Sprawa T-721/21: Skarga wniesiona w dniu 10 listopada 2021 r. - Sunrise Medical and Sunrise Medical Logistics / Komisja
Dz.U.UE.C.2022.24.47
Akt nienormatywnySkarga wniesiona w dniu 10 listopada 2021 r. - Sunrise Medical and Sunrise Medical Logistics / Komisja
(Sprawa T-721/21)
(2022/C 24/61)
(Dz.U.UE C z dnia 17 stycznia 2022 r.)
Strony
Strona skarżąca: Sunrise Medical BV (Amsterdam, Niderlandy), Sunrise Medical Logistics BV (Amsterdam) (przedstawiciele: L. Ruessmann i J. Beck, lawyers)
Strona pozwana: Komisja Europejska
Żądania
Strona skarżąca wnosi do Sądu o:
- stwierdzenie nieważności w całości rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2021/1367 z dnia 6 sierpnia 2021 r. od jego daty wejścia w życie;
- obciążenie Komisji Europejskiej kosztami postępowania
Zarzuty i główne argumenty
Na poparcie skargi o stwierdzenie nieważności rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2021/1367 z dnia 6 sierpnia 2021 r. 1 strona skarżąca podnosi trzy zarzuty.
1. Zarzut pierwszy dotyczący naruszenia traktatów lub jakiegokolwiek przepisu prawa związanego z ich stosowaniem. Po pierwsze, skarżący twierdzą, że Komisja błędnie zastosowała prawo, nie uwzględniając Konwencji Narodów Zjednoczonych dotyczącej ochrony i wspierania praw i godności osób niepełnosprawnych. Po drugie, Komisja nie uwzględniła w ogóle lub w wystarczającym stopniu implementacji konwencji do prawa Unii Europejskiej w tym kontekście, a mianowicie, wynikającej z zastosowania jej w sprawie C-198/15 Invamed Group i in. 2 , stosując zamiast tego błędne pojęcie niepełnosprawności. Zaskarżone rozporządzenie uwzględnia natomiast nieistotne kryteria pochodzące z aktów prawnych wydanych przed decyzją Rady z dnia 26 listopada 2009 r. 3 oraz Konwencją Narodów Zjednoczonych dotyczącą ochrony i wspierania praw i godności osób niepełnosprawnych.
2. Zarzut drugi dotyczący oczywistego błędu w rozumieniu wyroku w sprawie C-463/98 Cabletron 4 . Skarżące podnoszą, że przy ustalaniu, że produkt określony w zaskarżonym rozporządzeniu (w kolumnie 3 załącznika do zaskarżonego rozporządzenia) należy zaklasyfikować do pozycji CN 8703, a nie do pozycji CN 8713, uwzględniono i oparto się na nieistotnych okolicznościach. Ponadto, pomocniczo, Komisja błędnie zaklasyfikowała produkt, który zgodnie ze wskazówkami Trybunału w sprawie C-198/15 Invamed powinien zostać zaklasyfikowany do pozycji CN 8713.
3. Zarzut trzeci dotyczący naruszenia istotnych wymogów proceduralnych, w szczególności przepisu proceduralnego mającego na celu zapewnienie, by akty były formułowane z należytą starannością, którego przestrzeganie może mieć wpływ na treść aktu.