Sprostowanie do dyrektywy Komisji (UE) 2015/996 z dnia 19 maja 2015 r. ustanawiającej wspólne metody oceny hałasu zgodnie z dyrektywą 2002/49/WE Parlamentu Europejskiego i Rady
Dz.U.UE.L.2018.5.35
Akt jednorazowySprostowanie do dyrektywy Komisji (UE) 2015/996 z dnia 19 maja 2015 r. ustanawiającej wspólne metody oceny hałasu zgodnie z dyrektywą 2002/49/WE Parlamentu Europejskiego i Rady
(Dz.U.UE L z dnia 10 stycznia 2018 r.)
zamiast: "w zakresie częstotliwości od 63 Hz do 8 kHz",
powinno być: "w zakresie częstotliwości od 63 Hz do 8 kHz pasm oktawowych".
zamiast: "każdego pasma oktawowego i, o częstotliwości od 125 Hz do 4 kHz",
powinno być: "każdego pasma oktawowego i, o częstotliwości od 63 Hz do 8 kHz".
zamiast: "a v to prędkość składu w km/h",
powinno być: "a v to prędkość składu w m/s".
zamiast: "A3(λ)",
powinno być: "A3(λ)".
zamiast: "a v to prędkość s pojazdu danego typu t, wyrażona w km/h",
powinno być: "a v to prędkość s pojazdu danego typu t, wyrażona w m/s".
zamiast:
powinno być:
zamiast: "SO, OR, i SR",
powinno być: ", i ".
"Dodatek G
Baza danych dotyczących źródeł hałasu w ruchu kolejowym
Niniejszy dodatek zawiera bazę danych dotyczących większości istniejących źródeł hałasu w ruchu kolejowym, z których należy korzystać w celu obliczenia poziomu hałasu w ruchu kolejowym według metody opisanej w pkt 2.3 - Hałas w ruchu kolejowym.
Tabela G-1
Współczynniki Lr,TR,i i Lr,VEH,i dla chropowatości szyn i kół
Lr,VEH,i | |||||
Długość fali | Typ układu hamulcowego | ||||
c | k | n | |||
Wstawki hamulcowe z żeliwa | Kompozytowe wstawki hamulcowe | Hamulec dyskowy | |||
1 000 mm | 2,2 | - 4,0 | - 5,9 | ||
800 mm | 2,2 | - 4,0 | - 5,9 | ||
630 mm | 2,2 | - 4,0 | - 5,9 | ||
500 mm | 2,2 | - 4,0 | - 5,9 | ||
400 mm | 2,2 | - 4,0 | - 5,9 | ||
315 mm | 2,2 | - 4,0 | - 5,9 | ||
250 mm | 2,2 | - 4,0 | 2,3 | ||
200 mm | 2,2 | - 4,0 | 2,8 | ||
160 mm | 2,4 | - 4,0 | 2,6 | ||
120 mm | 0,6 | - 4,0 | 1,2 | ||
100 mm | 2,6 | - 4,0 | 2,1 | ||
80 mm | 5,8 | - 4,3 | 0,9 | ||
63 mm | 8,8 | - 4,6 | - 0,3 | ||
50 mm | 11,1 | - 4,9 | - 1,6 | ||
40 mm | 11,0 | - 5,2 | - 2,9 | ||
31,5 mm | 9,8 | - 6,3 | - 4,9 | ||
25 mm | 7,5 | - 6,8 | - 7,0 | ||
20 mm | 5,1 | - 7,2 | - 8,6 | ||
16 mm | 3,0 | - 7,3 | - 9,3 | ||
12 mm | 1,3 | - 7,3 | - 9,5 | ||
10 mm | 0,2 | - 7,1 | - 10,1 | ||
8 mm | - 0,7 | - 6,9 | - 10,3 | ||
6,3 mm | - 1,2 | - 6,7 | - 10,3 | ||
5 mm | - 1,0 | - 6,0 | - 10,8 | ||
4 mm | 0,3 | - 3,7 | - 10,9 | ||
3,2 mm | 0,2 | - 2,4 | - 9,5 | ||
2,5 mm | 1,3 | - 2,6 | - 9,5 | ||
2 mm | 3,1 | - 2,5 | - 9,5 | ||
1,6 mm | 3,1 | - 2,5 | - 9,5 | ||
1,2 mm | 3,1 | - 2,5 | - 9,5 | ||
1 mm | 3,1 | - 2,5 | - 9,5 | ||
0,8 mm | 3,1 | - 2,5 | - 9,5 | ||
Lr,TR,i | |||||
Długość fali | Chropowatość szyny | ||||
E | M | ||||
EN ISO 3095:2013 (Dobrze utrzymana i bardzo gładka) | Zwykła sieć kolejowa (zwyczajnie utrzymana, gładka) | ||||
1 000 mm | 17,1 | 11,0 | |||
800 mm | 17,1 | 11,0 | |||
630 mm | 17,1 | 11,0 | |||
500 mm | 17,1 | 11,0 | |||
400 mm | 17,1 | 11,0 | |||
315 mm | 15,0 | 10,0 | |||
250 mm | 13,0 | 9,0 | |||
200 mm | 11,0 | 8,0 | |||
160 mm | 9,0 | 7,0 | |||
120 mm | 7,0 | 6,0 | |||
100 mm | 4,9 | 5,0 | |||
80 mm | 2,9 | 4,0 | |||
63 mm | 0,9 | 3,0 | |||
50 mm | - 1,1 | 2,0 | |||
40 mm | - 3,2 | 1,0 | |||
31,5 mm | - 5,0 | 0,0 | |||
25 mm | - 5,6 | - 1,0 | |||
20 mm | - 6,2 | - 2,0 | |||
16 mm | - 6,8 | - 3,0 | |||
12 mm | - 7,4 | - 4,0 | |||
10 mm | - 8,0 | - 5,0 | |||
8 mm | - 8,6 | - 6,0 | |||
6,3 mm | - 9,2 | - 7,0 | |||
5 mm | - 9,8 | - 8,0 | |||
4 mm | - 10,4 | - 9,0 | |||
3,2 mm | - 11,0 | - 10,0 | |||
2,5 mm | - 11,6 | - 11,0 | |||
2 mm | - 12,2 | - 12,0 | |||
1,6 mm | - 12,8 | - 13,0 | |||
1,2 mm | - 13,4 | - 14,0 | |||
1 mm | - 14,0 | - 15,0 | |||
0,8 mm | - 14,0 | - 15,0 |
Tabela G-2
Współczynniki A3,i dla filtra stycznego
A3,i | |||||
Długość fali | Obciążenie osiowe 50 kN - średnica koła 360 mm | Obciążenie osiowe 50 kN - średnica koła 680 mm | Obciążenie osiowe 25 kN - średnica koła 920 mm | Obciążenie osiowe 50 kN - średnica koła 920 mm | Obciążenie osiowe 100 kN - średnica koła 920 mm |
1 000 mm | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
800 mm | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
630 mm | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
500 mm | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
400 mm | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
315 mm | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
250 mm | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
200 mm | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
160 mm | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
120 mm | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
100 mm | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
80 mm | 0,0 | 0,0 | 0,0 | - 0,2 | - 0,2 |
63 mm | 0,0 | - 0,2 | - 0,2 | - 0,5 | - 0,6 |
50 mm | - 0,2 | - 0,4 | - 0,5 | - 0,9 | - 1,3 |
40 mm | - 0,5 | - 0,7 | - 0,9 | - 1,6 | - 2,2 |
31,5 mm | - 1,2 | - 1,5 | - 1,6 | - 2,5 | - 3,7 |
25 mm | - 2,0 | - 2,8 | - 2,5 | - 3,8 | - 5,8 |
20 mm | - 3,0 | - 4,5 | - 3,8 | - 5,8 | - 9,0 |
16 mm | - 4,3 | - 7,0 | - 5,8 | - 8,5 | - 11,5 |
12 mm | - 6,0 | - 10,3 | - 8,5 | - 11,4 | - 12,5 |
10 mm | - 8,4 | - 12,0 | - 12,0 | - 12,0 | - 12,0 |
8 mm | - 12,0 | - 12,5 | - 12,6 | - 13,5 | - 14,0 |
6,3 mm | - 11,5 | - 13,5 | - 13,5 | - 14,5 | - 15,0 |
5 mm | - 12,5 | - 16,0 | - 14,5 | - 16,0 | - 17,0 |
4 mm | - 13,9 | - 16,0 | - 16,0 | - 16,5 | - 18,4 |
3,2 mm | - 14,7 | - 16,5 | - 16,5 | - 17,7 | - 19,5 |
2,5 mm | - 15,6 | - 17,0 | - 17,7 | - 18,6 | - 20,5 |
2 mm | - 16,6 | - 18,0 | - 18,6 | - 19,6 | - 21,5 |
1,6 mm | - 17,6 | - 19,0 | - 19,6 | - 20,6 | - 22,4 |
1,2 mm | - 18,6 | - 20,2 | - 20,6 | - 21,6 | - 23,5 |
1 mm | - 19,6 | - 21,2 | - 21,6 | - 22,6 | - 24,5 |
0,8 mm | - 20,6 | - 22,2 | - 22,6 | - 23,6 | - 25,4 |
Tabela G-3
Współczynniki LH,TR,i LH,VEH,i i LH,VEH,SUP,i dla funkcji przenoszenia
(Wartości wyrażono w poziomie mocy akustycznej na oś)
LH,TR,i | ||||||||||||
Częstotliwość | Podkład torowiska/Typ przekładki szynowej | |||||||||||
B/S | B/M | B/H | B/S | B/M | B/H | B/H | ||||||
Podkład monoblokowy na miękkiej przekładce szynowej | Podkład monoblokowy na średnio sztywnej przekładce szynowej | Podkład monoblokowy na twardej przekładce szynowej | Podkład dwublokowy na miękkiej przekładce szynowej | Podkład dwublokowy na średnio sztywnej przekładce szynowej | Podkład dwublokowy na twardej przekładce szynowej | Podkłady drewniane | ||||||
50 Hz | 53,3 | 50,9 | 50,1 | 50,9 | 50,0 | 49,8 | 44,0 | |||||
63 Hz | 59,3 | 57,8 | 57,2 | 56,6 | 56,1 | 55,9 | 51,0 | |||||
80 Hz | 67,2 | 66,5 | 66,3 | 64,3 | 64,1 | 64,0 | 59,9 | |||||
100 Hz | 75,9 | 76,8 | 77,2 | 72,3 | 72,5 | 72,5 | 70,8 | |||||
125 Hz | 79,2 | 80,9 | 81,6 | 75,4 | 75,8 | 75,9 | 75,1 | |||||
160 Hz | 81,8 | 83,3 | 84,0 | 78,5 | 79,1 | 79,4 | 76,9 | |||||
200 Hz | 84,2 | 85,8 | 86,5 | 81,8 | 83,6 | 84,4 | 77,2 | |||||
250 Hz | 88,6 | 90,0 | 90,7 | 86,6 | 88,7 | 89,7 | 80,9 | |||||
316 Hz | 91,0 | 91,6 | 92,1 | 89,1 | 89,6 | 90,2 | 85,3 | |||||
400 Hz | 94,5 | 93,9 | 94,3 | 91,9 | 89,7 | 90,2 | 92,5 | |||||
500 Hz | 97,0 | 95,6 | 95,8 | 94,5 | 90,6 | 90,8 | 97,0 | |||||
630 Hz | 99,2 | 97,4 | 97,0 | 97,5 | 93,8 | 93,1 | 98,7 | |||||
800 Hz | 104,0 | 101,7 | 100,3 | 104,0 | 100,6 | 97,9 | 102,8 | |||||
1 000 Hz | 107,1 | 104,4 | 102,5 | 107,9 | 104,7 | 101,1 | 105,4 | |||||
1 250 Hz | 108,3 | 106,0 | 104,2 | 108,9 | 106,3 | 103,4 | 106,5 | |||||
1 600 Hz | 108,5 | 106,8 | 105,4 | 108,8 | 107,1 | 105,4 | 106,4 | |||||
2 000 Hz | 109,7 | 108,3 | 107,1 | 109,8 | 108,8 | 107,7 | 107,5 | |||||
2 500 Hz | 110,0 | 108,9 | 107,9 | 110,2 | 109,3 | 108,5 | 108,1 | |||||
3 160 Hz | 110,0 | 109,1 | 108,2 | 110,1 | 109,4 | 108,7 | 108,4 | |||||
4 000 Hz | 110,0 | 109,4 | 108,7 | 110,1 | 109,7 | 109,1 | 108,7 | |||||
5 000 Hz | 110,3 | 109,9 | 109,4 | 110,3 | 110,0 | 109,6 | 109,1 | |||||
6 350 Hz | 110,0 | 109,9 | 109,7 | 109,9 | 109,8 | 109,6 | 109,1 | |||||
8 000 Hz | 110,1 | 110,3 | 110,4 | 110,0 | 110,0 | 109,9 | 109,5 | |||||
10 000 Hz | 110,6 | 111,0 | 111,4 | 110,4 | 110,5 | 110,6 | 110,2 | |||||
LH,VEH,i | ||||||||||||
Częstotliwość | Koło o średnicy 920 mm, brak pomiaru | Koło o średnicy 840 mm, brak pomiaru | Koło o średnicy 680 mm, brak pomiaru | Koło o średnicy 1 200 mm, brak pomiaru | ||||||||
50 Hz | 75,4 | 75,4 | 75,4 | 75,4 | ||||||||
63 Hz | 77,3 | 77,3 | 77,3 | 77,3 | ||||||||
80 Hz | 81,1 | 81,1 | 81,1 | 81,1 | ||||||||
100 Hz | 84,1 | 84,1 | 84,1 | 84,1 | ||||||||
125 Hz | 83,3 | 82,8 | 82,8 | 82,8 | ||||||||
160 Hz | 84,3 | 83,3 | 83,3 | 83,3 | ||||||||
200 Hz | 86,0 | 84,1 | 83,9 | 84,5 | ||||||||
250 Hz | 90,1 | 86,9 | 86,3 | 90,4 | ||||||||
316 Hz | 89,8 | 87,9 | 88,0 | 90,4 | ||||||||
400 Hz | 89,0 | 89,9 | 92,2 | 89,9 | ||||||||
500 Hz | 88,8 | 90,9 | 93,9 | 90,1 | ||||||||
630 Hz | 90,4 | 91,5 | 92,5 | 91,3 | ||||||||
800 Hz | 92,4 | 91,5 | 90,9 | 91,5 | ||||||||
1 000 Hz | 94,9 | 93,0 | 90,4 | 93,6 | ||||||||
1 250 Hz | 100,4 | 98,7 | 93,2 | 100,5 | ||||||||
1 600 Hz | 104,6 | 101,6 | 93,5 | 104,6 | ||||||||
2 000 Hz | 109,6 | 107,6 | 99,6 | 115,6 | ||||||||
2 500 Hz | 114,9 | 111,9 | 104,9 | 115,9 | ||||||||
3 160 Hz | 115,0 | 114,5 | 108,0 | 116,0 | ||||||||
4 000 Hz | 115,0 | 114,5 | 111,0 | 116,0 | ||||||||
5 000 Hz | 115,5 | 115,0 | 111,5 | 116,5 | ||||||||
6 350 Hz | 115,6 | 115,1 | 111,6 | 116,6 | ||||||||
8 000 Hz | 116,0 | 115,5 | 112,0 | 117,0 | ||||||||
10 000 Hz | 116,7 | 116,2 | 112,7 | 117,7 | ||||||||
LH,VEH,SUP,i | ||||||||||||
Częstotliwość | Typ pojazdu | |||||||||||
a | ||||||||||||
Norma UE | ||||||||||||
50 Hz | 0,0 | |||||||||||
63 Hz | 0,0 | |||||||||||
80 Hz | 0,0 | |||||||||||
100 Hz | 0,0 | |||||||||||
125 Hz | 0,0 | |||||||||||
160 Hz | 0,0 | |||||||||||
200 Hz | 0,0 | |||||||||||
250 Hz | 0,0 | |||||||||||
316 Hz | 0,0 | |||||||||||
400 Hz | 0,0 | |||||||||||
500 Hz | 0,0 | |||||||||||
630 Hz | 0,0 | |||||||||||
800 Hz | 0,0 | |||||||||||
1 000 Hz | 0,0 | |||||||||||
1 250 Hz | 0,0 | |||||||||||
1 600 Hz | 0,0 | |||||||||||
2 000 Hz | 0,0 | |||||||||||
2 500 Hz | 0,0 | |||||||||||
3 160 Hz | 0,0 | |||||||||||
4 000 Hz | 0,0 | |||||||||||
5 000 Hz | 0,0 | |||||||||||
6 350 Hz | 0,0 | |||||||||||
8 000 Hz | 0,0 | |||||||||||
10 000 Hz | 0,0 |
Tabela G-4
Współczynniki LR,IMPACT,i dla hałasu uderzeniowego
LR,IMPACT,i | |
Długość fali | Jedna zwrotnica/styk/przejazd/100 m |
1 000 mm | 22,4 |
800 mm | 22,4 |
630 mm | 22,4 |
500 mm | 23,8 |
400 mm | 24,7 |
315 mm | 24,7 |
250 mm | 23,4 |
200 mm | 21,7 |
160 mm | 20,2 |
120 mm | 20,4 |
100 mm | 20,8 |
80 mm | 20,9 |
63 mm | 19,8 |
50 mm | 18 |
40 mm | 16 |
31,5 mm | 13 |
25 mm | 10 |
20 mm | 6 |
16 mm | 1 |
12 mm | - 4 |
10 mm | - 11 |
8 mm | - 16,5 |
6,3 mm | - 18,5 |
5 mm | - 21 |
4 mm | - 22,5 |
3,2 mm | - 24,7 |
2,5 mm | - 26,6 |
2 mm | - 28,6 |
1,6 mm | - 30,6 |
1,2 mm | - 32,6 |
1 mm | - 34 |
0,8 mm | - 34 |
Tabela G-5
Współczynniki LW,0,idling dla hałasu trakcji
(Wartości wyrażono w poziomie mocy akustycznej na pojazd)
LW,0,idling | ||||||||||
Częstotliwość | Typ pojazdu | |||||||||
d | d | d | e | e | ||||||
Lokomotywa z silnikiem Diesla (moc 800 kW) | Lokomotywa z silnikiem Diesla (moc 2 200 kW) | Zespół trakcyjny napędzany silnikiem Diesla | Elektrowóz | Elektryczny zespół trakcyjny | ||||||
ŹródłoA | ŹródłoB | ŹródłoA | ŹródłoB | ŹródłoA | ŹródłoB | ŹródłoA | ŹródłoB | ŹródłoA | ŹródłoB | |
50 Hz | 98,9 | 103,2 | 99,4 | 103,7 | 82,6 | 86,9 | 87,9 | 92,2 | 80,5 | 84,8 |
63 Hz | 94,8 | 100,0 | 107,3 | 112,5 | 82,5 | 87,7 | 90,8 | 96,0 | 81,4 | 86,6 |
80 Hz | 92,6 | 95,5 | 103,1 | 106,0 | 89,3 | 92,2 | 91,6 | 94,5 | 80,5 | 83,4 |
100 Hz | 94,6 | 94,0 | 102,1 | 101,5 | 90,3 | 89,7 | 94,6 | 94,0 | 82,2 | 81,6 |
125 Hz | 92,8 | 93,3 | 99,3 | 99,8 | 93,5 | 94,0 | 94,8 | 95,3 | 80,0 | 80,5 |
160 Hz | 92,8 | 93,6 | 99,3 | 100,1 | 99,5 | 100,3 | 96,8 | 97,6 | 79,7 | 80,5 |
200 Hz | 93,0 | 92,9 | 99,5 | 99,4 | 98,7 | 98,6 | 104,0 | 103,9 | 79,6 | 79,5 |
250 Hz | 94,8 | 92,7 | 101,3 | 99,2 | 95,5 | 93,4 | 100,8 | 98,7 | 96,4 | 94,3 |
316 Hz | 94,6 | 92,4 | 101,1 | 98,9 | 90,3 | 88,1 | 99,6 | 97,4 | 80,5 | 78,3 |
400 Hz | 95,7 | 92,8 | 102,2 | 99,3 | 91,4 | 88,5 | 101,7 | 98,8 | 81,3 | 78,4 |
500 Hz | 95,6 | 92,8 | 102,1 | 99,3 | 91,3 | 88,5 | 98,6 | 95,8 | 97,2 | 94,4 |
630 Hz | 98,6 | 96,8 | 101,1 | 99,3 | 90,3 | 88,5 | 95,6 | 93,8 | 79,5 | 77,7 |
800 Hz | 95,2 | 92,7 | 101,7 | 99,2 | 90,9 | 88,4 | 95,2 | 92,7 | 79,8 | 77,3 |
1 000 Hz | 95,1 | 93,0 | 101,6 | 99,5 | 91,8 | 89,7 | 96,1 | 94,0 | 86,7 | 84,6 |
1 250 Hz | 95,1 | 92,9 | 99,3 | 97,1 | 92,8 | 90,6 | 92,1 | 89,9 | 81,7 | 79,5 |
1 600 Hz | 94,1 | 93,1 | 96,0 | 95,0 | 92,8 | 91,8 | 89,1 | 88,1 | 82,7 | 81,7 |
2 000 Hz | 94,1 | 93,2 | 93,7 | 92,8 | 90,8 | 89,9 | 87,1 | 86,2 | 80,7 | 79,8 |
2 500 Hz | 99,4 | 98,3 | 101,9 | 100,8 | 88,1 | 87,0 | 85,4 | 84,3 | 78,0 | 76,9 |
3 160 Hz | 92,5 | 91,5 | 89,5 | 88,5 | 85,2 | 84,2 | 83,5 | 82,5 | 75,1 | 74,1 |
4 000 Hz | 89,5 | 88,7 | 87,1 | 86,3 | 83,2 | 82,4 | 81,5 | 80,7 | 72,1 | 71,3 |
5 000 Hz | 87,0 | 86,0 | 90,5 | 89,5 | 81,7 | 80,7 | 80,0 | 79,0 | 69,6 | 68,6 |
6 350 Hz | 84,1 | 83,4 | 31,4 | 30,7 | 78,8 | 78,1 | 78,1 | 77,4 | 66,7 | 66,0 |
8 000 Hz | 81,5 | 80,9 | 81,2 | 80,6 | 76,2 | 75,6 | 76,5 | 75,9 | 64,1 | 63,5 |
10 000 Hz | 79,2 | 78,7 | 79,6 | 79,1 | 73,9 | 73,4 | 75,2 | 74,7 | 61,8 | 61,3 |
Tabela G-6
Współczynniki LW,0,1, LW,0,2, a1, a2 dla hałasu aerodynamicznego
Wartości wyrażono w poziomie mocy akustycznej na pojazd (dla pojazdu o długości 20 m)
Hałas aerodynamiczny przy 300 km/h | ||
a1 | a2 | |
50 | 50 | |
Częstotliwość | Lw,0,1 | Lw,0,2 |
50 Hz | 112,6 | 36,7 |
63 Hz | 113,2 | 38,5 |
80 Hz | 115,7 | 39,0 |
100 Hz | 117,4 | 37,5 |
125 Hz | 115,3 | 36,8 |
160 Hz | 115,0 | 37,1 |
200 Hz | 114,9 | 36,4 |
250 Hz | 116,4 | 36,2 |
316 Hz | 115,9 | 35,9 |
400 Hz | 116,3 | 36,3 |
500 Hz | 116,2 | 36,3 |
630 Hz | 115,2 | 36,3 |
800 Hz | 115,8 | 36,2 |
1 000 Hz | 115,7 | 36,5 |
1 250 Hz | 115,7 | 36,4 |
1 600 Hz | 114,7 | 105,2 |
2 000 Hz | 114,7 | 110,3 |
2 500 Hz | 115,0 | 110,4 |
3 160 Hz | 114,5 | 105,6 |
4 000 Hz | 113,1 | 37,2 |
5 000 Hz | 112,1 | 37,5 |
6 350 Hz | 110,6 | 37,9 |
8 000 Hz | 109,6 | 38,4 |
10 000 Hz | 108,8 | 39,2 |
Tabela G-7
Współczynniki Cbridge propagacji dźwięku względem budowli
Cbridge | |
Podkład torowiska | |
N | L |
Przewaga mostów z betonu lub kamienia niezależnie od rodzaju nawierzchni | Przewaga mostów ze stali z nawierzchnią tłuczniową |
1 | 4" |
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.