Nadanie statutu Sekcji Polskiej Międzynarodowej Komisji Stanu Cywilnego.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MSWiA.1999.5.52

Akt utracił moc
Wersja od: 11 sierpnia 1999 r.

DECYZJA Nr 190
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
z dnia 11 sierpnia 1999 r.
w sprawie nadania statutu Sekcji Polskiej Międzynarodowej Komisji Stanu Cywilnego.

Na podstawie § 3 uchwały Nr 36/99 Rady Ministrów z dnia 27 kwietnia 1999 r. w sprawie udziału Rzeczypospolitej Polskiej w pracach Międzynarodowej Komisji Stanu Cywilnego oraz powołania Sekcji Polskiej Komisji postanawia się, co następuje:
§  1.
1.
Sekcji Polskiej Międzynarodowej Komisji Stanu Cywilnego nadaje się statut określający jej organizację i tryb pracy.
2.
Statut stanowi załącznik do decyzji.
§  2.
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIK

Statut

Sekcji Polskiej Międzynarodowej Komisji Stanu Cywilnego.
§  1.
Polska Sekcja Międzynarodowej Komisji Stanu Cywilnego, zwana dalej "Sekcją", jest organem stale współpracującym z Międzynarodową Komisją Stanu Cywilnego, zwaną dalej "Komisją".
§  2.
W skład Sekcji wchodzą:
1)
przewodniczący,
2)
dwóch wiceprzewodniczących,
3)
członkowie.
§  3.
Przewodniczący Sekcji kieruje pracami Sekcji, w tym w szczególności:
1)
dokonuje podziału zadań Sekcji pomiędzy wiceprzewodniczących,
2)
wskazuje wiceprzewodniczącego, który w czasie nieobecności przewodniczącego, kieruje pracami Sekcji,
3)
występuje z wnioskami do ministra właściwego do spraw administracji publicznej w sprawach:
a)
wyznaczenia wiceprzewodniczących Sekcji,
b)
zabezpieczenia środków na pokrycie składki członkowskiej Komisji,
c)
zabezpieczenia środków finansowych na działalność Sekcji,
d)
akceptacji materiałów przekazywanych do Komisji,
e)
wnioskowania odnośnie składu delegacji polskiej w posiedzeniach Komisji,
4)
opracowuje harmonogram posiedzeń Sekcji,
5)
wyznacza posiedzenia Sekcji,
6)
składa ministrowi właściwemu do spraw administracji publicznej roczne sprawozdanie z działalności Sekcji.
§  4.
Do zadań wiceprzewodniczącego Sekcji należy:
1)
zastępowanie przewodniczącego w czasie jego nieobecności,
2)
wykonywanie zadań Sekcji w zakresie określonym przez przewodniczącego.
§  5.
1.
Spośród członków Sekcji przewodniczący wyznacza sekretarza.
2.
Do obowiązków sekretarza należy:
1)
realizacja decyzji podjętych przez Sekcję,
2)
przekazywanie członkom Sekcji materiałów z porządkiem dziennym obrad,
3)
sporządzanie protokołu z obrad Sekcji,
4)
prowadzenie oraz przechowywanie akt i archiwów Sekcji,
5)
wykonywanie innych zadań powierzonych przez przewodniczącego.
§  6.
1.
Sekcja obraduje na posiedzeniach.
2.
Posiedzenia Sekcji zwołuje przewodniczący raz na kwartał.
3.
W razie potrzeby przewodniczący Sekcji może zwołać posiedzenie w dodatkowym terminie.
§  7.
1.
Porządek dzienny posiedzenia ustala przewodniczący.
2.
Materiały z porządkiem dziennym obrad dostarczane są członkom Sekcji najpóźniej na 10 dni przed planowanym posiedzeniem.
§  8.
1.
Sekcja podejmuje rozstrzygnięcia zwykłą większością głosów.
2.
W przypadku równej ilości głosów rozstrzygnięcie nie zostaje podjęte.
§  9.
Z posiedzeń Sekcji sporządzany jest protokół, który podlega zatwierdzeniu przez przewodniczącego.