Zawiadomienie o wszczęciu postępowania antydumpingowego dotyczącego przywozu kwasu trichloroizocyjanurowego (TCCA) pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej.
Dz.U.UE.C.2004.178.2
Akt nienormatywnyZawiadomienie o wszczęciu postępowania antydumpingowego dotyczącego przywozu kwasu trichloroizocyjanurowego (TCCA) pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej
(Dz.U.UE C z dnia 10 lipca 2004 r.)
Do Komisji wpłynęła skarga na mocy art. 5 rozporządzenia Rady (WE) nr 384/96(1) ("podstawowe rozporządzenie"), dotycząca przywozu dumpingowego kwasu trichloroizocyjanurowego (TCCA), pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej ("omawiany kraj"), powodującego istotne szkody dla przemysłu wspólnotowego.
1.
SKARGA
SKARGA
2.
PRODUKT
PRODUKT
3.
ZARZUT DUMPINGU
ZARZUT DUMPINGU
Obliczony w ten sposób margines dumpingu jest znaczny.
4.
USTALENIE SZKODY
USTALENIE SZKODY
Stwierdzono, że oprócz innych skutków ilość oraz ceny w przywozie omawianego produktu miały negatywny wpływ na wielkość sprzedaży, udział w rynku oraz poziom cen nakładanych przez przemysł wspólnotowy, co przyniosło bardzo niekorzystne skutki, jeśli chodzi o ogólne wyniki, sytuację finansową oraz zatrudnienie w przemyśle wspólnotowym.
5.
PROCEDURA
PROCEDURA
5.1. Procedura mająca na celu stwierdzenie dumpingu i ustalenie szkody
Dochodzenie ma na celu ustalenie, czy omawiany produkt pochodzący z Chińskiej Republiki Ludowej jest przedmiotem dumpingu oraz czy w wyniku dumpingu powstała szkoda.
a) Kontrola wyrywkowa
Ze względu na znaczną liczbę stron w postępowaniu Komisja może zadecydować o zastosowaniu kontroli wyrywkowych zgodnie z art. 17 podstawowego rozporządzenia.
i) Kontrola wyrywkowa dla eksporterów/producentów w Chińskiej Republice Ludowej
Aby umożliwić Komisji podjęcie decyzji o konieczności kontroli wyrywkowej oraz, jeśli taka konieczność zostanie stwierdzona, o wyborze próby, wszyscy eksporterzy/ producenci lub ich przedstawiciele są niniejszym zobowiązani do zgłoszenia się do Komisji w celu udostępnienia następujących informacji o swoim przedsiębiorstwie lub przedsiębiorstwach w terminie określonym w ust. 6 lit. b) ppkt i) w formacie określonym w ust. 7 niniejszego zawiadomienia:
– nazwa, adres, adres e-mail, numer telefonu, numer faksu, oraz/lub numery teleksu oraz imię i nazwisko osoby do kontaktów,
– wartość obrotu w walucie krajowej oraz ilość omawianego produktu w tonach sprzedanego na wywóz do Wspólnoty w okresie od dnia 1 kwietnia 2003 r. do dnia 31 marca 2004 r.,
– wartość obrotu w walucie krajowej oraz wielkość sprzedaży omawianego produktu w tonach na rynku krajowym w okresie od dnia 1 kwietnia 2003 r. do dnia 31 marca 2004 r.,
– informację, czy przedsiębiorstwo zamierza wystąpić z wnioskiem o indywidualny margines(2) (o indywidualne marginesy mogą występować jedynie producenci),
– szczegółowy opis działań przedsiębiorstwa związanych z produkcją omawianego produktu,
– nazwy oraz szczegółowy opis działań wszystkich przedsiębiorstw powiązanych(3), zaangażowanych w produkcję oraz/lub sprzedaż (wywóz oraz/lub na terenie kraju) omawianego produktu,
– oraz wszelkie inne stosowne informacje pomocne Komisji w wyborze próby,
– wskazanie, czy przedsiębiorstwo lub przedsiębiorstwa wyrażają zgodę na włączenie ich do próby, co oznacza obowiązek wypełnienia kwestionariusza oraz zbadanie na miejscu udzielonych odpowiedzi.
Oprócz tego Komisja, w celu uzyskania informacji, jakie uważa za konieczne do wyboru próby eksporterów/ producentów, skontaktuje się z organami w kraju wywozu oraz znanymi stowarzyszeniami eksporterów/ producentów.
ii) Ostateczny wybór próby
Wszystkie strony zainteresowane, które wyrażają chęć przekazania stosownych informacji dotyczących wyboru próby, winny to zrobić w terminie określonym w ust. 6 lit. b) ppkt ii) niniejszego zawiadomienia.
Komisja zamierza dokonać ostatecznego wyboru próby po konsultacji ze stronami zainteresowanymi, które wyraziły chęć uczestniczenia w kontroli wyrywkowej.
Przedsiębiorstwa objęte kontrolą wyrywkową winny wypełnić kwestionariusz w terminie określonym w ust. 6 lit. b) ppkt iii) niniejszego zawiadomienia oraz współpracować w ramach dochodzenia.
Jeśli nie zostanie zapewniona odpowiednia współpraca, Komisja może oprzeć swoje wnioski, zgodnie z art. 17 ust. 4 i art. 18 podstawowego rozporządzenia, na faktach dostępnych.
b) Kwestionariusze
Komisja, w celu uzyskania informacji, jakie uzna za konieczne dla dochodzenia, roześle kwestionariusze do przedsiębiorstw w przemyśle wspólnotowym oraz stowarzyszeń producentów na terenie Wspólnoty, eksporterów/ producentów w Chińskiej Republice Ludowej objętych kontrolą wyrywkową, stowarzyszeń eksporterów/producentów, importerów, stowarzyszenia importerów wymienionego w treści skargi oraz organów w omawianym kraju wywozu.
Eksporterzy/producenci w Chińskiej Republice Ludowej, którzy wnioskują o indywidualny margines, mając na względzie zastosowanie art. 17 ust. 3 oraz art. 9 ust. 6 podstawowego rozporządzenia, winni złożyć wypełniony kwestionariusz w terminie określonym w ust. 6 lit. a) ppkt ii) zawiadomienia. Zatem winni oni zwrócić się o kwestionariusz w terminie określonym w ust. 6 lit. a) ppkt i) zawiadomienia. Jednakże strony te winny pamiętać, że w przypadku kontroli wyrywkowej eksporterów/producentów Komisja może pomimo to podjąć decyzję, aby nie obliczać dla nich indywidualnego marginesu, jeśli liczba eksporterów/producentów jest tak duża, że indywidualne badania byłyby nadmiernie uciążliwe i uniemożliwiałyby zakończenie dochodzenia w odpowiednim czasie.
c) Gromadzenie informacji i prowadzenie przesłuchań
Zachęca się wszystkie zainteresowane strony do przedstawiania swoich opinii, przekazywania dodatkowych informacji poza odpowiedziami udzielanymi w kwestionariuszu oraz do dostarczania dowodów potwierdzających stwierdzone fakty. Takie informacje i dowody winny wpłynąć do Komisji w terminie określonym w ust. 6 lit. a) ppkt ii) zawiadomienia.
Ponadto Komisja może przesłuchać strony zainteresowane, jeśli wystąpią one z wnioskiem zawierającym uzasadnienie, że istnieją szczególne powody, dla których miałyby one zostać przesłuchane. Wniosek taki należy złożyć w terminie określonym w ust. 6 lit. a) ppkt iii) zawiadomienia.
d) Wybór kraju posiadającego gospodarkę rynkową
Zgodnie z art. 2 ust. 7 lit. a) podstawowego rozporządzenia, przewiduje się wybór Meksyku jako odpowiedniego kraju posiadającego gospodarkę rynkową w celu ustalenia normalnej wartości w odniesieniu do Chińskiej Republiki Ludowej. Niniejszym zachęca się strony zainteresowane do przedstawiania swoich komentarzy na temat stosowności takiego wyboru w terminie określonym w ust. 6 lit. c) zawiadomienia.
e) Status gospodarki rynkowej
Dla eksporterów/producentów w Chińskiej Republice Ludowej, którzy wystąpią z wnioskiem oraz przedstawią wystarczające dowody na potwierdzenie, że działają w warunkach gospodarki rynkowej, tzn. spełniają kryteria określone w art. 2 ust. 7 lit. c) podstawowego rozporządzenia, normalna wartość zostanie określona zgodnie z art. 2 ust. 7 lit. b) podstawowego rozporządzenia. Eksporterzy/ producenci, którzy zamierzają złożyć właściwie uzasadnione wnioski, winni zrobić to w terminie określonym w ust. 6 lit. d) zawiadomienia. Komisja roześle formularze wniosków do wszystkich eksporterów/producentów w Chińskiej Republice Ludowej, wymienionych w skardze, oraz do wszystkich stowarzyszeń eksporterów/ producentów wymienionych w skardze, jak również do organów władz Chińskiej Republiki Ludowej.
5.2. Procedura oceny interesu Wspólnoty
Zgodnie z art. 21 podstawowego rozporządzenia oraz w przypadku potwierdzenia zarzutu dumpingu oraz spowodowanej nim szkody, zostanie podjęta decyzja, czy zastosowanie środków antydumpingowych nie będzie wbrew interesom Wspólnoty. Z tego powodu przemysł wspólnotowy, importerzy i reprezentujące ich stowarzyszenia, przedstawicielskie organizacje użytkowników i konsumentów, jeśli udowodnią, że ich działalność w sposób obiektywny wiąże się z omawianym produktem, mogą, w terminach określonych w ust. 6 lit. a) ppkt ii) zawiadomienia, przekazać sobie wzajemnie oraz Komisji odpowiednie informacje. Strony działające zgodnie z poprzednim zdaniem mogą wystąpić z wnioskiem o przesłuchanie, określającym powody, dla których strony te powinny zostać przesłuchane, w terminie określonym w ust. 6 lit. a) ppkt iii) zawiadomienia. Należy pamiętać, że wszelkie informacje przekazane zgodnie z art. 21 będą brane pod uwagę wyłącznie w przypadku, jeśli zostaną potwierdzone odpowiednimi dowodami w chwili ich dostarczania.
6.
TERMINY
TERMINY
i) Dla stron występujących z wnioskiem o kwestionariusz lub formularze wniosków
Wszystkie strony zainteresowane winny wystąpić z wnioskiem o kwestionariusz lub formularz wniosku w jak najkrótszym możliwym terminie, jednak nie później niż w ciągu 10 dni od publikacji niniejszego zawiadomienia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
ii) Dla stron zgłaszających opinie, przekazujących kwestionariusze z odpowiedziami oraz inne informacje
Jeśli nie określono inaczej, wszystkie strony zainteresowane, jeśli ich oświadczenia mają zostać uwzględnione podczas dochodzenia, winny zgłosić się do Komisji, przedstawić swoje opinie, złożyć kwestionariusze z odpowiedziami lub inne informacje (w tym także uzasadnione wnioski o indywidualne potraktowanie zgodnie z art. 9 ust. 5 podstawowego rozporządzenia) w terminie 40 dni od daty publikacji zawiadomienia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Należy zwrócić uwagę, że skorzystanie z większość proceduralnych praw określonych w podstawowym rozporządzeniu uwarunkowane jest zgłoszeniem się strony w wymienionym wyżej okresie.
Przedsiębiorstwa objęte kontrolą wyrywkową winny złożyć kwestionariusze z odpowiedziami w terminach określonych w ust. 6 lit. b) ppkt iii) zawiadomienia.
iii) Przesłuchania
Wszystkie zainteresowane strony mogą wystąpić z wnioskiem o przesłuchanie przez Komisję w tym samym terminie 40 dni.
b) Termin dotyczący kontroli wyrywkowej
i) Informacje, o których mowa w ust. 5.1 lit. a) ppkt i), dotyczące kontroli wyrywkowej, należy dostarczyć Komisji w terminie 15 dni od daty publikacji zawiadomienia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, gdyż Komisja zamierza porozumieć się ze stronami zainteresowanymi, które wyraziły chęć wzięcia udziału w kontroli wyrywkowej w sprawie podjęcia decyzji o wyborze ostatecznym, w terminie 21 dni od publikacji zawiadomienia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
ii) Wszelkie inne informacje dotyczące wyboru próby, o których mowa w ust. 5.1 lit. a) ppkt ii) należy dostarczyć Komisji w terminie 21 dni od publikacji zawiadomienia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
iii) Kwestionariusze z odpowiedziami stron objętych kontrolą wyrywkową należy dostarczyć Komisji w terminie 37 dni od daty powiadomienia o objęciu ich kontrolą wyrywkową.
c) Termin wyboru kraju posiadającego gospodarkę rynkową
Strony w dochodzeniu mogą zgłaszać komentarze o stosowności wyboru Meksyku, który, jak wspomniano w ust. 5.1 lit. d) zawiadomienia, został przewidziany jako kraj posiadający gospodarkę rynkową w celu ustalenia normalnej wartości w odniesieniu do Chińskiej Republiki Ludowej. Komentarze te należy dostarczyć Komisji w terminie 10 dni od publikacji niniejszego zawiadomienia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
d) Termin składania wniosków o nadanie statusu gospodarki rynkowej
Właściwie uzasadnione wnioski o nadanie statusu gospodarki rynkowej, zgodnie z treścią ust. 5.1 lit. e) zawiadomienia, należy dostarczyć Komisji w terminie 15 dni od publikacji niniejszego zawiadomienia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
7.
Zgłoszenia pisemne, kwestionariusze z odpowiedziami oraz inna korespondencja
Zgłoszenia pisemne, kwestionariusze z odpowiedziami oraz inna korespondencja
Adres Komisji do korespondencji:
European Commission
Directorate General for Trade
Directorate B
Office: J-79 5/16
B-1049 Brussels
Faks (32-2) 295 65 05
Teleks COMEU B 21877.
8.
BRAK WSPÓŁPRACY
BRAK WSPÓŁPRACY
W przypadku stwierdzenia, że strona zainteresowana dostarczyła fałszywe lub wprowadzające w błąd informacje, informacje te zostaną pominięte, a wykorzystane zostaną fakty dostępne. Jeżeli zainteresowana strona nie współpracuje lub współpracuje jedynie częściowo, tak że ustalenia zostaną oparte na faktach dostępnych zgodnie z art. 18 podstawowego rozporządzania, wynik dochodzenia może być mniej korzystny dla tej strony niż wówczas, gdyby strona ta w pełni współpracowała w dochodzeniu.
9.
HARMONOGRAM DOCHODZENIA
HARMONOGRAM DOCHODZENIA
______
(1) Dz.U. L 56 z 6.3.1996, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 461/2004 (Dz.U. L 77 z 13.3.2004, str. 12).
(2) O indywidualne marginesy można występować na mocy art. 17 ust. 3 podstawowego rozporządzenia w przypadku przedsiębiorstw nieobjętych kontrolą wyrywkową, art. 9 ust. 5 podstawowego rozporządzenia dotyczącego indywidualnego traktowania w przypadkach krajów nieposiadających gospodarki rynkowej oraz art. 2 ust. 7 lit. b) podstawowego rozporządzenia dla przedsiębiostw wnioskujących o status gospodarki rynkowej. Należy zauważyć, że wnioski o indywidualne traktowanie są wymagane zgodnie z art. 9 ust. 5 podstawowego rozporządzenia, a wnioski o udzielenie statusu gospodarki rynkowej są wymagane zgodnie z art. 2 ust. 7 lit. b) podstawowego rozporządzenia.
(3) W celu uzyskania wskazówek dotyczących określenia "przedsiębiorstwa powiązane" należy sięgnąć do art. 143 rozporządzenia Komisji (EWG) nr 2454/93 dotyczącego wprowadzenia w życie Wspólnotowego Kodeksu Celnego (Dz.U. L 253 z 11.10.1993, str. 1).
(4) To oznacza, że dokument jest przeznaczony wyłącznie do użytku wewnętrznego. Jest on objęty ochroną na mocy art. 4 rozporządzenia (WE) nr 1049/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U. L 145 z 31.5.2001, str. 43). Dokument poufny na mocy art. 19 rozporządzenia Rady (WE) nr 384/96 (Dz.U. L 56 z 6.3.1996, str. 1) oraz art. 6 Porozumienia o stosowaniu Artykułu VI GATT 1994 (WTO - GATT 1994) (Porozumienie antydumpingowe).
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.