Sprawa T-405/08: Skarga wniesiona w dniu 18 września 2008 r. - SPAR Österreichische Warenhandel przeciwko Komisji.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2009.6.32/1

Akt nienormatywny
Wersja od: 10 stycznia 2009 r.

Skarga wniesiona w dniu 18 września 2008 r. - SPAR Österreichische Warenhandel przeciwko Komisji

(Sprawa T-405/08)

(2009/C 6/66)

(Dz.U.UE C z dnia 10 stycznia 2009 r.)

Język postępowania: niemiecki

Strony

Strona skarżąca: SPAR Österreichische Warenhandels-AG (przedstawiciele: adwokaci A.-H. Bischke, S. Brack i D. Bräunlich)

Strona pozwana: Komisja Wspólnot Europejskich

Żądania strony skarżącej

– stwierdzenie nieważności decyzji pozwanej z dnia 23 czerwca 2008 r.,

– obciążenie Komisji kosztami postępowania.

Zarzuty i główne argumenty

Skarżąca zwraca się przeciwko decyzji Komisji z dnia 23 czerwca 2008 r. w sprawie COMP/M.5047 - REWE/ADEG, którą Komisja zatwierdziła uzyskanie wyłącznej kontroli nad ADEG Österreich Handelsaktiengesellschaft przez Billa AG, przedsiębiorstwo niemieckiej grupy REWE. Skarżąca podnosi, że zgodnie z art. 6 ust. 2 rozporządzenia WE w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw(1) Komisja nie powinna była zatwierdzać procedury koncentracji, ponieważ złożone zobowiązania nie były wystarczające, by jej zdaniem usunąć wątpliwości z punktu widzenia konkurencji.

W uzasadnieniu skargi skarżąca podnosi dwa zarzuty.

Po pierwsze skarżąca zarzuca naruszenie art. 6 ust. l lit. c) rozporządzenia WE w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, ponieważ Komisja nie otworzyła głównej procedury oceny (etap II), lecz zatwierdziła na etapie I przedsięwzięcie koncentracji REWE/ADEG z zastrzeżeniem spełnienia określonych warunków. Komisja nie zbadała w wystarczający sposób skutków tego połączenia i też z tego powodu nie dostrzegła istotnych wątpliwości z punktu widzenia konkurencji. Naruszenie polega na następujących błędach w ocenie.

– Komisja nie uwzględniła skutków przedsięwzięcia z punktu widzenia konkurencji dla rynku zbytu w całej Austrii, zakładając błędnie, że pozostaje szereg podmiotów konkurencyjnych i niedoceniając potencjału konkurencyjnego ADEG.

– Błędnie zbadała i oceniła pozycję rynkową stron na płaszczyźnie regionalnej i lokalnej.

– Zobowiązania zaakceptowane przez Komisję nie nadają się do usunięcia wątpliwości w zakresie konkurencji, ponieważ zostały ocenione na błędnej podstawie.

– Komisja zarówno błędnie zbadała, jak i błędnie oceniła skutki w zakresie konkurencji dla rynków zatrudnienia.

Po drugie w trakcie procedury kontroli koncentracji Komisja naruszyła istotne wymogi proceduralne. Naruszyła ona prawa skarżącej i państw członkowskich do bycia wysłuchanym, ponieważ ostatnią propozycję zobowiązań stron ani nie poddała badaniu rynkowemu, ani nie przekazała państwom członkowskim. Poza tym nie uzasadniła w wystarczający sposób swojej decyzji.

______

(1) Rozporządzenie (WE) Rady nr 139/2004 z dnia 20 stycznia 2004 r. w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw (rozporządzenie WE w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw), Dz.U. L 24, s. 1.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.