Sprawa T-9/23: Skarga wniesiona w dniu 9 stycznia 2023 r. - Koppers Denmark/Komisja
Dz.U.UE.C.2023.179.51/2
Akt nienormatywnySkarga wniesiona w dniu 9 stycznia 2023 r. - Koppers Denmark/Komisja
(Sprawa T-9/23)
(2023/C 179/76)
(Dz.U.UE C z dnia 22 maja 2023 r.)
Strony
Strona skarżąca: Koppers Denmark (Nyborg, Dania) i 9 innych (przedstawiciele: R. Cana, E. Mullier i H. Widemann, adwokaci)
Strona pozwana: Komisja Europejska
Żądania
Strona skarżąca wnosi do Sądu o:
- uznanie skargi za dopuszczalną i zasadną;
- stwierdzenie nieważności zaskarżonego rozporządzenia 1 w zakresie, w jakim przewiduje ono ograniczenia we wprowadzaniu do obrotu wyrobów poddanych działaniu produktów biobójczych;
- obciążenie Komisji kosztami niniejszego postępowania; i
- zarządzenie wszelkich innych środków wymaganych prawem.
Zarzuty i główne argumenty
Na poparcie skargi strona skarżąca podnosi sześć zarzutów.
1. Zarzut pierwszy dotyczący tego, że Komisja naruszyła art. 14 ust. 4, art. 58 ust. 2 i art. 58 ust. 3 rozporządzenia 528/2012 2 , działając ultra vires/przekraczając swoje kompetencje i naruszając uzasadnione oczekiwania strony skarżącej poprzez ustanowienie ograniczeń we wprowadzaniu do obrotu wyrobów poddanych działaniu produktów biobójczych.
2. Zarzut drugi dotyczący tego, że Komisja dopuściła się oczywistych błędów w ocenie i naruszyła zasadę pewności prawa oraz obowiązek uzasadnienia, poprzez ustanowienie ograniczeń we wprowadzaniu do obrotu wyrobów poddanych działaniu produktów biobójczych.
3. Zarzut trzeci dotyczący tego, że Komisja naruszyła zasadę pewności prawa i zasadę uzasadnionych oczekiwań, poprzez ustanowienie ograniczeń we wprowadzaniu do obrotu wyrobów poddanych działaniu produktów biobójczych mimo że nie ustała istnienia "poważnych obaw", odchodząc tym samym od własnych wytycznych.
4. Zarzut czwarty dotyczący tego, że Komisja naruszyła art. 1 ust. 1 rozporządzenia 528/2012 i art. 114 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej poprzez ustanowienie ograniczeń we wprowadzaniu do obrotu wyrobów poddanych działaniu produktów biobójczych.
5. Zarzut piąty dotyczący tego, że Komisja naruszyła zasadę pewności prawa, dokonała błędnych ustaleń faktycznych i dopuściła się oczywistych błędów w ocenie, nie uwzględniając wszystkich istotnych informacji przy wprowadzaniu w zaskarżonym rozporządzeniu wymogu oznakowania w odniesieniu do warunków przechowywania wyrobów poddanych działaniu produktów biobójczych.
6. Zarzut szósty dotyczący tego, że Komisja naruszyła art. 67-68, 129 i pozycję 31 załącznika XVII do rozporządzenia REACH 3 oraz nie uwzględniła wszystkich istotnych informacji i przekroczyła kompetencje służące jej na podstawie art. 14 ust. 4 rozporządzenia 528/2012, poprzez ustanowienie w zaskarżonym rozporządzeniu ograniczeń we wprowadzaniu do obrotu wyrobów poddanych działaniu produktów biobójczych, zawężając ograniczenia obowiązujące na podstawie rozporządzenia REACH.