Rozporządzenie wykonawcze 2021/1880 w sprawie sprostowania polskiej wersji językowej rozporządzenia wykonawczego (UE) 2019/317 ustanawiającego system skuteczności działania i opłat w jednolitej europejskiej przestrzeni powietrznej
Dz.U.UE.L.2021.380.1
Akt jednorazowyROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2021/1880
z dnia 26 października 2021 r.
w sprawie sprostowania polskiej wersji językowej rozporządzenia wykonawczego (UE) 2019/317 ustanawiającego system skuteczności działania i opłat w jednolitej europejskiej przestrzeni powietrznej
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 549/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 10 marca 2004 r. ustanawiające ramy tworzenia Jednolitej Europejskiej Przestrzeni Powietrznej (rozporządzenie ramowe) 1 , w szczególności jego art. 11 ust. 6,
uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 550/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 10 marca 2004 r. w sprawie zapewniania służb żeglugi powietrznej w Jednolitej Europejskiej Przestrzeni Powietrznej (rozporządzenie w sprawie zapewniania służb) 2 , w szczególności jego art. 15 ust. 4,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Polska wersja językowa rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2019/317 3 zawiera błędy mające wpływ na zakres następujących przepisów: w art. 14 ust. 1 zdanie pierwsze i w art. 15 ust. 1 zdanie pierwsze w odniesieniu do kryterium oceny zgodności docelowych parametrów skuteczności działania; w art. 21 ust. 3 w odniesieniu do warunku ustanowienia szczególnej strefy pobierania opłat terminalowych; w art. 22 ust. 5 akapit trzeci formuła wprowadzająca w odniesieniu do stref pobierania opłat, dla których określono koszty ustalone; w art. 22 ust. 7 zdanie drugie w odniesieniu do obowiązku krajowych organów nadzoru w zakresie badania stosownych dokumentów księgowych; w załączniku I sekcja 1 pkt 2.1 lit. c), pkt 2.2 lit. a) ppkt (iii) oraz pkt 2.2 lit. b) ppkt (iv) w odniesieniu do punktów wejścia lub wyjścia uwzględnianych do obliczania wskaźników dla lotów rozpoczynających się lub kończących się w porcie lotniczym poza europejską przestrzenią powietrzną; w załączniku I sekcja 1 pkt 3.1 lit. b) w odniesieniu do definicji "wyliczonego czasu startu"; w załączniku I sekcja 2 pkt 1.2 lit. d) w odniesieniu do przestrzeni powietrznej, dla której oblicza się wskaźnik naruszeń minimów separacji; w załączniku I sekcja 2 pkt 2.1 lit. b) i pkt 2.2. lit. b) ppkt (iii) w odniesieniu do definicji "części na trasie"; w załączniku II pkt 3.3 lit. e), w załączniku IV pkt 2.1 lit. d) ppkt (iii), w załączniku VII tabela 1 pkt 3 i 3.4, w załączniku VII pkt 2.1 lit. i) oraz w załączniku XI pkt 1.2 lit. f) w odniesieniu do obliczania kosztu kapitału; w załączniku IV pkt 1.3 w odniesieniu do wartości odniesienia; w załączniku VI pkt 1.2 lit. d) i pkt 2.1 lit. d) w odniesieniu do zakresu obowiązków sprawozdawczych na temat trendów; w załączniku VI pkt 2.1 lit. a) akapit drugi w odniesieniu do rodzaju danych objętych wyjątkiem; w załączniku XIII pkt 1.1 lit. a) w odniesieniu do wartości odniesienia dla wartości modelowej; oraz w załączniku XIII pkt 2.1 lit. a) akapit pierwszy i pkt 2.1 lit. b) akapit pierwszy w odniesieniu do warunku obliczania korzyści i straty finansowej.
(2) Należy zatem odpowiednio sprostować polską wersję językową rozporządzenia wykonawczego (UE) 2019/317. Sprostowanie nie ma wpływu na pozostałe wersje językowe.
(3) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Jednolitej Przestrzeni Powietrznej,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
W imieniu Komisji | |
Ursula VON DER LEYEN | |
Przewodnicząca |