Sprawa T-26/08: Skarga wniesiona w dniu 21 stycznia 2008 r. - Laboratoriós Wellcome de Portugal Lda przeciwko OHIM - Serono Genetics Institute (FAMOXIN).
Dz.U.UE.C.2008.92.30/1
Akt nienormatywny(Sprawa T-26/08)
(2008/C 92/62)
Język skargi: angielski
(Dz.U.UE C z dnia 12 kwietnia 2008 r.)
Strony
Strona skarżąca: Laboratoriós Wellcome de Portugal Lda (Algés, Portugalia) (przedstawiciel: R. Gilbey, adwokat)
Strona pozwana: Urząd Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory)
Uczestnikiem postępowania przed Izbą Odwoławczą była również: Serono Genetics Institute SA (Evry, Francja)
Żądania strony skarżącej
– stwierdzenie nieważności decyzji Pierwszej Izby Odwoławczej OHIM z dnia 20 listopada 2007 r. w sprawie R10/2007-1 i uznanie za zasadny wniesionego przez skarżącą wniosku o unieważnienie;
– stwierdzenie nieważności wszystkich wydanych przez OHIM w stosunku do skarżącej rozstrzygnięć w przedmiocie kosztów i obciążenie OHIM kosztami postępowania.
Zarzuty i główne argumenty
Zarejestrowany wspólnotowy znak towarowy będący przedmiotem wniosku o unieważnienie: słowny znak towarowy "FAMOXIN" dla towarów i usług z klasy 5 - wspólnotowy znak towarowy nr 2.491.298
Właściciel wspólnotowego znaku towarowego: Sereno Genetics Institute SA
Strona wnosząca o unieważnienie wspólnotowego znaku towarowego: skarżąca
Prawo ze znaku towarowego przysługujące stronie wnoszącej o unieważnienie: słowny krajowy znak towarowy "LANOXIN" dla towarów z klasy 5
Decyzja Wydziału Unieważnień: odrzucenie wniosku o unieważnienie
Decyzja Izby Odwoławczej: oddalenie odwołania Podniesione zarzuty: naruszenie art. 8 ust. 1 lit. b) jak również art. 52 i 56 ust. 2 i 3 rozporządzenia (WE) nr 40/94 z uwagi na to, iż izba odwoławcza uznała, że wcześniejszy znak towarowy był używany dla "preparatów farmaceutycznych zwierających digoksynę, przeznaczonych do leczenia chorób układu krążenia" a nie dla "preparatów farmaceutycznych zwierających digoksynę" i dlatego, że dokonała błędnej oceny danego kręgu odbiorców, poziomu uwagi różnych kategorii danego kręgu odbiorców oraz podobieństwa między kolidującymi ze sobą znakami towarowymi i towarami.