Sprawa C-195/06: Kommunikationsbehörde Austria (KommAustria) v. Österreichischer Rundfunk (ORF) (orzeczenie wstępne).
Dz.U.UE.C.2007.315.15
Akt nienormatywny(Sprawa C-195/06)(1)
(Swobodne świadczenie usług - Telewizyjna działalność nadawcza - Dyrektywy 89/552/EWG i 97/36/EWG - Pojęcia "telezakupów" i "reklamy telewizyjnej" - Konkurs z nagrodami)
(2007/C 315/24)
(Dz.U.UE C z dnia 22 grudnia 2007 r.)
Język postępowania: niemiecki
Sąd krajowy
Bundeskommunikationssenat
Strony w postępowaniu przed sądem krajowym
Strona skarżąca: Kommunikationsbehörde Austria (KommAustria)
Strona pozwana: Österreichischer Rundfunk (ORF)
Przedmiot
Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym - Bundeskommunikationssenat - Wykładnia art. 1 lit. c) i f) dyrektywy Rady 89/552/EWG z dnia 3 października 1989 r. w sprawie koordynacji niektórych przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych Państw Członkowskich dotyczących wykonywania telewizyjnej działalności transmisyjnej [nadawczej] (Dz.U. L 298, str. 23) w brzmieniu nadanym dyrektywą 97/36/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 30 czerwca 1997 r. (Dz.U. L 202, str. 60) - Audycja telewizyjna, w której widz ma możliwość udziału w konkursie z wygraną poprzez wybranie komercyjnego numeru telefonicznego - Pojęcia "reklama telewizyjna" i "telezakupy"
Sentencja
Artykuł 1 dyrektywy Rady z dnia 3 października 1989 r. w sprawie koordynacji niektórych przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych państw członkowskich, dotyczących wykonywania telewizyjnej działalności transmisyjnej [nadawczej] (89/552/EWG) w wersji zmienionej dyrektywą 97/36/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 30 czerwca 1997 r. należy interpretować w ten sposób, że audycja lub część audycji, w której poprzez bezpośrednie wybranie komercyjnego numeru telefonicznego, a więc odpłatnie, widz uzyskuje od nadawcy telewizyjnego możliwość udziału w konkursie z nagrodami - mieści się w zakresie definicji telezakupów ustanowionej w art. 1 lit. f) wskazanej dyrektywy, jeżeli audycja ta lub część audycji stanowi rzeczywistą ofertę świadczenia usług przy uwzględnieniu celu audycji, w ramach której odbywa się konkurs, jego znaczenia w ramach całej audycji w kontekście czasowym i w kontekście korzyści gospodarczych w odniesieniu do korzyści oczekiwanych od całej audycji, a także rodzaju pytań zadawanych kandydatom; - mieści się w zakresie definicji reklamy telewizyjnej ustanowionej w art. 1 lit. c) wskazanej dyrektywy, jeżeli ze względu na cel lub treść tego konkursu oraz sposobu, w jaki są prezentowane nagrody, stanowi on przekaz zmierzający do zachęcenia widza do nabycia towarów lub usług prezentowanych jako nagroda lub do pośredniego promowania programów nadawcy w formie autopromocji.
______
(1) Dz.U. C 243 z 1.10.2005.