Zestawienie informacji przekazanych przez państwa członkowskie, dotyczące pomocy państwa przyznanej zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE) nr 736/2008 w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z produkcją, przetwórstwem i obrotem produktami rybołówstwa.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2012.370.8

Akt nienormatywny
Wersja od: 30 listopada 2012 r.

Zestawienie informacji przekazanych przez państwa członkowskie, dotyczące pomocy państwa przyznanej zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE) nr 736/2008 w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z produkcją, przetwórstwem i obrotem produktami rybołówstwa

(2012/C 370/06)

(Dz.U.UE C z dnia 30 listopada 2012 r.)

Nr pomocy: SA.35055 (12/XF)

Państwo członkowskie: Włochy

Region/organ przyznający pomoc: Regione Toscana

Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc ad hoc: interventi nel settore della pesca professionale e dell'acquacolture - periodo di programmazione 2012-2015.

Podstawa prawna: Legge n. 66/2005 «Disciplina della attività di pesca marittima e degli interventi a sostegno della pesca professionale e dell'acquacoltura».

Planowane w ramach programu roczne wydatki lub łączna kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi: 1.400.000 EUR, z czego:

a)
modernizacja obiektów akwakultury - 433.791,50 EUR;
b)
modernizacja portów rybackich - 275.417,92 EUR;
c)
śledzenie pochodzenia produktów - 63.688,85 EUR;
d)
dywersyfikacja działalności połowowej poprzez rozwój turystyki połowowej oraz/lub turystyki rybackiej - 76.573,79 EUR;
e)
promocja produktów - 80.000 EUR;
f)
rybołówstwo śródlądowe - 11.568,42 EUR;
g)
udzielanie pomocy przewidzianej w ramach planów zarządzania o znaczeniu regionalnym - 61.171,77 EUR;
h)
działania realizowane wraz z branżowymi organizacjami zawodowymi - 190.000 EUR;
i)
pomoc techniczna - 18.763,08 EUR.

Maksymalna intensywność pomocy:

a)
modernizacja obiektów akwakultury - do 40 % kosztów kwalifikowalnych/do 100 % w przypadku projektów o charakterze publicznym;
b)
modernizacja portów rybackich - do 60 % kosztów kwalifikowalnych/do 100 % w przypadku projektów o charakterze publicznym;
c)
śledzenie pochodzenia produktów - do 60 % kosztów kwalifikowalnych/do 100 % w przypadku projektów realizowanych przez podmioty publiczne na rzecz własnych jednostek;
d)
dywersyfikacja działalności połowowej poprzez rozwój turystyki połowowej oraz/lub turystyki rybackiej - do 40 % kosztów kwalifikowalnych;
e)
promocja produktów - do 40 % kosztów kwalifikowalnych/do 100 % w przypadku projektów o charakterze publicznym;
f)
rybołówstwo śródlądowe - do 40 % kosztów kwalifikowalnych;
g)
udzielanie pomocy przewidzianej w ramach planów zarządzania o znaczeniu regionalnym - do 100 % kosztów kwalifikowalnych;
h)
działania realizowane wraz z branżowymi organizacjami zawodowymi - do 100 % kosztów kwalifikowalnych;
i)
pomoc techniczna - do 100 % kosztów kwalifikowanych.

Data wejścia w życie: Dnia 15 lipca 2012 r.

Czas trwania programu pomocy: Dnia 31 grudnia 2015 r.

Cel pomocy: Kolejny program w dziedzinie rybołówstwa i akwakultury stwarza możliwość uruchamiania nowych rodzajów pomocy indywidualnej, uwzględniając zarówno rozwój sytuacji w sektorze w trakcie realizacji poprzedniego programu, jak i nowe elementy wprowadzone na mocy niedawno przyjętych przepisów wspólnotowych. Działaniom przewidzianym do realizacji w okresie 2012-2015, które mają zasadniczo strukturalny charakter i których celem jest poprawa konkurencyjności systemu poprzez modernizację, innowacje oraz politykę w zakresie produkcji i infrastruktury, powinny towarzyszyć interwencje ukierunkowane na gospodarowanie gruntami uwzględniające w szczególności środowisko morskie oraz zasoby połowowe, których dostępność warunkuje przetrwanie sektora profesjonalnej działalności połowowej:

a)
modernizacja obiektów akwakultury;
b)
modernizacja portów rybackich;
c)
śledzenie pochodzenia produktów;
d)
dywersyfikacja działalności połowowej poprzez rozwój turystyki połowowej oraz/lub turystyki rybackiej;
e)
promocja produktów;
f)
rybołówstwo śródlądowe;
g)
udzielanie pomocy przewidzianej w ramach planów zarządzania o znaczeniu regionalnym;
h)
działania realizowane wraz z organizacjami zawodowymi w sektorze;
i)
pomoc techniczna.

Należy określić, który z art. 8-24 ma zastosowanie: Artykuły 10, 11, 15, 17, 18, 19, 20 i 23 rozporządzenia (WE) nr 736/2008

Przedmiotowa działalność: Rybołówstwo i akwakultura

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Regione Toscana - Direzione Competitività del sistema regionale e Sviluppo delle Competenze - Settore programmazione

Agricola

Via di Novoli 26

50127 Firenze FI

ITALIA

Prowincje:

Arezzo - Ufficio Pesca - Piazza Libertà 3 - 52100 Arezzo AR

Firenze - Ufficio Pesca - Via Ginori 10 - 50129 Firenze FI

Grosseto - Ufficio Pesca - Via Pietro Micca 39 - 58100 Grosseto GR

Livorno - Ufficio Pesca - Via Galilei 62 - 57100 Livorno LI

Lucca - Ufficio Pesca - Piazza Napoleone - 55100 Lucca LU

Massa Carrara - Ufficio Pesca - Palazzo Ducale - Piazza

Aranci - 54100 Massa Carrara MS

Pisa - Ufficio Pesca - Via P. Nenni 24 - 56100 Pisa PI

Pistoia - Ufficio Pesca - Via Teodulo Mabellini 9 - 51100 Pistoia PT

Prato - Ufficio Pesca - Via Ricasoli 25 - 59100 Prato PO

Siena - Ufficio Pesca - Via delle Sperandie 47 - 53100 Siena SI

Adres strony internetowej, na której można znaleźć pełny tekst programu pomocy lub kryteria i warunki, zgodnie z którymi przyznawana jest pomoc ad hoc niepodlegająca programowi pomocy:

http://www.regione.toscana.it/regione/export/RT/sito-RT/Contenuti/sezioni/agricoltura/sviluppo_rurale/rubriche/piani_progetti/visualizza_asset.html_233125563.html

Uzasadnienie: należy określić, z jakiego powodu ustanowiono program pomocy państwa zamiast korzystania z pomocy w ramach Europejskiego Funduszu Rybackiego:

Ustawa regionalna nr 66/2005 ustanawia lokalny system zarządzania rybołówstwem, który ma wiele punktów stycznych z systemem wykorzystywanym na poziomie prowincji - nie jest możliwe zarządzanie zasobami prowincji bezpośrednio poprzez Europejski Fundusz Rybacki.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.