Sprawa T-458/16: Skarga wniesiona w dniu 28 lipca 2016 r. - Acquafarm/Komisja.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2016.419.47

Akt nieoceniany
Wersja od: 14 listopada 2016 r.

Skarga wniesiona w dniu 28 lipca 2016 r. - Acquafarm/Komisja
(Sprawa T-458/16)

Język postępowania: hiszpański

(2016/C 419/63)

(Dz.U.UE C z dnia 14 listopada 2016 r.)

Strony

Strona skarżąca: Acquafarm (Huelva, Hiszpania) (przedstawiciel: adwokat A. Pérez Moreno)

Strona pozwana: Komisja Europejska

Żądania

Strona skarżąca wnosi do Sądu o zasądzenie odszkodowania za szkody wyrządzone brakiem koordynacji działań administracyjnych w odniesieniu do obiektu akwakultury położonego w Gibraleón (Huelva), co w poważnie naruszyło żywione w stosunku do tego obiektu uzasadnione oczekiwania, których źródłem było przyznanie wsparcia na realizację przedsięwzięcia z zakresu akwakultury, które jednocześnie Unia Europejska uczyniła nieopłacalnym w efekcie nałożenia zakazu wywozu gatunku, którego hodowla miała być prowadzona w opisanym obiekcie.

Zarzuty i główne argumenty

Strona skarżąca w niniejszym postepowaniu jest przedsiębiorstwem prowadzącym działalność w zakresie badań, innowacji i rozwoju przemysłowego akwakultury, które powstało w roku 2004 w celu utworzenia gospodarstwa akwakultury, w którym miała być prowadzona hodowla i sprzedaż skorupiaków z gatunku Cherax Cuadricarinatus (rak czerwonoszcypcowy). Przedsięwzięcie to uzyskało stosowne wsparcie Unii Europejskiej zgodnie z przepisami rozporządzenia Komisji (WE) nr 498/2007 z dnia 26 marca 2007 r. ustanawiającego szczegółowe zasady wykonywania rozporządzenia Rady (WE) nr 1198/2006 w sprawie Europejskiego Funduszu Rybackiego (Dz.U. 2007, L 120, s. 1).

Na poparcie skargi strona skarżąca powołuje się na art. 340 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej w związku z hiszpańskimi przepisami regulującymi odpowiedzialność organów administracji, zawartymi w art. 106 konstytucji oraz w art. 139 i nast. Ley 30/92 de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común (ustawy 30/92 o statusie prawnym organów administracji publicznej i wspólnym postępowaniu administracyjnym) z dnia 26 listopada 1992 r.

W tym względzie strona skarżąca podnosi, że:

-
Otrzymane wsparcie zostało przeznaczone na przeprowadzenie prac w sektorze akwakultury, gdyż nie zaistniały nigdy przeszkody ani w odniesieniu do realizacji przedsięwzięcia finansowanego dzięki temu wsparciu, ani w odniesieniu do poczynionych inwestycji.
-
Kiedy realizacja przedsięwzięcia była już na ukończeniu przedsiębiorstwo otrzymało z Australii informację, że przywóz wskazanego gatunku do Unii Europejskiej nie jest możliwy w świetle rozporządzenia Komisji (WE) nr 1251/2008 z dnia 12 grudnia 2008 r. wdrażającego dyrektywę Rady 2006/88/WE w zakresie warunków oraz wymagań certyfikacji w odniesieniu do wprowadzania do obrotu i przywożenia do Wspólnoty zwierząt akwakultury i produktów akwakultury oraz ustanawiające wykaz gatunków-wektorów (Dz.U. 2008, L 333, s. 41).
-
W tych okolicznościach przedsiębiorstwo poniosło bardzo wiele szkód, których łączna wysokość wynosi 5 mln EUR, o czym świadczą przedstawione dowody.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.