Zaproszenie do składania wniosków - EACEA/34/08 - Współpraca UE-USA w dziedzinie szkolnictwa wyższego oraz szkolenia zawodowego - Atlantis: Actions for Transatlantic Links and Academic Networks in Training and Integrated Studies - Zaproszenie do składania wniosków 2009.
Dz.U.UE.C.2008.329.15
Akt nienormatywnyWspółpraca UE-USA w dziedzinie szkolnictwa wyższego oraz szkolenia zawodowego
Atlantis: Actions for Transatlantic Links and Academic Networks in Training and Integrated Studies
Zaproszenie do składania wniosków 2009
(2008/C 329/09)
(Dz.U.UE C z dnia 24 grudnia 2008 r.)
1. CELE I OPIS
Ogólnym celem zaproszenia do składania wniosków jest wspieranie wzajemnego zrozumienia między narodami państw członkowskich UE i Stanów Zjednoczonych, z uwzględnieniem lepszej znajomości ich języków, kultur i instytucji oraz poprawa jakości rozwoju zasobów ludzkich zarówno we Wspólnocie Europejskiej, jak i w Stanach Zjednoczonych.
2. KWALIFIKUJĄCY SIĘ WNIOSKODAWCY
Składanie wniosków o dotację w ramach niniejszego zaproszenia jest otwarte dla instytucji szkolnictwa wyższego oraz instytucji kształcenia i szkolenia zawodowego W odniesieniu do środków w ramach danej polityki zaproszenie jest również otwarte dla innych organizacji, takich jak agencje akredytacyjne, agencje lub organizacje edukacyjne, przedsiębiorstwa prywatne, grupy branżowe i biznesowe, organizacje pozarządowe, instytuty badawcze oraz organizacje zawodowe. Kwalifikujący się wnioskodawcy muszą mieć siedzibę w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej.
3. KWALIFIKUJĄCE SIĘ DZIAŁANIA
W ramach niniejszego zaproszenia możliwe są trzy rodzaje działań, mianowicie:
Działanie 1 - Projekty konsorcjów na rzecz studiów transatlantyckich
Działanie to zapewnia wsparcie dla konsorcjów instytucji szkolnictwa wyższego z UE i Stanów Zjednoczonych (dalej zwanych "konsorcjami") w celu wdrożenia mieszanych/ podwójnych lub wspólnych programów studiów, zwanych w niniejszym dokumencie "studiami transatlantyckimi". Wsparcie może obejmować dotacje na mobilność dla studentów i kadry naukowej oraz personelu administracyjnego ("wydziałów").
Działanie 2 - Projekty wspierające mobilność
Działanie to zapewnia finansowanie rozwoju międzynarodowych programów nauczania obejmujących krótkoterminową mobilność transatlantycką niezwiązaną bezpośrednio z uzyskaniem mieszanego/podwójnego dyplomu. Wsparcie może obejmować dotacje na mobilność dla studentów i kadry naukowej oraz personelu administracyjnego ("wydziałów").
Działanie 3 - Środki w ramach danej polityki
Działanie to zapewnia wsparcie dla wielostronnych projektów i działań UE i Stanów Zjednoczonych mających służyć wzmocnieniu współpracy w dziedzinie szkolnictwa wyższego oraz szkolenia zawodowego.
Czas trwania projektów w ramach działania 1 i 2 wynosi 4 lata, a projektów w ramach działania 3-2 lata.
Działania należy rozpocząć między 1 września 2009 r. a 31 grudnia 2009 r. Działania należy zakończyć przed 31 grudnia 2013 r.
4. KRYTERIA PRZYZNANIA DOTACJI
4.1. Projekty konsorcjów na rzecz studiów transatlantyckich
W celu określenia ogólnego wyniku dotyczącego jakości każdego kwalifikującego się wniosku będą stosowane następujące kryteria jakościowe:
Znaczenie proponowanego projektu (stanowiące 30 % całkowitego wyniku) określa się poprzez:
– przydatność produktów (jak np. informacje, materiały, procedury lub metody)będących wynikiem proponowanego projektu, w tym możliwość ich wykorzystania do wielu innych zastosowań oraz
– wagę lub rangę rezultatów bądź wyników, jakie mogą być osiągnięte dzięki proponowanemu projektowi, zwłaszcza udoskonalenie nauczania lub poprawa wyników studentów.
Jakość planu proponowanego projektu (stanowiąca 70 % całkowitego wyniku) określa się poprzez:
– stopień, w jakim cele cząstkowe i całościowe oraz planowane wyniki w proponowanym projekcie są jasno określone i wymierne oraz
– stopień, w jakim plan proponowanego projektu odpowiada potrzebom populacjidocelowej lub innym zidentyfikowanym potrzebom oraz w jakim skutecznie zrealizuje te potrzeby.
4.2. Projekty wspierające mobilność
W celu określenia ogólnego wyniku dotyczącego jakości każdego kwalifikującego się wniosku będą stosowane następujące kryteria jakościowe:
Znaczenie proponowanego projektu (stanowiące 30 % całkowitego wyniku) określa się poprzez:
– przydatność produktów (jak np. informacje, materiały, procedury lub metody) będących wynikiem proponowanego projektu, w tym możliwość ich wykorzystania do wielu innych zastosowań oraz
– wagę lub rangę rezultatów bądź wyników, jakie mogą być osiągnięte dzięki proponowanemu projektowi, zwłaszcza udoskonalenie nauczania lub poprawa wyników studentów.
Jakość planu proponowanego projektu (stanowiąca 70 % całkowitego wyniku) określa się poprzez:
– stopień, w jakim cele cząstkowe i całościowe oraz planowane wyniki w proponowanym projekcie są jasno określone i wymierne oraz
– stopień, w jakim plan proponowanego projektu odpowiada potrzebom populacji docelowej lub innym zidentyfikowanym potrzebom oraz w jakim skutecznie zrealizuje te potrzeby.
4.3. Środki w ramach danej polityki
W celu określenia ogólnego wyniku dotyczącego jakości każdego kwalifikującego się wniosku będą stosowane następujące kryteria jakościowe:
Znaczenie proponowanego projektu (stanowiące 30 % całkowitego wyniku) określa się poprzez:
– stopień, w jakim proponowany projekt dotyczy opracowania lub przedstawienia nowych obiecujących koncepcji lub strategii oraz
– przydatność produktów (jak np. informacje, materiały, procedury lub metody) będących wynikiem proponowanego projektu, w tym możliwość ich wykorzystania do wielu innych zastosowań oraz
– wagę lub rangę rezultatów bądź wyników, jakie mogą być osiągnięte dzięki proponowanemu projektowi, zwłaszcza udoskonalenie nauczania lub poprawa wyników studentów.
Jakość planu projektu (stanowiąca 70 % całkowitego wyniku) określa się poprzez:
– stopień, w jakim cele cząstkowe i całościowe oraz planowane wyniki w proponowanym projekcie są jasno określone i wymierne oraz
– stopień, w jakim plan proponowanego projektu odpowiada potrzebom populacji docelowej lub innym zidentyfikowanym potrzebom oraz w jakim skutecznie zrealizuje te potrzeby,
– a także jakość planu rozpowszechniania.
5. BUDŻET I CZAS TRWANIA PROJEKTU
Dostępny budżet szacuje się na około 5 mln EUR. Większość środków budżetowych będzie przeznaczona na działanie 1 - projekty konsorcjów na rzecz studiów transatlantyckich. Instytucjom ze Stanów Zjednoczonych zostaną przyznane środki w porównywalnej wysokości. Przewiduje się, że w 2009 r. finansowaniem zostanie objętych sześć do ośmiu projektów na rzecz studiów transatlantyckich, trzy do pięciu projektów wspierających mobilność, trzy do pięciu projektów dotyczących środków w ramach danej polityki.
6. TERMIN
Wnioski należy składać do zarówno w UE (Agencja), jak i w USA (FIPSE). Wnioski w imieniu głównych instytucji UE należy przesłać do Agencji Wykonawczej ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego najpóźniej do dnia 23 marca 2009 r.
Agencja Wykonawcza ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego
Zaproszenie do składania wniosków "EU-US Atlantis Call for Proposals 2009"
Unit P4
Avenue du Bourget 1 (BOUR 00/32)
B-1140 Brussels
Wnioski w imieniu głównych instytucji UE muszą zostać złożone na odpowiednim formularzu, należycie wypełnione, podpisane przez osobę uprawnioną do zaciągania prawnie wiążących zobowiązań w imieniu organizacji składającej wniosek i opatrzone datą.
7. DODATKOWE INFORMACJE
Wskazówki dla wnioskujących o dotację oraz odpowiedni formularz znajdują się na następującej stronie internetowej:
http://ec.europa.eu/education/programmes/eu-usa/index_en.html.
Wnioski należy składać na odpowiednim formularzu; muszą one zawierać wszystkie wymagane załączniki.