Sprawa C-9/22: Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez High Court (Irlandia) w dniu 5 stycznia 2022 r. - NJ, OZ/An Bord Pleanála, Ireland, Attorney General

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2022.158.5

Akt nienormatywny
Wersja od: 11 kwietnia 2022 r.

Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez High Court (Irlandia) w dniu 5 stycznia 2022 r. - nJ, OZ/An Bord Pleanala, Ireland, Attorney General
(Sprawa C-9/22)

Język postępowania: angielski

(2022/C 158/06)

(Dz.U.UE C z dnia 11 kwietnia 2022 r.)

Sąd odsyłający

High Court (Irlandia)

Strony w postępowaniu głównym

Strona skarżąca: NJ, OZ

Druga strona postępowania: An Bord Pleanala, Ireland, Attorney General

przy udziale: DBTR-SCR1 Fund a Sub Fund of TWC Multi-Family ICAV

Pytania prejudycjalne

1) Czy art. 2 lit. a) dyrektywy 2001/42/WE 1  skutkuje tym, że pojęcie "planów i programów [...], jak również wszelkich ich modyfikacji [...], przygotowywanych lub przyjmowanych przez organ na poziomie krajowym, regionalnym lub lokalnym [.]" obejmuje plan lub program, który jest wspólnie przygotowywany lub przyjmowany przez organ władzy lokalnej i wykonawcę z sektora prywatnego jako właściciela terenów przyległych do terenów będących własnością organu władzy lokalnej?

2) Czy art. 2 lit. a) dyrektywy 2001/42/WE skutkuje tym, że pojęcie "planów i programów [.], jak również wszelkich ich modyfikacji [.], wymaganych przez przepisy ustawowe, wykonawcze lub administracyjne" obejmuje plan lub program, który jest wyraźnie przewidziany w ustawowym planie zagospodarowania przestrzennego organu władzy lokalnej (przy czym ten plan zagospodarowania przestrzennego sporządzono na podstawie przepisu ustawowego), albo w sposób ogólny, albo w przypadku gdy plan zagospodarowania przestrzennego stanowi, że organ władzy lokalnej "przygotuje wytyczne dla poszczególnych obszarów zagospodarowania strategicznego i rewitalizacji [.] przy użyciu odpowiednich mechanizmów planów miejscowych [.], schematycznych planów generalnych i miejscowych planów poprawy stanu środowiska"?

3) Czy art. 3 ust. 2 lit. a) dyrektywy 2001/42/WE skutkuje tym, że pojęcie "planów i programów, [.] które są przygotowane dla rolnictwa, leśnictwa, rybołówstwa, energetyki, przemysłu, transportu, gospodarki odpadami, gospodarki wodnej, telekomunikacji, turystyki, planów zagospodarowania przestrzennego lub użytkowania gruntu i które ustalają ramy dla przyszłego zezwolenia na inwestycję, dotyczącego projektów wymienionych w załącznikach I i II do dyrektywy 85/337/EWG 2  [.]" obejmuje plan lub program, który sam w sobie nie jest wiążący, ale który jest wyraźnie przewidziany w ustawowym planie zagospodarowania przestrzennego, mającym charakter wiążący, lub który proponuje lub przewiduje w istocie modyfikację planu, który sam był przedmiotem strategicznej oceny oddziaływania na środowisko?

4) Czy art. 2 ust. 1 dyrektywy 2011/92/UE 3  skutkuje tym, że w procesie oceny oddziaływania na środowisko właściwy organ nie może uwzględnić obligatoryjnych wytycznych rządowych, w szczególności tych, które nie są oparte wyłącznie na kryteriach środowiskowych, będących wytycznymi określającymi w pewnych okolicznościach sytuacje, w których nie można wykluczyć udzielenia zezwolenia?

1 Dyrektywa 2001/42/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 czerwca 2001 r. w sprawie oceny wpływu niektórych planów i programów na środowisko (Dz.U. 2001, L 197, s. 30).
2 Dyrektywa Rady z dnia 27 czerwca 1985 r. w sprawie oceny skutków wywieranych przez niektóre przedsięwzięcia publiczne i prywatne na środowisko naturalne (Dz.U. 1985, L 175, s. 40).
3 Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/92/UE z dnia 13 grudnia 2011 r. w sprawie oceny skutków wywieranych przez niektóre przedsięwzięcia publiczne i prywatne na środowisko (Dz.U. 2012, L 26, s. 1).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.