Obowiązki sprawozdawcze w zakresie szkolnictwa.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.GUS.1989.15.40

Akt utracił moc
Wersja od: 21 listopada 1991 r.

ZARZĄDZENIE Nr 47
PREZESA GŁÓWNEGO URZĘDU STATYSTYCZNEGO
z dnia 8 lipca 1989 r.
w sprawie obowiązków sprawozdawczych w zakresie szkolnictwa.

(znak: DS-7-020-01)

Na podstawie art. 16 ust. 2 ustawy z dnia 26 lutego 1982 r. o statystyce państwowej (tekst jednolity Dz. U. z 1989 r. Nr 40, poz. 221) zarządza się, co następuje:

§  1.
1.
Ustala się obowiązek przekazywania raz w roku danych statystycznych o prowadzonej działalności oświatowo-wychowawczej i dydaktycznej na formularzu sprawozdawczym dla danego typu placówki oświatowo-wychowawczej lub szkoły oraz o pomocy materialnej dla uczniów i studentów do właściwego terytorialnie według siedziby wojewódzkiego urzędu statystycznego odpowiednio przez:
1) 1
przedszkola na formularzu oznaczonym symbolem S-01 - w terminie do dnia 4 października,
2)
szkoły podstawowe na formularzu oznaczonym symbolem S-02 - w terminie do dnia 4 października,
3)
szkoły podstawowe dla pracujących i podstawowe studia zawodowe na formularzu oznaczonym symbolem S-03 - w terminie do dnia 18 listopada,
4)
szkoły podstawowe specjalne, filie szkół podstawowych specjalnych przy zakładach społecznej służby zdrowia i w pogotowiach opiekuńczych na formularzu oznaczonym symbolem S-04 - w terminie do dnia 24 września,
5)
licea ogólnokształcące dla niepracujących i licea ogólnokształcące specjalne na formularzu oznaczonym symbolem S-05 - w terminie do dnia 24 września,
6)
licea ogólnokształcące dla pracujących na formularzu oznaczonym symbolem S-06 - w terminie do dnia 13 października,
7)
szkoły zawodowe na formularzu oznaczonym symbolem S-07 - w terminie do dnia 8 października,
8)
internaty (bursy) poszczególnych typów szkół podstawowych, zawodowych i ogólnokształcących na formularzu oznaczonym symbolem S-08 - w terminie do dnia 18 listopada,
9)
szkoły podstawowe, licea ogólnokształcące oraz szkoły zawodowe dla młodzieży niepracującej i specjalne, zespoły ekonomiczno-administracyjne szkół na formularzu oznaczonym symbolem S-09 - w terminie do dnia 24 listopada,
10)
szkoły wyższe na formularzach oznaczonych symbolami: S-10 - w terminie do dnia 13 stycznia i S-11 - w terminie do dnia 20 grudnia.
2.
Szkoły wyższe, instytuty naukowo-badawcze, placówki Polskiej Akademii Nauk, Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego oraz Centrum Podyplomowego Kształcenia Pracowników Administracji Państwowej przekazują do właściwego terytorialnie według siedziby wojewódzkiego urzędu statystycznego dane statystyczne o stypendiach naukowych, studiach podyplomowych i doktoranckich oraz nauczycielach akademickich na formularzu oznaczonym symbolem S-12 - w terminie do dnia 20 stycznia.
3.
Wzory formularzy sprawozdawczych, o których mowa w ust. 1 i 2, stanowią załączniki od nru 1 do nru 12 do zarządzenia.
§  2.
Ministerstwo Edukacji Narodowej udostępnia Głównemu Urzędowi Statystycznemu:
1)
uaktualnioną na dzień 31 grudnia kartotekę polskich studentów i absolwentów szkół wyższych za granicą - w terminie do dnia 10 stycznia,
2)
tablice wynikowe zawierające dane z poprzedniego roku o liczbie i nadanych stopniach naukowych - w terminie do dnia 20 lutego.
§  3.
Znosi się obowiązek przekazywania danych statystycznych o sprawności kształcenia studiów dziennych, wieczorowych i zaocznych (dotychczasowe sprawozdanie na formularzu S-12).
§  4.
Wojewódzkie urzędy statystyczne przekazują organom administracji państwowej stopnia wojewódzkiego o właściwości szczególnej w zakresie oświaty i wychowania w formie wzajemnie uzgodnionej wyniki opracowanych sprawozdań z zakresu szkolnictwa.
§  5.
Tracą moc:
1)
zarządzenie nr 39 Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 9 września 1988 r. w sprawie obowiązków sprawozdawczych w zakresie placówek wychowania przedszkolnego oraz szkolnictwa ogólnokształcącego i zawodowego (Dz. Urz. GUS Nr 9, poz. 31),
2)
zarządzenie nr 64 Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 28 września 1988 r. zmieniające zarządzenie w sprawie obowiązków sprawozdawczych w zakresie placówek wychowania oraz szkolnictwa ogólnokształcącego i zawodowego (Dz. Urz. GUS Nr 12, poz. 55),
3)
zarządzenie nr 54 Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 30 sierpnia 1988 r. w sprawie obowiązków sprawozdawczych szkolnictwa wyższego (Dz. Urz. GUS Nr 11, poz. 45).
§  6.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Uwaga. Na formularzu S-01 (dział 2), S-02 (dział 5), S-03 (dział 2), S-4 (dział 2), S-05 (dział 6), S-06 (dział 3), S-07 (dział 5) i S-10 (dział 1) drukowanych w latach następnych zmienia się oznaczenie roku lub lat dodając kolejny rok.

ZAŁĄCZNIKI
..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

ZAŁĄCZNIK  Nr 1 2

S-01

Sprawozdanie przedszkola według stanu w dniu 20 IX 19.... r.

grafika

OBJAŚNIENIA

Dział 2, wiersz 2 - przez zmianowość należy rozumieć taką organizację opieki i wychowania w przedszkolu, zgodnie z którą w ciągu wszystkich dni w tygodniu bądź w przeważającej liczbie dni w tygodniu zajęcia opiekuńczo-wychowawcze odbywają się również na drugiej zmianie.

Dział 2, wiersze od 3 do 5 - należy wykazać dzieci korzystające z pełnego śniadania, obiadu bądź podwieczorku. W wierszach tych nie należy podawać dzieci korzystających tylko ze "szklanki mleka" lub innego napoju, spożywających kanapki przygotowane w domu itp.

ZAŁĄCZNIK  Nr 2 3

S-02

Sprawozdanie szkoły podstawowej według stanu w dniu 20 IX 19... r.

grafika

ZAŁĄCZNIK  Nr 3 4

S-03

Sprawozdanie szkoły podstawowej dla pracujących (podstawowego studium zawodowego) według stanu w dniu 10 XI 19... r.

grafika

OBJAŚNIENIA

1.
Sprawozdanie należy sporządzić oddzielnie dla szkoły podstawowej dla pracujących oraz dla podstawowego studium zawodowego nawet wówczas, gdy posiadają wspólną administrację. Jeżeli szkoła (studium) prowadzi oddziały filialne wówczas sporządza jedno sprawozdanie łącznie z oddziałami filialnymi.
2.
W dziale 1, rubr. 2 - należy wykazać nauczycieli realizujących obowiązkowy wymiar godzin zajęć dydaktycznych (wychowawczych). Nauczycieli korzystających ze zniżki godzin, pobierających pełne wynagrodzenie należy liczyć jako pełnozatrudnionych.
3.
W dziale 1, rubr. 3 - należy podać tygodniową liczbę godzin pracy wszystkich nauczycieli niepełnozatrudnionych realizujących program nauczania, np. 5 nauczycieli w wymiarze po 6 godzin tygodniowo, należy wpisać 30.

ZAŁĄCZNIK  Nr 4 5

S-04

Sprawozdanie szkoły podstawowej specjalnej według stanu w dniu 20 IX 19... r.

grafika

OBJAŚNIENIA

1.
Sprawozdanie należy sporządzić oddzielnie dla szkoły podstawowej specjalnej, filii szkoły podstawowej specjalnej przy zakładzie społecznej służby zdrowia (szpitalu, sanatorium itp.), szkoły w pogotowiu opiekuńczym.
2.
Dział 1. Dane ogólne

W wierszu 1 należy wykazać nauczycieli realizujących obowiązkowy wymiar godzin zajęć dydaktycznych (wychowawczych). Nauczycieli korzystających ze zniżki godzin, pobierających pełne wynagrodzenie należy liczyć jako pełnozatrudnionych.

W wierszu 2 należy podać tygodniową liczbę godzin pracy wszystkich nauczycieli niepełnozatrudnionych realizujących program nauczania, np. 5 nauczycieli w wymiarze po 6 godzin tygodniowo, należy wpisać 30.

3.
Dział 3. Uczniowie według rodzaju upośledzenia - w dziale tym każdego ucznia należy wykazać tylko w jednym rodzaju upośledzenia. Uczniów z więcej niż jednym upośledzeniem (np. z wadą wzroku i z wadą słuchu) należy klasyfikować zgodnie z upośledzeniem dominującym - w oparciu o orzeczenie i skierowanie poradni wychowawczo-zawodowej.
4.
Dział 4. Oddziały i uczniowie według klas - w wierszu 1 i 2 - w przypadku prowadzenia zajęć w klasach łączonych należy wpisać jeden oddział wyłącznie w jednej z klas o większej liczbie uczniów, np. klasy I i II łączone wykazują jeden oddział w jednej z klas, a uczniów odrębnie w klasie I i II. Wiersz 3 i 4 - pod pojęciem "klasa życia" należy rozumieć oddział dla uczniów umysłowo upośledzonych w stopniu umiarkowanym i znacznym.
5.
Po wypełnieniu sprawozdania należy sprawdzić zgodność liczb występujących w różnych działach sprawozdania, a mianowicie: dział 2, wiersz 1, rubr. 1 = dział 3, rubr. 1 = dział 4, rubr. 1, wiersz 2.

ZAŁĄCZNIK  Nr 5 6

S-05

Sprawozdanie liceum ogólnokształcącego według stanu w dniu 20 IX 19... r.

grafika

OBJAŚNIENIA

1.
Sprawozdanie sporządzają licea ogólnokształcące dla młodzieży niepracującej oraz licea ogólnokształcące specjalne. Licea zlikwidowane z dniem 30 czerwca poprzedniego roku szkolnego w sprawozdaniu wypełniają wyłącznie dane dotyczące wyników klasyfikacji uczniów - dział 4, rubr. 1, 2 i 3 oraz absolwentów - dział 5. Licea ogólnokształcące, które w poprzednim roku szkolnym nie prowadziły klasy programowo najwyższej IV, nie wypełniają danych: w dziale 1, wiersza 4 i 5; w dziale 4, wiersza 4, rubr. od 1 do 3 oraz działu 5. Licea ogólnokształcące specjalne wypełniają tylko następujące informacje: dział 1 - z wyjątkiem wiersza 3; dział 6 oraz dział 7, wiersz 1 i 9, rubr. od 1 do 8. W dziale 6 uczniów liceów wojskowych należy zaliczyć do podstawowego profilu kształcenia.
2.
Dział 1. Dane ogólne:

- wiersz 1 - należy wykazać nauczycieli realizujących obowiązkowy wymiar godzin zajęć dydaktycznych (wychowawczych). Nauczycieli korzystających ze zniżki godzin, pobierających pełne wynagrodzenie należy liczyć jako pełnozatrudnionych,

- wiersz 2 - należy podać tygodniową liczbę godzin pracy wszystkich nauczycieli niepełnozatrudnionych realizujących program nauczania, np. 5 nauczycieli w wymiarze po 6 godzin tygodniowo, należy wpisać 30,

- w liceach wojskowych w wierszu 1 do liczby nauczycieli pełnozatrudnionych nie należy wliczać nauczycieli zatrudnionych przez Ministerstwo Obrony Narodowej.

3.
Dział 2. Pomieszczenia do nauczania - w dziale tym należy wykazać pomieszczenia przeznaczone do realizacji programu nauczania: izby lekcyjne, tzw. klaso-pracownie, sale gimnastyczne. Nie należy wliczać pomieszczeń przeznaczonych wyłącznie na zajęcia pozalekcyjne oraz pomieszczeń adaptowanych do prowadzenia zajęć wychowania fizycznego (np. hole, większe izby lekcyjne). Należy też przestrzegać aby każde pomieszczenie do nauczania było wykazywane tylko jeden raz. W przypadku wspólnego użytkowania pomieszczeń przez więcej niż jedną szkołę dane dotyczące pomieszczeń wypełnia wyłącznie jedna szkoła.
4.
Dział 4. Wyniki klasyfikacji uczniów oraz uczniowie powtarzający klasę - należy podać łącznie z wynikami egzaminów sprawdzających i klasyfikacyjnych. W rubryce 3 należy podać uczniów, w odniesieniu do których rada pedagogiczna szkoły podjęła decyzję o pozostawieniu w tej samej klasie, uczniów którym wyznaczono egzamin sprawdzający lub klasyfikacyjny, ale egzaminu tego nie zdali lub do niego nie przystąpili. W rubryce 4 należy podać uczniów powtarzających klasę w roku sprawozdawczym - uczniowie ci powinni być też wykazani w dziale 6.
5.
Po wypełnieniu sprawozdania należy sprawdzić zgodność liczb występujących w różnych działach sprawozdania, a mianowicie:

- dział 5, rubr. 1, wiersz 1 = dział 4, rubr. 2, wiersz 4,

- dział 5, rubr. 2, wiersz 1 ≤ dział 1, wiersz 4,

- dział 5, rubr. 2, wiersz 2 ≤ dział 1, wiersz 5,

- dział 6, rubr. 1, wiersz 1 = dział 7, rubr. 1, wiersz 1,

- dział 6, rubr. 1, wiersz 2 = dział 7, rubr. 2, wiersz 1,

- dział 6, rubr. 1, wiersz 3 = dział 7, rubr. 3, wiersz 1,

- dział 6, rubr. 1, wiersz 3 ≥ dział 3, rubr. 1, wiersz 1 + dział 4, rubr. 4, wiersz 1.

ZAŁĄCZNIK  Nr 6 7

S-06

Sprawozdanie liceum ogólnokształcącego dla pracujących według stanu w dniu 10 X 19... r.

grafika

OBJAŚNIENIA

1.
Sprawozdanie należy sporządzić oddzielnie dla liceum ogólnokształcącego wieczorowego i oddzielnie dla zaocznego, nawet wówczas, gdy posiadają wspólną administrację.
2.
W dziale 1, wiersz 1 - należy wykazać nauczycieli realizujących obowiązkowy wymiar zajęć dydaktycznych (wychowawczych).

Nauczycieli korzystających ze zniżki godzin, pobierających pełne wynagrodzenie należy liczyć jako pełnozatrudnionych.

3.
W dziale 1, wiersz 2 - należy podać tygodniową liczbę godzin pracy wszystkich nauczycieli niepełnozatrudnionych realizujących program nauczania, np. 5 nauczycieli w wymiarze po 6 godzin tygodniowo należy wpisać 30.
4.
Dział 2. Absolwenci z poprzedniego roku szkolnego - wykazać wszystkich absolwentów z lutego, czerwca, września, zespołu przedmiotowego humanistycznego - bez absolwentów eksternów.
5.
Po wypełnieniu sprawozdania należy sprawdzić zgodność liczb występujących w sprawozdaniu, a mianowicie:

- Dział 4, rubr. 1 i 2, wiersz 01 = wiersz 02 + 07 + 11 + 15,

- Dział 4, rubr. 1 i 2, wiersz 02 = wiersze od 03 do 06,

- Dział 4, rubr. 1 i 2, wiersz 07 = wiersze od 08 do 10,

- Dział 4, rubr. 1 i 2, wiersz 11 = wiersze od 12 do 14,

- Dział 4, rubr. 2, wiersz 01 = dział 3, rubr. 1, wiersz 1,

- Dzial 4, rubr. 3, wiersz 02 + 07 + 11 + 15 = dział 3, rubr. 2, wiersz 1.

ZAŁĄCZNIK  Nr 7 8

S-07

Sprawozdanie szkoły zawodowej według stanu w dniu 1 X 19... r.

grafika

OBJAŚNIENIA DO FORMULARZA S-07

sprawozdanie szkoły zawodowej - według stanu w dniu 1 X

Sprawozdanie S-07 wypełniają szkoły zawodowe czynne w danym roku szkolnym oraz szkoły, które zakończyły działalność w czerwcu poprzedniego roku szkolnego. Jeżeli szkoła posiada filię, wówczas jednostką sprawozdawczą jest szkoła prowadząca filię (szkoła macierzysta), która sporządza jedno sprawozdanie łącznie z filią.

1.
Sprawozdanie należy wypełnić następująco:
a)
szkoły dla niepracujących oraz zasadnicze szkoły zawodowe przyzakładowe dla młodocianych pracowników wypełniają wszystkie działy,
b)
szkoły dla pracujących nie wypełniają danych dotyczących:

– pomieszczeń do nauczania (dział 1, wiersz od 01 do 04),

– stanowisk pracy w warsztatach szkolnych, liczby uczniów mieszkających na stancjach, liczby oddziałów (klas) specjalnych i uczniów w oddziałach (klasach) specjalnych (dział 1, wiersze: od 05 do 08),

– uczniów według klas (dział 2, rubr. 3, 4, 5 i 8),

– uczniów klasy I w danym roku szkolnym, którzy świadectwo ukończenia szkoły otrzymali w poprzednim roku szkolnym (dział 4).

c)
szkoły, które utworzone zostały na początku danego roku szkolnego nie wypełniają informacji dotyczących:

– uczniów według klas (dział 2, rubr. 3, 4, 5 i 8),

– absolwentów według zawodów - specjalności szkolenia (dział 6, rubr. od 2 do 5).

2.
Szkoły zlikwidowane z dniem 30 czerwca wypełniają następujące informacje:
a)
szkoły dla niepracujących oraz zasadnicze szkoły zawodowe przyzakładowe dla młodocianych pracowników:

– uczniów według klas (dział 2, rubr. 1 do 5),

– absolwenci-eksterni (dział 3),

– absolwenci według zawodów - specjalności szkolenia (dział 6, rubr. od 0 do 5),

– uczniów, którzy przystąpili do egzaminu dojrzałości (dział 1, wiersze 12 i 13),

b)
szkoły dla pracujących wypełniają tylko dane dotyczące:

– absolwentów-eksternów (dział 3),

– absolwentów według zawodów - specjalności szkolenia (dział 6, rubr. od 0 do 5).

3.
Szkoły zawodowe, w których przyjęcia do klasy I przeprowadzane są dwukrotnie w ciągu roku szkolnego, tj. zarówno we wrześniu jak i w lutym, sporządzają dwa odrębne sprawozdania.

Dwa odrębne sprawozdania sporządzają również:

a)
państwowe szkoły baletowe (8-letnie)

– w zakresie klas I-V, które należy zaliczyć do szkół artystycznych I stopnia (symbol 510),

– w zakresie klas VI-IX (w sprawozdaniu S-07 wypełnić jako klasy I-IV), które należy zaliczyć do szkół artystycznych II stopnia (symbol 520),

b)
państwowe szkoły muzyczne I i II stopnia oraz państwowe ogólnokształcące szkoły muzyczne I i II stopnia

– w zakresie I stopnia (symbol 510),

– w zakresie II stopnia (symbol 520).

Wykaz symboli typów szkół zawodowych

Typ szkołySymbol
SZKOŁY PRZYSPOSABIAJĄCE DO ZAWODU
Szkoły przysposabiające do zawodu111
Szkoły przysposabiające do zawodu specjalne Min. Zdrowia i Opieki Społecznej112
Szkoły przysposabiające do zawodu rolnika113
ZASADNICZE SZKOŁY ZAWODOWE DLA NIEPRACUJĄCYCH I DLA MŁODOCIANYCH PRACOWNIKÓW
Zasadnicze szkoły zawodowe211
Zasadnicze szkoły rolnicze212
Zasadnicze szkoły zawodowe przyzakładowe dla młodocianych pracowników214
ZASADNICZE SZKOŁY ZAWODOWE DLA PRACUJĄCYCH
Zasadnicze szkoły zawodowe wieczorowe231
Zasadnicze szkoły zawodowe przyzakładowe dla dorosłych232
Zasadnicze szkoły rolnicze233
ZASADNICZE SZKOŁY ZAWODOWE SPECJALNE
Zasadnicze szkoły zawodowe specjalne dla niepracujących241
Zasadnicze szkoły zawodowe specjalne dla niepracujących Min. Zdrowia i Opieki Społecznej242
Zasadnicze szkoły zawodowe specjalne przyzakładowe dla młodocianych pracowników243
Zasadnicze szkoły rolnicze specjalne244
ZASADNICZE SZKOŁY ZAWODOWE ZAOCZNE251
TECHNIKA I LICEA ZAWODOWE DLA NIEPRACUJĄCYCH
na podbudowie programowej:
Szkoły podstawowej
Technika i licea zawodowe (np. technika budowlane, technika ekonomiczne, licea ekonomiczne, licea medyczne pielęgniarstwa itp.) 311
Technika zawodowe specjalne312
Technika i licea zawodowe specjalne Min. Zdrowia i Opieki Społecznej313
Licea zawodowe (licea przygotowujące do wykonywania zawodu robotnika kwalifikowanego ze średnim wykształceniem lub pracowników o równorzędnych kwalifikacjach) 314
Licea zawodowe specjalne Min. Zdrowia i Opieki Społecznej315
Studia wychowania przedszkolnego316
Licea rolnicze317
Technika rolnicze318
Licea zawodowe specjalne319
na podbudowie programowej:
Zasadniczej szkoły zawodowej i rolniczej
Technika i licea zawodowe331
Technika i licea zawodowe specjalne Min. Zdrowia i Opieki Społecznej332
Pedagogiczne studia techniczne333
Technika rolnicze334
Technika zawodowe specjalne335
II klasy liceum ogólnokształcącego340
TECHNIKA I LICEA ZAWODOWE WIECZOROWE -

na podbudowie programowej:

Szkoły podstawowej
Technika i licea zawodowe351
Średnie studia zawodowe352
Technika i licea zawodowe przyzakładowe353
Średnie studia zawodowe przyzakładowe354
Zasadniczej szkoły zawodowej
Technika i licea zawodowe361
Technika i licea zawodowe przyzakładowe362
Technika rolnicze363
II klasy liceum ogólnokształcącego370
SZKOŁY POLICEALNE DLA NIEPRACUJĄCYCH
1-roczne policealne studia zawodowe411
Policealne studia zawodowe (np. policealne studia spółdzielcze, medyczne studia zawodowe, studia kulturalno-oświatowe i bibliotekarskie itp.) 412
Policealne studia zawodowe specjalne Min. Zdrowia i Opieki Społecznej413
Studia nauczycielskie415
Policealne studia rolnicze416
Pedagogiczne studia techniczne na podbudowie programowej liceum zawodowego417
SZKOŁY POLICEALNE DLA PRACUJĄCYCH WIECZOROWE
Policealne studia zawodowe421
Policealne studia zawodowe przyzakładowe422
Studia nauczycielskie423
SZKOŁY ARTYSTYCZNE
I stopnia510
II stopnia dla niepracujących520
II stopnia zaoczne530
SZKOŁY MISTRZÓW600
TECHNIKA I LICEA ZAWODOWE ZAOCZNE
na podbudowie programowej:
Szkoły podstawowej
Technika i licea zawodowe711
Technika rolnicze712
II klasy liceum ogólnokształcącego720
Zasadniczej szkoły zawodowej i rolniczej
Technika i licea zawodowe731
Technika i licea zawodowe przyzakładowe732
Technika rolnicze733
ŚREDNIE STUDIA ZAWODOWE ZAOCZNE
na podbudowie programowej:
Szkoły podstawowej
Średnie studia zawodowe751
Średnie studia zawodowe przyzakładowe752
Zasadniczej szkoły zawodowej761
SZKOŁY POLICEALNE DLA PRACUJĄCYCH ZAOCZNE
Policealne studia zawodowe811
Policealne studia rolnicze812
Studia nauczycielskie813
Eksternistyczne studia nauczycielskie815

Wykaz symboli rodzajów upośledzenia w szkołach zawodowych specjalnych

Rodzaj upośledzeniaSymbol
Szkoły dla niewidomych1
Szkoły dla głuchych2
Szkoły dla opóźnionych w rozwoju (umysłowo upośledzonych)3
Szkoły dla wymagających specjalnej opieki wychowawczej (społecznie niedostosowanych) 4
Szkoły dla kalekich5
Szkoły dla przewlekle chorych6

ZAŁĄCZNIK  Nr 8 9

S-08

Sprawozdanie internatu (bursy) według stanu w dniu 10 XI 19... r.

grafika

OBJAŚNIENIA

1.
Podstawową jednostką sprawozdawczą w zakresie sprawozdań S-08 jest internat (bursa). Internat (bursa) rozmieszczony w kilku budynkach, pozostających pod wspólną administracją wypełnia jedno sprawozdanie.
2.
W części tytułowo-adresowej wiersz 3, należy wpisać nazwę ministerstwa, urzędu centralnego lub centralnego związku spółdzielczego, przez który internat jest prowadzony i utrzymywany. Internaty przy szkołach prowadzonych w systemie rad narodowych wpisują nazwę wydziału.

Szkoły podstawowe i licea ogólnokształcące w wierszu tym wpisują kuratorium oświaty i wychowania.

3.
W dziale 1, rubr. 2 - należy podać łączną liczbę osób korzystających z posiłków w stołówce, tzn. uczniów, personel szkoły i internatu niezależnie od tego czy uczą się bądź pracują w szkole, przy której jest zorganizowany internat, czy też w innych szkołach. W rubryce 3 - podać uczniów bez względu na to do jakiej szkoły uczęszczają.
4.
W dziale 2, wiersz 2 - podać ogólną liczbę korzystających z internatu (bursy), w wierszach od 3 do 6 - uczniów w podziale według typów szkół, natomiast w wierszu 7 - osoby korzystające z internatu (bursy) nie będące uczniami szkół np. studenci szkół wyższych, uczestnicy kursów, uczniowie szkół zawodowych zaocznych itp.

ZAŁĄCZNIK  Nr 9

S-09

Sprawozdanie o stypendiach w szkołach ogólnokształcących i zawodowych według stanu w dniu 10 XI 19... r.

grafika

OBJAŚNIENIA

1.
Sprawozdanie S-09 sporządzają:
a)
zespoły ekonomiczno-administracyjne szkół (lub szkoły samodzielne) w zakresie zasiłków losowych otrzymanych w poprzednim roku szkolnym przez uczniów szkół podstawowych dla niepracujących - dział 2, wiersz 2 i 3,
b)
licea ogólnokształcące dla niepracujących i licea ogólnokształcące specjalne. Nie dotyczy liceów ogólnokształcących niepaństwowych,
c)
szkoły zawodowe dla niepracujących o symbolach: 111, 113, 211, 212, 241, 244, 311, 312, 314, 316, 317, 318, 319, 331, 333, 334, 335, 340, 411, 412, 415, 416, 417, 520 - patrz załącznik do S-07.
2.
Część tytułowo-adresowa

- w wierszu 1 - wpisać jeden z wymienionych wyżej typów szkoły;

- w wierszu 2 - wpisać nazwę odpowiedniego ministerstwa, urzędu centralnego lub centralnego związku spółdzielczego. Szkoły prowadzone w systemie rad narodowych wpisują nazwę wydziału. Szkoły podstawowe i licea ogólnokształcące w wierszu tym wpisują kuratorium oświaty i wychowania;

- w wierszu 4 - otoczyć obwódką jedną z wymienionych odpowiedzi łącznie z symbolem.

Szkoły podstawowe i licea ogólnokształcące zakreślają odpowiedź "budżet terenowy - 2".

3.
Dział 2. Stypendia fundowane i zasiłki losowe

- wiersz 1 - wiersz ten wypełniają tylko szkoły zawodowe dla niepracujących. Należy wykazać stypendia fundowane, tj. takie, które otrzymuje uczeń szkoły zawodowej w wyniku zawarcia umowy z zakładem pracy;

- wiersz 2 - wpisać liczbę uczniów, którym przyznano zasiłek losowy. W wierszu tym nie należy ujmować uczniów, którym przyznano zapomogę lub inną formę pomocy materialnej;

- wiersz 3 - podać ogólną liczbę wypłaconych zasiłków, jeżeli uczniowi wypłacono zasiłek losowy np. trzy razy w ciągu roku, należy wykazać trzy zasiłki.

4.
Dział 3. Dane uzupełniające - w dziale tym należy podać stan uczniów w dniu 10 XI. Dział ten dotyczy tylko liceów ogólnokształcących dla niepracujących, liceów specjalnych i szkół zawodowych.

Szkoły, których uczniowie nie otrzymują stypendiów podają tylko informacje dotyczące liczby uczniów w szkole w dniu 10 XI.

ZAŁĄCZNIK  Nr 10 10

S-10 ROCZNE

sprawozdanie o studiach dziennych, wieczorowych, zaocznych i eksternistycznycha za rok 19... r.

grafika

ZAŁĄCZNIK  Nr 11

S-11 ROCZNE

sprawozdanie o pomocy materialnej i socjalnej dla studentów w roku 19...

grafika

ZAŁĄCZNIK  Nr 12 11

S-12 ROCZNE

sprawozdanie o stypendiach naukowych, studiach podyplomowych i doktoranckich oraz nauczycielach akademickich w roku 199...

grafika

1 § 1 ust. 1 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 16 z dnia 24 czerwca 1991 r. (Dz.Urz.GUS.91.7.57) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 1991 r.
2 Załącznik nr 1 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 16 z dnia 24 czerwca 1991 r. (Dz.Urz.GUS.91.7.57) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 1991 r.
3 Załącznik nr 2 zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 16 z dnia 24 czerwca 1991 r. (Dz.Urz.GUS.91.7.57) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 1991 r.
4 Załącznik nr 3 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 16 z dnia 24 czerwca 1991 r. (Dz.Urz.GUS.91.7.57) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 1991 r. Zmiany nie zostały naniesione na tekst.
5 Załącznik nr 4 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 16 z dnia 24 czerwca 1991 r. (Dz.Urz.GUS.91.7.57) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 1991 r. Zmiany nie zostały naniesione na tekst.
6 Załącznik nr 5 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 16 z dnia 24 czerwca 1991 r. (Dz.Urz.GUS.91.7.57) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 1991 r. Zmiany nie zostały naniesione na tekst.
7 Załącznik nr 6 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 16 z dnia 24 czerwca 1991 r. (Dz.Urz.GUS.91.7.57) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 1991 r. Zmiany nie zostały naniesione na tekst.
8 Załącznik nr 7 zmieniony przez § 1 pkt 4 i 5 zarządzenia nr 16 z dnia 24 czerwca 1991 r. (Dz.Urz.GUS.91.7.57) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 1991 r. Zmiany nie zostały naniesione na tekst.
9 Załącznik nr 8 zmieniony przez § 4 zarządzenia nr 30 z dnia 24 września 1991 r. w sprawie zmian obowiązków sprawozdawczych w zakresie oświaty i wychowania (Dz.Urz.GUS.91.11.91) z dniem 30 września 1991 r. Zmiany nie zostały naniesione na tekst.
10 Załącznik nr 10 zmieniony przez § 1pkt 1zarządzenia nr 46 z dnia 20 listopada 1991 r. (Dz.Urz.GUS.91.18.117) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 21 listopada 1991 r. Zmiany nie zostały naniesione na tekst.
11 Załącznik nr 12 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 46 z dnia 20 listopada 1991 r. (Dz.Urz.GUS.91.18.117) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 21 listopada 1991 r.