Zawiadomienie zmieniające zawiadomienie o wszczęciu postępowania antydumpingowego dotyczącego przywozu niektórych dwutlenków manganu pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej opublikowane dnia 16 lutego 2023 r.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2023.323.10

Akt nienormatywny
Wersja od: 13 września 2023 r.

Zawiadomienie zmieniające zawiadomienie o wszczęciu postępowania antydumpingowego dotyczącego przywozu niektórych dwutlenków manganu pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej opublikowane dnia 16 lutego 2023 r.
(2023/C 323/06)

16 lutego 2023 r. Komisja Europejska ("Komisja") wszczęła postępowanie antydumpingowe dotyczące przywozu niektórych dwutlenków manganu ("produkt objęty dochodzeniem") pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej ("ChRL" lub "państwo, którego dotyczy postępowanie") 1  na podstawie art. 5 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1036 z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Unii Europejskiej 2  ("rozporządzenie podstawowe").

7 września 2023 r. AUTLAN EMD SL ("skarżący") złożył wniosek zgodnie z art. 7 ust. 2a rozporządzenia podstawowego w sprawie uwzględnienia zbadania zarzutu dotyczącego zakłóceń handlu surowcami w państwie, którego dotyczy postępowanie, w odniesieniu do produktu objętego dochodzeniem w powyższym postępowaniu antydumpingowym, w celu sprawdzenia, czy - w stosownych przypadkach - do usunięcia szkody wystarczy cło niższe od marginesu dumpingu. Wniosek złożono w imieniu unijnych producentów niektórych dwutlenków manganu w rozumieniu art. 5 ust. 4 rozporządzenia podstawowego.

Jawna wersja wniosku o informacje dostępna jest w dokumentacji do wglądu dla zainteresowanych stron. Sekcja 5.6 zawiadomienia o wszczęciu postępowania antydumpingowego dotyczącego przywozu niektórych dwutlenków manganu pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej 3  ("pierwotne zawiadomienie o wszczęciu postępowania antydumpingowego") zawiera informacje o dostępie do akt dla zainteresowanych stron.

Zawiadomienie o wszczęciu opublikowane 16 lutego 2023 r. zostaje niniejszym zmienione na podstawie art. 7 ust. 2a rozporządzenia podstawowego w celu zbadania zakłóceń handlu surowcami i w celu sprawdzenia, czy - w stosownych przypadkach - do usunięcia szkody wystarczy cło niższe od marginesu dumpingu.

Po pkt 4 zawiadomienia o wszczęciu z dnia 16 lutego 2023 r. dodaje się nowy pkt 4.1 w brzmieniu:

"4.1. Zarzut spowodowania zakłóceń handlu surowcami

Skarżący przedstawił wystarczające dowody na możliwe istnienie zakłóceń handlu surowcami w państwie, którego dotyczy postępowanie, w odniesieniu do produktu objętego dochodzeniem. Zgodnie z dowodami przekazanymi przez skarżącego w państwie, którego dotyczy postępowanie, nie stosuje się zwrotu podatku od wartości dodanej (»VAT«) w odniesieniu do wywozu rudy manganu. Obniżenie lub wykluczenie zwrotu VAT wymieniono w art. 7 ust. 2a akapit drugi rozporządzenia podstawowego jako jedno z istotnych zakłóceń handlu surowcami. Przekazane dowody wskazują również, że zgodnie z wymogami art. 7 ust. 2a akapit piąty rozporządzenia podstawowego w państwie, którego dotyczy postępowanie, ruda manganu reprezentuje znacznie więcej niż 17 % kosztów produkcji produktu objętego dochodzeniem, który to poziom

W związku z powyższym, zgodnie z art. 7 ust. 2a rozporządzenia podstawowego, w toku dochodzenia zostanie zbadany zarzut dotyczący zakłóceń w celu sprawdzenia, czy - w stosownych przypadkach - do usunięcia szkody wystarczy cło niższe od marginesu dumpingu. Gdyby w trakcie dochodzenia stwierdzone zostały inne zakłócenia objęte art. 7 ust. 2a rozporządzenia podstawowego, dochodzeniem można objąć również te zakłócenia."

Po pkt 5 akapit trzeci zawiadomienia o wszczęciu z dnia 16 lutego 2023 r. należy dodać akapit w brzmieniu:

"W celu stwierdzenia, czy art. 7 ust. 2a ma zastosowanie, w trakcie dochodzenia zostanie także przeprowadzony test dotyczący interesu Unii na podstawie art. 7 ust. 2b rozporządzenia podstawowego.".

Po dwóch pierwszych akapitach w pkt 5.5 zawiadomienia o wszczęciu z dnia 16 lutego 2023 r. dodaje się nowy pkt 5.5.1 w brzmieniu:

"5.5.1. Procedura oceny interesu Unii w przypadku zarzutów dotyczących występowania zakłóceń handlu surowcami

W przypadku zakłóceń handlu surowcami, określonych w art. 7 ust. 2a rozporządzenia podstawowego, Komisja przeprowadzi test dotyczący interesu Unii zgodnie z art. 7 ust. 2b tego rozporządzenia. Jeżeli Komisja, ustalając poziom ceł na potrzeby art. 7 tego rozporządzenia, postanowi zastosować art. 7 ust. 2, przeprowadzi test dotyczący interesu Unii zgodnie z art. 21 z wykorzystaniem środków określonych w art. 7 ust. 2.

Zainteresowane strony proszone są o przekazanie wszelkich istotnych informacji umożliwiających Komisji stwierdzenie, czy w interesie Unii leży określenie poziomu środków zgodnie z art. 7 ust. 2a rozporządzenia podstawowego. Zainteresowane strony są w szczególności proszone o dostarczenie wszelkich informacji na temat wolnych mocy produkcyjnych w państwie, którego dotyczy postępowanie, konkurencji w zakresie surowców oraz wpływu na łańcuchy dostaw dla przedsiębiorstw w Unii. W przypadku braku współpracy Komisja może stwierdzić, że zastosowanie art. 7 ust. 2a rozporządzenia podstawowego jest zgodne z interesem Unii.

Jeżeli Komisja zdecyduje o zastosowaniu art. 7 ust. 2 rozporządzenia podstawowego, to na podstawie art. 21 zostanie podjęta decyzja o tym, czy wprowadzenie środków antydumpingowych nie byłoby sprzeczne z interesem Unii. Producenci unijni, importerzy i reprezentujące ich zrzeszenia, użytkownicy i reprezentujące ich zrzeszenia, związki zawodowe oraz reprezentatywne organizacje konsumenckie są proszeni o przekazanie Komisji informacji dotyczących interesu Unii. Aby wziąć udział w dochodzeniu, reprezentatywne organizacje konsumenckie muszą udowodnić istnienie obiektywnego związku pomiędzy swoją działalnością a produktem objętym dochodzeniem.

Informacje dotyczące oceny interesu Unii należy przekazać w terminie 15 dni od daty opublikowania niniejszego zawiadomienia, o ile nie wskazano inaczej. Informacje mogą być dostarczane w dowolnym formacie lub poprzez wypełnienie odpowiednich części przygotowanych przez Komisję kwestionariuszy poświęconych zakłóceniom handlu surowcami. Przedstawione informacje zostaną uwzględnione wyłącznie wtedy, gdy będą poparte udokumentowanymi informacjami w momencie ich przedstawienia. Do wglądu dla zainteresowanych stron w aktach i na stronie DG ds. Handlu dostępne są kwestionariusze:

https://tron.trade.ec.europa.eu/investigations/case-view?caseId=2676".

1 Dz.U. C 57 z 16.2.2023, s. 11.
2 Dz.U. L 176 z 30.6.2016, s. 21.
3 Dz.U. C 57 z 16.2.2023, s. 11. jest wartością progową. Porównanie ceny rudy manganu w ChRL z niezniekształconą ceną rudy manganu sprzedawanej na reprezentatywnych rynkach międzynarodowych pokazuje, że chińskie ceny są niższe od cen na reprezentatywnych rynkach międzynarodowych zgodnie z art. 7 ust. 2a akapit drugi rozporządzenia podstawowego.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.