Sprawozdanie z zarządzania budżetem i finansami - Sekcja I: Parlament Europejski - Rok budżetowy 2014.
Dz.U.UE.C.2015.247.1
Akt nienormatywnySPRAWOZDANIE Z ZARZĄDZANIA BUDŻETEM I FINANSAMI
SEKCJA I: PARLAMENT EUROPEJSKI
(2015/C 247/01)
(Dz.U.UE C z dnia 28 lipca 2015 r.)
SPIS TREŚCI
WPROWADZENIE
I. ZARZĄDZANIE FINANSAMI: UWAGI OGÓLNE
A. Dochody
B. Budżet początkowy i budżety korygujące
C. Zobowiązania i płatności
D. Środki przeniesione z 2014 r. na 2015 r.
E. Wykorzystanie środków przeniesionych z 2013 r. na 2014 r.
F. Środki w ramach dochodów przeznaczonych na określony cel
G. Anulowanie środków bieżących
H. Przesunięcia
H.1. Przesunięcia środków tymczasowych i innych z wyłączeniem przesunięcia zbiorczego
H.2. Przesunięcie "C4" zwane zbiorczym
II. ZARZĄDZANIE FINANSAMI W PODZIALE NA ROZDZIAŁY
A. Rozdział 1 0 "Członkowie instytucji"
B. Rozdział 1 2 "Urzędnicy i pracownicy czasowi"
C. Rozdział 1 4 "Inni pracownicy i usługi zewnętrzne"
D. Rozdział 1 6 "Inne wydatki dotyczące osób pracujących dla instytucji"
E. Rozdział 2 0 "Budynki i koszty dodatkowe"
F. Rozdział 2 1 "Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy"
G. Rozdział 2 3 "Bieżące wydatki administracyjne"
H. Rozdział 3 0 "Posiedzenia i narady"
I. Rozdział 3 2 "Doradztwo i informacja: zakup, archiwizacja, produkcja i rozpowszechnianie"
J. Rozdział 4 0 "Wydatki specjalne niektórych instytucji i organów"
K. Rozdział 4 2 "Wydatki związane z asystentami posłów"
L. Rozdział 4 4 "Posiedzenia i inna działalność posłów i byłych posłów"
M. Tytuł 10 "Inne wydatki"
III. CELE I WYNIKI W 2014 R.
A. Wybory europejskie
B. Wzmocnienie prac Parlamentu i jego posłów w celu uzupełnienia cyklu legislacyjnego
B.1. Wsparcie badań
B.2. Zarządzanie wiedzą
B.3. Kontrola i wyznaczenie harmonogramu działań
B.4. Współdecyzja i zgoda w dziedzinie polityki zagranicznej
B.5. Poprawa usług związanych z posiedzeniami plenarnymi
C. Kampania informacyjna poprzedzająca wybory w 2014 r.
C.1. Działania na szczeblu centralnym
C.2. Działania zdecentralizowane
C.3. EYE
C.4. Dom Historii Europejskiej
D. Dalsza realizacja wieloletnich programów mających na celu racjonalizację i modernizację kluczowych sektorów administracji Parlamentu
D.1. Polityka w zakresie nieruchomości
D.2. Polityka w zakresie środowiska naturalnego
D.3. Polityka w zakresie usług gastronomicznych
D.4. Kontynuowanie modernizacji technologii informacyjnych/ochrona
D.5. Stosunki z parlamentami narodowymi
D.6. Gruntowna restrukturyzacja służb bezpieczeństwa
E. Inne działania na rzecz modernizacji
E.1. Strategiczne ramy działania
E.2. Usprawnienie usług dla posłów: punkt kompleksowej obsługi oraz portal dla posłów
E.3. Zarządzanie finansowe i budżetowe
E.4. Zarządzanie zasobami ludzkimi
F. Ewolucja całej struktury Sekretariatu Generalnego (wraz z grupami politycznymi)
IV. WYKAZ TABEL I WYKRESÓW
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK 1 - Zestawienie przesunięć "C" w roku budżetowym 2014
ZAŁĄCZNIK 2 - Zestawienie przesunięć "P" w roku budżetowym 2014
ZAŁĄCZNIK 3 - Wykorzystanie środków w 2014 r.
WPROWADZENIE
I.
ZARZĄDZANIE FINANSAMI: UWAGI OGÓLNE
ZARZĄDZANIE FINANSAMI: UWAGI OGÓLNE
Wykorzystanie środków
Rodzaj środków | Środki w 2014 r. (EUR lub %) | Środki w 2013 r. (EUR lub %) | Zmiana 2014/2013 |
Środki | |||
Środki początkowe | 1 755 631 742 | 1 750 463 939 | 0,3 % |
Budżet korygujący | 0 | 0 | |
Środki końcowe | 1 755 631 742 | 1 750 463 939 | 0,3 % |
Operacje bieżące | |||
Środki na zobowiązania | 1 737 744 692 | 1 735 963 486 | 0,1 % |
jako % środków końcowych | 99,0 % | 99,2 % | - 0,2 % |
Środki na płatności | 1 459 832 867 | 1 458 188 881 | 0,1 % |
jako % środków na zobowiązania | 84,0 % | 84,0 % | 0,0 % |
Przeniesienia na kolejny rok | |||
Automatyczne przeniesienia na kolejny rok (*) | 277 911 825 | 277 774 604 | 0,05 % |
jako % środków końcowych | 15,8 % | 15,9 % | - 0,07 % |
jako % środków na zobowiązania | 16,0 % | 16,0 % | - 0,01 % |
Przeniesienia nieautomatyczne (niewykorzystane środki przeniesione na kolejny rok) (**) | 0 | 734 000 | -100 % |
jako % środków końcowych | 0,0 % | 0,0 % | |
Anulowanie | |||
Środki anulowane | 17 887 050 | 13 766 453 | 29,9 % |
% środków końcowych | 1,0 % | 0,8 % | 0,2 % |
Przeniesienia z roku poprzedniego | |||
Przeniesienia automatyczne z roku poprzedniego (*) | 277 774 604 | 305 457 875 | - 9,1 % |
Płatności z wykorzystaniem środków przeniesionych | 255 743 100 | 286 109 573 | - 10,6 % |
jako % przeniesień | 92,1 % | 93,7 % | - 1,6 % |
Kwota anulowana | 22 031 504 | 19 348 302 | 13,9 % |
Przeniesienia nieautomatyczne z roku poprzedniego (**) | 734 000,00 | 0 | |
Płatności z wykorzystaniem środków przeniesionych | 733 996,45 | - | |
jako % przeniesień | 100 % | - | |
Środki w ramach dochodów przeznaczonych na określony cel w danym roku | |||
Środki w ramach dochodów przeznaczonych na określony cel w danym roku | 26 979 032 | 25 991 783 | 3,8 % |
Środki na zobowiązania | 17 042 788 | 16 907 174 | 0,8 % |
jako % środków w ramach dochodów przeznaczonych na określony cel | 63,2 % | 65,0 % | - 1,8 % |
Środki na płatności | 13 053 117 | 8 997 498 | 45,1 % |
jako % zaciągniętych zobowiązań pochodzących z dochodów przeznaczonych na określony cel | 76,6 % | 53,2 % | - 4,8 % |
Środki dostępne pochodzące z dochodów przeznaczonych na określony cel w danym roku | 9 936 243 | 9 084 608 | 9,4 % |
Środki w ramach dochodów przeznaczonych na określony cel przeniesione na kolejny rok | 106 077 150 | 106 934 452 | |
Środki w ramach dochodów przeznaczonych na określony cel przeniesione na kolejny rok | - 0,8 % | ||
Środki w ramach dochodów przeznaczonych na określony cel przeniesione z roku poprzedniego | |||
Środki w ramach dochodów przeznaczonych na określony cel przeniesione z roku poprzedniego | 106 934 452 | 106 900 532 | 0,03 % |
Środki na zobowiązania | 105 356 705 | 104 147 894 | 1,2 % |
jako % przeniesionych środków z dochodów przeznaczonych na określony cel | 98,5 % | 97,4 % | 1,2 % |
Środki na płatności | 13 027 149 | 16 460 753 | - 20,9 % |
jako % środków na zobowiązania | 12,4 % | 15,8 % | - 3,4 % |
(*) Art. 13 ust. 1 i art. 13 ust. 4 rozporządzenia finansowego. (**) Art. 13 ust. 1, art. 13 ust. 2 lit. a) i art. 13 ust. 5 rozporządzenia finansowego. Dane z tabeli opierają się na wstępnym sprawozdaniu rachunkowym za rok 2014 sporządzonym przez księgowego na dzień 3 marca 2015 r. |
A.
Dochody
Dochody
B.
Budżet początkowy i budżety korygujące
Budżet początkowy i budżety korygujące
C.
Zobowiązania i płatności
Zobowiązania i płatności
D.
Środki przeniesione z 2014 r. na 2015 r.
Środki przeniesione z 2014 r. na 2015 r.
E.
Wykorzystanie środków przeniesionych z 2013 r. na 2014 r.
Wykorzystanie środków przeniesionych z 2013 r. na 2014 r.
Główne powody anulowania automatycznych przeniesień z 2013 na 2014 r.
Artykuł | Środki anulowane | Główne przyczyny anulowań |
Artykuł 2 0 0 "Budynki" | 7 502 599 | Pozycja 2 0 0 7 "Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych": anulowanie 7,19 mln EUR jest uzasadnione głównie faktem, że roboty polegające na remoncie i rozbudowie budynku EASTMAN (Dom Historii Europejskiej) nie mogły zostać zakończone w przewidzianym terminie tj. w grudniu 2014 r. Anulowanie dotyczy również innych opóźnionych lub niewykonanych robót w trzech miejscach pracy. Pozycja 2 0 0 8 "Zarządzanie nieruchomościami - wydatki specjalne": anulowanie 0,28 mln EUR dotyczy pozostałych sald dotyczących poszczególnych budynków i rozliczenia różnych świadczeń. |
Artykuł 2 0 2 "Koszty związane z budynkami" | 3 535 651 | Pozycja 2 0 2 2 "Utrzymanie, konserwacja, administracja i sprzątanie budynków": anulowanie 2,16 mln EUR. Anulowanie to obejmuje kwotę 0,58 mln EUR dotyczącą umowy na konserwację wind w Brukseli, w związku z którą spór z wykonawcą zakończył się podpisaniem ugody i zmniejszeniem kwot należnych od Parlamentu. Kwota 0,35 mln EUR dotyczy kar umownych na mocy umowy na konserwację techniczną w Strasburgu, które skutkują zmniejszeniem kwoty faktury. Nadwyżka wynika z pozostałego salda z rozliczenia różnych umów i z opóźnienia niektórych robót. Pozycja 2 0 2 4 "Zużycie energii": anulowanie 1,09 mln EUR. W tej pozycji anulowanie było spowodowane koniecznością przewidzenia wystarczającego marginesu do wykorzystania w najbardziej niekorzystnych przypadkach. Trudne jest dokładne przewidzenie środków do przeniesienia, jako że w chwili sporządzania sprawozdania fakturowanie roczne jest wciąż fragmentaryczne. |
Artykuł 3 2 4 "Produkcja i rozpowszechnianie" | 3 253 663 | Pozycja 3 2 4 7 "Dom Historii Europejskiej": anulowanie 1,60 mln EUR. Środki te są również związane z budową Domu Historii Europejskiej, a brak ich wykorzystania wynika z opóźnienia realizacji tego projektu i przeniesienia na 2015 r. terminu zakończenia robót (zob. pozycja 2 0 0 7). Pozycja 3 2 4 4 "Organizacja pobytu i przyjmowanie grup odwiedzających, program Euroscola i zapraszanie przedstawicieli środowisk opiniotwórczych z krajów trzecich": anulowanie 0,52 mln EUR wynika z faktu, że zobowiązania są zaciągane na podstawie rezerwacji, a ich faktyczne wykorzystanie jest na niższym poziomie, ponieważ uczestnicy dokonywali nieprzewidzianych anulowań. Pozycja 3 2 4 8 "Wydatki na informację audiowizualną": anulowano kwotę 0,49 mln EUR na różne zobowiązania, co do których początkowe prognozy przewidywały pewien margines bezpieczeństwa. Pozycja 3 2 4 5 "Organizacja sympozjów, seminariów i imprez kulturalnych": anulowano kwotę 0,25 mln EUR na różne wstępne zobowiązania dotyczące organizacji seminariów, co do których początkowe prognozy przewidywały pewien margines bezpieczeństwa. |
Artykuł 2 1 0 "Informatyka i telekomunikacja" | 1 281 824 | Pozycja 2 1 0 2 "Informatyka i telekomunikacja: powtarzalne działania związane z ogólnym wsparciem dla użytkowników": anulowanie 0,99 mln EUR wynika z faktu, że niektórych świadczeń nie zrealizowano w zakładanym zakresie, a faktury opiewały na kwoty niższe, niż przewidywano. |
Artykuł 1 0 0 "Wynagrodzenia i dodatki" | 1 244 857 | Pozycja 1 0 0 4 "Zwykłe koszty podróży": anulowanie 1,23 mln EUR. Znaczna część wniosków o zwrot kosztów jest realizowana podczas roku budżetowego, który następuje po roku, w którym odbyła się podróż. Z tego powodu znaczną część środków należy co roku przenieść, aby zrealizować te wnioski. Kwota anulowana na koniec 2014 r. stanowi 6,6 % przeniesionych środków i 1,6 % wszystkich środków przeznaczonych w 2013 r., co można uznać za zwykły margines bezpieczeństwa. |
Artykuł 4 0 2 "Finansowanie europejskich partii politycznych" | 1 181 744 | Anulowania w tym artykule są spowodowane faktem, że kilka partii zadeklarowało, iż wydały mniej niż maksymalna przysługująca im kwota. |
F.
Środki w ramach dochodów przeznaczonych na określony cel
Środki w ramach dochodów przeznaczonych na określony cel
Środki w ramach dochodów przeznaczonych na określony cel w 2014 r. wg rozdziału
G.
Anulowanie środków bieżących
Anulowanie środków bieżących
Tabela 3
Główne powody anulowania środków bieżących w 2014 r.
Artykuł | Kwota anulowana (EUR) | % środków anulowanych ogółem | % anulowanie/ artykuł | Główne przyczyny anulowania środków |
4 2 2 Asystenci posłów | 5 417 593 | 30 % | 2,9 % | Ok. 4 357 579 EUR z tej kwoty (tj. 80 %) dotyczy asystentów krajowych: rok 2014 był rokiem wyborczym, co oznacza konieczność wypłacenia odchodzącym asystentom krajowym dużych kwot z tytułu odprawy. Przewidzenie łącznej kwoty tych odpraw nie było łatwym zadaniem, zwłaszcza z uwagi na fakt, że był to pierwszy przypadek zakończenia kadencji PE od czasu wejścia w 2009 r. w życie nowego statutu posła. Z tego powodu zastosowano duży margines bezpieczeństwa, stąd też nadwyżka środków. |
3 2 4 Produkcja i rozpowszechnianie | 1 894 489 | 11 % | 1,9 % | Mamy tu zasadniczo do czynienia z anulowaniem technicznym dotyczącym wielu pozycji. |
2 1 0 Informatyka i telekomunikacja | 1 499 011 | 8 % | 1,5 % | Mamy tu zasadniczo do czynienia z anulowaniem technicznym dotyczącym wielu pozycji. |
2 0 2 Koszty związane z budynkami | 1 485 037 | 8 % | 1,5 % | Mamy tu zasadniczo do czynienia z anulowaniem technicznym dotyczącym wielu pozycji. |
1 2 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia | 1 349 211 | 8 % | 0,2 % | Mamy tu zasadniczo do czynienia z anulowaniem technicznym dotyczącym wielu pozycji. |
1 4 2 Zewnętrzne usługi tłumaczeniowe | 1 117 126 | 6 % | 20,8 % | Ponieważ spadło zapotrzebowanie na tłumaczenia (ograniczenie działalności z powodu wyborów), było mniej zleceń dla tłumaczy zewnętrznych. |
H.
Przesunięcia
Przesunięcia
Przesunięcia według podstawy prawnej
Liczba przesunięć | Kwota przesunięcia (EUR) | % środków końcowych |
Przesunięcia "C" (art. 27 i 46 rozporządzenia finansowego) | ||
3 przesunięcia "C" | 77 215 000 | 4,4 % |
w tym przesunięcie zbiorcze (C4) | 71 500 000 | 4,1 % |
Przesunięcia "P" (art. 25 ust. 1 rozporządzenia finansowego) | ||
11 przesunięć "P" środków bieżących (1) | 17 497 444 | 1,0 % |
14 przesunięć "C" i "P" środków bieżących | 94 712 444 | 5,4 % |
2 przesunięcia "P" przeniesionych dochodów przeznaczonych na określony cel (2) | 3 568 683 | nd. |
1 przesunięcie "P" dochodów przeznaczonych na określony cel w danym roku | 1 285 862 | nd. |
(1) Tych 11 przesunięć dotyczy części środków bieżących z przesunięcia "P11", które obejmowało różne rodzaje środków. (2) W tym część środków tego typu z przesunięcia "P11". |
Tabela 5
Analiza przesunięć "C" według pozycji docelowej
Pozycja docelowa | Przesunięcie | Kwota przesunięcia (EUR) | |
2 0 0 1 | Opłaty za użytkowanie wieczyste | C4 | 71 500 000 |
4 2 2 0 | Asystenci posłów | C3 | 2 500 000 |
1 0 0 0 | Wynagrodzenia | C3 | 1 300 000 |
1 0 0 4 | Zwykłe koszty podróży | C3 | 1 150 000 |
1 0 0 5 | Inne koszty podróży | C3 | 700 000 |
1 2 2 0 | Świadczenia w przypadku odwołania ze stanowiska w interesie służby | C1 | 65 000 |
Ogółem | 77 215 000 |
Tabela 6
Analiza przesunięć "C" według kategorii wydatków i celu przesunięcia
Kategoria wydatków, do której dokonuje się przesunięcia | Cel | Przesunięcie | Kwota przesunięcia (EUR) | % |
Polityka w zakresie nieruchomości | Projekt "Budynek ADENAUER" | C4 | 71 500 000 | 93 |
Polityka dotycząca nieruchomości ogółem | 71 500 000 | 93 | ||
Posłowie | Waloryzacja wynagrodzeń posłów za 2012 r. i koszty zakończenia mandatu | C3 | 1 300 000 | 2 |
Koszty podróży | C3 | 1 850 000 | 2 | |
Waloryzacja wynagrodzeń akredytowanych asystentów za 2012 r. i ich odprawy | C3 | 2 500 000 | 3 | |
Posłowie ogółem | 5 650 000 | 7 | ||
Administracja | Świadczenia w przypadku odwołania ze stanowiska w interesie służby | C1 | 65 000 | 0 |
Administracja ogółem | 65 000 | 0 | ||
Ogółem | 77 215 000 | 100 |
H.1.
Przesunięcia środków tymczasowych i innych z wyłączeniem przesunięcia zbiorczego
Przesunięcia środków tymczasowych i innych z wyłączeniem przesunięcia zbiorczego
H.2.
Przesunięcie "C4" zwane zbiorczym
Przesunięcie "C4" zwane zbiorczym
Tabela 7
Szczegółowe informacje dotyczące przesunięcia zbiorczego "C4"
Rozdział źródłowy | Treść | Kwota (EUR) | % środków początkowych | % przesunięcia ogółem | Uwagi |
1 0 | Członkowie instytucji | - 3 390 000 | 2 % | 5 % | Faktyczna nadwyżka wynosi jedynie 0,24 mln EUR (0,1 % pierwotnych środków), ponieważ przesunięcie "C3" spowodowało zwiększenie środków w tym rozdziale o 3,15 mln EUR (w pozycjach 1 0 0 0, 1 0 0 4 i 1 0 0 5). Z powodów technicznych w czasie gdy należało pokryć widoczny deficyt we wspomnianych powyżej pozycjach, nie było jeszcze możliwe uzyskanie szacunków dotyczących potencjalnej nadwyżki w pozostałych pozycjach w tym rozdziale. |
1 2 | Urzędnicy i pracownicy czasowi | - 1 510 000 | 0,3 % | 2 % | Nadwyżka techniczna. |
1 4 | Inni pracownicy i usługi zewnętrzne | - 6 710 700 | 7 % | 9 % | Skutek wyborów (spowolnienie działalności). |
1 6 | Inne wydatki dotyczące osób pracujących dla instytucji | - 2 378 085 | 13 % | 3 % | Największe oszczędności pochodzą z pozycji 1 6 5 4 "Centrum Małego Dziecka oraz inne żłobki". Nadwyżka wynika głównie z wykorzystania zgromadzonych dochodów przeznaczonych na określony cel, których nie można było przenieść na 2015 r. |
2 0 | Budynki i koszty dodatkowe | - 9 704 998 | 5 % | 14 % | Najważniejsze oszczędności: - pozycja 2 0 2 2 "Utrzymanie, konserwacja, administracja i sprzątanie budynków": lepsze warunki przedłużania umów i odłożenie na 2015 r. procedury przetargowej obejmującej roboty w zakresie utrzymania, - pozycja 2 0 2 4 "Zużycie energii": łagodne warunki pogodowe skutkowały mniejszym zużyciem w stosunku do przewidywań oraz oszczędnością gazu i energii elektrycznej nabywanej na podstawie nowych umów, - pozycja 2 0 2 6 "Ochrona i nadzór nad budynkami": oszczędności wynikające z bardzo rygorystycznego planowania godzin nadzoru zleconego firmom ochroniarskim oraz ze spodziewanej internalizacji niektórych rodzajów działalności w Brukseli. |
2 1 | Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy | - 11 603 888 | 8 % | 16 % | Najważniejsze oszczędności: - pozycja 2 1 0 0 "Informatyka i telekomunikacja - powtarzalne działania związane z funkcjonowaniem": oszczędności wynikające z oszczędności skali dotyczących konserwacji sieci i centrów danych oraz niższych kosztów połączeń telefonicznych, niż przewidywano, - pozycja 2 1 4 0 "Wyposażenie i instalacje techniczne": zamrożono proces wymiany starszego sprzętu wykorzystywanego do ochrony i nadzoru, na rzecz ogólnego zmodernizowanego i zintegrowanego projektu dotyczącego kontroli dostępu, który zostanie przedstawiony przez Prezydium pod koniec roku, - pozycja 2 1 6 0 "Pojazdy": oszczędności wynikające z internalizacji i racjonalizacji usług transportowych świadczonych posłom; |
2 3 | Bieżące wydatki administracyjne | - 1 113 519 | 18 % | 2 % | Najważniejsze oszczędności: - pozycja 2 3 0 0 "Materiały papiernicze" i pozycja 2 3 6 0 "Opłaty pocztowe i koszty doręczeń": mniej wniosków z powodu spowolnienia działalności w okresie wyborczym; - pozycja 2 3 9 0 "Kompensacja emisji CO2 generowanych przez Parlament Europejski": procedura przetargowa na zakup jednostek kompensacji emisji CO2 nie została pomyślnie rozstrzygnięta. Nowa procedura zostanie uruchomiona w ramach budżetu na 2015 r. |
3 0 | Posiedzenia i narady | - 6 329 474 | 18 % | 9 % | Skutek wyborów (spowolnienie działalności). |
3 2 | Doradztwo i informacja: zakup, archiwizacja, produkcja i rozpowszechnianie | - 8 696 016 | 7 % | 12 % | Skutek wyborów (spowolnienie działalności). |
4 0 | Wydatki szczególne niektórych instytucji i organów | - 463 320 | 0,5 % | 1 % | Mamy tu zasadniczo do czynienia z nadwyżką techniczną. |
4 2 | Wydatki związane z asystentami posłów | - 12 250 000 | 6 % | 17 % | Nadwyżka wynika z mniejszego niż zakładano wykorzystania przez posłów dodatku na asystentów krajowych, zwłaszcza na potrzeby wypłaty odpraw. Z drugiej strony prognozy wydatków na akredytowanych asystentów parlamentarnych zostały przekroczone (zob. przesunięcie "C3"; z powodów technicznych w czasie gdy należało pokryć deficyt środków przeznaczonych na asystentów akredytowanych, nie było jeszcze możliwe uzyskanie dokładnych szacunków dotyczących potencjalnej nadwyżki w pozycjach dotyczących asystentów krajowych). Dlatego też faktyczna nadwyżka wynosi 9,75 mln EUR tj. 5 % pierwotnych środków. |
10 | Inne wydatki | - 7 350 000 | 57 % | 10 % | Wykorzystanie środków tymczasowych. |
Ogółem | 71 500 000 | 4 % | 100 % | ||
Pozycja docelowa | Treść | Kwota (EUR) | % środków początkowych | % przesunięcia ogółem | Cel |
2 0 0 1 | Opłaty za użytkowanie wieczyste | 71 500 000 | 1 319 % | 100 % | Budowa nowego budynku ADENAUER w Luksemburgu. |
Ogółem | 71 500 000 | 4 % | 100 % |
Tabela 8
Przeznaczenie przesunięć "P" środków bieżących
Pozycja docelowa | Przesunięcie | Opis | Kwota przesunięcia (EUR) | |
2 1 0 5 | Informatyka i telekomunikacja - inwestycje w projekty | P3 | Przesunięcie w celu zrównoważenia środków przeznaczonych na wydatki IT, które znajdują się w różnych pozycjach w budżecie zarządzanych przez DG ITEC. | 3 825 881 |
2 1 0 4 | Informatyka i telekomunikacja - inwestycje w infrastrukturę | P2 | Przesunięcie w celu zrównoważenia środków przeznaczonych na wydatki IT, które znajdują się w różnych pozycjach w budżecie zarządzanych przez DG ITEC. | 3 258 416 |
2 0 0 5 | Budowa budynków | P11 | Przesunięcie w celu sfinansowania robót w ramach projektu "Dom Historii Europejskiej". | 3 866 628 |
2 1 0 4 | Informatyka i telekomunikacja - inwestycje w infrastrukturę | P10 | Przesunięcie dokonane, aby umożliwić wykorzystanie nadwyżek spowodowanych pewnym spowolnieniem wydatkowania w obszarze rozwoju aplikacji w celu przyspieszenia inwestycji w infrastrukturę informatyczną. | 2 047 394 |
1 4 0 0 | Inni pracownicy | P9 | Przesunięcie w celu zapewnienia środków na pokrycie wyższych niż przewidywano wydatków na innych pracowników (pracownicy kontraktowi); polega ono na przesunięciu nadwyżki z pozycji dotyczącej wydatków na tłumaczenie ustne. | 1 700 000 |
2 1 0 3 | Informatyka i telekomunikacja - zwykłe działania związane z zarządzaniem aplikacjami ICT | P1 | Przesunięcie w celu zrównoważenia środków przeznaczonych na wydatki IT, które znajdują się w różnych pozycjach w budżecie zarządzanych przez DG ITEC. | 1 171 600 |
2 1 0 3 | Informatyka i telekomunikacja - zwykłe działania związane z zarządzaniem aplikacjami ICT | P6 | Przesunięcie dokonane w celu zagwarantowania dalszej adaptacji baz danych związanych z zasobami ludzkimi. | 550 000 |
3 2 4 1 | Publikacje w formie cyfrowej i tradycyjnej | P12 | Przesunięcie dokonane w celu umożliwienia opracowania lepszej wersji aplikacji SPA+ (Safe Working Protocol Automation) w dziedzinie tłumaczeń pisemnych, która będzie bardziej niezawodna i zgodna z normami Parlamentu. | 500 000 |
2 1 0 2 | Usługi zewnętrzne z zakresu technologii informatycznych i innowacyjnych | P8 | Przesunięcie w celu zasilenia środków przeznaczonych na Dział Wsparcia dla Użytkowników w Dyrekcji Generalnej ds. Innowacji i Wsparcia Technologicznego, aby zapewnić ciągłość usług do końca roku 2014. | 277 525 |
1 0 1 2 | Specjalna pomoc dla niepełnosprawnych posłów | P7 | Przesunięcie dokonane w celu sfinansowania specjalnej pomocy, o którą zwrócili się nowo wybrani niepełnosprawni posłowie. | 200 000 |
3 2 4 1 | Publikacje w formie cyfrowej i tradycyjnej | P5 | Przesunięcie przeznaczone na zapewnienie dalszego finansowania opracowywania dodatkowej funkcji w programie SDL Studio, który jest głównym narzędziem wspomagającym tłumaczenie pisemne. | 100 000 |
Przesunięcia ze środków bieżących ogółem | 17 497 444 |
II.
ZARZĄDZANIE FINANSAMI W PODZIALE NA ROZDZIAŁY
ZARZĄDZANIE FINANSAMI W PODZIALE NA ROZDZIAŁY
Tabela 9
Porównanie przyznanych środków w latach 2013 i 2014
Rozdział | Pozycja | 2014 | 2013 | Różnica | Zmiana 2014/2013 | |
1 0 | Członkowie instytucji | 223 348 317 | 205 414 449 | 17 933 868 | 9 % | |
1 2 | Urzędnicy i pracownicy czasowi | 592 225 771 | 574 999 348 | 17 226 423 | 3 % | |
1 4 | Inni pracownicy i usługi zewnętrzne | 89 659 626 | 106 182 103 | - 16 522 477 | - 16 % | |
1 6 | Inne wydatki dotyczące osób pracujących dla instytucji | 15 769 390 | 17 829 236 | - 2 059 845 | - 12 % | |
Tytuł: 1 - Osoby pracujące dla instytucji | 921 003 104 | 904 425 137 | 16 577 968 | 2 % | ||
2 0 | Budynki i koszty dodatkowe | 261 255 177 | 250 336 611 | 10 918 566 | 4 % | |
2 1 | Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy | 127 593 867 | 136 476 413 (1) | - 8 882 546 | -7 % | |
2 3 | Bieżące wydatki administracyjne | 4 824 591 | 4 877 511 (1) | - 52 920 | - 1 % | |
Tytuł: 2 - Budynki, meble, wyposażenie i różne wydatki operacyjne | 393 673 635 | 391 690 535 | 1 983 100 | 1 % | ||
3 0 | Posiedzenia i narady | 28 562 580 | 32 816 473 | - 4 253 893 | - 13 % | |
3 2 | Doradztwo i informacja: zakup, archiwizacja, produkcja i rozpowszechnianie | 112 532 750 | 125 672 031 | - 13 139 282 | - 10 % | |
Tytuł: 3 - Wydatki związane z wykonywaniem przez instytucję jej zadań zwyczajowych | 141 095 330 | 158 488 505 | - 17 393 175 | - 11 % | ||
4 0 | Wydatki szczególne niektórych instytucji i organów | 100 523 786 | 92 683 288 | 7 840 498 | 8 % | |
4 2 | Wydatki związane z asystentami posłów | 181 048 837 | 188 301 020 | - 7 252 184 | - 4 % | |
4 4 | Posiedzenia i inna działalność posłów oraz byłych posłów | 400 000 | 375 000 | 25 000 | 7 % | |
Tytuł: 4 - Wydatki związane z wykonywaniem przez instytucję szczególnych zadań | 281 972 623 | 281 359 309 | 613 314 | 0 % | ||
Tytuł: 10 - Inne wydatki | 0 | 0 | 0 | - | ||
Ogółem | 1 737 744 692 | 1 735 963 486 | 1 781 207 | 0 % | ||
(1) Prezentacja zaciągniętych zobowiązań w roku 2013 została dostosowana do nowej nomenklatury z roku 2014, aby ułatwić porównanie. W roku 2013 na rozdział 21 przeznaczono kwotę 131 805 904 EUR, a na rozdział 23 kwotę 9 548 021 EUR. |
Wykres 2
Zobowiązania w 2014 r. w podziale na rozdziały
Wykres 3
Porównanie zmian wysokości przyznanych środków w latach 2013 i 2014 w poszczególnych rozdziałach
A.
Rozdział 1 0 "Członkowie instytucji"
Rozdział 1 0 "Członkowie instytucji"
B.
Rozdział 1 2 "Urzędnicy i pracownicy czasowi"
Rozdział 1 2 "Urzędnicy i pracownicy czasowi"
Wykres 4
Podział pracowników Sekretariatu Generalnego ze względu na płeć
C.
Rozdział 14 "Inni pracownicy i usługi zewnętrzne"
Rozdział 14 "Inni pracownicy i usługi zewnętrzne"
Wykres 5
Podział pracowników kontraktowych ze względu na grupę funkcyjną i płeć w 2014 r.
D.
Rozdział 1 6 "Inne wydatki dotyczące osób pracujących dla instytucji"
Rozdział 1 6 "Inne wydatki dotyczące osób pracujących dla instytucji"
E.
Rozdział 2 0 "Budynki i koszty dodatkowe"
Rozdział 2 0 "Budynki i koszty dodatkowe"
Wykres 6
Podział zobowiązań rozdziału 2 0 na pozycje
F.
Rozdział 2 1 "Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy"
Rozdział 2 1 "Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy"
2 1 0 1 "Informatyka i telekomunikacja - powtarzalne działania związane z infrastrukturą", 2 1 0 3 "Informatyka i telekomunikacja - powtarzalne działania związane z zarządzaniem aplikacjami TIK", 2 1 0 4 "Informatyka i telekomunikacja - inwestycje w infrastrukturę" i 2 1 0 5 "Informatyka i telekomunikacja - inwestycje w projekty". Pozycja 2 3 5 0 "Telekomunikacja" została skreślona, a pozycjom 2 1 0 0 "Informatyka i telekomunikacja - powtarzalne działania związane z funkcjonowaniem" i 2 1 0 2 "Informatyka i telekomunikacja - powtarzalne działania związane z ogólnym wsparciem dla użytkowników" zmieniono nazwę oraz treść. Przedstawienie środków na zobowiązania na rok 2013 zostało dostosowane do nowego nazewnictwa z 2014 r. w celu umożliwienia lepszego porównania.
Wykres 7
Podział wydatków w rozdziale 2 1
G.
Rozdział 2 3 "Bieżące wydatki administracyjne"
Rozdział 2 3 "Bieżące wydatki administracyjne"
2 3 1 "Obciążenia finansowe", 2 3 6 "Opłaty pocztowe i koszty doręczeń" i 2 3 8 "Inne wydatki operacyjno-administracyjne".
H.
Rozdział 3 0 "Posiedzenia i narady"
Rozdział 3 0 "Posiedzenia i narady"
I.
Rozdział 3 2 "Doradztwo i informacja: zakup, archiwizacja, produkcja i rozpowszechnianie"
Rozdział 3 2 "Doradztwo i informacja: zakup, archiwizacja, produkcja i rozpowszechnianie"
Wykres 8
Podział zobowiązań w rozdziale 3 2
J.
Rozdział 4 0 "Wydatki specjalne niektórych instytucji i organów"
Rozdział 4 0 "Wydatki specjalne niektórych instytucji i organów"
Wykres 9
Podział zobowiązań w rozdziale 4 0
K.
Rozdział 4 2 "Wydatki związane z asystentami posłów"
Rozdział 4 2 "Wydatki związane z asystentami posłów"
Wykres 10
Podział zobowiązań w rozdziale 4 2
L.
Rozdział 4 4 "Posiedzenia i inna działalność posłów i byłych posłów"
Rozdział 4 4 "Posiedzenia i inna działalność posłów i byłych posłów"
M.
Tytuł 10 "Inne wydatki"
Tytuł 10 "Inne wydatki"
III.
CELE I WYNIKI W 2014 R.
CELE I WYNIKI W 2014 R.
A.
Wybory europejskie
Wybory europejskie
B.
Wzmocnienie prac Parlamentu i jego posłów w celu uzupełnienia cyklu legislacyjnego
Wzmocnienie prac Parlamentu i jego posłów w celu uzupełnienia cyklu legislacyjnego
B.1.
Wsparcie badań
Wsparcie badań
B.2.
Zarządzanie wiedzą
Zarządzanie wiedzą
B.3.
Kontrola i wyznaczenie harmonogramu działań
Kontrola i wyznaczenie harmonogramu działań
B.4.
Współdecyzja i zgoda w dziedzinie polityki zagranicznej
Współdecyzja i zgoda w dziedzinie polityki zagranicznej
B.5.
Poprawa usług związanych z posiedzeniami plenarnymi
Poprawa usług związanych z posiedzeniami plenarnymi
C.
Kampania informacyjna poprzedzająca wybory w 2014 r.
Kampania informacyjna poprzedzająca wybory w 2014 r.
C.1.
Działania na szczeblu centralnym
Działania na szczeblu centralnym
C.2.
Działania zdecentralizowane
Działania zdecentralizowane
C.
EYE
EYE
C.
Dom Historii Europejskiej
Dom Historii Europejskiej
D.
Dalsza realizacja wieloletnich programów mających na celu racjonalizację i modernizację kluczowych sektorów administracji Parlamentu
Dalsza realizacja wieloletnich programów mających na celu racjonalizację i modernizację kluczowych sektorów administracji Parlamentu
D.1.
Polityka w zakresie nieruchomości
Polityka w zakresie nieruchomości
Bruksela
Luksemburg
Biura informacyjne
Nowa polityka konserwacji i renowacji budynków
D.2.
Polityka w zakresie środowiska naturalnego
Polityka w zakresie środowiska naturalnego
D.3.
Polityka w zakresie usług gastronomicznych
Polityka w zakresie usług gastronomicznych
D.4.
Kontynuowanie modernizacji technologii informacyjnych/ochrona
Kontynuowanie modernizacji technologii informacyjnych/ochrona
D.5.
Stosunki z parlamentami narodowymi
Stosunki z parlamentami narodowymi
D.6.
Gruntowna restrukturyzacja służb bezpieczeństwa
Gruntowna restrukturyzacja służb bezpieczeństwa
E.
Inne działania na rzecz modernizacji
Inne działania na rzecz modernizacji
E.1.
Strategiczne ramy działania
Strategiczne ramy działania
E.2.
Usprawnienie usług dla posłów: punkt kompleksowej obsługi oraz portal dla posłów
Usprawnienie usług dla posłów: punkt kompleksowej obsługi oraz portal dla posłów
E.4.
Zarządzanie zasobami ludzkimi
Zarządzanie zasobami ludzkimi
F.
Ewolucja całej struktury Sekretariatu Generalnego (wraz z grupami politycznymi)
Ewolucja całej struktury Sekretariatu Generalnego (wraz z grupami politycznymi)
Tabela 10
Podsumowanie zmian restrukturyzacyjnych w Sekretariacie Generalnym w 2014 r.
Dyrekcja Generalna | Restrukturyzacja i modernizacja | ||
DG PRES Urząd Przewodniczącego | W roku budżetowym 2014 DG PRES miała trzech kolejnych urzędników zatwierdzających. Oddzielenie funkcji zastępcy sekretarza generalnego i dyrektora generalnego DG PRES, zgodnie z decyzją Prezydium z dnia 20 maja 2013 r., jest skuteczne od dnia 23 kwietnia 2014 r. Proces restrukturyzacji DG PRES zakończył się sukcesem, a dyrekcja generalna jest już w pełni sprawna. Kilka stanowisk pozostało nieobsadzonych w 2014 r. na skutek reorganizacji dyrekcji generalnej, lecz również odejść na emeryturę lub przeniesień. Dotyczy to stanowiska dyrektora Dyrekcji ds. Posiedzeń Plenarnych, stanowiska dyrektora Dyrekcji ds. Aktów Legislacyjnych, stanowiska kierownika Działu Przebiegu i Obsługi Posiedzeń Plenarnych, stanowiska kierownika Działu ds. Działalności Poselskiej i stanowiska kierownika Działu do Spraw Administracyjnych Posłów. Schemat organizacyjny DG ds. Urzędu Przewodniczącego pod koniec 2014 r. składał się z trzech dyrekcji i 16 działów, z których 3 podlegały bezpośrednio dyrektorowi generalnemu. Dział ds. Strategii i Koordynacji zlikwidowano ze schematu organizacyjnego DG PRES, począwszy od 2015 r., a jej personel i zadania przeszły do Działu ds. Zasobów. | ||
DG IPOL Polityka wewnętrzna | DG IPOL przeprowadziła procedurę mobilności 7 kierowników działów przed rozpoczęciem nowej kadencji, przewidując obowiązkową mobilność niektórych zainteresowanych kolegów. | ||
DG EXPO Polityka zewnętrzna | Biorąc pod uwagę bezpośredni związek między procesami obserwacji wyborów a działaniami związanymi z budową demokracji, Urząd ds. Promowania Demokracji Parlamentarnej (OPPD) został połączony z ELOB (Dział ds. Obserwacji Wyborów) w Dyrekcji ds. Wspierania Demokracji. W ramach tej samej dyrekcji utworzono nowy Wydział ds. Wsparcia Mediacji. | ||
DG EPRS Analizy parlamentarne | Utworzono 80 stanowisk w ramach umowy o współpracy między PE a Komitetem Ekonomiczno-Społecznym i Komitetem Regionów (zob. pkt 98). W październiku 2014 r. powitano 25 nowych kolegów oddelegowanych z Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego (EKES) i Komitetu Regionów (KR), a kolejnych 17 kolegów spodziewano się od dnia 1 stycznia 2015 r. Dołączyli oni do służby analiz parlamentarnych jako analitycy polityczni, specjalizujący się w konkretnych obszarach polityki, lub jako asystenci, zgodnie z zawartym przez Prezydium porozumieniem między PE i dwoma komitetami doradczymi. Przy wsparciu DG ds. Personelu i EPSO zorganizowano otwarty konkurs dla badaczy kontraktowych: wyłoniono 40 osób, które w 2015 r. mają dołączyć do Dyrekcji A i C w DG PERS. Dział STOA przekształcono od dnia 15 września 2014 r. w Dział Prognoz Naukowych. Dział ten prowadzi interdyscyplinarne badania naukowe i świadczy usługi doradztwa strategicznego w zakresie oceny możliwości naukowych i technicznych oraz prognoz naukowych. | ||
DG COMM Komunikacja | Na początku nowej kadencji wprowadzono niewielkie zmiany w schemacie organizacyjnym DG COMM: - Zniesiono Dział ds. Wytycznych Strategicznych, pozostawiając jedynie Dział Badania Opinii Publicznej podlegający bezpośrednio dyrektorowi generalnemu. - Wydział ds. Programu Unii Europejskiej dla Odwiedzających (EUVP) oraz Wydział Planowania i Zarządzania Strategicznego zostały umieszczone pod zwierzchnictwem odpowiednio dyrektora Dyrekcji ds. Kontaktów z Obywatelami i dyrektora Dyrekcji ds. Zasobów. - Utworzono dwa nowe działy: Dział Analiz i Strategii Medialnych w Dyrekcji ds. Środków Przekazu oraz Dział ds. Koordynacji Usług dla Odwiedzających w Dyrekcji ds. Kontaktów z Obywatelami. Nowe działy zostały obsadzone wyłącznie w drodze przesunięć kadrowych. | ||
DG PERS Personel | Rok 2014 jest rokiem przejściowym po zmianie dyrektora generalnego w ciągu roku. W 2015 r. rezultat powinny przynieść dwie inicjatywy zapoczątkowane pod koniec 2014 r.: (i) utworzenie w grudniu 2014 r. grupy roboczej DG PERS ds. kontroli, szczególnie w celu określenia niezbędnych dostosowań istniejących procedur do migracji do Sysper2 (główna aplikacja do zarządzania zasobami ludzkimi stosowana przez większość instytucji europejskich), zbadania podziału pracy w poszczególnych działach w celu optymalizacji alokacji zasobów, a także zaproponowania ewentualnych usprawnień w celu skuteczniejszej organizacji pracy; (ii) przedstawienie wszystkim kierownikom działów kwestionariusza samooceny mającego na celu podsumowanie funkcjonowania służb, stwierdzonych zagrożeń i ewentualnych propozycji ulepszeń. | ||
DG INLO Infrastruktura i logistyka | Rok 2014 jest rokiem przejściowym po zmianie dyrektora generalnego w ciągu roku. Z dniem 1 września 2014 r. funkcje doradcze przy dyrektorze generalnym, sprawowane uprzednio przez kierownika Działu Koordynacji Ogólnej, przekazano trzem doradcom nowego dyrektora generalnego. Jednocześnie Dział Koordynacji Ogólnej został zastąpiony przez Dział ds. Kadrowych: w ramach działu utworzono też Wydział ds. Rekrutacji i Karier. Projekt punktu kompleksowej obsługi zainaugurowano na początku 2014 r.; był on w pełni operacyjny po wyborach (zob. pkt E.2). Stanowiska dla tego nowego działu udostępniono w drodze wewnętrznych przesunięć w Dyrekcji ds. Logistyki. W 2014 r. nastąpiło przesunięcie Działu Koordynacji Infrastruktury (wcześniej w Dyrekcji A) pod zwierzchnictwo dyrektora generalnego jako Dział ds. Polityki dotyczącej Nieruchomości. Ponadto od stycznia 2014 r. Dział ds. Systemu Ekozarządania i Audytu (EMAS) został przeniesiony z DG INLO bezpośrednio pod zwierzchnictwo gabinetu Sekretarza Generalnego ze względu na przekrojowy charakter jego działań na szczeblu instytucji. Przeniesienie pozycji budżetowych związanych z EMAS przeprowadzono od dnia 1 lipca 2014 r. | ||
DG TRAD Tłumaczenia pisemne | Zmiana dyrektora generalnego w ciągu roku. Po przeniesieniu z dniem 1 stycznia 2014 r. wszystkich zadań związanych z jakością do Wydziału ds. Wielojęzyczności i Kontaktów Zewnętrznych, w dniu 1 kwietnia 2014 r. utworzono w tym dziale nowy Wydział Koordynacji Jakości. Służba ta odpowiada za obsługę wszystkich skarg i informacje zwrotne dotyczące zarówno tłumaczenia, jak i oryginałów, a także koordynację inicjatyw DG w zakresie jakości. Jeśli chodzi o chorwacki dział tłumaczeń pisemnych, można zauważyć, że do dnia 31 grudnia 2014 r. zatrudniał on 11 urzędników w grupie funkcyjnej AD, włączając w to kierownika działu i koordynatora ds. jakości. Pracuje w nim również 14 pracowników tymczasowych AD, z których 8 ma być zatrudnionych w charakterze urzędników. Ponadto 11 pracowników czasowych AST pracuje w charakterze asystentów tłumaczeniowych: EPSO nie zaplanował jeszcze konkursu na te stanowiska. | ||
DG FINS Finanse | W 2014 r. odnotowano znaczne zmiany na stanowiskach kierowniczych w dyrekcji generalnej: w trakcie roku budżetowego powołano nowego dyrektora generalnego, trzech nowych dyrektorów (w następstwie dwóch przejść na emeryturę i objęcia przez jednego z dwóch dyrektorów stanowiska dyrektora generalnego), czterech kierowników działów (spośród 10) i jednego kierownika wydziału. W lipcu 2014 r. Dział Koordynacji Ogólnej i była Dyrekcja C zostały połączone w ramach nowej Dyrekcji ds. Zasobów i Finansowania Struktur Politycznych w celu dalszego stymulowania komponentu DG FINS dotyczącego zasobów. | ||
DG ITEC Innowacje i wsparcie technologiczne | Na posiedzeniu w dniu 14 kwietnia 2014 r. Prezydium podjęło decyzję o restrukturyzacji mającej na celu rozdzielenie działalności byłej Dyrekcji ds. Technologii Informacyjnych (DIT) na dwie dyrekcje: ds. działań i infrastruktury (ESIO) oraz ds. rozwoju i konserwacji aplikacji (DES). Wdrażanie internalizacji kontynuowano wraz z utworzeniem 30 dodatkowych stanowisk w 2014 r. i ograniczeniem liczby konsultantów wewnętrznych. Pod koniec 2014 r. obsadzonych było ok. 83 % stanowisk z 2013 r. i 57 % stanowisk z 2014 r. Organizacja konkursów na specjalistów jest planowana na rok 2015. | ||
DG SAFE Bezpieczeństwo | W odpowiedzi na pilne potrzeby wzmocnienia niektórych sektorów działalności, w szczególności Dyrekcji B ds. Prewencji, Pierwszej Pomocy i Ochrony Przeciwpożarowej, DG przeprowadziła przesunięcia wewnętrzne, co oznaczało chwilową rezygnację (w oczekiwaniu na niezbędne wzmocnienie schematu organizacyjnego) z niektórych innych sektorów działalności. Działania te pozwoliły m.in. obsadzić stanowisko dyrektora Dyrekcji A (ds. Bezpośredniego Wsparcia, Ochrony i Bezpieczeństwa) oraz 9 z 13 stanowisk kierowników działu (procedury dla 4 pozostałych stanowisk zostały zamknięte, a stanowiska te zostaną obsadzone na początku 2015 r.). | ||
Wydział Prawny | W 2014 r. w ramach Wydziału Prawnego utworzono Dział Koordynacji Legislacyjnej i Prawnej oraz Wydział Obsługi Kadrowej. Nowemu działowi powierzono kwestie o charakterze horyzontalnym, dotyczące w szczególności wszystkich aspektów zwykłych procedur ustawodawczych i specjalnych procedur ustawodawczych, aktów delegowanych i wykonawczych, jak również planowania legislacyjnego. Obsługa Kadrowa - na wzór dyrekcji ds. zasobów w innych dyrekcjach generalnych - odpowiada za zarządzanie zasobami ludzkimi, budżetem i kwestie informatyczne w Wydziale Prawnym. | ||
Dział EMAS System ekozarządzania i audytu | Od dnia 1 stycznia 2014 r. była służba EMAS w Wydziale ds. Planowania Strategicznego DG INLO została przeniesiona pod zwierzchnictwo sekretarza generalnego jako podległa służba centralna - dział EMAS. DG INLO ponosiła odpowiedzialność za pozycje budżetowe dotyczące EMAS oraz za procedury zamówień publicznych do końca czerwca 2014 r. Przeniesienie odpowiedzialności finansowej i pełnej odpowiedzialności administracyjnej z DG INLO do EMAS nastąpiło z dniem 1 lipca 2014 r., kiedy to szef gabinetu sekretarza generalnego został wyznaczony na urzędnika zatwierdzającego dla dwóch linii budżetowych dotyczących EMAS. |
IV.
WYKAZ TABEL I WYKRESÓW
WYKAZ TABEL I WYKRESÓW
Tabela 2. Główne powody anulowania automatycznych przeniesień z 2013 na 2014 r.
Tabela 3. Główne powody anulowania środków bieżących w 2014 r.
Tabela 4. Przesunięcia według podstawy prawnej
Tabela 5. Analiza przesunięć "C" według pozycji docelowej
Tabela 6. Analiza przesunięć "C" według kategorii wydatków i celu przesunięcia
Tabela 7. Szczegółowe informacje dotyczące przesunięcia zbiorczego C4
Tabela 8. Przeznaczenie przesunięć "P" środków bieżących
Tabela 9. Porównanie przyznanych środków w 2013-2014 r.
Tabela 10. Podsumowanie zmian restrukturyzacyjnych w Sekretariacie Generalnym w 2014 r.
Wykres 1. Środki w ramach dochodów przeznaczonych na określony cel w 2014 r. wg rozdziału.
Wykres 2. Zobowiązania w 2014 r. w podziale na rozdziały
Wykres 3. Porównanie zmian wysokości przyznanych środków w latach 2013 i 2014 w poszczególnych rozdziałach
Wykres 4. Podział pracowników Sekretariatu Generalnego ze względu na płeć
Wykres 5. Podział pracowników kontraktowych ze względu na grupę funkcyjną i płeć w 2014 r.
Wykres 6. Podział zobowiązań rozdziału 2 0 na pozycje
Wykres 7. Podział wydatków w rozdziale 2 1
Wykres 8. Podział zobowiązań w rozdziale 3 2
Wykres 9. Podział zobowiązań w rozdziale 4 0
Wykres 10. Podział zobowiązań w rozdziale 4 2
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK I
WYKAZ PRZESUNIĘĆ "C" W CIĄGU ROKU BUDŻETOWEGO 2014
WYKAZ PRZESUNIĘĆ "C" W CIĄGU ROKU BUDŻETOWEGO 2014
(EUR) | |||||
Nr | Z/Do Rozdziału/Artykułu/Pozycji | Nazwa | Kwota przesunięta do rozdz./art./poz. | Kwota przesunięta z rozdz./art./poz. | |
C1 | z pozycji | 1 2 0 0 | Wynagrodzenia i zwroty kosztów | 65 000 | - 65 000 |
do rozdziału | 1 2 | URZĘDNICY I PRACOWNICY TYMCZASOWI | |||
do pozycji | 1 2 2 0 | Odprawa w przypadku pozbawienia stanowiska z przyczyn służbowych | |||
C3 | z rozdziału | 10 1 | REZERWA NA NIEPRZEWIDZIANE WYDATKI | - 5 650 000 | |
do rozdziału | 1 0 | CZŁONKOWIE INSTYTUCJI | |||
do pozycji | 1 0 0 0 | Wynagrodzenia | 1 300 000 | ||
1 0 0 4 | Zwykłe koszty podróży | 1 150 000 | |||
1 0 0 5 | Inne koszty podróży | 700 000 | |||
do rozdziału | 4 2 | WYDATKI ZWIĄZANE Z ASYSTENTAMI POSŁÓW | |||
do pozycji | 4 2 2 0 | Asystenci posłów | 2 500 000 | ||
C4 | z rozdziału | 1 0 | CZŁONKOWIE INSTYTUCJI | 71 500 000 | - 3 390 000 |
z rozdziału | 1 2 | URZĘDNICY I PRACOWNICY TYMCZASOWI | - 1 510 000 | ||
z rozdziału | 1 4 | INNI PRACOWNICY I USŁUGI ZEWNĘTRZNE | - 6 710 700 | ||
z rozdziału | 1 6 | INNE WYDATKI DOTYCZĄCE OSÓB PRACUJĄCYCH DLA INSTYTUCJI | - 2 378 085 | ||
z rozdziału | 2 0 | BUDYNKI I KOSZTY DODATKOWE | - 9 704 998 | ||
z rozdziału | 2 1 | INFORMATYKA, SPRZĘT I MAJĄTEK RUCHOMY | - 11 603 888 | ||
z rozdziału | 2 3 | BIEŻĄCE WYDATKI ADMINISTRACYJNE | - 1 113 519 | ||
z rozdziału | 3 0 | POSIEDZENIA I NARADY | - 6 329 474 | ||
z rozdziału | 3 2 | DORADZTWO I INFORMACJA: ZAKUP, ARCHIWIZACJA, PRODUKCJA I ROZPOWSZECHNIANIE | - 8 696 016 | ||
z rozdziału | 4 0 | WYDATKI SZCZEGÓLNE NIEKTÓRYCH INSTYTUCJI I ORGANÓW | - 463 320 | ||
z rozdziału | 4 2 | WYDATKI ZWIĄZANE Z ASYSTENTAMI POSŁÓW | - 12 250 000 | ||
z rozdziału | 10 | INNE WYDATKI | - 7 350 000 | ||
do pozycji | 2 0 0 1 | Opłaty za użytkowanie wieczyste | |||
Suma kwot przeniesionych w drodze przesunięcia typu C | 77 215 000 | - 77 215 000 |
ZAŁĄCZNIK II
WYKAZ PRZESUNIĘĆ "P" W CIĄGU ROKU BUDŻETOWEGO 2014
WYKAZ PRZESUNIĘĆ "P" W CIĄGU ROKU BUDŻETOWEGO 2014
(EUR) | |||
Nr | Rozdział/Artykuł/Pozycja | Kwota przesunięta do danej pozycji | Kwota przesunięta z danej pozycji |
Przesunięcia do środków bieżących | |||
P1 | W ramach artykułu 2 1 0 | 1 171 600 | |
z pozycji 2 1 0 0 Sprzęt i oprogramowanie z zakresu technologii informacyjnych i innowacyjnych | - 817 503 | ||
z pozycji 2 1 0 1 Informatyka i telekomunikacja - powtarzalne działania związane z infrastrukturą | - 22 497 | ||
z pozycji 2 1 0 2 Usługi zewnętrzne z zakresu technologii informatycznych i innowacyjnych | - 331 600 | ||
do pozycji 2 1 0 3 Informatyka i telekomunikacja - powtarzalne działania związane z zarządzaniem aplikacjami ICT | |||
P2 | W ramach artykułu 2 1 0 | 3 258 416 | |
z pozycji 2 1 0 1 Informatyka i telekomunikacja - powtarzalne działania związane z infrastrukturą | - 3 258 416 | ||
do pozycji 2 1 0 4 Informatyka i telekomunikacja - inwestycje w infrastrukturę | |||
P3 | W ramach artykułu 2 1 0 | 3 825 881 | |
z pozycji 2 1 0 0 Sprzęt i oprogramowanie z zakresu technologii informacyjnych i innowacyjnych | - 1 350 700 | ||
z pozycji 2 1 0 1 Informatyka i telekomunikacja - powtarzalne działania związane z infrastrukturą | - 1 811 799 | ||
z pozycji 2 1 0 2 Usługi zewnętrzne z zakresu technologii informatycznych i innowacyjnych | - 663 382 | ||
do pozycji 2 1 0 5 Informatyka i telekomunikacja - inwestycje w projekty | |||
P5 | W ramach artykułu 3 2 4 | 100 000 | |
z pozycji 3 2 4 9 Wymiana informacji z parlamentami krajowymi | - 100 000 | ||
do pozycji 3 2 4 1 Publikacje w formie cyfrowej i tradycyjnej | |||
P6 | W ramach artykułu 2 1 0 | 550 000 | |
z pozycji 2 1 0 5 Informatyka i telekomunikacja - inwestycje w projekty | - 550 000 | ||
do pozycji 2 1 0 3 Informatyka i telekomunikacja - powtarzalne działania związane z zarządzaniem aplikacjami ICT | |||
P7 | W ramach artykułu 1 0 1 | 200 000 | |
z pozycji 1 0 1 0 Ubezpieczenie wypadkowe, ubezpieczenie zdrowotne oraz inne składki na ubezpieczenie społeczne | - 200 000 | ||
do pozycji 1 0 1 2 Specjalna pomoc dla niepełnosprawnych posłów | |||
P8 | W ramach artykułu 2 1 0 | 277 525 | |
z pozycji 2 1 0 4 Informatyka i telekomunikacja - inwestycje w infrastrukturę | - 277 525 | ||
do pozycji 2 1 0 2 Usługi zewnętrzne z zakresu technologii informatycznych i innowacyjnych | |||
P9 | W ramach artykułu 1 4 0 | 1 700 000 | |
z pozycji 1 4 0 2 Wydatki na tłumaczenie ustne | - 1 700 000 | ||
do pozycji 1 4 0 0 Inny personel | |||
P10 | W ramach artykułu 2 1 0 | 2 047 394 | |
z pozycji 2 1 0 5 Informatyka i telekomunikacja - inwestycje w projekty | - 2 047 394 | ||
do pozycji 2 1 0 4 Informatyka i telekomunikacja - inwestycje w infrastrukturę | |||
P11 | W ramach artykułu 2 0 0 | 3 866 628 | |
z pozycji 2 0 0 0 Opłaty czynszowe | - 1 436 628 | ||
z pozycji 2 0 0 7 Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych | - 1 520 000 | ||
z pozycji 2 0 0 8 Zarządzanie nieruchomościami - wydatki specjalne | - 910 000 | ||
do pozycji 2 0 0 5 Budowa budynków | |||
P12 | W ramach artykułu 3 2 4 | 500 000 | |
z pozycji 3 2 4 4 Organizacja pobytu i przyjmowanie grup odwiedzających, program Euroscola i zapraszanie przedstawicieli środowisk opiniotwórczych z państw trzecich | - 500 000 | ||
do pozycji 3 2 4 1 Publikacje w formie cyfrowej i tradycyjnej | |||
Suma kwot przeniesionych w drodze przesunięć P do środków bieżących | 17 497 444 | - 17 497 444 | |
Przesunięcia do przyznanych w budżecie środków odpowiadających przeniesionym dochodom przeznaczonym na określony cel | |||
P4 | W ramach artykułu 2 0 0 | 2 321 173 | |
z pozycji 2 0 0 3 Zakup nieruchomości | - 2 321 173 | ||
do pozycji 2 0 0 1 Opłaty za użytkowanie wieczyste | |||
P11 | W ramach artykułu 2 0 0 | 1 247 510 | |
z pozycji 2 0 0 1 Opłaty za użytkowanie wieczyste | - 1 247 510 | ||
do pozycji 2 0 0 5 Budowa budynków | |||
Suma kwot przeniesionych w drodze przesunięć P do przyznanych w budżecie środków odpowiadających przeniesionym dochodom przeznaczonym na określony cel | 3 568 683 | - 3 568 683 | |
Przesunięcia do przyznanych w budżecie środków odpowiadających przeniesionym dochodom przeznaczonym na określony cel na dany rok | |||
P11 | W ramach artykułu 2 0 0 | 1 285 862 | |
z pozycji 2 0 0 1 Opłaty za użytkowanie wieczyste | - 97 414 | ||
z pozycji 2 0 0 3 Zakup nieruchomości | - 1 188 448 | ||
do pozycji 2 0 0 5 Budowa budynków | |||
Suma kwot przeniesionych w drodze przesunięć P do przyznanych w budżecie środków odpowiadających dochodom przeznaczonym na określony cel na dany rok | 1 285 862 | - 1 285 862 | |
Suma kwot przeniesionych w drodze przesunięć P | 22 351 989 | - 22 351 989 |
ZAŁĄCZNIK III
WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW Z 2014 R.
WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW Z 2014 R.
(EUR) | ||||||
Pozycja | Nazwa | Pierwotna wysokość środków | Przesunięcia | Ostateczna wysokość środków | Kwota zobowiązań | Wykorzystanie w % |
1 0 0 0 | Wynagrodzenia | 73 643 709,00 | 1 300 000,00 | 74 943 709,00 | 74 881 314,28 | 99,9 % |
1 0 0 4 | Zwykłe koszty podróży | 65 400 000,00 | 1 150 000,00 | 66 550 000,00 | 66 550 000,00 | 100,0 % |
1 0 0 5 | Inne koszty podróży | 6 800 000,00 | 700 000,00 | 7 500 000,00 | 7 500 000,00 | 100,0 % |
1 0 0 6 | Zwrot kosztów ogólnych | 43 418 000,00 | - 150 000,00 | 43 268 000,00 | 43 215 516,17 | 99,9 % |
1 0 0 7 | Zwrot kosztów z tytułu pełnionej funkcji | 180 000,00 | 0,00 | 180 000,00 | 171 049,74 | 95,0 % |
1 0 1 0 | Ubezpieczenie wypadkowe, ubezpieczenie zdrowotne oraz inne składki na ubezpieczenie społeczne | 3 368 000,00 | - 900 000,00 | 2 468 000,00 | 2 339 883,01 | 94,8 % |
1 0 1 2 | Specjalna pomoc dla niepełnosprawnych posłów | 301 000,00 | 200 000,00 | 501 000,00 | 239 224,34 | 47,7 % |
1 0 2 0 | Dodatki przejściowe | 15 784 819,00 | - 900 000,00 | 14 884 819,00 | 14 766 194,17 | 99,2 % |
1 0 3 0 | Świadczenia emerytalne | 11 744 000,00 | - 1 300 000,00 | 10 444 000,00 | 10 422 836,85 | 99,8 % |
1 0 3 1 | Renty inwalidzkie | 310 000,00 | - 20 000,00 | 290 000,00 | 282 186,10 | 97,3 % |
1 0 3 2 | Renty rodzinne | 2 810 541,00 | - 320 000,00 | 2 490 541,00 | 2 454 828,14 | 98,6 % |
1 0 3 3 | Uzupełniające (dobrowolne) ubezpieczenia emerytalne | 32 000,00 | 0,00 | 32 000,00 | 25 284,36 | 79,0 % |
1 0 5 0 | Kursy językowe i komputerowe | 500 000,00 | 0,00 | 500 000,00 | 500 000,00 | 100,0 % |
1 2 0 0 | Wynagrodzenia i zwroty kosztów | 589 687 598,00 | - 65 000,00 | 589 622 598,00 | 588 325 126,76 | 99,8 % |
1 2 0 2 | Godziny nadliczbowe, za które pobierane jest wynagrodzenie | 436 740,00 | - 275 000,00 | 161 740,00 | 110 000,00 | 68,0 % |
1 2 0 4 | Świadczenia związane z podjęciem obowiązków, przeniesieniem lub zakończeniem pełnienia obowiązków | 4 400 000,00 | - 1 200 000,00 | 3 200 000,00 | 3 200 000,00 | 100,0 % |
1 2 2 0 | Odprawa w przypadku pozbawienia stanowiska z przyczyn służbowych | 396 000,00 | 30 000,00 | 426 000,00 | 418 515,27 | 98,2 % |
1 2 2 2 | Świadczenia w przypadku ostatecznego odejścia ze stanowiska i specjalny system emerytalny dla urzędników i pracowników tymczasowych | 182 000,00 | 0,00 | 182 000,00 | 172 129,16 | 94,6 % |
1 4 0 0 | Inny personel | 43 796 448,00 | 1 700 000,00 | 45 496 448,00 | 45 051 879,32 | 99,0 % |
1 4 0 2 | Wydatki na tłumaczenie ustne | 39 428 991,00 | - 4 875 000,00 | 34 553 991,00 | 34 553 991,00 | 100,0 % |
1 4 0 4 | Staże, dofinansowania i wymiany urzędników | 7 573 000,00 | - 1 535 700,00 | 6 037 300,00 | 5 791 881,77 | 95,9 % |
1 4 0 6 | Obserwatorzy | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | - |
1 4 2 0 | Zewnętrzne usługi tłumaczeniowe | 7 000 000,00 | - 2 000 000,00 | 5 000 000,00 | 3 892 854,33 | 77,9 % |
1 4 2 2 | Prace związane ze współpracą lingwistyczną między instytucjami | 379 000,00 | 0,00 | 379 000,00 | 369 019,25 | 97,4 % |
1 6 1 0 | Koszty rekrutacji personelu | 446 000,00 | - 210 000,00 | 236 000,00 | 236 000,00 | 100,0 % |
1 6 1 2 | Doskonalenie zawodowe | 4 990 000,00 | 0,00 | 4 990 000,00 | 4 835 590,94 | 96,9 % |
1 6 3 0 | Świadczenia socjalne | 719 500,00 | 0,00 | 719 500,00 | 517 180,69 | 71,9 % |
1 6 3 1 | Mobilność | 800 000,00 | - 85 085,00 | 714 915,00 | 702 914,74 | 98,3 % |
1 6 3 2 | Kontakty pozasłużbowe między pracownikami i inna działalność socjalna | 271 000,00 | - 22 000,00 | 249 000,00 | 248 522,25 | 99,8 % |
1 6 5 0 | Służba zdrowia | 1 285 000,00 | - 107 000,00 | 1 178 000,00 | 1 172 537,01 | 99,5 % |
1 6 5 2 | Bieżące koszty działalności restauracji i stołówek | 4 050 000,00 | 0,00 | 4 050 000,00 | 4 050 000,00 | 100,0 % |
1 6 5 4 | "Centrum Małego Dziecka" oraz inne żłobki | 6 277 500,00 | - 1 954 000,00 | 4 323 500,00 | 4 006 644,97 | 92,7 % |
2 0 0 0 | Opłaty czynszowe | 30 653 000,00 | - 1 440 176,00 | 29 212 824,00 | 29 109 302,26 | 99,6 % |
2 0 0 1 | Opłaty za użytkowanie wieczyste | 5 419 000,00 | 71 500 000,00 | 76 919 000,00 | 76 914 000,00 | 100,0 % |
2 0 0 3 | Zakup nieruchomości | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | - |
2 0 0 5 | Budowa budynków | 25 465 000,00 | 3 675 628,00 | 29 140 628,00 | 29 037 044,51 | 99,6 % |
2 0 0 7 | Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych | 25 471 000,00 | - 1 680 000,00 | 23 791 000,00 | 23 517 399,72 | 98,8 % |
2 0 0 8 | Zarządzanie nieruchomościami - wydatki specjalne | 5 278 000,00 | - 1 005 450,00 | 4 272 550,00 | 4 060 467,21 | 95,0 % |
2 0 2 2 | Utrzymanie, konserwacja, administracja i sprzątanie budynków | 60 095 000,00 | - 4 515 000,00 | 55 580 000,00 | 54 930 847,78 | 98,8 % |
2 0 2 4 | Zużycie energii | 20 937 000,00 | - 3 440 000,00 | 17 497 000,00 | 17 034 803,69 | 97,4 % |
2 0 2 6 | Ochrona i nadzór nad budynkami | 27 305 000,00 | - 1 065 000,00 | 26 240 000,00 | 25 890 784,21 | 98,7 % |
2 0 2 8 | Ubezpieczenia | 1 020 000,00 | - 235 000,00 | 785 000,00 | 760 527,53 | 96,9 % |
2 1 0 0 | Informatyka i telekomunikacja - powtarzalne działania związane z funkcjonowaniem | 25 862 503,00 | - 4 332 203,00 | 21 530 300,00 | 21 066 292,56 | 97,8 % |
2 1 0 1 | Informatyka i telekomunikacja - powtarzalne działania związane z infrastrukturą | 27 478 949,00 | - 5 389 512,00 | 22 089 437,00 | 21 890 682,48 | 99,1 % |
2 1 0 2 | Informatyka i telekomunikacja - powtarzalne działania związane z ogólnym wsparciem dla użytkowników | 13 315 983,00 | - 1 536 785,00 | 11 779 198,00 | 11 763 534,15 | 99,9 % |
2 1 0 3 | Informatyka i telekomunikacja - powtarzalne działania związane z zarządzaniem aplikacjami ICT | 13 202 000,00 | 701 910,00 | 13 903 910,00 | 13 812 344,88 | 99,3 % |
2 1 0 4 | Informatyka i telekomunikacja - inwestycje w infrastrukturę | 15 743 215,00 | 3 841 200,00 | 19 584 415,00 | 19 352 736,86 | 98,8 % |
2 1 0 5 | Informatyka i telekomunikacja - inwestycje w projekty | 11 977 727,00 | 733 576,00 | 12 711 303,00 | 12 213 961,44 | 96,1 % |
2 1 2 0 | Meble | 3 180 000,00 | 0,00 | 3 180 000,00 | 3 168 096,49 | 99,6 % |
2 1 4 0 | Wyposażenie i instalacje techniczne | 22 933 500,00 | - 3 459 000,00 | 19 474 500,00 | 19 365 043,88 | 99,4 % |
2 1 6 0 | Pojazdy | 7 265 000,00 | - 2 163 074,00 | 5 101 926,00 | 4 961 174,18 | 97,2 % |
2 3 0 0 | Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku | 2 021 000,00 | - 460 000,00 | 1 561 000,00 | 1 463 016,51 | 93,7 % |
2 3 1 0 | Obciążenia finansowe | 65 000,00 | - 24 000,00 | 41 000,00 | 19 598,46 | 47,8 % |
2 3 2 0 | Koszty prawne i odszkodowania | 1 035 000,00 | - 105 000,00 | 930 000,00 | 842 916,34 | 90,6 % |
2 3 6 0 | Opłaty pocztowe i koszty doręczeń | 510 000,00 | - 179 519,00 | 330 481,00 | 297 523,89 | 90,0 % |
2 3 7 0 | Przeprowadzki | 1 620 000,00 | - 80 000,00 | 1 540 000,00 | 1 512 597,25 | 98,2 % |
2 3 8 0 | Inne wydatki operacyjno-administracyjne | 731 500,00 | - 15 000,00 | 716 500,00 | 688 938,55 | 96,2 % |
2 3 9 0 | Kompensacja emisji CO2 generowanych przez Parlament Europejski | 250 000,00 | - 250 000,00 | 0,00 | 0,00 | - |
3 0 0 0 | Koszty podróży służbowych pracowników i przejazdów pomiędzy trzema miejscami pracy | 27 600 000,00 | - 4 645 000,00 | 22 955 000,00 | 22 818 505,73 | 99,4 % |
3 0 2 0 | Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne | 1 333 260,00 | - 331 474,00 | 1 001 786,00 | 816 097,91 | 81,5 % |
3 0 4 0 | Różne wydatki na posiedzenia wewnętrzne | 2 250 000,00 | 0,00 | 2 250 000,00 | 2 246 000,00 | 99,8 % |
3 0 4 2 | Posiedzenia, kongresy i konferencje | 1 232 500,00 | - 643 000,00 | 589 500,00 | 440 674,05 | 74,8 % |
3 0 4 3 | Różne wydatki organizacyjne zgromadzeń parlamentarnych, delegacji międzyparlamentarnych i innych delegacji | 1 039 200,00 | - 595 000,00 | 444 200,00 | 256 302,28 | 57,7 % |
3 0 4 9 | Wydatki na świadczenie usług przez biuro podróży | 2 100 000,00 | - 115 000,00 | 1 985 000,00 | 1 985 000,00 | 100,0 % |
3 2 0 0 | Pozyskiwanie opinii ekspertów | 10 386 000,00 | - 3 604 316,00 | 6 781 684,00 | 5 976 827,78 | 88,1 % |
3 2 2 0 | Wydatki na dokumentację i na bibliotekę | 6 632 676,00 | - 665 700,00 | 5 966 976,00 | 5 817 785,86 | 97,5 % |
3 2 2 2 | Wydatki na zbiory archiwalne | 1 600 000,00 | 0,00 | 1 600 000,00 | 1 599 099,68 | 99,9 % |
3 2 3 0 | Stosunki z parlamentami krajów trzecich, wspieranie demokracji parlamentarnej i praw człowieka | 637 500,00 | - 458 000,00 | 179 500,00 | 156 201,30 | 87,0 % |
3 2 4 0 | Dziennik Urzędowy | 4 586 000,00 | - 300 000,00 | 4 286 000,00 | 4 202 107,46 | 98,0 % |
3 2 4 1 | Publikacje w formie cyfrowej i tradycyjnej | 5 703 318,00 | 600 000,00 | 6 303 318,00 | 6 205 090,09 | 98,4 % |
3 2 4 2 | Wydatki na informację publiczną oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym | 21 036 912,00 | - 940 000,00 | 20 096 912,00 | 19 651 446,69 | 97,8 % |
3 2 4 3 | Parlamentarium - Centrum dla Zwiedzających Parlamentu Europejskiego | 4 978 023,00 | 0,00 | 4 978 023,00 | 4 748 380,08 | 95,4 % |
3 2 4 4 | Organizacja pobytu i przyjmowanie grup odwiedzających, program Euroscola i zapraszanie przedstawicieli środowisk opiniotwórczych z państw trzecich | 30 120 500,00 | - 2 578 000,00 | 27 542 500,00 | 27 249 058,55 | 98,9 % |
3 2 4 5 | Organizacja sympozjów, seminariów i imprez kulturalnych | 6 725 000,00 | - 605 000,00 | 6 120 000,00 | 5 769 791,63 | 94,3 % |
3 2 4 6 | Parlamentarny kanał telewizyjny (WebTV) | 5 000 000,00 | 0,00 | 5 000 000,00 | 4 994 665,86 | 99,9 % |
3 2 4 7 | Dom Historii Europejskiej | 9 650 000,00 | 0,00 | 9 650 000,00 | 9 481 619,22 | 98,3 % |
3 2 4 8 | Wydatki na informację audiowizualną | 15 620 000,00 | 0,00 | 15 620 000,00 | 15 484 852,11 | 99,1 % |
3 2 4 9 | Wymiana informacji z parlamentami krajowymi | 445 000,00 | - 145 000,00 | 300 000,00 | 215 252,63 | 71,8 % |
3 2 5 0 | Wydatki związane z biurami informacyjnymi | 1 100 000,00 | 0,00 | 1 100 000,00 | 980 570,90 | 89,1 % |
4 0 0 0 | Wydatki administracyjne związane z działalnością polityczną i informacyjną grup politycznych i posłów niezrzeszonych | 59 800 000,00 | - 382 916,00 | 59 417 084,00 | 59 416 002,23 | 100,0 % |
4 0 2 0 | Finansowanie europejskich partii politycznych | 27 794 200,00 | - 80 404,00 | 27 713 796,00 | 27 713 795,20 | 100,0 % |
4 0 3 0 | Finansowanie europejskich fundacji politycznych | 13 400 000,00 | 0,00 | 13 400 000,00 | 13 393 988,80 | 100,0 % |
4 2 2 0 | Asystenci posłów | 196 216 430,00 | - 9 750 000,00 | 186 466 430,00 | 181 048 836,81 | 97,1 % |
4 4 0 0 | Koszty posiedzeń i innych zajęć byłych posłów | 200 000,00 | 0,00 | 200 000,00 | 200 000,00 | 100,0 % |
4 4 2 0 | Koszty związane z posiedzeniami i innymi zajęciami Europejskiego Stowarzyszenia Parlamentarnego | 200 000,00 | 0,00 | 200 000,00 | 200 000,00 | 100,0 % |
10 0 | Środki tymczasowe | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | - |
10 1 | Rezerwa na nieprzewidziane wydatki | 13 000 000,00 | - 13 000 000,00 | 0,00 | 0,00 | - |
10 3 | Rezerwa na rozszerzenie | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | - |
10 4 | Rezerwa na politykę informacyjną i politykę komunikacji | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | - |
10 5 | Środki tymczasowe na budynki | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | - |
10 6 | Rezerwa na priorytetowe projekty w fazie rozwoju | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | - |
10 8 | Rezerwa na EMAS | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | - |
Razem | 1 755 631 742,00 | 0,00 | 1 755 631 742,00 | 1 737 744 692,30 | 99,0 % |
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.