Sprawa C-390/12: Postępowania wszczęte przez Roberta Pflegera, Autoart a.s., Mladena Vucicevica, Maroxx Software GmbH, Ing. Hansa-Jörga Zehetnera (orzeczenie wstępne).

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2014.194.3/1

Akt nienormatywny
Wersja od: 24 czerwca 2014 r.

Wyrok Trybunału (trzecia izba) z dnia 30 kwietnia 2014 r. [wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Landesverwaltungsgericht Oberösterreich (poprzednio Unabhängiger Verwaltungssenat des Landes Oberösterreich) - Austria] - postępowania wszczęte przez Roberta Pflegera, Autoart a.s., Mladena Vucicevica, Maroxx Software GmbH, Ing. Hansa-Jörga Zehetnera

(Sprawa C-390/12) 1

(Artykuł 56 TFUE - Swoboda świadczenia usług - Karta praw podstawowych Unii Europejskiej - Artykuły 15 - 17, 47 i 50 - Wolność wyboru zawodu i prawo do podejmowania pracy, wolność prowadzenia działalności gospodarczej, prawo własności, prawo do skutecznego środka prawnego i dostępu do bezstronnego sądu, zasada ne bis in idem - Artykuł 51 - Zakres stosowania - Stosowanie prawa Unii - Gry losowe - Ograniczające przepisy państwa członkowskiego - Sankcje administracyjne i karne - Nadrzędne względy interesu ogólnego - Proporcjonalność)

(2014/C 194/03)

Język postępowania: niemiecki

(Dz.U.UE C z dnia 24 czerwca 2014 r.)

Sąd odsyłający

Landesverwaltungsgericht Oberösterreich (poprzednio Unabhängiger Verwaltungssenat des Landes Oberösterreich)

Strony w postępowaniu głównym

Robert Pfleger, Autoart a.s., Mladen Vucicevic, Maroxx Software GmbH, Ing. Hans-Jörg Zehetner

Przedmiot

Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym - Unabhängiger Verwaltungssenat des Landes Oberösterreich - Wykładania art. 56 TFUE oraz art. 15-17, 47 i 50 Karty praw podstawowych Unii Europejskiej - Gry losowe - Przepisy państwa członkowskiego zakazujące pod rygorem sankcji karnych eksploatacji automatów do gry o niskich wygranych ("kleines Glücksspiel") w braku koncesji wydanej przez właściwy organ - Zasada proporcjonalności

Sentencja

Artykuł 56 TFUE należy interpretować w ten sposób, że sprzeciwia się obowiązywaniu przepisów krajowych, takich jak będące przedmiotem postępowań głównych, w sytuacji gdy przepisy te nie dążą w rzeczywistości do realizacji celu w postaci ochrony graczy lub zwalczania przestępczości i nie są one rzeczywiście podyktowane troską o ograniczenie okazji do gry lub chęcią zwalczania przestępczości związanej z takimi grami w sposób spójny i systematyczny.

1 Dz.U. C 343 z 10.11.2012.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.