Art. 58. - Aktualizacja sieci - Rozporządzenie 2024/1679 w sprawie unijnych wytycznych dotyczących rozwoju transeuropejskiej sieci transportowej, zmieniające rozporządzenia (UE) 2021/1153 i (UE) nr 913/2010 oraz uchylające rozporządzenie (UE) nr 1315/2013
Dz.U.UE.L.2024.1679
Akt obowiązującyAktualizacja sieci
Dostosowania, o których mowa w akapicie pierwszym lit. a), są oparte na najbardziej aktualnych dostępnych danych statystycznych publikowanych przez Eurostat lub - w razie niedostępności tych danych statystycznych - przez krajowe urzędy statystyczne państw członkowskich, z wyłączeniem lat, na które wpłynęły nieprzewidziane zdarzenia powodujące znaczne spadki w przepływach ruchu.
W przypadku usunięcia - na wniosek zainteresowanego państwa członkowskiego - węzłów miejskich z transeuropejskiej sieci transportowej, o czym mowa w akapicie pierwszym lit. d), wnioskowi temu towarzyszy opinia odpowiednich władz danego węzła miejskiego.
Dostosowanie, o którym mowa w akapicie pierwszym lit. g), może obejmować zmianę statusu nowo budowanej infrastruktury, którą oznaczono linią przerywaną na mapach w załącznikach, oraz - z zastrzeżeniem zgody sąsiadującego państwa członkowskiego lub sąsiadujących państw członkowskich - jej połączenia transgraniczne. Dostosowanie to może również obejmować modernizację odcinków transgranicznych z zastrzeżeniem zgody obu zainteresowanych państw członkowskich.
Projekty będące przedmiotem wspólnego zainteresowania dotyczące infrastruktury, która została usunięta z transeuropejskiej sieci transportowej, przestają kwalifikować się od daty wejścia w życie aktów delegowanych przyjętych na podstawie ust. 1. Zakończenie kwalifikowalności nie ma wpływu na decyzje w sprawie finansowania lub dotacji, które zostały wydane przez Komisję przed tym terminem.
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.