Finansowanie programów lub priorytetów w dziedzinie kultury i ochrony dziedzictwa narodowego.
Dz.Urz.MKiDN.2008.6.60
Akt obowiązującyDECYZJA Nr 20
MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO
z dnia 8 października 2008 r.
w sprawie finansowania programów lub priorytetów w dziedzinie kultury i ochrony dziedzictwa narodowego
1) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 12, poz. 72 i Nr 222, poz. 1632, z 2007 r. Nr 247, poz. 1831 oraz z 2008 r. Nr 139, poz. 879.
2) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 12, poz. 68 i Nr 221, poz. 1617, z 2007 r. Nr 247, poz. 1824 oraz z 2008 r. Nr 139, poz. 878.
3) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 12, poz. 73 i Nr 221, poz. 1619, z 2007 r. Nr 247, poz. 1832 oraz z 2008 r. Nr 139, poz. 881.
4) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 169, poz. 1210 i Nr 221, poz. 1620, z 2007 r. Nr 247, poz. 1833 oraz z 2008 r. Nr 139, poz. 880.
ZAŁĄCZNIK
Finansowanie programów lub priorytetów do tych programów w dziedzinie kultury i ochrony dziedzictwa narodowego
Finansowanie programów lub priorytetów do tych programów w dziedzinie kultury i ochrony dziedzictwa narodowego
– brak w nim pieczęci instytucji lub podpisów osób upoważnionych pod wnioskiem lub załącznikami lub
– kopie załączonych dokumentów nie zostały potwierdzone za zgodność z oryginałem przez co najmniej jedną z osób upoważnionych do reprezentowania wnioskodawcy, wskazanych w formularzu wniosku, lub
– brak któregokolwiek z wymaganych załączników lub którykolwiek z wymaganych załączników jest nieważny, lub
– nieprawidłowo wypełniono lub nie wypełniono jakiegokolwiek wymaganego pola w formularzu wniosku, lub
Załącznik Nr 1 1
WYKAZ
WYKAZ
Lp. | Nazwa programu | Nazwa priorytetu | Nazwa departamentu/instytucji zarządzającej |
1 | Wydarzenia artystyczne | Muzyka, teatr, projekty interdyscyplinarne | Departament Mecenatu Państwa |
Sztuki wizualne | Zachęta Narodowa Galeria Sztuki | ||
2 | Edukacja kulturalna i diagnoza kultury | Edukacja kulturalna | Departament Szkolnictwa Artystycznego i Edukacji Kulturalnej |
Obserwatorium Kultury | Narodowe Centrum Kultury | ||
3 | Rozwój infrastruktury kultury | Departament Szkolnictwa Artystycznego i Edukacji Kulturalnej | |
4 | Dziedzictwo kulturowe | Ochrona zabytków | Departament Ochrony Zabytków |
Rozwój instytucji muzealnych | Departament Dziedzictwa Kulturowego | ||
Ochrona dziedzictwa narodowego poza granicami kraju | Departament Dziedzictwa Kulturowego | ||
Tworzenie zasobów cyfrowych dziedzictwa kulturowego | Departament Dziedzictwa Kulturowego | ||
Ochrona dziedzictwa kultury ludowej | Departament Narodowych Instytucji Kultury | ||
5 | Literatura i czytelnictwo | Promocja literatury i piśmiennictwa kulturalnego | Instytut Książki |
Zakup nowości wydawniczych dla bibliotek | Biblioteka Narodowa | ||
6 | Promocja kultury polskiej za granicą | Instytut Adama Mickiewicza | |
7 | Promesa Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego | Departament Funduszy Europejskich | |
8 | Fryderyk Chopin | Narodowy Instytut Fryderyka Chopina | |
9 | Infrastruktura Bibliotek | Departament Szkolnictwa Artystycznego i Edukacji Kulturalnej | |
10 | Fryderyk Chopin 2010 - Promesa | Narodowy Instytut Fryderyka Chopina |
Załącznik Nr 2
REGULAMIN ZESPOŁU STERUJĄCEGO
REGULAMIN ZESPOŁU STERUJĄCEGO
Przepisy ogólne
Tryb rozpatrywania wniosków
Załącznik nr 1
KARTA OPINII
KARTA OPINII
Numer wniosku (według elektronicznego systemu zarządzania programami) | |
Nazwa wnioskodawcy | |
Nazwa zadania | |
Termin realizacji zadania | |
Miejsce realizacji zadania | |
Rodzaj i zasięg zadania (określony w odpowiednim programie) | |
Krótki opis projektu .......................................................... ............................................................................... ............................................................................... ................................................................................ |
II. Koszty realizacji zadania
Koszty całkowite zadania | |
Udział środków własnych | |
Oczekiwana dotacja |
Podpis przewodniczącego zespołu sterującego:: |
Sporządził ............... Warszawa, data .............
Załącznik Nr 2
INFORMACJA O OTRZYMANEJ POMOCY DE MINIMIS
INFORMACJA O OTRZYMANEJ POMOCY DE MINIMIS
1 | 2 | 3 | ||
Dane dotyczące wnioskodawcy | ||||
1 | Nazwa wnioskodawcy | |||
2 | Adres (województwo, powiat, gmina, kod pocztowy, miejscowość, ulica, numer domu, numer lokalu) | |||
3 | Numer identyfikacji podatkowej (NIP) | |||
4 | Numer w krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki narodowej (REGON) | |||
Pomoc publiczna | ||||
5 | Czy wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą? | TAK | NIE | |
Jeżeli tak, to w jakim zakresie? | ||||
6 | Jaki jest zasięg terytorialny prowadzonej działalności gospodarczej i jaka jest lokalizacja podmiotu ubiegającego się o dotację? | |||
7 | Jakie kategorie osób korzystają z usług wnioskodawcy? | |||
8 | Na jaki cel wnioskodawca przeznacza środki z działalności gospodarczej? | |||
9 | Czy projekt jest związany w jakikolwiek sposób z prowadzoną przez wnioskodawcę działalnością gospodarczą? | TAK | NIE | |
Jeżeli tak, to w jakim zakresie? | ||||
10 | Informacja o każdej pomocy innej niż de minimis, jaką wnioskodawca otrzymał w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikowanych oraz na dany projekt inwestycyjny, z którym związana jest pomoc de minimis | |||
11 | Ocena zespołu sterującego |
II. Oświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis1) w ciągu bieżącego roku budżetowego oraz dwóch poprzedzających go lat budżetowych*
Oświadczam, iż ..............................................:
(pełna nazwa Wnioskodawcy)
** 1. w ciągu bieżącego roku budżetowego oraz dwóch poprzedzających go lat budżetowych otrzymał/a pomoc de minimis w następującej wielkości:
Lp. | Organ udzielający pomocy | Podstawa prawna otrzymanej pomocy2) | Dzień udzielenia pomocy3) (dzień-miesiąc-rok) | Nr programu pomocowego, decyzji lub umowy | Forma pomocy4) | Wartość pomocy brutto5) | |
w PLN | w EUR6) | ||||||
Razem pomoc de minimis |
______
1) Pomoc de minimis w rozumieniu art. 2 rozporządzenia Komisji (WE) nr 1998 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis (Dz. Urz. WE L 379 z 28.12.2006 r.) oznacza pomoc przyznaną temu samemu podmiotowi gospodarczemu w ciągu bieżącego roku budżetowego oraz dwóch poprzedzających go lat budżetowych, która łącznie z pomocą udzieloną na podstawie wniosku nie przekroczy równowartości 200.000 euro. Wartość pomocy jest wartością brutto, tzn. nie uwzględnia potrąceń z tytułu podatków bezpośrednich. Pułap ten stosuje się bez względu na formę pomocy i jej cel.
2) Należy podać pełną podstawę prawną udzielenia pomocy (nazwa aktu prawnego).
3) Dzień nabycia przez wnioskodawcę prawa do skorzystania z pomocy, a w przypadku gdy udzielenie pomocy w formie ulgi podatkowej następuje na podstawie aktu normatywnego - terminy określone w art. 2 pkt 11 lit. a-c ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404, z późn. zm.).
4) Pomocą jest każde wsparcie udzielone ze środków publicznych w szczególności: dotacje, pożyczki, kredyty, gwarancje, poręczenia, ulgi i zwolnienia podatkowe, zaniechanie poboru podatku, odroczenie płatności lub rozłożenie na raty płatności podatku, umorzenie zaległości podatkowej oraz inne formy wsparcia, które w jakikolwiek sposób uprzywilejowują ich beneficjenta w stosunku do konkurentów.
5) Należy podać wartość pomocy jako ekwiwalent dotacji, obliczony zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 11 sierpnia 2004 r. w sprawie szczegółowego sposobu obliczania wartości pomocy publicznej udzielanej w różnych formach (Dz. U. Nr 194, poz. 1983, z późn. zm.).
6) Należy podać wartość pomocy w euro ustaloną zgodnie z art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej - równowartość pomocy w euro ustala się według kursu średniego walut obcych, ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski, obowiązującego w dniu udzielenia pomocy.
** 2. w ciągu bieżącego roku budżetowego oraz dwóch poprzedzających go lat budżetowych nie otrzymał/a pomocy de minimis.
Uwaga:
Zgodnie z art. 44 ust. 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404, z późn. zm.) za niewykonanie lub nienależyte wykonanie obowiązku informowania o pomocy publicznej Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów może, w drodze decyzji, nałożyć na beneficjenta pomocy karę pieniężną do wysokości równowartości 10.000 euro.
................................. .......................
(podpisy osób upoważnionych (data i miejscowość)
do reprezentowania Wnioskodawcy
i pieczęć)
telefon ........................
faks ...........................
e-mail .........................
* Wypełnić z uwzględnieniem wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis otrzymanych w ciągu bieżącego roku budżetowego oraz dwóch poprzedzających go lat budżetowych.
** Zakreślić odpowiednie.
III. Oświadczenie o nieznajdowaniu się w trudnej sytuacji ekonomicznej
Oświadczam, iż ...............................................
(pełna nazwa Wnioskodawcy)
nie jest przedsiębiorcą znajdującym się w trudnej sytuacji ekonomicznej w rozumieniu Wytycznych wspólnotowych dotyczących pomocy państwa w celu ratowania i restrukturyzacji zagrożonych przedsiębiorstw (Dz. Urz. UE C 244 z 01.10.2004).
................................. .......................
(podpisy osób upoważnionych (data i miejscowość)
do reprezentowania Wnioskodawcy
i pieczęć)
telefon ........................
faks ...........................
e-mail .........................
Załącznik Nr 3
Pieczęć instytucji zarządzającej
Pieczęć instytucji zarządzającej
Lista preferencji wniosków rozpatrzonych na posiedzeniu w dniu.........
Nr miejsca | Nr wniosku | Wnioskodawca | Promowanie i wspieranie | Temat/nazwa/opis wniosku (czego dotyczy) | Oczekiwana wielkość dotacji | Proponowana wielkość dotacji | Terminy realizacji zadania od... do... | Wstępna akceptacja ministra | Źródło finansowania (rozdz., §) | Ostateczna decyzja ministra, data |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Razem:
Opracował: Za zgodność:
....................... ...................
Przewodniczący
-zmieniony przez § 1 decyzji nr 24 z dnia 6 listopada 2008 r. (Dz.Urz.MKiDN.08.7.76) zmieniającej nin. decyzję z dniem 6 listopada 2008 r.
- zmieniony przez § 1 decyzji nr 2 z dnia 31 marca 2009 r. (Dz.Urz.MKiDN.09.2.13) zmieniającej nin. decyzję z dniem 31 marca 2009 r.
- zmieniony przez § 1 decyzji nr 14 z dnia 22 lipca 2009 r. (Dz.Urz.MKiDN.09.3.37) zmieniającej nin. decyzję z dniem 22 lipca 2009 r.