Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające - Żegluga kontenerowa.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2016.327.3

Akt nienormatywny
Wersja od: 6 września 2016 r.

Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające 1
Żegluga kontenerowa
(AT.39850)

(2016/C 327/03)

(Dz.U.UE C z dnia 6 września 2016 r.)

(1)
Przedmiotowa sprawa dotyczy praktyki, w ramach której adresaci projektu decyzji ("strony") 2 publicznie ogłaszają - za pomocą różnych środków komunikacji - zamierzone przyszłe podwyżki cen usług w zakresie żeglugi kontenerowej.
(2)
W dniach 21 listopada 2013 r. i 13 listopada 2015 r. Komisja Europejska ("Komisja") wszczęła postępowania przeciwko stronom w rozumieniu art. 11 ust. 6 rozporządzenia Rady (WE) nr 1/2003 3 i art. 2 ust. 1 rozporządzenia Komisji (WE) nr 773/2004 4 .
(3)
Dnia 26 listopada 2015 r., na mocy art. 9 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1/2003, Komisja przyjęła wstępną ocenę, w której wyraziła zastrzeżenie, że stosowana przez strony praktyka publicznego ogłaszania zamierzonych podwyżek cen może im umożliwiać wymianę informacji na temat przyszłej polityki cenowej, a tym samym może służyć ograniczaniu konkurencji na rynku usług w zakresie żeglugi kontenerowej na szlakach prowadzących do i z Europejskiego Obszaru Gospodarczego ("EOG"), co stanowi naruszenie art. 101 TFUE i art. 53 Porozumienia EOG.
(4)
W okresie od dnia 21 grudnia 2015 r. do dnia 12 lutego 2016 r., w odpowiedzi na wstępną ocenę z dnia 26 listopada 2015 r., strony przedstawiły Komisji swoje zobowiązania.
(5)
W dniu 16 lutego 2016 r., na mocy art. 27 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1/2003, Komisja opublikowała w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej komunikat zawierający streszczenie sprawy i zobowiązań zaproponowanych przez strony oraz wezwanie zainteresowanych osób trzecich do przedstawienia uwag na ich temat w terminie jednego miesiąca od daty publikacji komunikatu 5 . Otrzymano łącznie 4 odpowiedzi merytoryczne. Komisja uznała, że żadna z odpowiedzi nie dawała podstaw do sformułowania nowych zastrzeżeń. W świetle wyników testu rynkowego Komisja podtrzymała swoje stanowisko, zgodnie z którym zobowiązania są wystarczające w świetle zastrzeżeń dotyczących konkurencji sformułowanych we wstępnej ocenie. Strony zostały o tym poinformowane.
(6)
W projekcie decyzji określono te zmienione zobowiązania jako wiążące dla stron i stwierdzono, że w świetle tych zobowiązań nie ma już podstaw do podejmowania przez Komisję dalszych działań i że postępowanie w tej sprawie powinno zostać zamknięte.
(7)
Nie otrzymałem od żadnej ze stron postępowania wniosków ani skarg dotyczących przedłożonych zobowiązań 6 .
(8)
Zgodnie z art. 16 decyzji 2011/695/UE zbadałem, czy projekt decyzji dotyczy jedynie zastrzeżeń, co do których strony miały możliwość przedstawienia swoich stanowisk, i stwierdziłem, że tak właśnie było.
(9)
Podsumowując, uważam, że w niniejszej sprawie przestrzegano skutecznego wykonywania praw procesowych.

Bruksela, dnia 28 czerwca 2016 r.

Joos STRAGIER
1 Zgodnie z art. 16 i 17 decyzji 2011/695/UE Przewodniczącego Komisji Europejskiej z dnia 13 października 2011 r. w sprawie funkcji i zakresu uprawnień urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające w niektórych postępowaniach z zakresu konkurencji (Dz.U. L 275 z 20.10.2011, s. 29) ("decyzja 2011/695/UE").
2 Wymienieni w art. 3 decyzji.
3 Rozporządzenie Rady (WE) nr 1/2003 z dnia 16 grudnia 2002 r. w sprawie wprowadzenia w życie reguł konkurencji ustanowionych w art. 81 i 82 Traktatu (Dz.U. L 1 z 4.1.2003, s. 1).
4 Rozporządzenie Komisji (WE) nr 773/2004 z dnia 7 kwietnia 2004 r. odnoszące się do prowadzenia przez Komisję postępowań zgodnie z art. 81 i art. 82 Traktatu WE (Dz.U. L 123 z 27.4.2004, s. 18).
5 Dz.U. C 60 z 16.2.2016, s. 7.
6 Zgodnie z art. 15 ust. 1 decyzji 2011/695/UE strony postępowania, które proponują zobowiązania na podstawie art. 9 rozporządzenia (WE) nr 1/2003, mogą na każdym etapie procedury zwrócić się do urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające, aby zapewnić sobie możliwość skutecznego wykonywania praw procesowych.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.