Sprawa T-58/20: Skarga wniesiona w dniu 3 lutego 2020 r. - NetCologne / Komisja.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2020.95.41

Akt nienormatywny
Wersja od: 23 marca 2020 r.

Skarga wniesiona w dniu 3 lutego 2020 r. - NetCologne / Komisja (Sprawa T-58/20)

Język postępowania: niemiecki

(2020/C 95/50)

(Dz.U.UE C z dnia 23 marca 2020 r.)

Strony

Strona skarżąca: NetCologne Gesellschaft fur Telekommunikation mbH (Kolonia, Niemcy) (przedstawiciele: adwokaci M. Geppert, P. Schmitz i J. Schulze zur Wiesche)

Strona pozwana: Komisja Europejska

Żądania

Strona skarżąca wnosi do Sądu o:

stwierdzenie nieważności decyzji C(2019) 5187 final z dnia 18 lipca 2019 r., w której Komisja stwierdziła zgodność koncentracji w sprawie M.8864 - Vodafone/Certain Liberty Global Assets ze wspólnym rynkiem i porozumieniem EOG;
obciążenie Komisji kosztami postępowania.

Zarzuty i główne argumenty

Na poparcie skargi strona skarżąca podnosi następujące zarzuty.

1.
Zarzut pierwszy: Komisja popełniła oczywiste błędy w ocenie, uchybiła swojemu obowiązkowi uzasadnienia i obowiązkowi staranności, zaprzeczając znacznemu zakłóceniu skutecznej konkurencji na "rynku detalicznych dostaw transmisji sygnału telewizyjnego do klientów mieszkających w wielopiętrowych budynkach mieszkalnych" ze względu na:
założenie, że strony koncentracji nie są bezpośrednimi konkurentami,
założenie, że strony koncentracji nie są potencjalnymi konkurentami, i
negatywne skutki, jakie koncentracja będzie mieć dla konkurentów.
2.
Zarzut drugi: Komisja popełniła oczywiste błędy w ocenie, uchybiła swojemu obowiązkowi uzasadnienia i obowiązkowi staranności, zaprzeczając znacznemu zakłóceniu skutecznej konkurencji na "rynku detalicznych dostaw transmisji sygnału telewizyjnego do klientów mieszkających w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych" ze względu na założenie, że strony koncentracji nie są ani potencjalnymi, ani bezpośrednimi konkurentami.
3.
Zarzut trzeci: Komisja popełniła oczywiste błędy w ocenie i naruszyła art. 2 i 8 rozporządzenia Rady (WE) nr 139/ 2004 1  przy definiowaniu rynku i ocenie wpływu ofert "multiple play", w szczególności ofert telefonii stacjonarnej w połączeniu z usługami telefonii komórkowej ("ofert FMC"), na konkurencję.
4.
Zarzut czwarty: Komisja popełniła oczywiste błędy w ocenie, naruszyła art. 2 i 8 rozporządzenia nr 139/2004, uchybiła swojemu obowiązkowi uzasadnienia i obowiązkowi staranności przy ocenie i przyjęciu zobowiązania do hurtowego dostępu szerokopasmowego przez sieci przewodowe.
1 Rozporządzenie Rady (WE) nr 139/2004 z dnia 20 stycznia 2004 r. w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw (Dz.U. 2004, L 24, s. 1).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.