Zmiana wprowadzona przez Francję dotycząca obowiązku użyteczności publicznej w zakresie regularnych połączeń lotniczych na trasie Puy-en-Velay - Paris (Orly).

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2007.174.27

Akt nienormatywny
Wersja od: 27 lipca 2007 r.

Zmiana wprowadzona przez Francję dotycząca obowiązku użyteczności publicznej w zakresie regularnych połączeń lotniczych na trasie Puy-en-Velay - Paris (Orly)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2007/C 174/07)

(Dz.U.UE C z dnia 27 lipca 2007 r.)

1.
Zgodnie z art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych(1) Francja podjęła decyzję, od dnia 14 stycznia 2008 r., o zmianie obowiązku użyteczności publicznej w zakresie regularnych połączeń lotniczych na trasie Puy-en-Velay - Paryż (Orly). Niniejsze obowiązki użyteczności publicznej zastępują obowiązki opublikowane w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich C 227 z 1.9.1995, ze zmianami w opublikowanymi w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich C 258 z 15.9.2001.
2.
Obowiązki użyteczności publicznej są następujące:

Minimalna częstotliwość lotów

Połączenie musi być obsługiwane w wymiarze przynajmniej dwóch lotów dziennie w obie strony, rano i wieczorem, od poniedziałku do piątku, oprócz dni wolnych od pracy, przez 220 dni w roku.

Połączenie musi być wykonywane bez międzylądowania między portami lotniczymi w Puy-en-Velay (Loudes) i w Paryżu (Orly).

Flota

Połączenie musi być obsługiwane przy użyciu statków powietrznych z kabiną ciśnieniową o liczbie miejsc nie mniejszej niż 19.

Rozkład lotów

Rozkład lotów powinien umożliwiać pasażerom lot w obie strony w ciągu tego samego dnia z możliwością pozostania w miejscu przeznaczenia przynajmniej przez siedem godzin i trzydzieści minut w Puy-en-Velay oraz przez osiem godzin w Paryżu.

Ceny

Maksymalna cena biletu na lot w jedną stronę wynosi 223 EUR (wartość na styczeń 2008 r.). Podana cena nie uwzględnia podatków i należności per capita pobieranych przez państwo, władze lokalne i władze portu lotniczego, z wyjątkiem podatku od wartości dodanej, i jest przedstawiona jako taka na bilecie lotniczym. Będzie ona w każdym roku weryfikowana na podstawie wskaźnika kosztów usług transportowych publikowanego przez Institut national de la statistique et des études économiques (Krajowy Instytut Statystyki i Analiz Ekonomicznych).

W przypadku nadmiernego, nieprzewidywalnego i niezależnego od przewoźników wzrostu składników kosztów mających wpływ na obsługę połączeń lotniczych, podana maksymalna cena będzie mogła zostać podwyższona proporcjonalnie do stwierdzonego wzrostu. Przewoźnicy obsługujący połączenia będą zawiadamiani o zmianie maksymalnej ceny, która będzie obowiązywała w terminie dostosowanym do okoliczności, po zgłoszeniu Komisji Europejskiej w celu publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Ciągłość obsługi

Z wyjątkiem przypadków działania siły wyższej, liczba lotów odwołanych z przyczyn bezpośrednio zależnych od przewoźnika nie może przekroczyć rocznie 3 % liczby zaplanowanych lotów. Ponadto przewoźnik może zawiesić obsługę połączeń wyłącznie z co najmniej sześciomiesięcznym wypowiedzeniem. Przewoźników wspólnotowych informuje się, że obsługa połączeń bez uwzględnienia obowiązku użyteczności publicznej może skutkować karami administracyjnymi i/lub sankcjami karnymi.

3.
Ponadto informuje się, iż w porcie lotniczym Paryż (Orly) zarezerwowano przydział czasu na start lub lądowanie dla obsługi regularnych połączeń na trasie z Puy-en-Velay, zgodnie z art. 9 rozporządzenia Rady (EWG) nr 95/93 w sprawie wspólnych zasad przydzielania czasu na start lub lądowanie w portach lotniczych Wspólnoty(2). Przewoźnicy lotniczy zainteresowani obsługą powyższej trasy mogą uzyskać wszelkie informacje dotyczące przydziału czasu na start lub lądowanie u koordynatora paryskich portów lotniczych.

______

(1) Dz.U. L 240 z 24.9.1992, str. 8.

(2) Dz.U. L 14 z 22.1.1993, str. 10. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 793/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U. L 138 z 30.4.2004, str. 50)

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.