Rozporządzenie wykonawcze 2024/191 w sprawie sprostowania niektórych wersji językowych rozporządzenia (UE) nr 1303/2014 w sprawie technicznej specyfikacji interoperacyjności w zakresie aspektu Bezpieczeństwo w tunelach kolejowych systemu kolei w Unii Europejskiej

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2024.191

Akt jednorazowy
Wersja od: 9 stycznia 2024 r.

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2024/191
z dnia 8 stycznia 2024 r.
w sprawie sprostowania niektórych wersji językowych rozporządzenia (UE) nr 1303/2014 w sprawie technicznej specyfikacji interoperacyjności w zakresie aspektu "Bezpieczeństwo w tunelach kolejowych" systemu kolei w Unii Europejskiej
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797 z dnia 11 maja 2016 r. w sprawie interoperacyjności systemu kolei w Unii Europejskiej 1 , w szczególności jej art. 5 ust. 11,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Bułgarska, niemiecka, polska, portugalska i słoweńska wersja językowa rozporządzenia Komisji (UE) nr 1303/2014 2  zawierają błędy w definicji "tunelu kolejowego" ustanowionej w pkt 2.4 lit. a) załącznika, które utrudniają prawidłową interpretację tego terminu.

(2) Należy zatem odpowiednio sprostować bułgarską, niemiecką, polską, portugalską i słoweńską wersję językową rozporządzenia (UE) nr 1303/2014. Sprostowanie nie ma wpływu na pozostałe wersje językowe.

(3) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią komitetu ustanowionego na mocy art. 29 ust. 1 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/57/WE 3 , wydaną przed przyjęciem rozporządzenia (UE) nr 1303/2014,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Pkt 2.4 lit. a) załącznika do rozporządzenia (UE) nr 1303/2014 otrzymuje brzmienie: "a) tunel kolejowy: tunel kolejowy to wykop lub konstrukcja otaczające tor, których celem jest umożliwienie przeprowadzenia linii kolejowej - na przykład - przez przewyższenie gruntu, pod budynkami lub pod zbiornikami wodnymi. Długość tunelu definiuje się jako długość całkowicie zamkniętego odcinka mierzoną na poziomie szyn. W kontekście niniejszej TSI tunel ma długość 0,1 km lub większą. Jeżeli określone wymagania mają zastosowanie jedynie do dłuższych tuneli, stosowne progi wymienione są w odpowiednich akapitach;".

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 8 stycznia 2024 r.

1 Dz.U. L 138 z 26.5.2016, s. 44.
2 Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1303/2014 z dnia 18 listopada 2014 r. w sprawie technicznej specyfikacji interoperacyjności w zakresie aspektu "Bezpieczeństwo w tunelach kolejowych" systemu kolei w Unii Europejskiej (Dz.U. L 356 z 12.12.2014, s. 394.
3 Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/57/WE z dnia 17 czerwca 2008 r. w sprawie interoperacyjności systemu kolei we Wspólnocie (Dz.U. L 191 z 18.7.2008, s. 1.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.