Gospodarowanie składnikami majątku w placówkach zagranicznych podległych Ministrowi Spraw Zagranicznych.
Dz.Urz.MSZ.2007.1.41
Akt utracił mocINSTRUKCJA Nr 2
DYREKTORA GENERALNEGO SŁUŻBY ZAGRANICZNEJ
z dnia 8 marca 2007 r.
w sprawie gospodarowania składnikami majątku w placówkach zagranicznych podległych Ministrowi Spraw Zagranicznych
Rozdział I
Przepisy ogólne
Przepisy ogólne
Rozdział II
Klasyfikacja i definicja
Klasyfikacja i definicja
Rozdział III
Zasady ewidencji
Zasady ewidencji
Rozdział IV
Zasady obrotu składnikami majątku placówki
Zasady obrotu składnikami majątku placówki
Rozdział V
Materiały
Materiały
Rozdział VI
Sprawozdawczość
Sprawozdawczość
Rozdział VII
Obowiązki pracowników administracyjnych oraz zasady i dokumentacja przekazywania obowiązków w zakresie wynikającym z niniejszej instrukcji
Obowiązki pracowników administracyjnych oraz zasady i dokumentacja przekazywania obowiązków w zakresie wynikającym z niniejszej instrukcji
– struktura mieszkań (własne, wynajmowane),
– rezydencja (stan prawny, planowane remonty, odnowienia),
– mieszkania (planowane remonty, odnowienia),
– warunki wynajmu,
– uzasadnienie posiadania wolnych mieszkań i propozycje sposobów ich wykorzystania,
– nieruchomości (wysokość opłat, wartość polisy),
– samochody (wysokość opłat, wartość polisy),
– napraw i konserwacji (obiekty i urządzenia),
– remontów i inwestycji,
– ubezpieczeń,
– prenumeraty prasy,
– zakupów sprzętu, urządzeń i materiałów,
– opłat (telefony, energia elektryczna, gaz itp.),
– inne (np. organizacji przyjęć),
– liczba samochodów w stosunku do potrzeb,
– możliwości i ewentualne propozycje w zakresie sprzedaży i zakupu samochodów,
– adresy autoryzowanych zakładów napraw i serwisów,
– ryczałty samochodowe, benzyna,
– stan ksiąg inwentarzowych (prawidłowość wpisów i klasyfikacji, stan pieczęci, prawidłowość złożonych podpisów, liczba stron),
– stan składników majątku (prawidłowość oznakowania, stan techniczny),
– dokumentacja inwentarzowa (karty inwentarzowe pomieszczeń, karty wyposażenia mieszkań i wyposażenia indywidualnego),
– stan magazynów (dokumentacja, warunki i zasadność przechowywania),
– pokoje gościnne (stan wyposażenia, dokumentacja),
– inwentaryzacja (wnioski komisji inwentaryzacyjnej, zalecenia ministerstwa, opis wykonania),
– dokonywania bieżących zakupów,
– odbioru przesyłek pocztowych i celnych,
– dokonywania bieżących serwisów samochodów,
– dokonywania bieżących konserwacji maszyn i urządzeń placówki,
– dokonywania rezerwacji miejsc hotelowych oraz biletów lotniczych, kolejowych itp.,
Rozdział VIII
Odpowiedzialność pracowników wykonujących funkcje w zakresie gospodarki inwentarzowej
Odpowiedzialność pracowników wykonujących funkcje w zakresie gospodarki inwentarzowej
Rozdział IX
Inwentaryzacja
Inwentaryzacja
Rozdział X
Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................
ZAŁĄCZNIK Nr 14
..............
..............
RAMOWY ZAKRES OBOWIĄZKÓW, UPRAWNIEŃ I ODPOWIEDZIALNOŚCI KIEROWNIKA ADMINISTRACYJNEGO AMBASADY/ KONSULATU GENERALNEGO*
w .........
OBOWIĄZKI:
1. Koordynacja i nadzór nad pracą działu administracyjnego.
2. Realizacja budżetu administracyjnego.
3. Prowadzenie prawidłowej i oszczędnej gospodarki inwentarzowej:
1) wyposażenie biur i mieszkań;
2) udział w przekazywaniu mieszkań pracowniczych;
3) współpraca z komisją inwentaryzacyjną w wymaganym zakresie.
4. Prowadzenie gospodarki mieszkaniowej w zakresie zawierania umów najmu przy mieszkaniach wynajmowanych oraz przydzielania pracownikom mieszkań własnych zgodnie z obowiązującymi przepisami resortowymi.
5. Prowadzenie gospodarki nieruchomościami stanowiącymi własność placówki.
6. Planowanie remontów obiektów i kontrola ich wykonania.
7. Planowanie i realizacja zakupów wyposażenia i zaopatrzenia materiałowego:
1) sporządzanie rocznego planu zaopatrzenia zgodnie z obowiązującymi przepisami resortowymi;
2) kontrola realizacji planu;
3) zakupy miejscowe.
8. Gospodarka środkami transportowymi:
1) zakupy i wymiana samochodów zgodnie z obowiązującymi przepisami resortowymi;
2) terminowe przeprowadzanie remontów i napraw;
3) miesięczna kontrola zużycia paliwa;
4) ewidencja i kontrola przebiegu samochodów;
5) nadzór nad ryczałtami samochodowymi.
9. Organizacja przyjęć oficjalnych placówki.
10. Prowadzenie korespondencji w sprawach administracyjnych.
11. Opisywanie rachunków dotyczących spraw administracyjnych.
12. Załatwianie formalności celnych oraz odbiór przesyłek.
UPRAWNIENIA:
1. Opiniowania w zakresie spraw administracyjno-gospodarczych placówki np. sprawy mieszkaniowe.
2. Podpisywania korespondencji i dokumentów w sprawach administracyjno-gospodarczych placówki.
3. Podejmowania w imieniu placówki zobowiązań finansowych w zakresie spraw administracyjno-gospodarczych placówki.
4. Korzystania z samochodu służbowego przy realizacji zadań.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ:
1. Materialna:
1) za szkodę spowodowaną przez niewykonanie lub nienależyte wykonanie obowiązków pracowniczych do wysokości spowodowanej straty, nie więcej jednak niż kwota trzymiesięcznego wynagrodzenia (art. 114 i 119 Kodeksu Pracy);
2) za szkodę powstałą w mieniu placówki oraz w mieniu powierzonym w pełnej wysokości (art. 124 Kodeksu Pracy).
2. Porządkowa i dyscyplinarna:
1) za prawidłowość podejmowanych decyzji przy realizacji zadań i dokonywaniu zakupów itp.;
2) za prawidłową gospodarkę majątkiem placówki, jego stanem technicznym, odpowiednim oznakowaniem itp.;
3) za nieprawidłowe niesolidne i nieterminowe wykonywanie obowiązków.
______
* niepotrzebne skreślić
ZAŁĄCZNIK Nr 15
..............
..............
RAMOWY ZAKRES OBOWIĄZKÓW, UPRAWNIEŃ I ODPOWIEDZIALNOŚCI INTENDENTA AMBASADY / KONSULATU GENERALNEGO*
w .......
OBOWIĄZKI:
1. Realizacja zaopatrzenia miejscowego.
2. Załatwianie odpraw celnych i odbiór przesyłek.
3. Nadawanie i odbiór przesyłek pocztowych.
4. Prowadzenie:
1) ksiąg inwentarzowych;
2) kart inwentarzowych pomieszczenia, kart wyposażenia mieszkań i wyposażenia indywidualnego;
3) nanoszenie oznakowania na składniki majątku.
5. Prowadzenie magazynu reprezentacyjnego i materiałowego.
6. Dokonywanie rezerwacji miejsc hotelowych oraz na linie lotnicze i kolej.
7. Nadzór nad pracownikami miejscowych firm dokonujących bieżących napraw i konserwacji urządzeń placówki.
8. Realizacja zaopatrzenia materiałowego zgodnie z obowiązującymi przepisami resortowymi.
9. Opisywanie dokumentów dotyczących zaopatrzenia.
10. Organizowanie lub pomoc w organizowaniu przyjęć oficjalnych.
UPRAWNIENIA:
1. Do dostępu do kluczy od pomieszczeń administracyjno-gospodarczych placówki.
2. Podejmowania w imieniu placówki zobowiązań finansowych w zakresie organizacji przyjęć oraz realizacji zaopatrzenia materiałowego placówki.
3. Korzystania z samochodu służbowego przy realizacji zadań.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ:
1. Materialna:
1) za szkodę spowodowaną przez niewykonanie lub nienależyte wykonanie obowiązków pracowniczych do wysokości spowodowanej straty, nie więcej jednak niż kwota trzymiesięcznego wynagrodzenia (art. 114 i 119 Kodeksu Pracy);
2) za szkodę powstałą w mieniu placówki oraz w mieniu powierzonym w pełnej wysokości (art. 124 Kodeksu Pracy).
2. Porządkowa i dyscyplinarna:
1) za prawidłowość podejmowanych decyzji przy realizacji zadań i dokonywaniu zakupów itp.;
2) za prawidłową gospodarkę majątkiem placówki, jego stanem technicznym, odpowiednim oznakowaniem itp.;
3) za nieprawidłowe niesolidne i nieterminowe wykonywanie obowiązków.
______
* niepotrzebne skreślić
ZAŁĄCZNIK Nr 16
PROTOKÓŁ PRZEKAZANIA - PRZEJĘCIA STANOWISKA PRACY KIEROWNIKA ADMINISTRACYJNEGO
PROTOKÓŁ PRZEKAZANIA - PRZEJĘCIA STANOWISKA PRACY KIEROWNIKA ADMINISTRACYJNEGO