Obowiązek przekazywania rocznych informacji o działalności gospodarczej.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.GUS.1993.9.72

Akt utracił moc
Wersja od: 25 sierpnia 1993 r.

ZARZĄDZENIE Nr 20
PREZESA GŁÓWNEGO URZĘDU STATYSTYCZNEGO
z dnia 20 sierpnia 1993 r.
w sprawie obowiązku przekazywania rocznych informacji o działalności gospodarczej

(znak: PP-5-020-3)

Na podstawie art. 16 ust. 2 ustawy z dnia 26 lutego 1982 r. o statystyce państwowej (Dz. U. z 1989 r. Nr 40, poz. 221) w związku z tematami: 04.1.01, 05.2.01, 05.3.01, 05.3.02, 05.4.01, 05.4.02, 05.5.01, 05.7.01, 05.7.03, 05.7.05, 05.8.01, 05.9.01, 06.1.03 Programu badań statystycznych za lata 1991-1995, stanowiącego załącznik do uchwały nr 207/90 Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 1990 r. zarządza się, co następuje:

§  1.
1.
Wprowadza się obowiązek sporządzania i przekazywania danych statystycznych o działalności gospodarczej:
1)
na formularzu DG-2 - sprawozdanie o działalności gospodarczej, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do zarządzenia,
2)
na załączniku do formularza DG-2 o produkcji budowlano-montażowej, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do zarządzenia.
2.
Obowiązek, o którym mowa w ust. 1 dotyczy podmiotów prowadzących działalność gospodarczą klasyfikowaną według Europejskiej Klasyfikacji Działalności do: leśnictwa, pozyskiwania drewna i pokrewnych działalności usługowych (02), rybołówstwa w wodach morskich (05.01.20), górnictwa i kopalnictwa (10-14), działalności produkcyjnej (15-37), zaopatrywania w energię elektryczną, gaz i wodę (40-41), budownictwa (45), handlu hurtowego i detalicznego; napraw pojazdów mechanicznych, motocykli oraz artykułów przeznaczenia osobistego i użytku domowego (50-52), hoteli i restauracji (55), transportu, gospodarki magazynowej i łączności (60-64), obsługi nieruchomości (70), wynajmu maszyn i sprzętu bez obsługi operatorskiej oraz wypożyczania artykułów przeznaczenia osobistego i użytku domowego (71), informatyki i działalności pokrewnej (72), pozostałej działalności związanej z prowadzeniem interesów (74 z wyłączeniem działalności prawniczej 74.11), odprowadzania ścieków, wywozu śmieci, usług sanitarnych i pokrewnych (90), działalności związanej z filmem i przemysłem wideo (92.1), działalności radiowej i telewizyjnej (92.2), pozostałej działalności usługowej (93).
3.
Obowiązek, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 dotyczy podmiotów prowadzących działalność klasyfikowaną według Europejskiej Klasyfikacji Działalności do budownictwa (45).
§  2.
1.
Obowiązek, o którym mowa w § 1 dotyczy osób prawnych, jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej, w tym zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych jednostek budżetowych oraz osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, do których wojewódzkie urzędy statystyczne prześlą formularz sprawozdawczy.
2.
W szczególności obowiązek przekazywania informacji mają:
1)
podmioty, w których liczba pracujących wynosi od 6 do 50 osób i prowadzą działalność w zakresie górnictwa i kopalnictwa oraz działalność produkcyjną, a także w których liczba pracujących wynosi od 6 do 20 osób i prowadzą działalność gospodarczą innego rodzaju,
2)
zakłady budżetowe niezależnie od liczby pracujących; zakłady te nie wypełniają działu 2 "pracujący i wynagrodzenia",
3)
gospodarstwa pomocnicze jednostek budżetowych prowadzących działalność gospodarczą niezależnie od liczby pracujących.
3.
Obowiązek sprawozdawczy wprowadzony zarządzeniem nie dotyczy jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej będących częścią składową osób prawnych niezależnie od tego, czy sporządzają bilans czy nie sporządzają.
§  3.
Przy sporządzaniu sprawozdań DG-2 stosuje się Listę Asortymentową opartą na Wykazie Wyrobów Przemysłowych, stanowiącą załącznik nr 3 do zarządzenia oraz zasady podane w objaśnieniach do sporządzania sprawozdania na formularzu DG-2.
§  4.
Podmioty zobowiązane przekazują wypełnione sprawozdanie bezpośrednio lub za pośrednictwem poczty do wojewódzkiego urzędu statystycznego województwa, na terenie którego mają siedzibę - w terminie do 17 stycznia każdego roku.
§  5.
Traci moc zarządzenie nr 25 Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 4 sierpnia 1992 r. w sprawie obowiązku przekazywania rocznych informacji o działalności gospodarczej (Dz. Urz. GUS Nr 10, poz. 63).
§  6.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia i ma zastosowanie do danych statystycznych za 1993 r.
ZAŁĄCZNIKI
..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

ZAŁĄCZNIK  Nr 1

DG-2

Sprawozdanie o działalności gospodarczej

za rok 199...

grafika

OBJAŚNIENIA DO SPORZĄDZANIA SPRAWOZDANIA DG-2

Dział 1. Przychody i podatki

W wierszu 01 wykazuje się otrzymane i należne kwoty (niezależnie od tego czy zostały zapłacone) za sprzedane - na zewnątrz przedsiębiorstwa - wyroby i usługi (tj. własnej produkcji wyroby gotowe, wykonane usługi, prace naukowo-badawcze, prace projektowe, geodezyjno-kartograficzne, dzierżawę taboru, zakończone roboty, w tym także budowlano-montażowe itp.) wynikające z przemnożenia ilości sprzedanych wyrobów, robót i usług przez jednostkową cenę sprzedaży, skorygowaną o należne dopłaty, udzielone rabaty, bonifikaty, upusty lub umowne kwoty należne z tytułu sprzedaży wyrobów i usług, pomniejszone o należny od tej sprzedaży podatek od wyrobów i usług z VAT.

W jednostkach, w których przychód ze sprzedaży podlega opodatkowaniu podatkiem akcyzowym oraz przejściowo podatkiem obrotowym (do końca 1993 r.) wykazuje się przychód ze sprzedaży łącznie z podatkiem akcyzowym i podatkiem obrotowym.

W wierszu 01 nie należy wykazywać przychodów ze sprzedaży towarów.

W przypadku zawarcia umowy na warunkach zlecenia w wierszu 01 należy wykazać zryczałtowaną odpłatność agenta, natomiast w przypadku zawarcia umowy agencyjnej - pełne przychody agenta (z wyjątkiem przychodów ze sprzedaży towarów).

W wierszu 02 wykazuje się wartość sprzedaży robót budowlano-montażowych, tj. wykonanych w kraju - siłami własnymi na rzecz zleceniodawców - robót inwestycyjnych, remontowych i robót o charakterze eksploatacyjnym.

Roboty inwestycyjne wykazywane w wierszu 03 obejmują:

1)
roboty budowlane polegające na budowie (wznoszeniu), rozbudowie, przebudowie, odbudowie budynków, budowli, części budowlanej kotłów, maszyn i urządzeń technicznych, linii i sieci elektroenergetycznych, elektrotrakcyjnych i telekomunikacyjnych wraz z robotami wykończeniowymi i montażem wewnętrznych instalacji oraz konstrukcji metalowych tych obiektów,
2)
przygotowanie i zagospodarowanie terenu,
3)
budowę i rozbiórkę tymczasowych obiektów dla potrzeb budowy, których koszt - zgodnie z ogólnymi warunkami umowy - pokrywa zamawiający,
4)
roboty geologiczno-inżynierskie i hydrogeologiczne (wiertnicze), wykonane siłami własnymi przedsiębiorstwa na potrzeby inwestycyjne,
5)
montaż maszyn i urządzeń,
6)
roboty remontowe, których efektem jest rozbudowa lub zmiana charakteru (przeznaczenia) modernizowanego obiektu albo wyraźne zwiększenie jego pierwotnej wartości użytkowej; o zaliczeniu tych robót do inwestycji decydują kryteria rzeczowe (techniczne), a nie finansowe.

Roboty remontowe obejmują roboty budowlane polegające na odtwarzaniu (przywracaniu) pierwotnego lub prawie pierwotnego stanu (wartości technicznej i użytkowej), a nie stanowiące bieżących konserwacji istniejących obiektów budowlanych: budynków i budowli, części budowlanej kotłów, maszyn i urządzeń technicznych trwale umiejscowionych (np. pieców przemysłowych, aparatów do wymiany ciepła, kolumn z wykładziną ceramiczną, fundamentów pod maszyny i urządzenia, zbiorników naziemnych) oraz demontaż i ponowny montaż kotłów, maszyn i urządzeń trwale umiejscowionych.

Roboty o charakterze eksploatacyjnym obejmują:

1)
usługi budowlano-montażowe związane z konserwacją budynków, budowli oraz kotłów, maszyn i urządzeń technicznych trwale umiejscowionych,
2)
roboty górnicze dołowe i wiercenia finansowane ze środków eksploatacyjnych, wykonywane przez przedsiębiorstwa budowy kopalń,
3)
roboty rozbiórkowo-porządkowe prowadzone dla uzysku materiałów nadających się do dalszego użycia,
4)
roboty w zakresie budowy i rozbiórki obiektów tymczasowych na terenie budowy finansowane ze środków eksploatacyjnych wykonawcy,
5)
roboty poprawkowe związane z usuwaniem szkód losowych.

Do sprzedaży produkcji budowlano-montażowej zalicza się również roboty wodno-melioracyjne i leśne dotyczące budowli i urządzeń terenowych nawadniających i odwadniających grunty, zagospodarowania pomelioracyjnego i urządzeń stawowych, zasadzenia wieloletnie uznane za inwestycyjne (zalesienia pierwotne, plantacje chmielu), urządzenia terenów zielonych.

W wierszu 06 wykazuje się roboty budowlano-montażowe wykonane systemem gospodarczym (na własne potrzeby). Zakres robót budowlano-montażowych wykonanych systemem gospodarczym jest analogiczny do przedstawionego w wierszu 02 przy opisie robót budowlano-montażowych wykonywanych na rzecz zleceniodawców.

W wierszu 07 wykazuje się należne lub uzyskane przychody ze sprzedaży towarów handlowych, tj. rzeczowych składników majątku nabytych w celu odsprzedaży. Przychody te należy podać pomniejszone o należny podatek od towarów VAT.

W wierszu 08 wykazuje się sprzedaż detaliczną towarów handlowych własnych i komisowych (łącznie z gastronomiczną) w cenach płaconych przez konsumenta (z podatkiem VAT), dokonaną przez punkty sprzedaży detalicznej, placówki gastronomiczne lub inne punkty sprzedaży (np. składy, magazyny) w ilościach wskazujących na zakupy dla potrzeb indywidualnych nabywców.

W wartości sprzedaży detalicznej uwzględnia się wartość wytworzonych potraw, sprzedanych wyłącznie we własnych placówkach gastronomicznych oraz wartość wytworzonych wyrobów sprzedanych we własnych punktach sprzedaży detalicznej. Sprzedaż detaliczna powinna uwzględniać dane z zakładów prowadzonych przez agentów. W przypadku braku informacji o faktycznie zrealizowanej sprzedaży detalicznej przez agenta, przedsiębiorstwo powinno podać szacunkową wartość sprzedaży detalicznej agenta.

Dział 2. Pracujący i wynagrodzenia

W wierszu 1 (rubr. 1) podaje się przeciętną liczbę zatrudnionych pracowników, z którymi zawarto umowę o pracę. Jednostki z udziałem kapitału zagranicznego w rubryce tej uwzględniają również zatrudnionych cudzoziemców.

Do zatrudnionych zalicza się:

1)
osoby zatrudnione na podstawie stosunku pracy z wyjątkiem osób:

- zatrudnionych poza granicami kraju,

- przebywających na urlopach wychowawczych,

- pozostających na urlopach rehabilitacyjnych,

2)
osoby pracujące w zakładach pracy w formie zorganizowanych grup roboczych, tj. uczestników OHP, żołnierzy, skazanych, junaków ochrony cywilnej, junaków straży przemysłowej i pożarnej, osoby odbywające w zakładach pracy zastępczą służbę poborowych oraz zatrudnionych przy pracach interwencyjnych,
3)
osoby przebywające za granicą na podstawie delegacji służbowej.

Przeciętne zatrudnienie za rok należy obliczać jako sumę przeciętnego zatrudnienia w poszczególnych miesiącach podzieloną przez liczbę miesięcy w okresie sprawozdawczym (bez względu na to, czy zakład funkcjonował przez cały okres sprawozdawczy czy nie).

Przeciętne zatrudnienie w miesiącu oblicza się na podstawie sumy dwóch stanów dziennych, tj. w pierwszym i ostatnim dniu miesiąca, podzielonej przez dwa.

W wierszu 1 (rubr. 2) podaje się wynagrodzenia osobowe pracowników najemnych łącznie z wypłatami z zysku do podziału i nadwyżki bilansowej w spółdzielniach, tj. wynagrodzenia zasadnicze, dodatki stałe i przejściowe, premie i nagrody, wynagrodzenia za pracę w godzinach nadliczbowych, wynagrodzenia za czas urlopów, odprawy (emerytalne, dla zwalnianych grupowo i odszkodowawcze), zasiłki chorobowe wypłacane ze środków zakładu pracy, świadczenia deputatowe oraz inne sporadyczne składniki wynagrodzeń.

Jednostki prowadzące działalność związaną z filmem i przemysłem wideo oraz radiową i telewizyjną uwzględniają ponadto honoraria wypłacane pracownikom, z którymi zawarto dodatkowo umowę o dzieło lub umowę-zlecenia.

Do wynagrodzeń nie wlicza się wypłat osobom fizycznym, które nie są pracownikami własnymi, w tym również zatrudnionym na podstawie umowy-zlecenia lub umowy o dzieło.

W jednostkach z udziałem kapitału zagranicznego uwzględnia się również tę część wynagrodzeń jaką zatrudnieni obcokrajowcy otrzymują w walutach obcych, przeliczoną na złote według obowiązującego kursu kupna waluty przez NBP w dniu wypłaty.

Nie zalicza się do wynagrodzeń świadczeń finansowanych przez ZUS, świadczeń rzeczowych, np. w postaci odzieży ochronnej, wartości posiłków regeneracyjnych itp.

Dane dotyczące wynagrodzeń podaje się w ujęciu brutto bez potrąceń wszelkich zaliczek, w tym podatku dochodowego, składek, alimentów itp.

Wynagrodzenia za okres sprawozdawczy stanowią faktyczne wypłaty wynagrodzeń dotyczące okresu sprawozdawczego dokonane do terminu sporządzenia sprawozdania.

W wierszu 2 (rubr. 1) podaje się przeciętną liczbę osób, z którymi zawarto umowę o pracę nakładczą, ujętych w stanie ewidencyjnym zakładu.

W wierszu 3 (rubr. 1) podaje się przeciętną liczbę osób, z którymi zawarto umowę o naukę zawodu lub przyuczenie do określonej pracy.

Sposób wyliczania przeciętnej liczby osób wykonujących pracę nakładczą i przeciętnej liczby uczniów jest analogiczny jak dla zatrudnionych na podstawie umowy o pracę.

W wierszu 4 (rubr. 1) podaje się liczbę osób zatrudnionych w jednostce sprawozdawczej, z którymi została zawarta umowa na wykonanie zleconych czynności w czasie nie krótszym niż 14 dni, zaliczając ich do stanu ewidencyjnego miesiąca, w którym podpisano umowę.

Liczbę osób zatrudnionych w roku otrzymuje się przez zsumowanie zatrudnionych w poszczególnych miesiącach roku i podzielenie przez 12 (tj. przez liczbę miesięcy w roku).

W wierszu 5 (rubr. 1) wykazuje się liczbę osób (bez uczniów), będących w stanie ewidencyjnym w ostatnim dniu roku, dla których jednostka sprawozdawcza jest głównym miejscem pracy, łącznie z pracującymi poza granicami kraju.

Dane podaje się bez przeliczenia zatrudnionych na pełne etaty.

Do pracujących zalicza się:

1)
osoby zatrudnione na podstawie stosunku pracy (tj. umowy o pracę, powołania, wyboru lub mianowania) łącznie z sezonowymi i zatrudnionymi dorywczo,
2)
osoby wykonujące pracę nakładczą,
3)
agentów we wszystkich systemach agencji oraz osoby zatrudnione przez agentów,
4)
właścicieli i współwłaścicieli zakładów (z wyłączeniem wspólników spółek kapitałowych, którzy nie pracują w spółce), łącznie z bezpłatnie pomagającymi członkami ich rodzin.

Do stanu zatrudnionych na podstawie stosunku pracy nie zalicza się osób korzystających z urlopów wychowawczych, a także urlopów bezpłatnych w wymiarze powyżej 3 miesięcy.

Dział 3. Produkcja sprzedana wyrobów

W dziale 3 wykazuje się ilość i wartość wyrobów przemysłowych własnej produkcji sprzedanych na zewnątrz przedsiębiorstwa.

Do produkcji wyrobów zalicza się wyroby wyprodukowane z surowca własnego, jak i powierzonego przez inne przedsiębiorstwo lub osobę fizyczną (w przypadku materiałów powierzonych bez ujmowania ich wartości). Produkcję wykonaną na zlecenie, wykazuje wyłącznie zleceniobiorca, tj. ten, który faktycznie produkcję wykonał. W przypadku zawarcia umowy agencyjnej produkcję wyrobów wykazuje się łącznie z produkcją agentów, z którymi zawarto umowę. Przychody ze sprzedaży wyrobów należy podać łącznie z należnym podatkiem VAT.

W dziale 3 nie należy wykazywać sprzedaży towarów.

W wierszu 1 wykazuje się otrzymane i należne kwoty za sprzedane wyroby przemysłowe (niezależnie od tego czy zostały zapłacone) w faktycznie uzyskanych cenach (cenach realizacji). W wierszu tym wykazuje się ogólną sprzedaż wyrobów, niezależnie od tego czy wyroby te występują w Liście Asortymentowej czy nie występują.

W wierszu 2 i następnych wykazuje się sprzedane wyroby przemysłowe własnej produkcji zawarte w Liście Asortymentowej do DG-2 - wydanie III (będącej wyciągiem z Wykazu Wyrobów Przemysłowych) stanowiącej załącznik nr 3 do zarządzenia.

W przypadku sprzedaży wyrobów nie ujętych w Liście Asortymentowej wykazuje się dane wyłącznie w wierszu 1.

W rubr. 0 podaje się nazwę wyrobu zgodną z Listą Asortymentową, o ile pełna nazwa wyrobu nie mieści się w jednym wierszu stosuje się skróty tak, aby nazwa zajmowała tylko jeden wiersz.

W rubr. 1 podaje się symbole wyrobów zgodnie z Listą Asortymentową (wydanie III).

W rubr. 2 podaje się oznaczenie cyfrowe jednostki miary. Dla każdego wyrobu należy podać tyle jednostek miary, ile figuruje w podanej Liście Asortymentowej (wydanie III).

W przypadku, gdy dla danego wyrobu podano kilka jednostek miary, należy w sprawozdaniu dla każdej jednostki miary podawać dane w osobnym wierszu (nie stosować ułamków).

W rubr. 3 wykazuje się ilość sprzedanych wyrobów w jednostkach miary, takich jak: 020 - szt, 027 - tys. par, 034 - tony, 060 - m3. Dla pozycji w jednostce miary 012 dane wykazuje się wyłącznie w rubryce 4. Należy ściśle przestrzegać podawania wielkości w jednostkach miary występujących w Liście Asortymentowej.

W rubr. 4 wykazuje się wartość sprzedaży danego wyrobu wynikającą z przemnożenia ilości sprzedanego wyrobu (podanego w odpowiednim wierszu rubr. 3) przez jednostkową cenę sprzedaży skorygowaną o należne dopłaty, udzielone rabaty, bonifikaty, upusty, itp.

Wartość sprzedaży należy podać łącznie z należnym podatkiem VAT. Jeżeli wyrób występuje w Liście Asortymentowej w kilku jednostkach miary wartość produkcji sprzedanej tego wyrobu należy podać tylko przy pierwszej jednostce miary (tj. jednostce o najniższej wartości cyfrowej), a dla następnych jednostek miary podać w rubryce 4 znak "x".

W przypadku wystąpienia większej liczby pozycji wyrobów niż 7 należy załączyć drugi formularz z wypełnioną częścią adresową.

Dział 4. Budynki oddane do eksploatacji przez inwestora w roku sprawozdawczym - bez budynków mieszkalnych i obiektów użyteczności publicznej

W dziale 4 wykazuje się budynki oddane do użytku (z wyjątkiem budynków mieszkalnych i obiektów użyteczności publicznej), jak również domki campingowe oraz kioski towarowe, jeśli są posadowione na trwałych fundamentach.

Nie podaje się budynków wykazanych jako przekazane do eksploatacji w latach poprzednich, budynków zakupionych (przyjętych) od innych podmiotów jako środki trwałe, budynków z adaptacji, modernizowanych budynków prowizorycznych.

Dla każdego budynku należy przeznaczyć jeden wiersz, podając w rubr. 1 dokładnie główne przeznaczenie budynku, np. sklep, dom towarowy, kiosk spożywczy, magazyn, stacja trafo itp.

W przypadku wystąpienia większej liczby pozycji niż 2 należy załączyć drugi formularz z wypełnioną częścią adresową.

Dział 5. Podstawowe dane o transporcie samochodowym

W dziale 5 należy wykazywać odpowiednio dane dotyczące taboru samochodowego ciężarowego własnego jak i obcego eksploatowanego na podstawie umów agencyjnych, zlecenia, dzierżawy, leasingu itp. W dziale tym nie należy ujmować danych dotyczących taboru przekazanego innym jednostkom na podstawie umowy agencyjnej, dzierżawy, zlecenia, leasingu itp., taksówek bagażowych (posiadających taksomierze) oraz samochodów zarejestrowanych jako samochody ciężarowo-osobowe.

W wierszach od 1 do 3 należy ująć tabor samochodowy ciężarowy bez względu na fakt, czy przeznaczony jest do wykonywania przewozów ładunków zarobkowo czy też służy do wykonywania przewozów ładunków związanych z zaspokajaniem własnych potrzeb gospodarczych.

W wierszu 1 podaje się dane dotyczące samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych połączonych z naczepami.

Do samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych należy zaliczać zarówno samochody ciężarowe uniwersalne (pojazdy z nadwoziem skrzyniowym), jak i samochody ciężarowe o nadwoziach specjalizowanych (pojazdy samochodowe przystosowane konstrukcyjnie do przewozu jedynie określonych ładunków, np. samochody samowyładowawcze, furgony, cysterny, pojemniki).

Do samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych nie należy zaliczać samochodów specjalnych, które ze względu na swą konstrukcję przeznaczone są do wykonywania innych prac niż przewozy ładunków i stanowią jedynie ruchome urządzenia (np. dźwigi samochodowe, samochody pogotowia technicznego, samochody polewaczki itp.).

W wierszu 2 podaje się dane dotyczące ciągników balastowych oraz ciągników rolniczych, które zostały dopuszczone do ruchu po drogach publicznych. Oznacza to, że w wierszu tym nie wykazuje się danych dotyczących ciągników wykonujących wyłącznie prace pozatransportowe, np. ciągników rolniczych pracujących jako urządzenia zasilające z ładowarkami.

W wierszu 3 podaje się dane dotyczące przyczep ciężarowych, przy czym należy odpowiednio stosować objaśnienia podane do wiersza l.

W rubr. 1 wykazuje się odpowiednio liczbę pojazdów bez względu na ich stan techniczny.

W rubr. 2 podaje się łączną ładowność samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych połączonych z naczepami (wiersz 1) oraz przyczep ciężarowych (wiersz 3), ujętych w rubr. 1, które ustala się jako sumę ładowności nominalnych, określonych w dowodzie rejestracyjnym pojazdu.

W rubr. 3 podaje się ogólną ilość kilometrów przebytych przez pojazdy w czasie wykonywania wszystkich jazd (zarówno z ładunkiem, jak i bez ładunku) w okresie sprawozdawczym.

W wierszu 4 podaje się wielkość przewozów ładunków (w tonach) taborem samochodowym własnym i obcym eksploatowanym na podstawie umowy agencyjnej, zlecenia, dzierżawy, leasingu itp. W wierszu tym nie należy wykazywać danych o przewozach ładunków przez samochody ciężarowo-osobowe i taksówki bagażowe.

Wielkość przewozów ładunków oblicza się jako sumę ciężarów wszystkich naładowanych ładunków (łącznie z ciężarem opakowania) na pojazdy przed rozpoczęciem poszczególnych jazd.

W przypadku braku danych ewidencyjnych dopuszcza się możliwość podania danych szacunkowych.

W wierszu 5 podaje się wielkość przewozów ładunków na rzecz innych jednostek dokonanych odpłatnie.

ZAŁĄCZNIK  Nr 2

ZAŁĄCZNIK DO DG-2

o produkcji budowlano-montażowej

za rok 199...

grafika

OBJAŚNIENIA

do załącznika do sprawozdania DG-2

Dział 1. Produkcja budowlano-montażowa wykonana na terenie kraju według miejsca prowadzonych prac

1.
W rubr. 1 i 2 należy podać dane o wartości sprzedaży robót budowlano-montażowych zrealizowanych na terenie kraju siłami własnymi na rzecz zleceniodawców, według miejsca ich wykonywania. Nazwę miejscowości wraz z określeniem gminy i województwa, na terenie których jednostka prowadziła roboty należy wpisać w rubr. 0. W przypadku gdy obiekt położony jest na terenie więcej niż jednej miejscowości (dotyczy to budów liniowych), należy wartość wykonanych robót na obiekcie podzielić między właściwe miejscowości szacunkowo.

Opis dotyczący zakresu robót budowlano-montażowych zamieszczony jest w objaśnieniach do działu 1 formularza DG-2.

2.
Dane wykazane w wierszu 01 rubr. 1 i 2 powinny być zgodne z danymi wykazanymi w sprawozdaniu DG-2 za 1993 r. w dziale 1 wiersz 02 i 03.

Dział 2. Eksport budownictwa

1.
W rubr. 1 należy podać dane o wartości sprzedaży robót budowlano-montażowych wykonanych siłami własnymi poza granicami kraju. Wartość tych robót należy wykazać według krajów (których nazwę wpisuje się w rubr. 0), w których w roku sprawozdawczym realizowano budowy. Zakres robót budowlano-montażowych wykonanych poza granicami kraju jest analogiczny do przedstawionego w opisie robót wykonanych na terenie kraju zamieszczonym w objaśnieniach do działu 1 formularza DG-2.
2.
W rubr. 2 należy podać dane o przeciętnym zatrudnieniu dotyczącym obywateli polskich, z którymi jednostka zawarła umowę o pracę na okres zatrudnienia za granicą. Sposób obliczania przeciętnego zatrudnienia opisany jest w objaśnieniach do działu 2 formularza DG-2.

ZAŁĄCZNIK  Nr 3

Lista Asortymentowa do sprawozdania DG-2 wydanie III (wyciąg z Wykazu Wyrobów Przemysłowych)