYSTYKA",
  3)
pierwszy egzemplarz sprawozdania przesyła się zawsze do odbiorcy wskazanego w instrukcji, drugi egzemplarz pozostaje w aktach jednostki sprawozdawczej, o ile instrukcja nie zaleca konieczności sporządzania większej ilości egzemplarzy sprawozdania.
4.
Organ prowadzący badania statystyczne:
  1)
zaopatruje jednostki sprawozdawcze w formularze i instrukcje przy czym:
a)
formularze sprawozdawcze są dostarczane co roku w ilości niezbędnej do sporządzania sprawozdań (lub w kilku partiach w ciągu roku),
b)
zmiany do instrukcji są dostarczane w miarę ich dokonywania,
  2)
organizuje instruktaż dla jednostek sprawozdawczych oraz na bieżąco wyjaśnia zgłoszone wątpliwości i niejasności.
5.
Odpowiedzialność za zgodność ze stanem faktycznym danych wykazywanych w sprawozdaniach statystycznych oraz za prawidłowość i terminowość sporządzania sprawozdań ponoszą dyrektorzy - kierownicy jednostek sprawozdawczych oraz osoby sporządzające sprawozdania.
§  2.
Przepisy szczegółowe

MZ-01

Kwartalny meldunek teleksowy o liczbie zachorowań na choroby weneryczne

W wierszach 07 i 08 - należy podać liczbę osób leczonych profilaktycznie ze względu na kontakty seksualne z chorymi, u których stwierdzono kiłę (wiersz 07) lub rzeżączkę (wiersz 08).

W wierszach 09 i 10 - należy podać liczbę osób, które miały kontakty seksualne z chorymi, u których stwierdzono kiłę wczesną objawową (wiersz 09) lub rzeżączkę (wiersz 10).

Dane w wierszach 9 i 10 - powinny być równe lub większe od danych wskazanych odpowiednio w wierszach 07 i 08.

MZ-02

Półroczny, roczny meldunek telefoniczny o personelu medycznym i bazie służby zdrowia i pomocy społecznej

W wierszach 1 i 2 - należy podać liczbę pracowników pełnozatrudnionych oraz pracowników niepełnozatrudnionych, dla których głównym miejscem pracy jest jednostka sprawozdawcza (np. emeryci lub inne osoby, które ze względu na stan zdrowia zatrudnione są w niepełnym wymiarze godzin).

W wierszu 3 - należy podać liczbę łóżek rzeczywistych w szpitalach ogólnych, bez łóżek dla noworodków i wcześniaków, łącznie z łóżkami w oddziałach szpitalnych przy stacjach pogotowia ratunkowego.

Łóżko rzeczywiste jest to łóżko umieszczone na stałe w sali dla chorych (z pełnym wyposażeniem, zaopatrzone w pościel), zajęte przez chorego lub gotowe do jego przyjęcia.

Do łóżek rzeczywistych zalicza się również łóżka czasowo nieczynne z powodu remontu, jeżeli znajdowały się one w planie rocznym.

Do łóżek rzeczywistych nie wlicza się łóżek wyłączonych z eksploatacji z powodu remontu trwającego dłużej niż 1 rok kalendarzowy.

Do łóżek rzeczywistych nie wlicza się także łóżek czasowo dostawionych w oddziałach szpitalnych czynnych w okresach krótszych niż 1 rok.

W wierszu 4 - należy podać łączną liczbę przychodni rejonowych, specjalistycznych, przemysłowych, dla szkół wyższych, spółdzielczych zrzeszonych w związkach spółdzielczych oraz przychodni rehabilitacyjnych przy spółdzielniach inwalidów i ich związkach.

MZ-03

Półroczne, roczne sprawozdanie o zatrudnieniu personelu medycznego bazie i działalności zakładów służby zdrowia i pomocy społecznej

Dział 1

W wierszach 01-06 - należy podać liczbę pracowników pełnozatrudnionych oraz pracowników niepełnozatrudnionych, dla których głównym miejscem pracy jest jednostka sprawozdawcza (np. emeryci bądź inne osoby, które ze względu na stan zdrowia zatrudnione są w niepełnym wymiarze godzin).

W wierszach 12 i 13 - należy podać porady udzielone w przychodniach rejonowych dla ogółu ludności, specjalistycznych, przemysłowych i dla szkół wyższych, łącznie z poradami udzielonymi w placówkach nauczania i wychowania.

Porady są to świadczenia udzielone przez lekarzy, lekarzy dentystów w zakładach ambulatoryjnej opieki zdrowotnej.

Wizyty domowe są to porady udzielone przez lekarzy w domu pacjenta.

W przypadku placówek wychowania przedszkolnego, szkolnictwa podstawowego i ponadpodstawowego w sprawozdaniu półrocznym - należy podać porady udzielone od 1.I do 30.VI, w sprawozdaniu rocznym - porady udzielone w roku szkolnym tj. od 1.IX roku poprzedzającego okres sprawozdawczy do 30.VI danego okresu sprawozdawczego.

W przypadku przychodni akademickiej służby zdrowia w sprawozdaniu półrocznym należy podać liczbę porad udzielonych w okresie od 1.I do 30.VI, w sprawozdaniu rocznym - liczbę porad udzielonych w roku szkolnym tj. od 1.X roku poprzedzającego okres sprawozdawczy do 30.IX danego okresu sprawozdawczego.

W wierszach 20 i 21 - należy podać liczbę porad udzielonych w ośrodkach zdrowia, łącznie z poradami udzielonymi w placówkach nauczania i wychowania według metody podanej w wyjaśnieniach do wierszy 12 i 13.

W wierszu 22 - należy podać dane dla szpitali psychiatrycznych, sanatorium dla nerwowo chorych (dorosłych), sanatoriów i neuropsychiatrii dziecięcej, ośrodków leczenia odwykowego i ośrodków rehabilitacyjnych dla narkomanów.

Dział 2

W rubrykach 2 i 3 - należy podać dane bez oddziałów dla noworodków i wcześniaków. Łóżka dla noworodków i wcześniaków należy wykazać w wierszu 9.

W wierszu 1 - należy podać dane łącznie z oddziałami szpitalnymi przy stacjach pogotowia ratunkowego (rubr. 2 i 3).

MZ-04

Roczne sprawozdanie z działalności przychodni akademickiej (zespołu opieki zdrowotnej dla szkół wyższych)

Dział 2

W dziale tym należy podać liczę udzielonych porad przez lekarzy w odpowiednich poradniach podstawowej opieki zdrowotnej.

W wierszu 11 - należy wykazać liczbę studentów, u których przeprowadzono sanację jamy ustnej w ramach planowanej i pozaplanowej opieki stomatologicznej.

Definicja "planowanej opieki stomatologicznej" znajduje się w wyjaśnieniach do formularza MZ-05.

W wierszu 14 - należy podać liczbę wyleczonych studentów wyłącznie w ramach planowanej opieki stomatologicznej spośród studentów wymagających leczenia na początku okresu sprawozdawczego (wiersz 13).

Dział 3

W wierszu 1 - należy podać liczbę pracowni samodzielnych oraz wykonujących badania cytologiczne w ramach działalności poradnia dla kobiet.

Dział 4

W wierszu 01 - należy podać liczbę studentów zarejestrowanych w grupach dyspanseryjnych. W tym wierszu każda osoba powinna być wykazana tylko jeden raz bez względu na liczbę występujących u niej schorzeń.

W wierszach 02-14 - należy podać liczbę studentów zarejestrowanych w odpowiednich grupach dyspanseryjnych. Jeżeli u jednego studenta stwierdzono więcej niż jedno schorzenie należy go wykazać w odpowiednich wierszach (od 02 do 14).

Np. Jeżeli u studentki rozpoznano chorobę wrzodową żołądka i chorobę nerek należy ją wykazać w wierszu 01 (1 osoba) i w wierszach 10 i 12.

W rubryce 1 - należy podać osoby zakwalifikowane do grup dyspanseryjnych w okresie sprawozdawczym jak również w latach poprzednich, a których stan zdrowia w dalszym ciągu uzasadnia do objęcia ich czynną opieką lekarską.

W rubryce 2 - należy wykazać studentów zakwalifikowanych do grup dyspanseryjnych objętych tak zwanym czynnym poradnictwem czyli planową, systematyczną opieką lekarską.

Dane wykazane w rubryce 2 powinny być mniejsze lub równe od danych wykazanych w rubryce 1.

Dział 5

Opieka dzienna obejmuje opiekę lekarską i pielęgniarską sprawowaną podczas dnia w oddziale dziennym.

Opieka środowiskowa obejmuje opiekę lekarską i pielęgniarską sprawowaną przez szpital w domu chorego.

Opieka w hostelach obejmuje opiekę sprawowaną nad chorymi, którzy mogą wykonywać czynności związane z samoobsługą w zakładach rehabilitacyjnych zwanych hostelami.

MZ-05

Roczne sprawozdanie o opiece stomatologicznej nad dziećmi i młodzieżą szkolną

Dział 1

Planowa opieka stomatologiczna jest szczególną formą podstawowej opieki stomatologicznej, której celem jest:

  1)
w zakresie leczenia zachowawczego i chirurgicznego - przeprowadzanie pełnej sanacji jamy ustnej u dzieci i młodzieży danej placówki oświatowo-wychowawczej poprzez kolejne obejmowanie planowym leczeniem poszczególnych klas szkolnych począwszy od dzieci najmłodszych;
  2)
w zakresie profilaktyki ortodontycznej - wczesne rozpoznanie i zapobieganie wadom szczękowo-twarzowo-zgryzowym;
  3)
w zakresie profilaktyki próchnicy - obniżanie zapadalności na próchnicę, poprzez stosowanie przede wszystkim związków fluoru;
  4)
w zakresie oświaty zdrowotnej - podniesienie świadomości w zakresie potrzeb zdrowotnych przede wszystkim poprzez prawidłową higienę jamy ustnej oraz właściwy sposób żywienia.

Rubryki 1, 2 i 3 - dotyczą wyłącznie placówek oświatowo-wychowawczych, w których w danym roku sprawozdawczym prowadzone było planowe leczenie stomatologiczne.

W rubrykach 4 i 5 - należy wykazać dzieci i młodzież objętą pełnym cyklem profilaktyki fluorowej.

Dział 2

W rubryce 1 - należy wykazać liczbę udzielonych porad przez lekarzy dentystów w ramach planowego i pozaplanowego leczenia stomatologicznego.

W rubryce 2 - należy wykazać liczbę osób, u których przeprowadzono sanację jamy ustnej w ramach planowego i pozaplanowego leczenia stomatologicznego.

MZ-06

Roczne sprawozdanie o opiece zdrowotnej w placówkach oświatowo-wychowawczych

Dział 1

W wierszu 1 - należy podać liczbę placówek (rubr. 1) i uczniów (rubr. 2) objętych stałą opieką lekarza szkolnego lub lekarza poradni rejonu pediatryczno-szkolnego lub ośrodka zdrowia.

W wierszu 2 - należy podać liczbę placówek (rubr. 1) i uczniów (rubr. 2) objętych opieką lekarską zadaniową (np. przez lekarzy oddelegowanych z innych placówek służby zdrowia do realizacji zadań w ramach opieki profilaktycznej np. bilansów zdrowia).

W wierszu 3 - należy podać liczbę placówek i uczniów objętych opieką felczera, pełniącego obowiązki lekarza.

W wierszu 4 - należy podać liczbę placówek i uczniów objętych wyłącznie opieką pielęgniarską (lub higienistek szkolnych) tj. liczbę placówek i uczniów nie objętych opieką lekarską (stałą lub zadaniową) lub felczerską.

W wierszu 5 - należy podać liczbę placówek i uczniów objętych wyłącznie opieką pielęgniarską.

Dział 2

Dział ten dotyczy badań typu bilans zdrowia zrealizowanych w przedszkolach i szkołach wszystkich typów oraz w innych placówkach oświatowo-wychowawczych. Bilanse zdrowia przeprowadzane są w innych placówkach oświatowo-wychowawczych w przypadku, gdy wychowankowie tych placówek nie uczęszczają do przedszkoli i szkół.

Dział 3

W rubryce 2 - należy podać liczbę porad udzielonych wychowankom lub uczniom zakwalifikowanym do grup dyspanseryjnych w ramach kontrolnych badań lekarskich (poza bilansem zdrowia).

Dział 4

W rubr. 1, w. 1 - należy podać liczbę wszystkich uczniów lub wychowanków (łącznie tzw. "roczniki bilansowe i międzybilansowe") zakwalifikowanych do grup dyspanseryjnych, bez względu na to, czy byli zakwalifikowani w danym roku sprawozdawczym, czy w latach poprzednich, a stan zdrowia uzasadnia zakwalifikowanie ich do grup dyspanseryjnych. Każdy wychowanek lub uczeń wykazywany jest tylko raz.

W wierszach 02-15 - należy podać liczbę uczniów (wychowanków) zakwalifikowanych do poszczególnych grup (podgrup) dyspanseryjnych. Jeżeli u dziecka stwierdzono np. wadę wzroku i wadę słuchu należy je wykazać w wierszach 05 i 07.

W wierszu 04 - należy wykazać liczbę uczniów, którzy używają środków odurzających, psychotropowych i zastępczych oraz:

- są zarejestrowani z powodu używania tych środków w poradniach specjalistycznych,

- nie są zarejestrowani w tych poradniach lecz ustalono, że często używają te środki.

MZ-07

Miesięczne sprawozdanie o absencji chorobowej i wypadkowej

W rubrykach 1-18 - należy podać liczbę dni niezdolności do pracy z powodu chorób i wypadków wg numerów Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób, Urazów i Przyczyn Zgonów (IX Rewizja). Średnią liczbę zatrudnionych w miesiącu otrzymuje się dzieląc sumę zatrudnionych w poszczególnych dniach miesiąca przez liczbę dni w miesiącu.

Dane dotyczące liczby zatrudnionych podaje komórka kadrowa zakładu, dla którego sporządzane jest sprawozdanie.

MZ-08

Półroczne, roczne sprawozdanie o wykorzystaniu funduszu przeciwalkoholowego

Dane podane w rubryce 1, wiersz 01 powinny być zgodne z danymi wskazanymi w sprawozdaniu na form. Rb-30 o funduszach celowych.

Dane w rubryce 1, wiersza 01 powinny się równać danym rubryki 13, wiersza 814 "Stan funduszu obrotowego na koniec roku" (symbol kodu P) sprawozdania Rb-30.

Dane podane w rubryce 2, wiersz 01 powinny być zgodne z danymi dotyczącymi kosztów w sprawozdaniu na form. Rb-30 z wyłączeniem przelewów redystrybucyjnych.

Dane w rubr. 2, wiersza 01 powinny się równać danym rubryki 13, wiersza "Razem" (symbol kodu N) sprawozdania Rb-30.

MZ-09

Półroczne, roczne sprawozdanie o remontach

Sprawozdawczością z nakładów na remonty powinny być objęte wszelkie remonty niezależnie od źródeł finansowania oraz systemu wykonawstwa.

Sprawozdawczością powinny być także objęte remonty realizowane między innymi z Centralnego Funduszu Przeciwalkoholowego i Funduszu Zapobiegania Narkomanii.

W sprawozdaniu nie należy ujmować remontów wykonywanych całkowicie w ramach czynów społecznych.

Dział 1

W rubryce 1 - należy podać dane zgodnie z następującymi zasadami:

a) w zakresie remontów polegających na robotach remontowo-budowlanych wartość wykonanych robót ustala się na podstawie faktur sporządzonych zgodnie z obowiązującymi przepisami. W zakresie robót wykonanych we własnym zakresie (siłami własnymi) na podstawie faktur wewnętrznych.

W przypadku braku faktury wykonawcy - wartość robót należy ustalać na podstawie protokółu odbioru robót.

Momentem decydującym o zaliczeniu robót remontowych do wykonania za dany okres sprawozdawczy jest zawsze data protokołu odbioru robót, a nie data faktury. Zwraca się uwagę, że za poniesione nakłady uważa się występującą w fakturach (protokółach odbioru) wartość robót zrealizowaną według cen sprzedaży.

b) w zakresie remontów nie polegających na robotach remontowo-budowlanych momentem decydującym o ich zaliczeniu do wykonania w okresie sprawozdawczym jest:

- w przypadku wykonywania robót we własnym zakresie - data wykonania (zakończenia) ustalona w oparciu o dokumenty wewnętrzne, w przypadku wykonania robót przez wykonawcę na zlecenie - data odbioru obiektów remontowanych (zgodnie z warunkami umowy lub zamówienia). Wartość wykonanych nakładów w zakresie remontów nie polegających na robotach remontowo-budowlanych ustala się na podstawie faktur za roboty (remonty) odebrane względne dowodów odbioru robót (remonty), jeżeli brak jest faktur, ewentualną korektę wyceny należy uwzględnić po otrzymaniu faktury - w sprawozdaniu za następny okres sprawozdawczy,

c) inne nakłady (koszty) związane z remontem jak: koszty dokumentacji zleconej przez użytkownika (właściciela środków trwałych) a nie przez wykonawcę, koszty nadzoru zleconego, koszty transportu, załadunku itp. dokonywanego nie przez wykonawcę remontów środków trwałych, zalicza się do wykonania na podstawie faktur lub innych dokumentów rozliczeniowych, a decydującym momentem o zaliczeniu ich do wykonania za dany okres sprawozdawczy jest data faktury (dokumentu rozliczeniowego),

d) jeżeli w okresie sprawozdawczym nastąpiły zmniejszenia lub zwiększenia - dokonane właściwymi dokumentami - w zakresie uprzednio ustalonych nakładów, należy o kwotę korygującą zmniejszyć lub zwiększyć wartość nakładów za okres sprawozdawczy - bez względu na fakt czy korekta odnosi się do remontów kontynuowanych (wykonywanych) w roku sprawozdawczym, czy zakończonych przed rokiem sprawozdawczym.

W wierszu 1 - należy podać nakłady ogółem na wszystkie rodzaje remontów.

W wierszu 2 - należy podać nakłady ogółem na remonty bieżące zaś w wierszu 3 - nakłady ogółem na remonty kapitalne.

Do remontów w wierszu 4 zalicza się nakłady na remonty wykonane przez uspołecznione przedsiębiorstwa budowlano-montażowe na zlecenie użytkownika (właściciela) środków trwałych.

Do uspołecznionych przedsiębiorstw budowlano-montażowych zalicza się:

- państwowe przedsiębiorstwa budowlano-montażowe i remontowo-budowlane,

- spółdzielnie budowlano-montażowe, zrzeszone w Centralnym Związku Spółdzielczości Pracy,

- zakłady (oddziały) budowlano-montażowe działające na pełnym wewnętrznym rozrachunku gospodarczym w ramach jednostek spółdzielczych i organizacji społecznych, przyjmujące zlecenia na wykonanie remontów budowlano-montażowych od innych jednostek.

Do remontów w wierszu 5 zalicza się nakłady na te remonty, które zostały wykonane przez:

- wydziały budowlane istniejące w przedsiębiorstwach uzdrowiskowych i zaopatrzenia farmaceutycznego,

- zakłady remontowo-budowlane istniejące w akademiach medycznych oraz jednostkach budżetowych resortu zdrowia i opieki społecznej, zwane dalej "ZRB".

Do remontów w wierszu 6 zalicza się:

- nakłady na remonty wykonane na zlecenie - przez pozostałe jednostki gospodarki uspołecznionej (tj. przez państwowe przedsiębiorstwa przemysłowe, warsztaty szkolne, przedsiębiorstwa remontowe (niebudowlane) i inne jak np. państwowe (miejskie) przedsiębiorstwa robót ogrodniczych, rzemieślnicze spółdzielnie budowlane (zrzeszone w Centralnym Związku Rzemiosła), spółdzielnie usługowo-wytwórcze, kółek rolniczych, brygady wykonawstwa budowlanego innych jednostek uspołecznionych, których wykonawstwo budowlane nie jest działalnością podstawową) oraz przez rzemieślników indywidualnych, prywatne przedsiębiorstwa budowlane i inne nieuspołecznione jednostki.

W wierszu 7 - należy podać wartość produkcji sprzedanej ZRB, ustaloną tylko w oparciu o odpowiednie dokumenty (faktury, protokóły odbioru robót), bez wartości różnicy stanów robót w toku.

Dział 2

Dział ten należy wypełnić tylko w sprawozdaniu rocznym.

W rubryce 1 - należy podać liczbę budynków podstawowej działalności objętych symbolami 151-153, 155, 157 i 159 (klasyfikacji obiektów budowlanych - wydawnictwo GUS), w których zrealizowano remonty kapitalne.

W rubryce 2 - należy wykazać przyrosty nowych środków trwałych uzyskanych w wyniku działalności remontowej posługując się następującymi jednostkami miary:

a) szpitale i sanatoria - łóżka,

b) przychodnie i ośrodki zdrowia - gabinety,

c) żłobki i zakłady pomocy społecznej - miejsca.

Dane powyższe powinny być również wykazane w sprawozdaniu z realizacji inwestycji na formularzach o symbol "J".

Do sprawozdania należy dołączyć imienny wykaz uzyskanych efektów z działalności remontowej.

MZ-55

Dzienny meldunek zakładu służby zdrowia o zachorowaniach na grypę lub podejrzeniach

W rubryce 1 - należy podać liczbę zachorowań lub podejrzeń na grypę (symbol 487).

W rubryce 2 - należy podać liczbę osób (z rubryki 1) skierowanych do szpitala.

W części opisowej należy podać: miejsce wystąpienia ogniska (adres zakładu lub rejon) w okresach międzyepidemicznych i liczbę zachorowań lub podejrzeń na grypę.

ZAŁĄCZNIK 

WYKAZ FORMULARZY SPRAWOZDAWCZYCH ORAZ ROZDZIELNIK I TERMINARZ ICH SPORZĄDZANIA

Lp.Rodzaj formularza sprawozdawczegoSymbol formularza, data i nr rejestruNazwa jednostek wypełniających i przekazujących sprawozdaniaMateriał źródłowyOkres sprawozdawczyTermin przesyłania sprawozdań (dni po okresie sprawozdawczym)Instytucja otrzymująca sprawozdaniaLiczba egzemplarzy
123456789
1Kwartalny meldunek teleksowy o liczbie zachorowań na choroby weneryczneMZ-01 87.06.05 VIII/91/3wojewódzka przychodnia skórno-wenerologicznaMz/Sw-2, rejestr nierzeżączkowego zapalenia cewki moczowejkwartał15Instytut Wenerologii, teleks lub telefonteleks lub telefon
2Półroczny roczny meldunek telefoniczny o personelu medycznym i bazie służby zdrowia i pomocy społecznejMZ-02 87.06.05 VIII/91/4wojewódzki zespół metodyczny opieki zdrowotnej i pomocy społecznej lub wojewódzki szpital zespolonymeldunki telefoniczne z zakładów służby zdrowia i pomocy społecznejpółrocze7Ministerstwo Zdrowia i Opieki Społecznejtelefon lub teleks
rok7Departament Programowania i Kontroli
3Półroczne, roczne sprawozdanie o zatrudnieniu personelu medycznego, bazie i działalności zakładów służby zdrowia i pomocy społecznejMZ-03 87.06.05 VIII/91/5wojewódzki zespół metodyczny opieki zdrowotnej i pomocy społecznej lub wojewódzki szpital zespolonymeldunki telefoniczne z zakładów służby zdrowia i pomocy społecznejpółrocze151. Ministerstwo Zdrowia i Opieki Społecznej Departament Programowania i Kontroli1
rok152 woj. urząd statystyczny1
4Roczne sprawozdanie o działalności przychodni akademickiej (zespołu opieki zdrowotnej dla szkół wyższych)MZ-04 87.06.05 VIII/91/6przychodnia akademicka lub zespół opieki zdrowotnej dla szkół wyższychMz/Lst-1 Mz/K-6

Mz/St-18 St Mz/St-18 Sa Mz/St-18 Sb Mz/St-18 Sc Mz/St-19 Mz/Szp-3 Mz/N-14

rok akad.6wojewódzki zespół metodyczny opieki zdrowotnej i pomocy społecznej lub wojewódzki szpital zespolony1
- jednostkowe
- zbiorcze oddzielnie dla przychodni akademickich i oddzielnie dla zespołów opieki zdrowotnej dla szkół wyższychwojewódzki zespół metodyczny opieki zdrowotnej i pomocy społecznej lub wojewódzki szpital zespolonysprawozdania jednostkowe na form. MZ-04rok akad.201. Ministerstwo Zdrowia i Opieki Społecznej Departament Programowania i Kontroli1
2. woj. urząd statyst.1
5Roczne sprawozdanie o opiece stomatologicznej nad dziećmi i młodzieżą szkolnąMZ-05 87.06.05 VIII/91/7szkolna i międzyszkolna poradnia stomatologiczna, poradnia pedodoncji, poradnia stomatologiczna w zespole opieki zdrowotnej, poradnia stomatologiczna w ośrodku i punkcie zdrowia na wsiMz/St-18 Mz/St-19rok szkolny10zespół opieki zdrowotnej1
- jednostkoweporadnia stomatologiczna w przychodni przyzakładowej, międzyzakładowej, w zespole przemysłowej (górniczej, portowej) służby zdrowia, ambulans stomatologiczny
- zbiorcze oddzielne dla opieki stomatologicznejzespół opieki zdrowotnejsprawozdania jednostkowe na form. MZ-05rok szkolny30wojewódzki zespół metodyczny opieki zdrowotnej i pomocy społecznej lub wojewódzki szpital zespolony1
- w mieście
- na wsi
- w przemysłowej służbie zdrowia
- zbiorcze oddzielnie dla opieki stomatologicznejwojewódzki zespół metodyczny opieki zdrowotnej i pomocy społecznej lub wojewódzki szpital zespolonysprawozdania zbiorcze na form. MZ-05rok szkolny701. Ministerstwo Zdrowia i Opieki Zdrowotnej Departament Planowania i Kontroli1
- w mieście
- na wsi

- w przemysłowej służbie zdrowia

2. woj. urząd statystyczny1
6Roczne sprawozdanie o opiece zdrowotnej w placówkach oświatowo-wychowawczychMZ-06 87.06.05 VIII/91/8placówka oświatowo-wychowawczakarty zdrowia ucznia - symbol formularza IV/61/1rok szkolny10zespół opieki zdrowotnej1
- jednostkoweMZ/Hsz-10 MZ/Hsz-4
- zbiorcze w/g rodzaju placówek oraz w podziale na miasto i wieśzespół opieki zdrowotnejsprawozdania jednostkowe na form. MZ-06rok szkolny30wojewódzki zespół metodyczny opieki zdrowotnej i pomocy społecznej lub wojewódzki szpital zespolony1
- zbiorcze w/g rodzaju placówek oraz w podziale na miasto i wieśwojewódzki zespół metodyczny opieki zdrowotnej i pomocy społecznej lub wojewódzki szpital zespolonysprawozdania zbiorcze na form. MZ-06rok szkolny701. Ministerstwo Zdrowia i Opieki Zdrowotnej Departament Planowania i Kontroli1
2. woj. urząd statystyczny1
7Miesięczne sprawozdanie o absencji chorobowej i wypadkowejMZ-07 87.06.05 VIII/91/9przemysłowa przychodnia przyzakładowa i międzyzakładowa obejmująca opieką zakłady pracy liczące co najmniej 200 zatrudnionych (z wyjątkiem przychodni międzyzakładowych dla leśnictwa)Mz/Og-25amiesiąc5Instytut Medycyny Pracy w Przemyśle Włókienniczym i Chemicznym w Łodzi1
8Półroczne, roczne sprawozdanie o wykorzystaniu funduszu przeciwalkoholowegoMZ-08 87.06.05 VIII/91/10
Wojewódzki fundusz przeciwalkoholowy
- jednostkowejednostki posiadające rachunek bankowy funduszu przeciwalkoholowegodokumentacja podstawowa (rachunki, faktury)półrocze9urząd wojewódzki wydział zdrowia i opieki społecznej1
rok30
- zbiorczeurząd wojewódzki wydział zdrowia i opieki społecznejsprawozdania jednostkowe na form. MZ-08półrocze18Ministerstwo Zdrowia i Opieki Społecznej Departament Ekonomiczny1
rok451
Centralny fundusz przeciwalkoholowy
- jednostkowejednostki finansowane z centralnego funduszu przeciwalkoholowegodokumentacja podstawowa (rachunki, faktury)półrocze18Ministerstwo Zdrowia i Opieki Społecznej Departament Ekonomiczny1
rok451
9Półroczne, roczne sprawozdanie o remontachMZ-09 87.06.05 VIII/91/11jednostki prowadzące działalność remontowo-budowlaną (budżet woj.)dokumentacja podstawowaI półr.15urząd wojewódzki wydział zdrowia i opieki społecznej1
rok351
- jednostkowejednostki prowadzące działalność remontowo-budowlaną (budżet centralny)dokumentacja podstawowaI półr.15właściwa jednostka nadrzędna1
rok351
- zbiorczeurząd wojewódzki wydział zdrowia i opieki społecznejsprawozdania jednostkowe na form. MZ-09I półr.25Ministerstwo Zdrowia i Opieki Społecznej Departament Inwestycji1
rok551
akademia medycznasprawozdania jednostkowe na form. MZ-09I półr.25Ministerstwo Zdrowia i Opieki Społecznej Departament Inwestycji1
rok551
10Dzienny meldunek zakładu służby zdrowia o zachorowaniach na grypę lub podejrzeniachMZ-55 87.06.05 VIII/91/12zakłady służby zdrowiarejestr zachowańdzień1terenowa (portowa) stacja sanitarno-epidemiologiczna1