Rozdział 6 - Wykonanie, wyniki i upowszechnianie - Rozporządzenie 1288/2013 ustanawiające "Erasmus+": unijny program na rzecz kształcenia, szkolenia, młodzieży i sportu oraz uchylające decyzje nr 1719/2006/WE, 1720/2006/WE i 1298/2008/WE

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2013.347.50

Akt utracił moc
Wersja od: 5 października 2018 r.

ROZDZIAŁ  VI

Wykonanie, wyniki i upowszechnianie

Monitorowanie oraz ocena wykonania i wyników

1. 
Komisja, we współpracy z państwami członkowskimi, regularnie monitoruje i przedstawia sprawozdania z wykonania oraz wyniki Programu mierzone w kontekście jego celów, w szczególności w odniesieniu do:
a)
europejskiej wartości dodanej, o której mowa w art. 3;
b)
podziału środków związanego z sektorem kształcenia, szkolenia i młodzieży w celu zapewnienia - do końca okresu realizacji Programu - alokacji środków gwarantującego trwały wpływ systemowy;
c)
wykorzystania środków pochodzących z instrumentów zewnętrznych, o których mowa w art. 18 ust. 4, i ich wkładu na rzecz odpowiednich celów i zasad tych instrumentów.
2. 
Oprócz stałego monitorowania, do dnia 31 grudnia 2017 r. Komisja przedstawia śródokresowe sprawozdanie z oceny skuteczności środków podjętych w celu realizacji celów Programu oraz oceny efektywności Programu i jego europejskiej wartości dodanej, któremu w stosownym przypadku towarzyszy wniosek ustawodawczy dotyczący zmiany niniejszego rozporządzenia. Śródokresowe sprawozdanie z oceny dotyczy zakresu możliwości uproszczenia Programu, jego wewnętrznej i zewnętrznej spójności, dalszej adekwatności wszystkich jego celów, a także udziału środków podjętych w celu realizacji strategii "Europa 2020". W ocenie uwzględnia się również wyniki oceny długoterminowego wpływu poprzednich programów ("Uczenie się przez całe życie", "Młodzież w działaniu" i Erasmus Mundus oraz innych międzynarodowych programów w zakresie szkolnictwa wyższego).
3. 
Komisja przekaże ocenę śródokresową, o której mowa w ust. 2, Parlamentowi Europejskiemu, Radzie, Europejskiemu Komitetowi Ekonomiczno-Społecznemu i Komitetowi Regionów.
4. 
Bez uszczerbku dla wymogów określonych w rozdziale VIII i obowiązków agencji narodowych, o których mowa w art. 28, państwa członkowskie przedstawią Komisji, do dnia 30 czerwca 2017 r., sprawozdanie z realizacji Programu i jego wpływu na ich odpowiednich terytoriach.
5. 
Komisja przekaże Parlamentowi Europejskiemu, Radzie, Europejskiemu Komitetowi Ekonomiczno-Społecznemu i Komitetowi Regionów ostateczną ocenę Programu do dnia 30 czerwca 2022 r.

Komunikacja i rozpowszechnianie

1. 
Komisja, we współpracy z państwami członkowskimi, zapewnia rozpowszechnianie informacji, działania promocyjne i następcze w odniesieniu do wszystkich akcji i działań objętych wsparciem w ramach Programu, a także rozpowszechnianie wyników poprzednich programów "Uczenie się przez całe życie", "Młodzież w działaniu" i Erasmus Mundus.
2. 
Beneficjenci projektów wspieranych w ramach akcji i działań, o których mowa w art. 6, 10, 12, 17 i 20, powinni zapewnić, aby uzyskane wyniki i wpływ były odpowiednio komunikowane i rozpowszechniane. Może to obejmować zapewnienie wzajemnego informowania się w odniesieniu do możliwości w zakresie mobilności.
3. 
Agencje narodowe, o których mowa w art. 28, opracowują spójną politykę dotyczącą skutecznego rozpowszechniania i wykorzystywania wyników działań wspieranych w ramach akcji, którymi zarządzają w ramach Programu, oraz wspomagają Komisję w wypełnianiu ogólnego zadania dotyczącego rozpowszechniania informacji na temat Programu, w tym informacji w odniesieniu do akcji i działań, którymi zarządza się na poziomie krajowym i unijnym, oraz jego wyników, a także informują zainteresowane grupy docelowe o działaniach podejmowanych w ich państwie.
4. 
Podmioty publiczne i prywatne w sektorach objętych Programem stosują nazwę "Erasmus+" dla celów komunikowania i rozpowszechniania informacji związanych z Programem. W odniesieniu do poszczególnych sektorów Programu stosuje się następujące nazwy:
-
"Comenius", związany z edukacją szkolną;
-
"Erasmus", związany ze wszystkimi rodzajami szkolnictwa wyższego w państwach uczestniczących w Programie;
-
"Erasmus Mundus", związany ze wszystkimi rodzajami szkolnictwa wyższego pomiędzy państwami uczestniczącymi w Programie i państwami partnerskimi;
-
"Leonardo da Vinci", związany z kształceniem i szkoleniem zawodowym;
-
"Grundtvig", związany z uczeniem się dorosłych;
-
"Młodzież w działaniu", związany z uczeniem się pozaformalnym i nieformalnym w zakresie młodzieży;
-
"Sport", związany z działaniami w dziedzinie sportu.
5. 
Działania komunikacyjne służą również komunikacji instytucjonalnej w zakresie priorytetów politycznych Unii, pod warunkiem że one związane z celami ogólnymi niniejszego rozporządzenia.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.