Sprawa C-619/23, Ronos: Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Administratiwen syd Sofija-oblast (Bułgaria) w dniu 6 października 2023 r. - "Ronos" OOD, MA, TI / Komisija za zasztita na konkurencijata

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2023.1294

Akt nienormatywny
Wersja od: 11 grudnia 2023 r.

Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Administratiwen syd Sofija-oblast (Bułgaria) w dniu 6 października 2023 r. - "Ronos" oOd, MA, TI / Komisija za zasztita na konkurencijata
(Sprawa C-619/23, Ronos)

(C/2023/1294)

Język postępowania: bułgarski

(Dz.U.UE C z dnia 11 grudnia 2023 r.)

Sąd odsyłający

Administratiwen syd Sofija-oblast

Strony w postępowaniu głównym

Strona skarżąca: "Ronos" OOD, MA, TI

Strona przeciwna: Komisija za zasztita na konkurencijata

Pytania prejudycjalne

1. Czy, w świetle art. 4 ust. 2 Traktatu o Unii Europejskiej, art. 6 w związku z art. 3 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1 1  z dnia 11 grudnia 2018 r. należy interpretować w ten sposób, że ograniczają one uprawnienia krajowego organu ds. ochrony konkurencji przy przeprowadzaniu kontroli na miejscu w zakresie uzyskania przez ten organ dostępu do osobistej korespondencji, której nienaruszalność zagwarantowano na mocy konstytucji państwa członkowskiego - w wypadku gdy nie istnieją podstawy do ograniczenia prawa do swobodnej i poufnej korespondencji, określone w samej konstytucji?

2. Czy, w świetle art. 4 ust. 2 Traktatu o Unii Europejskiej, art. 6 w związku z art. 3 dyrektywy (UE) 2019/1 należy interpretować w ten sposób, że gdy krajowy organ ds. ochrony konkurencji przeprowadza kontrolę na miejscu, osoba, do której zwrócono się o udzielenie dostępu do nośnika informacji, ma prawo odmówić udzielenia dostępu do treści stanowiących jej osobistą korespondencję - biorąc pod uwagę okoliczność, że nienaruszalność osobistej korespondencji jest zagwarantowana na mocy konstytucji państwa członkowskiego i nie istnieją podstawy do ograniczenia prawa do swobodnej i poufnej korespondencji oraz pozostałych wiadomości, określone w samej konstytucji?

1 Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1 z dnia 11 grudnia 2018 r. mająca na celu nadanie organom ochrony konkurencji państw członkowskich uprawnień w celu skuteczniejszego egzekwowania prawa i zapewnienia należytego funkcjonowania rynku wewnętrznego (Dz.U. 2019 r., L 11, s. 3).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.