Sprawa C-194/23, Air France: Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Cour d’appel d’Amiens (Francja) w dniu 27 marca 2023 r. - Air France SA/M.G. z domu L., X.G., C.G., R.G., L.G

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2023.286.16

Akt nienormatywny
Wersja od: 14 sierpnia 2023 r.

Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Cour d'appel d'Amiens (Francja) w dniu 27 marca 2023 r. - Air France SA/M.G. z domu L., X.G., C.G., R.G., L.G.
(Sprawa C-194/23, Air France)

Język postępowania: francuski

(2023/C 286/19)

(Dz.U.UE C z dnia 14 sierpnia 2023 r.)

Sąd odsyłający

Cour d'appel d'Amiens

Strony w postępowaniu głównym

Wnoszący odwołanie: Air France SA

Druga strona postępowania: M.G. z domu L., X.G., C.G., R.G., L.G.

Pytania prejudycjalne

1) Czy pojęcie "lotu łączonego", o którym mowa w art. 2 lit. h) rozporządzenia nr 261/2004 1  należy interpretować w ten sposób, że okoliczność, że loty były przedmiotem jednej rezerwacji, stanowi warunek konieczny istnienia takiego lotu, czy też okoliczność ta jest po prostu jedną spośród innych wskazówek, a sąd krajowy może - w przypadku odrębnych rezerwacji - zbadać inne elementy, które pozwalają stwierdzić, że loty stanowią całość?

2) Jeżeli pojęcie "lotu łączonego" może być zastosowane także w przypadku odrębnych rezerwacji, czy pojęcie to należy interpretować w ten sposób, że okoliczności przesiadki takie, jak w rozpatrywanej sprawie, trwającej 19 godzin wraz z rezerwacją pobytu na noc w hotelu poza terenem lotniska, wykluczają możliwość uznania lotów za całość?

3) Jeżeli pojęcie "lotu łączonego" należy odrzucić, czy pojęcie "dalszego odszkodowania", o którym mowa w art. 12 ust. 1 rozporządzenia nr 261/2004, należy interpretować w ten sposób, że obejmuje ono odszkodowanie za koszty transportu, które stały się bezprzedmiotowe, które nie mogą zostać zwrócone na podstawie art. 8 tego rozporządzenia?

4) Czy pojęcie "dalszego odszkodowania", o którym mowa w art. 12 ust. 1 rozporządzenia nr 261/2004 należy interpretować w ten sposób, że obejmuje ono całość szkód wynikających z niewykonania umowy niezależnie od ograniczeń przewidzianych przez prawo krajowe, takich jak przewidywalność szkody w prawie francuskim?

1 Rozporządzenie (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylające rozporządzenie (EWG) nr 295/91 (Dz.U. 2004, L 46, s. 1).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.