Rozporządzenie 141/2004 ustanawiające zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1257/1999 w odniesieniu do przejściowych środków wsparcia rozwoju obszarów wiejskich mających zastosowanie do Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2004.24.25

Akt utracił moc
Wersja od: 1 maja 2004 r.

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) nr 141/2004
z dnia 28 stycznia 2004 r.
ustanawiające zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1257/1999 w odniesieniu do przejściowych środków wsparcia rozwoju obszarów wiejskich mających zastosowanie do Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji.

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając Traktat o Przystąpieniu Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji, a w szczególności jego art. 2 ust. 3,

uwzględniając Akt Przystąpienia Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji, a w szczególności pierwszy ustęp art. 41,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Rozdział IXa rozporządzenia Rady (WE) nr 1257/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie wsparcia rozwoju obszarów wiejskich z Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR) oraz zmieniającego i uchylającego niektóre rozporządzenia(1) wprowadzony Aktem Przystąpienia Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji, określa ogólne warunki, zgodnie z którymi ma zostać udzielone czasowe dodatkowe wsparcie na środki wspierające rozwój obszarów wiejskich w nowych Państwach Członkowskich. Powinny zostać przyjęte przepisy wykonawcze w celu uzupełnienia powyższych warunków i dostosowania niektórych zasad przewidzianych w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 445/2002 z dnia 26 lutego 2002 r. ustanawiającym szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1257/1999 w sprawie wsparcia rozwoju obszarów wiejskich z Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR)(2).

(2) Powyższe zasady muszą być zgodne z zasadami pomocniczości i proporcjonalności, w związku z czym muszą być ograniczone do tego, co jest niezbędne dla osiągnięcia założonych celów.

(3) W związku z powyższym muszą zostać określone warunki kwalifikacyjne oraz pułapy wsparcia dla szczególnych środków mających zastosowanie do Malty.

(4) W celu ułatwienia sporządzania planów rozwoju obszarów wiejskich, obejmujących powyższe środki, a także ich kontroli i zatwierdzania przez Komisję, należy ustanowić wspólne reguły dotyczące ich struktury i treści na podstawie art. 43 rozporządzenia (WE) nr 1257/1999.

(5) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Struktur Rolnych i Rozwoju Wiejskiego,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

ROZDZIAŁ  I

ZAKRES ZASTOSOWANIA

Artykuł  1

Zakres zastosowania

Niniejsze rozporządzenie ustanawia przepisy wykonawcze dotyczące:

a) szczególnych środków wspierających rozwój obszarów wiejskich, przewidzianych w Rozdziale IXa rozporządzenia (WE) nr 1257/1999 z dnia 17 maja 1999 r. mającego zastosowanie do Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji (zwanych dalej "nowymi Państwami Członkowskimi");

b) programowania i oceny wszystkich środków wspierających rozwój obszarów wiejskich dla nowych Państw Członkowskich.

ROZDZIAŁ  II

SZCZEGÓLNE ŚRODKI MAJĄCE ZASTOSOWANIE DO NOWYCH PAŃSTW CZŁONKOWSKICH

Artykuł  2

Wsparcie dla gospodarstw niskotowarowych poddanych restrukturyzacji

Biznes plan przewidziany w art. 33b ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1257/1999 musi być wystarczająco szczegółowy, aby mógł zostać użyty w celu wsparcia wniosku o wsparcie inwestycji w gospodarstwach rolnych.

Artykuł  3

Pomoc techniczna

Na zasadzie odstępstwa od art. 39 rozporządzenia (WE) nr 445/2002, zasadę nr 11 Załącznika do rozporządzenia Komisji (WE) nr 1685/2000(3) stosuje się do środka określonego w art. 33e rozporządzenia (WE) nr 1257/1999.

Artykuł  4

Uzupełnienie płatności bezpośrednich

Warunki kwalifikujące do udzielenia wsparcia zgodnie ze środkiem przewidzianym w art. 33 h rozporządzenia (WE) nr 1257/1999 zostały określone w decyzji Komisji zatwierdzającej uzupełniające krajowe płatności bezpośrednie.

ROZDZIAŁ  III

DODATKOWE WSPARCIE MAJĄCE ZASTOSOWANIE DO MALTY

Artykuł  5

Uzupełnienie pomocy publicznej na Malcie

Warunki kwalifikujące do udzielenia wsparcia zgodnie ze środkiem przewidzianym w art. 3i rozporządzenia (WE) nr 1257/1999 zostały określone w ramach Specjalnego Programu Polityki Rynkowej dla Rolnictwa Maltańskiego (SMPPMA) przewidzianego w Załaczniku XI, Rodziale 4, sekcji A, akapit 1 Aktu Przystąpienia.

Artykuł  5a 1

Rolnicy na Malcie pracujący w pełnym wymiarze godzin

Kwota płatności przewidziana w art. 33j akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 1257/1999 nie przekracza rocznego pułapu na gospodarstwo oraz na roczną jednostkę przeliczeniową pracy ustanowionego w załączniku I pkt A.

ROZDZIAŁ  IV 2

ODSTĘPSTWA STOSOWANE W ODNIESIENIU DO NOWYCH PAŃSTW CZŁONKOWSKICH

Artykuł  5b

Wprowadzanie surowych norm

1.
Koszt związany z wymaganymi inwestycjami umożliwiającymi spełnianie norm określonych w art. 33l ust. 2b rozporządzenia (WE) nr 1257/1999 ustala właściwy organ publiczny w formie kosztów standardowych. Koszty standardowe wylicza się na podstawie obiektywnych kryteriów umożliwiających ustalenie kosztu poszczególnych działań, przy uwzględnieniu specyficznych warunków miejscowych i unikaniu nadmiernej kompensacji.
2.
Aby spełnić już obowiązującą normę, rolnik otrzymujący wsparcie na mocy art. 33l ust. 2b rozporządzenia (WE) nr 1257/1999 kwalifikuje się nadal do otrzymywania dodatków wyrównawczych i wsparcia agrośrodowiskowego, określonych odpowiednio w tytule II rozdział V i VI wymienionego rozporządzenia w okresie inwestycji, z zastrzeżeniem zgodności z innymi warunkami przyznawania wymienionego wsparcia oraz pod warunkiem, że rolnik spełnia odpowiednie normy w końcu okresu inwestycyjnego.
Artykuł  6

Agrośrodowisko

Roczna maksymalna kwota na hektar na konserwację i zabezpieczanie murów z kamieni na Malcie, przewidziana w art. 33m ust. 2 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 1257/1999, jest określona w załączniku I pkt B.

Artykuł  7

Grupy producentów na Malcie

1.
Jedynie grupy producentów obejmujące pewien minimalny udział producentów w sektorze i reprezentujące pewien minimalny udział produkcji w sektorze kwalifikują się do uzyskania minimalnego wsparcia przewidzianego w art. 33d ust. 3 akapit trzeci rozporządzenia (WE) nr 1257/1999.
2.
Minimalna kwota wsparcia, liczona jako funkcja minimalnego kosztu niezbędnego do utworzenia małej grupy producentów, jest podana w załączniku I pkt C.

ROZDZIAŁ  V

PRZEPISY ADMINISTRACYJNE I FINANSOWE

Artykuł  8

Ocena

Ocena średniookresowa, określona w art. 56 i 57 rozporządzenia (WE) nr 445/2002 nie stosuje się do nowych Państw Członkowskich w okresie programowania od 2004 r. do 2006 r.

Artykuł  9

Programowanie

1.
W celu zastosowania przepisów punktu 8 Załącznika II do rozporządzenia (WE) nr 445/2002, nowe Państwa Członkowskie skorzystają z ogólnego indykatywnego zestawienia finansowego zawartego w Załączniku II do niniejszego rozporządzenia.
2.
Oprócz informacji przewidzianych w ust. 9 Załacznika II rozporządzenia (WE) nr 445/2002, plany rozwoju obszarów wiejskich określone w Tytule III, Rodziale II rozporządzenia (WE) nr 1257/1999 zawierają informacje wymienione w Załaczniku III do niniejszego rozporządzenia.
Artykuł  9a 3

Wnioski i kontrole dotyczące środka wprowadzającego surowe normy

Co do wsparcia na mocy art. 33l ust. 2b rozporządzenia (WE) nr 1257/1999, kontrole wniosków o udział w systemie, przewidziane w art. 59 rozporządzenia (WE) nr 445/2002 (lub art. 67 nowego rozporządzenia), muszą umożliwiać sprawdzenie, czy inwestycja jest konieczna w celu spełnienia omawianej normy. W przypadku gdy wniosek o udział w systemie odnosi się do rocznej kwoty pomocy przekraczającej 10.000 EUR, kontrola wniosku musi obejmować kontrolę na miejscu.

Kontrola wniosków w sprawie płatności przewidziana w art. 59 rozporządzenia (WE) nr 445/2002 (lub art. 67 nowego rozporządzenia), w odniesieniu do wsparcia wskazanego w pierwszym akapicie niniejszego artykułu, musi umożliwiać sprawdzenie realizacji inwestycji. W przypadku gdy wniosek w sprawie płatności odnosi się do rocznej kwoty pomocy przekraczającej 10 000 EUR, kontrola tego wniosku musi obejmować kontrolę na miejscu.

ROZDZIAŁ  VI

PRZEPISY KOŃCOWE

Artykuł  10

Wejście w życie

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dnia 1 maja 2004 r. z zastrzeżeniem wejścia w życie Aktu Przystąpienia Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 28 stycznia 2004 r.

W imieniu Komisji
Franz FISCHLER
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, str. 80. Rozporządzenie zmienione Aktem Przystąpienia Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji.

(2) Dz.U. L 74 z 15.3.2002, str. 1. Rozporządzenie zmienione rozporządzeniem (WE) nr 963/2003 (Dz.U. L 138 z 5.6.2003, str. 32).

(3) Dz.U. L 193 z 29.7.2000, str. 39.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I 4

Tabela kwot w odniesieniu do środków dotyczących Malty

A. Pułap określony w art. 5a
PrzedmiotEUR
Pomoc dla rolników pracujących w pełnym wymiarze godzin
Na grunty nawadniane 766na hektar
Na grunty nienawadniane 213na hektar
Na gospodarstwa hodowlane 67na jednostkę żywego inwentarza
Płatności maksymalne na gospodarstwo14.500na roczną jednostkę przeliczeniową pracy

B. Kwota maksymalna określona w art. 6

PrzedmiotEUR
Płatność maksymalna na konserwację i zabezpieczanie murów z kamieni 2.000na hektar

C. Kwota określona w art. 7 ust. 2

PrzedmiotEUR
Wsparcie na utworzenie grupy 63.000rok pierwszy
producentów63.000rok drugi
63.000rok trzeci
60.000rok czwarty
50.000rok piąty"

ZAŁĄCZNIK  II 5

Programowanie roczne (wkład UE w milionach EUR)

200420052006
Plan razem
Ogólne indykatywne zestawienie finansowe: programy wspierające rozwój obszarów wiejskich
(w milionach EUR)
Okres programowania 2004-2006
Wydatki publiczne(1)Wkład UE(2)Wkład prywatny(3)
Priorytet A
Środek A1 (np. agrośrodowisko) i dobrostan zwierząt
Środek A1: projekty zatwierdzone zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1268/1999(4)
Środek A2 ...
... Środek An
Razem A
Priorytet B ...
Środek B1 (np. wcześniejsza emerytura)
Środek B2 ...
... Środek Bn
Razem B
Priorytet C
Środek C1 (np. grupy producentów)
Środek C1: projekty zatwierdzone zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1268/1 999(4)
Środek C2
... Środek Cn
Razem C
Priorytet N
Środek N1 (np. zalesianie)
Środek N1: projekty zatwierdzone zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1268/1999
Środek N2 ...
... Środek Nn
Razem N
Inne działania(5)
Pomoc techniczna
Ocena
Razem inne środki
Razem plan - (P)(6)
(1) Kolumna zarezerwowana dla planowanych wydatków (w rozumieniu wydatków

publicznych) przedstawionych dla celów indykatywnych.

(2) Kolumna zarezerwowana dla wkładu Wspólnoty planowanego dla każdego ze

środków. Wkład Wspólnoty dotyczący wydatków, jakie mają zostać

poniesione, oblicza się przy użyciu stawek i zasad ustalonych w

programie dla każdego środka. Wkład Wspólnoty można liczyć jako funkcje

kwalifikowalnych wydatków publicznych (kolumna 2/kolumna 1) lub jako

funkcje całkowitego kwalifikowalnego kosztu [kolumna 2/(kolumna 1 +

kolumna 3)].

(3) Kolumna zarezerwowana dla planowanych wydatków (w rozumieniu wkładów

prywatnych) przedstawionych do celów indykatywnych, w przypadku gdy

taki wkład planowany jest dla konkretnego środka.

(4) Wydatek planowany zgodnie z art. 33 ust. 5 Aktu Przystąpienia

z 2003 r.

(5) Wydatek planowany zgodnie z art. 33 ust. 5 Aktu Przystąpienia z 2003 r.

w przypadku działań, w odniesieniu do których nie występuje

odpowiednich środek w kontekście rozporządzenia (WE) nr 1257/1999.

(6) Podstawą obliczeń jest zestawienie programowania finansowego załączone

do decyzji Komisji zatwierdzającej dokument programowy, z ostatnimi

zmianami.

Jeżeli ten sam środek został wymieniony w ramach więcej niż jednego priorytetu, Państwo Członkowskie dostarczy do celów zarządzania finansowego dodatkowe zestawienie konsolidujące wszystkie wydatki związane z tym środkiem. Dodatkowe zestawienie będzie posiadać tę samą strukturę i ten sam układ, co poniższy wykaz.

Różne środki określa się następująco:

a) inwestycje w gospodarstwach rolnych;

b) pomoc młodym rolnikom w rozpoczęciu działalności w rolnictwie;

c) szkolenie;

d) wcześniejsze emerytury;

e) obszary o mniej korzystnych warunkach gospodarowania i obszary z ograniczeniami ekologicznymi;

f) agrośrodowisko i dobrostan zwierząt;

g) poprawa przetwarzania i wprowadzania do obrotu produktów rolnych;

h) zalesianie terenów rolniczych;

i) inne działania dotyczące leśnictwa;

j) poprawa gleby;

k) reparcelacja;

l) tworzenie usług związanych z obsługą i prowadzeniem gospodarstwa rolnego, tworzenie i świadczenie usług doradczych i informacyjnych dla gospodarstw;

m) wprowadzanie do obrotu produktów rolnych dobrej jakości, w tym tworzenie programów jakości;

n) podstawowe usługi na rzecz gospodarki i ludności wiejskiej;

o) odbudowa i rozwój osad wiejskich oraz ochrona i zachowanie dziedzictwa wsi;

p) zróżnicowanie działalności rolniczej i działalności zbliżonej do rolniczej w celu zapewnienia wielozawodowości lub dochodów alternatywnych;

q) gospodarka zasobami wodnymi wsi

r) rozwój i poprawa infrastruktury związanej z rozwojem rolnictwa;

s) zachęcanie do prowadzenia działalności związanej z turystyką i rzemiosłem;

t) ochrona środowiska w powiązaniu z rolnictwem, leśnictwem i zachowaniem krajobrazu oraz poprawa dobrostanu zwierząt;

u) przywrócenie rolniczego potencjału produkcyjnego zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych oraz wprowadzenie odpowiednich instrumentów zapobiegawczych

v) inżynieria finansowa;

x) wprowadzaniae surowych norm;

y) korzystanie z usług doradczych dla gospodarstw rolnych;

z) udział rolników w programach dotyczących jakości żywności;

aa) promowanie produktów o wysokiej jakości;

ab) gospodarstwa niskotowarowe w trakcie restrukturyzacji;

ac) grupy producentów;

ad) pomoc techniczna;

ae) uzupełnienie płatności bezpośrednich;

af) uzupełnienie pomocy państwa na Malcie;

ag) rolnicy na Malcie pracujący w pełnym wymiarze godzin.

Środki od j) do v) można określić jako jeden środek: j) zachęcanie do dostosowania i rozwoju obszarów wiejskich.

ZAŁĄCZNIK  III 6

Informacja o szczególnych środkach i odstępstwach określonych w rozdziale IXa rozporządzenia (WE) nr 1257/1999, jakie zostaną uwzględnione w planach rozwoju obszarów wiejskich.

1. Środki mające zastosowanie do wszystkich nowych Państw Członkowskich

I. Wsparcie dla gospodarstw niskotowarowych poddanych restrukturyzacji

A. Główne cechy:

– definicja gospodarstw niskotowarowych uwzględniająca minimalną i/lub maksymalną wielkość gospodarstwa, część produkcji wprowadzonej do obrotu i/lub poziom dochodu kwalifikującego się gospodarstwa rolnego,

– definicja ekonomicznej żywotności;

B. Inne informacje:

– treść biznes planu.

II. Grupy producentów

A. Główne cechy:

– Jedynie dla Malty, wskazanie sektora lub sektorów korzystających z odstępstw uzasadnione wyjątkowo niewielką całkowitą produkcją, oraz warunki kwalifikowania się do odstępstwa: minimalny odsetek produkcji grupy w porównaniu do całkowitej produkcji w sektorze, minimalny odsetek producentów w sektorze będących członkami grupy.

– Jedynie dla Malty, uzasadnienie i obliczenie kwot rocznych;

B. Inne informacje:

– Opis oficjalnej procedury uznawania grup, w tym kryteria wyboru,

– zainteresowane sektory.

III. Pomoc techniczna

A. Główne cechy:

– nie dotyczy;

B. Inne informacje:

– opis beneficjentów.

IV. Środki typu Leader +

Nabywanie umiejętności (art. 33f ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1257/1999)

A. Główne cechy:

– procedura i harmonogram wyboru wykonawców odpowiedzialnych za wdrożenie działań;

B. Inne informacje:

– nie ma zastosowania.

Pilotażowe strategie terytorialne rozwoju obszarów wiejskich (art. 33f ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1257/1999)

A. Główne cechy:

– procedura i harmonogram wyboru miejscowych grup działania korzystających ze środków, w tym kryteria wyboru i planowana maksymalna liczba beneficjentów;

– kryteria przedstawienia zdolności administracyjnej i doświadczenie podejścia typu "lokalny rozwój obszarów wiejskich" na szczeblu regionu;

B. Inne informacje:

– nie ma zastosowania.

V. Uzupełnienie płatności bezpośrednich

A. Główne cechy:

– Wkład Wspólnoty do każdego roku programu;

B. Inne informacje:

– wyznaczenie agencji płatniczej.

2. Środki mające zastosowanie do Malty

I. Uzupełnienie pomocy publicznej

A. Główne cechy:

– nie dotyczy

B. Inne informacje:

– wyznaczenie agencji płatniczej.

II. Rolnicy na Malcie pracujący w pełnym wymiarze godzin

A. Główne cechy:

– nie dotyczy.

B. Pozostałe elementy

– definicja rolnika pracującego w pełnym wymiarze godzin.

3. Odstępstwa stosowane do wszystkich nowych Państw Członkowskich

I. Wprowadzenie w życie obowiązujących norm

A. Główne cechy:

– wykaz norm, w przypadku których uwzględnia się koszty inwestycyjne oraz opis wymaganych inwestycji.

B. Pozostałe informacje.

– standardowe koszty inwestycyjne w odniesieniu do każdej kwalifikowalnej normy, w tym dane szczegółowe na temat wyliczeń uzasadniających dane koszty standardowe,

– czas trwania inwestycji w odniesieniu do każdej kwalifikowalnej normy oraz uzasadnienie dokonanego wyboru,

– przepisy umożliwiające sprawdzenie, że inwestycje wspierane w kontekście środka »Wprowadzanie obowiązujących norm« nie kwalifikują się do wsparcia na podstawie tytułu II rozdział I rozporządzenia (WE) nr 1257/1999,

– w uzupełnieniu do pkt 12 ust. 2 załącznika II do rozporządzenia (WE) nr 445/2002 (lub nowego rozporządzenia), wskazanie wprowadzenia w życie art. 9a niniejszego rozporządzenia.

II. Poprawa przetwarzania i wprowadzania do obrotu produktów rolnych

A. Główne cechy:

– nie dotyczy.

B. Pozostałe elementy

– wykaz przedsiębiorstw korzystających z okresu przejściowego określonego w art. 33l ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1257/1999.

III. Leśnictwo

A. Główne cechy:

– nie dotyczy

B. Pozostałe elementy

– klasyfikacja terytorium według stopnia ryzyka pożarów leśnych.

4. Odstępstwa mające zastosowanie do Estonii

I. Zalesianie użytków rolnych

A. Główne cechy:

– nie dotyczy;

B. Inne informacje:

– opis kontroli wykorzystania użytków rolnych w ciągu ostatnich pięciu lat poprzedzających zalesianie.

5. Odstępstwa mające zastosowanie do Malty

I. Agrośrodowisko

A. Główne cechy:

– uzasadnienie i obliczenie rocznych pułapów konserwacji i zabezpieczania murów z kamienia łamanego;

B. Inne informacje:

– nie dotyczy.

1 Art. 5a dodany przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia nr 740/2004 z dnia 21 kwietnia 2004 r. (Dz.U.UE.L.04.116.9) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 maja 2004 r.
2 Rozdział IV zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr 740/2004 z dnia 21 kwietnia 2004 r. (Dz.U.UE.L.04.116.9) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 maja 2004 r.
3 Art. 9a dodany przez art. 1 pkt 3 rozporządzenia nr 740/2004 z dnia 21 kwietnia 2004 r. (Dz.U.UE.L.04.116.9) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 maja 2004 r.
4 Załącznik I zmieniony przez art. 1 pkt 4 rozporządzenia nr 740/2004 z dnia 21 kwietnia 2004 r. (Dz.U.UE.L.04.116.9) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 maja 2004 r.
5 Załącznik II zmieniony przez art. 1 pkt 5 rozporządzenia nr 740/2004 z dnia 21 kwietnia 2004 r. (Dz.U.UE.L.04.116.9) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 maja 2004 r.
6 Załącznik III zmieniony przez art. 1 pkt 6 rozporządzenia nr 740/2004 z dnia 21 kwietnia 2004 r. (Dz.U.UE.L.04.116.9) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 maja 2004 r.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.