Rezolucja ustawodawcza w sprawie stanowiska Rady w pierwszym czytaniu w sprawie przyjęcia dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady zmieniającej dyrektywę Rady 96/53/WE ustanawiającą dla niektórych pojazdów drogowych poruszających się na terytorium Wspólnoty maksymalne dopuszczalne wymiary w ruchu krajowym i międzynarodowym oraz maksymalne dopuszczalne obciążenia w ruchu międzynarodowym (11296/3/2014 – C8-0294/2014 – 2013/0105(COD)).

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2016.316.215/1

Akt nienormatywny
Wersja od: 30 sierpnia 2016 r.

Maksymalne dopuszczalne wymiary w ruchu krajowym i międzynarodowym oraz maksymalne dopuszczalne obciążenia w ruchu międzynarodowym dla niektórych pojazdów drogowych poruszających się na terytorium Wspólnoty ***II

P8_TA(2015)0046

Rezolucja ustawodawcza Parlamentu Europejskiego z dnia 10 marca 2015 r. w sprawie stanowiska Rady w pierwszym czytaniu w sprawie przyjęcia dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady zmieniającej dyrektywę Rady 96/53/WE ustanawiającą dla niektórych pojazdów drogowych poruszających się na terytorium Wspólnoty maksymalne dopuszczalne wymiary w ruchu krajowym i międzynarodowym oraz maksymalne dopuszczalne obciążenia w ruchu międzynarodowym (11296/3/2014 - C8-0294/2014 - 2013/0105(COD))

(Zwykła procedura ustawodawcza: drugie czytanie)

(2016/C 316/30)

(Dz.U.UE C z dnia 30 sierpnia 2016 r.)

Parlament Europejski,

-
uwzględniając stanowisko Rady w pierwszym czytaniu (11296/3/2014 - C8-0294/2014),
-
uwzględniając opinię Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego z dnia 11 lipca 2013 r. 1 ,
-
uwzględniając swoje stanowisko przyjęte w pierwszym czytaniu 2 dotyczące wniosku Komisji przedstawionego Parlamentowi Europejskiemu i Radzie (COM(2013)0195),
-
uwzględniając zobowiązanie Komisji, podjęte podczas posiedzenia plenarnego Parlamentu Europejskiego, do przyjęcia stanowiska uchwalonego przez Parlament w drugim czytaniu, oraz zobowiązanie przedstawiciela Rady, przekazane pismem z dnia 18 grudnia 2014 r., do zatwierdzenia tego stanowiska, zgodnie z artykułem 294 ust. 8 lit. a) Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
-
uwzględniając art. 294 ust. 7 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
-
uwzględniając art.69 Regulaminu,
-
uwzględniając zalecenie do drugiego czytania przedstawione przez Komisję Transportu i Turystyki (A8-0032/2015),
1.
przyjmuje poniższe stanowisko w drugim czytaniu;
2.
przyjmuje do wiadomości oświadczenie Komisji załączone do niniejszej rezolucji;
3.
proponuje, by akt ten był cytowany jako "dyrektywa Leichtfrieda i Lupiego w sprawie obciążeń i wymiarów pojazdów użytkowych" 3 ;
4.
zobowiązuje swojego przewodniczącego do przekazania stanowiska Parlamentu Radzie i Komisji, a także parlamentom narodowym.

ZAŁĄCZNIK

Oświadczenie Komisji w sprawie przeglądu ram homologacji typu

Odstępstwo dotyczące maksymalnej długości całkowitej aerodynamicznych kabin i aerodynamicznych urządzeń montowanych w tylnej części pojazdów ciężarowych, przewidziane w nowej dyrektywie w sprawie maksymalnych obciążeń i wymiarów pojazdów ciężarowych (zmieniającej dyrektywę 96/53/WE), wymaga zmian w ramach prawnych homologacji typu (a mianowicie w rozporządzeniu (WE) nr 661/2009 i rozporządzeniu (UE) nr 1230/2012).

Komisja przeprowadza obecnie przegląd rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 w celu zwiększenia ogólnego bezpieczeństwa pojazdów. Zgodnie z art. 17 rozporządzenia (WE) nr 661/2009 Komisja przedstawi Parlamentowi Europejskiemu i Radzie w 2015 r. sprawozdanie obejmujące, w razie potrzeby, wnioski dotyczące zmiany niniejszego rozporządzenia lub innych właściwych aktów prawnych Unii, odnoszące się do uwzględniania kolejnych nowych aspektów bezpieczeństwa, w szczególności w przypadku pojazdów ciężarowych. Komisja zamierza zaproponować niezbędne zmiany po przeprowadzeniu konsultacji z zainteresowanymi stronami, a w razie potrzeby po sporządzeniu oceny skutków, najpóźniej do 2016 r.

1 Dz.U. C 327 z 12.11.2013, s. 133.
2 Teksty przyjęte dnia 15.4.2014, P7_TA(2014)0353.
3 Jörg Leichtfried i Maurizio Lupi prowadzili negocjacje dotyczące aktu w imieniu, odpowiednio, Parlamentu i Rady.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.